Розробка уроку для 1 класу НУШ. Інтегрований курс. Основи здоров'я та трудове навчання.
Тема. Я школяр, я школярка. Аплікація хлопчика та дівчинки з геометричних фігурДата __________ Номер уроку ___________ Інтегрований урок 1 клас
Тема. Я школяр, я школярка. Аплікація хлопчика та дівчинки з геометричних фігур
Мета:
Освітні галузі:
Формувати групи компетентностей:
-Підприємницьку компетентність для проектування власної професійної
діяльності відповідно до своїх схильностей;
-Компетентність спілкування державною мовою для усного та письмового
оперування технологічними поняттями; для правильного використання термінологічного апарату, спілкування під час пояснення навчального матеріалу; популяризувати Конвенції ООН з прав дитини;
- Компетентність загальнокультурної грамотності шляхом ознайомлення з
творами мистецтва та самостійного створення мистецьких творів.
Очікувані результати:
Обладнання: підручники, зошити, ілюстративний та роздатковий матеріал,
відеоматеріали, кольорові олівці та фломастери.
Тип уроку: урок формування компетентностей.
Зміст заняття:
І. Етап орієнтації. Мотивації діяльності
Психолого-емоційне налаштування
Перегляд відеоматеріалів
https://www.youtube.com/watch?v=AcAvLyWW2yc
ІІ. Етап цілепокладання
Сьогодні ми з вами поговоримо хто ж такі школяр та школярка і які вони мають бути. А також навчимося виготовляти аплікацію хлопчика та дівчинки з геометричних фігур.
ІІІ. Етап цілереалізації
Проведення сюжетно-рольової гри на тему «Чого я хочу навчитися у школі?»
Розкажіть, що дорогою до школи ви почули розмову між двома учнями і стисло перекажіть її зміст:
Марійка: Як добре, що люди придумали школу. Я так люблю ходити до школи. Стільки нового пізнаю щодня! А ти?
Остап: Я? Не знаю... Я хотів би, щоб ще тривали літні канікули. Надворі так гарно! Можна плавати в річці, мандрувати, вранці не треба нікуди поспішати! А зараз треба раненько вставати і йти до школи...
Марійка: А я встаю вранці і думаю, скільки всього цікавого мене чекає в школі...
Запропонуйте учням допомогти Марійці переконати Остапа в тому, що у школі цікаво і можна багато навчитися та цікаво провести час.
Пари для діалогу можна дібрати таким способом:
- Учні виходять на вільний від столів простір класу.
- Учні рухаються в цьому просторі хаотично, поки вчителька не плесне один раз в долоні.
- Тоді учні зупиняються й обговорюють окреслену проблему з тим, хто опинився до нього найближче.
- Приблизно через хвилину вчителька плескає у долоні двічі. Усі знову продовжують рухатися хаотично.
- Учителька знову плескає в долоні один раз. Учні знову зупиняються для створення діалогу із тим, хто поруч.
- Після третього разу вчителька просить усіх сісти за парти.
- Учителька запрошує кількох учнів поділитися власними або зібраними під час гри ідеями з усім класом.
Я іду до школи
Я до школи поспішаю,
Все довкола розглядаю:
Як пливуть хмарки перлисті,
Як роса блищить на листі,
Як маленький сірий котик
Вимиває вранці ротик,
Як біжать автомобілі,
Як цвітуть ромашки білі.
Я веселу вдачу маю:
Всім-усім добра бажаю! М. Чумарна
Цей вірш варто вивчити з дітьми, використавши картинки - «нагадувалки» (учителька добирає завчасно або малює, зачитуючи вірш).
Зразок картинок – «нагадувалок»
Фізкультхвилинка
Вправа «Школа і дитсадочок»
Мета: розвиток уваги; діагностика мотивації
Учням роздаються картки з малюнками, що характеризують шкільне життя та життя у дитячому садочку. Учням пропонується обрати одну картинку і поділитися на дві групи – «Дитсадок» та «Школа». Кожен учасник показує всім картинку і обґрунтовує чому саме від обрав ту чи іншу групу.
Робота з казкою
Мета: навчити дітей правил поводження на уроці
Казка про Ведмедика, який пройшов перший раз до школи
В одному чудовому лісі разом із мамою і татом жив маленький Ведмедик. Він полюбляв бігати та гратися у різні ігри. Одного разу мама сказала Ведмедику: «Ти став дорослим, тож тобі потрібно вже навчатися. Я відведу тебе до школи».
Ведмедик чув від свого друга Левеняти, що у лісі є школа, але ніколи там не був. Йому стало дуже цікаво, тому він із радістю погодився йти до школи.
