Розробка інтегрованого уроку (ТЕО+СЗО). Урок №2. 1 клас Тема. Дружний клас (виготовлення спільного виробу)
Очікувані результати:
- планує послідовність технологічних операцій з допомогою дорослих (використання технологічних карт) [2 ТЕО 1-1.1-2]
- створює виріб за зразком (шаблоном) та власним задумом самостійно чи із допомогою дорослих із використанням паперу [2 ТЕО 1-1.4-4];
- дотримується безпечних прийомів праці під час використання інструментів та пристосувань (використання клею та ножиць) [2 ТЕО 2-4.3-1];
- організовує безпечне робоче місце з допомогою дорослих [2 ТЕО 2-4.3-2]
- прогнозує, яким має бути виріб [2 ТЕО 1-1.1-1];
- дотримується правил етичної поведінки під час спілкування з однолітками та дорослими в різних життєвих ситуаціях [2 СЗО 3-1.4-6];
- підтримує та приймає інших [2 СЗО 2-1.2-2];
- описує свої почуття в різних ситуаціях [2 СЗО 2-2.2-4];
Дата __________ Номер уроку ___________ Інтегрований урок 1 клас
Тема. Дружний клас (виготовлення спільного виробу)
Мета: сприяти усвідомленню дітьми цінності людського спілкування; виробляти
вміння поводження у класному колективі; розвивати у дітей потребу спілкуватися і підтримувати товариські відносини у класі; формувати вміння працювати колективно, вчити розподіляти обов’язки під час командної роботи; формувати навички роботи з папером та клеєм; виховувати ввічливість, тактовність, порядність, повагу і чесність.
Освітні галузі:
Формувати групи компетентностей:
-Підприємницьку компетентність для проектування власної професійної
діяльності відповідно до своїх схильностей;
-Компетентність спілкування державною мовою для усного та письмового
оперування технологічними поняттями; для правильного використання термінологічного апарату, спілкування під час пояснення навчального матеріалу; популяризувати Конвенції ООН з прав дитини;
- Компетентність загальнокультурної грамотності шляхом ознайомлення з
творами мистецтва та самостійного створення мистецьких творів.
Очікувані результати:
- планує послідовність технологічних операцій з допомогою дорослих (використання технологічних карт) [2 ТЕО 1-1.1-2]
- створює виріб за зразком (шаблоном) та власним задумом самостійно чи із допомогою дорослих із використанням паперу [2 ТЕО 1-1.4-4];
- дотримується безпечних прийомів праці під час використання інструментів та пристосувань (використання клею та ножиць) [2 ТЕО 2-4.3-1];
- організовує безпечне робоче місце з допомогою дорослих [2 ТЕО 2-4.3-2]
- прогнозує, яким має бути виріб [2 ТЕО 1-1.1-1];
- дотримується правил етичної поведінки під час спілкування з однолітками та дорослими в різних життєвих ситуаціях [2 СЗО 3-1.4-6];
- підтримує та приймає інших [2 СЗО 2-1.2-2];
- описує свої почуття в різних ситуаціях [2 СЗО 2-2.2-4];
Обладнання: підручники, зошити, ілюстративний та роздатковий матеріал,
відеоматеріали, кольорові олівці та фломастери.
Тип уроку: урок формування компетентностей.
Зміст заняття:
І. Етап орієнтації. Мотивації діяльності
ІІ. Етап цілепокладання
Слухання та обговорення вірша А. Костецького «Велосипед»
Славкові,
Що з квартири сорок
велосипед
купили вчора.
Він зразу
в двір його потяг.
Прудкого та дзвінкого
Все хизувався ним
і нас не підпускав до нього.
Просив Юрко:
- Ну дай хоч раз
проїду метрів двісті!
А він Юркові:
- Ач який!
Свого купи та їзди.
І я просив.
Та він:
- Моє! -
І нам кататись не дає...
Ну й що, нехай!
А ми зате
разом в кіно ходили,
разом у нашому дворі
співали, скільки сили,
а потім
грали у квача,
аж поки вечір не почавсь.
А що Славко?
Він сам-один
сидів з велосипедом
і вже кататись не хотів.
Отак йому і треба.
- Кому було весело?
- Хто виявився покараним?
- Чому так трапилось?