У школі була вчителька – мудра Сова. Вона навчала дітей читати, писати, лічити, малювати. А скільки тут було школярів: і Зайчик і Їжачок, і Жабеня, і Мишеня, і Білочка, і Вовчик, і Лисичка та багато інших. Усі вони сиділи за партами, уважно слухали вчительку і старанно виконували її завдання.
Ведмедика також посадили за парту, дали зошит та олівці. Але йому ніяк не хотілося просто сидіти і слухати те, що розповідала Сова. Удома він звик, що можна бігати й гуляти, а тут потрібно сидіти, слухати і виконувати завдання! Ведмедику здалося це занадто нудним. Він підвівся і без дозволу вчителя почав ходити по класу. Підійшов до Зайчика і хотів з ним погратися, але Зайчик знав правила поводження на уроці, тому не став гратися з ним. Ведмедик на нього образився і почав підходити до інших звірят, але й вони відмовлялися з ним гратися, а вчителька Сова зробила Ведмедику зауваження. Ведмедик повернувся на своє місце, сів на стілець і почав гойдатися, аж раптом стілець затріщав і розвалився Ведмедик впав на підлогу, звірята почали сміятися. А Сова знову насварила Ведмедика, але дозволила сісти на інший стілець.
Настрій у Ведмедика погіршився і він вирішив з’їсти щось смачненьке, щоб чимось себе заспокоїти. Він дістав із портфеля горщик із медом, що поклала йому мама, і почав їсти просто на уроці. Мед він брав лапою або ж просто вилизував його з горщика. Після такого сніданку і сам Ведмедик, і парта і зошити були вимазані медом. А вчителька знову почала сварити Ведмедика і пояснювати, що не можна так поводитись на уроці.
Ведмедик вислухав учительку і вирішив, що виправиться і буде також виконувати завдання і відповідати на запитання вчительки Сови, як це роблять інші звірята.
Щойно Сова звернулася до школярів і попросила їх розповісти про дерева, які ростуть у їхньому лісі, як Ведмедик почав розповідати просто з місця і дуже голосно. Учителька знову зробила йому зауваження, що потрібно підіймати руку і не кричати з місця, а чекати, коли тебе запитають.
А тут уже і продзвенів дзвінок з уроку. Сова покликала до себе Лисичку і Ведмедика і попросила: «Лисичко, розкажи, будь ласка, Ведмедику правила поводження на уроці». І Лисичка залюбки розповіла Ведмедику, як же потрібно поводитись учням на уроці.
Завдання
Вправа «Звірята»
Мета: згуртування групи активізація учасників, розвиток уваги.
Учасники виходять на середину кімнати. Ведучий дає команду: «Звірята, об’єднайтеся по троє!» Учасники шукають собі пару.
Потім: «Звірята, об’єднайтеся по п’ятеро!» (Учасники утворюють п’ятірки). Числа називати не послідовно. Ведучий повинен стежити за якістю виконання завдання.
Вправа «Я-Школяр»
Мета: формування позитивного ставлення до навчання
Школа – це не тільки місце, де ми отримуємо нові знання, але й місце, де знаходимо нових друзів. Кожна людина пам’ятає свій перший день у школі.
Учні мають уявити ситуації, коли до школи прийшли на екскурсію дошкільнята, аби дізнатися про шкільне життя. Вони, відповідно до вже отриманих знань, розповісти про улюблені предмети та довести необхідність вивчення всіх предметів.
Обговорення
Робота з мультимедійною презентацією
https://www.slideshare.net/tanachav/ss-31814989
ІV. Аналітично-практична частина
Робота з творами мистецтва.
- Розгляньте картину художника Богданова-Бельського «Біля дверей школи».
- Що на картині вказує, що це школа.
- Як вдягнутий учень?
- Як ви вважаєте це сучасна школа, чи школа, яка існувала давно?
Робота з геометричними матеріалами.
Розгляньте та назвіть мешканців Геометричної країни.
Пропоную виготовити аплікацію.
Вчитель роздає набори геометричних фігур або шаблони з картону, щоб діти вирізали їх з кольорового паперу. Потім показує як поклеїти школяра і школярку.
V. Етап рефлексійно-оцінюючий
Казкотерапія.
Котиться колобок по лісу в раптом бачить йому на зустріч злий-презлий квадрат.
Давайте діти допоможемо Колобку розкажемо про школу та правила у ній, що сьогодні чули на уроці.
Молодці! А погляньте що зі злим квадратом стало, коли він про школу почув.
Покажіть і ви свій настрій після нашого уроку.
1