Сьогодні ми поговоримо про відносини між людьми, про те, як ви ставитесь одне до одного, зокрема про дружбу у класному колективі. Мені дуже хочеться, щоб після цього уроку ви стали уважнішими і щирішими одне до одного.
ІІІ. Етап цілереалізації
Бесіда
- Розкажіть, з ким з однокласників ви дружите.
- А хто хоче розповісти про свого друга?
- Що означає слово «дружити»?
- Що означає слово «взаємодія»?
- Як взаємодія може виявлятися у класному колективі?
- Які творчі завдання ви Виконували зі своїми товаришами?
Робота з підручником
Робото у групах
група 1 — намалювати емблему класу;
група 2 — скласти і написати девіз класу;
група 3 — записати правила, за якими житиме колектив класу.
Презентація робіт у групах
Фізкультхвилинка
Один, два, три, чотири, п'ять —
Час прийшов відпочивать.
Вглиб річок ми поринаємо,
Рибок там спостерігаємо.
Летимо ми в небесах —
Подивись, яка краса!
В лісі йдемо тихо-тихо,
Нікому не зробим лиха.
Зупиніться, роззирніться
І за парти поверніться.
Читання вчителем казки Івана Франка «Ріпка»
Бесіда за прочитаним матеріалом
- Хто посадив ріпку?
- Чи зміг дід самотужки витягти ріпку?
- Хто йому допомагав?
- Чи справді Мишка виявилася такою сильною?
- У чому причина успіху?
- Наведіть приклади ситуацій, коли всім разом вдається вирішити одну справу.
- Що хотіли зробити Лебідь, Щука і Рак?
- Куди кожен із них тягнув хуру?
- Чи вдалося їм витягнути воза?
- У чому ж причина їхнього неуспіху?
- Чи трапляються такі випадки у житті людей? Наведіть приклади.
- Який висновок можна зробити з прочитаної байки?
Інтерактивна вправа «Мікрофон»
- Як ви вважаєте, як мали б поводитись герої байки?
- А що могли б зробити ще герої казки «Ріпка», щоб показати силу колективу?
Гра «Розсипанка»
Учитель. Зберіть і прочитайте прислів'я. Як ви їх розумієте?
Прислів’я роздруковані на різнокольорових листах, а потім розрізані на великі пазли. Діти складають вчитель зачитує
● за, всі, Один, одного, всіх,за.
(Один за всіх, всі за одного.)
● в, Друг,біді, пізнається.
(Друг пізнається в біді.)
● туга, велика, друга. Без, вірного.
(Без вірного друга велика туга.)
● корінням. Дерево, а, друзями, міцне, людина.
(Дерево міцне корінням, а людина - друзями.)
● солі, без, Людина, їжа, друга, що, без.
(Людина без друга, що їжа без солі.)
● каже, Не, правду, той, хто, друг, той, що, а, медом, маже.
(Не той друг,що медом маже, а той,хто правду каже.)
Учитель. Прислів'я, яке вам найбільше сподобалося, запишіть у свій зошит.
Практична робота
Необхідні матеріали: ватман, клей сухий, фото дітей можна роздруковане на папері, кольорові олівці та фломастери, акварельні фарби.
По центрі на ватмані вчитель малює велике коло і роздає дітям вирізати літери наш клас. В коло приклеюють напис. Далі діти фарбують собі долоньку жовтим кольором і від кола роблять ніби промінчики долоньку. Зверху над долонькою клеється фото дітей, а на краях ватмана можна поклеїти різні малюнки, які дати дітям повирізати зі старих журналів та газет. Про що діти мріють морозиво, ігри, друзі, мультфільми і т. д. Що вони умію дружити, ділитися, вчитися, допомагати.
Техніка безпеки під час роботи з клеєм та ножицями
Можливі варіанти
ІV. Етап рефлексійно-оцінюючий
Музична хвилинка
https://www.youtube.com/watch?v=w_B1EZs6O64&t=72s
То що таке справжня дружба?
- Чи можна сказати, що наш клас дружний?
- Якщо взяти кожному по сірнику, то ви легко зможете їх переламати. А якщо всі сірники взяти пучечком, то чи зможете його переламати? Отож бажаю і вам бути такими ж міцними.
1