Інтегрований урок для 1 класу НУШ

Про матеріал
Мета уроку: • Ознайомити учнів з властивостями води в процесі практичної діяльності (дослідів), показати значимість води для життєдіяльності живих організмів; • Удосконалювати знання учнів про кількісну лічбу, вправляти у порівнянні чисел , у складанні та розв’язуванні прикладів на додавання, закріплювати знання геометричних фігур та назв компонентів при дії додавання ; • Закріплювати знання вивчених букв, їх написання; вправляти у списуванні з друкованого тексту, удосконалювати навички читання, вчити підбирати слова-ознаки; • Розвивати зв’язне мовлення , навички словотворення, фонематичні процеси, фонетичний аналіз, збагачувати словниковий запас; • Розвивати зорову та слухову увагу, пам’ять; мислення, уміння аналізувати, робити висновки; • Розвивати спостережливість, прагнення пізнавати і досліджувати; • Збагачувати емоційний досвід учнів; • Виховувати цікавість, допитливість, бережливе ставлення до води.
Перегляд файлу

 

 

                                                   Модульна навчальна програма для 1-го класу

 

Тема тижня

«Пригоди крапельки »

Підтема тижня

«Якою буває вода у природі?»

Тема інтегрованого заняття

«А вода – це  справжнє диво!»

 

                            

 

                                                                    Підготувала:

                                                                   вчитель початкових класів

                                                         Онісковець Ірина Миколаївна

                                                    Тинненської ЗОШ І ступеня

                                      Сарненський район

                                     Рівненська  область

 

2019 р.

 

 

Інтегрований урок (природознавство, математика,

читання, навчання грамоти)  у 1 класі

Мета   уроку: 

  • Ознайомити учнів з властивостями води в процесі практичної діяльності (дослідів), показати значимість води для життєдіяльності  живих організмів;
  • Удосконалювати знання учнів про кількісну лічбу, вправляти у порівнянні чисел , у складанні та розв’язуванні прикладів на додавання, закріплювати знання геометричних фігур та назв компонентів при дії додавання ;
  • Закріплювати знання вивчених букв, їх написання; вправляти у списуванні з друкованого тексту, удосконалювати навички читання, вчити підбирати слова-ознаки;
  • Розвивати зв’язне мовлення , навички словотворення, фонематичні процеси, фонетичний аналіз, збагачувати словниковий запас;
  • Розвивати зорову та слухову увагу, пам’ять; мислення, уміння аналізувати, робити висновки;
  • Розвивати спостережливість, прагнення пізнавати і досліджувати;
  • Збагачувати емоційний досвід учнів;
  • Виховувати цікавість, допитливість, бережливе ставлення до води.

 

Очікувані результати уроку:

На кінець уроку учні знатимуть:

  • назви водойм свого краю;
  • властивості води (прозора, без запаху, займає форму посудини, без смаку);
  • важливість води для живих організмів;
  • якою буває вода   в    природі;
  • як дбайливо ставитися до водних багатств; 
  • та вмітимуть: 
  • висловлювати думки;
  • уважно слухатимуть інших;
  • будуть дотримуватися правил співпраці у групі;
  • пропонуватимуть свої ідеї.
  • пояснити значення води у природі та житті людини;
  • досліджувати деякі властивості води;
  •   розпізнавати за малюнками види водойм свого краю;
  •   описувати свої враження від почутого, побаченого;
  •   уважно слухати один одного в умовах безпосереднього спілкування;
  •  дотримуватися безпечних прийомів праці. 

 

Матеріали для уроку:

 

запис  «Пісні Капітошки», мультфільм  «Капітошка»,

зображення Капітошки, аркуші з завданнями,  зображення картинок з властивостями води, мікрофон, пластикові склянки, вода, повітряна кулька, паперові краплинки, чашка, клубок ниток, сюжетні малюнки для складання пазлів.

 

 

Хід уроку:

І. Підготовча частина.

1.Організаційний момент:

Ранкове коло  «Пригоди крапельки».

C:\Users\UserWin7-2018\Pictures\images (9).jpg                                        Перебіг  ранкового кола.

Діти і вчитель стають у коло.

 

І. Привітання.

1. Доброго ранку, дівчатка!

Доброго ранку, хлоп’ятка!

Хай буде вдалим сьогоднішній день.

Хай наповнений він буде моментами радості.

Нехай працювати  вам буде сьогодні не лінь,

Справи робити –  без краплі втоми.

 

2. Вправа «Комплімент».

Діти по колу передають повітряну кульку та вітаються:

- Доброго ранку,  Максимку. Мені дуже приємно тебе бачити.

- Доброго ранку,  Іринка.  Я рада, що ти з нами.

- Доброго ранку,  Сашку. Ти сьогодні справжній джентльмен.

 

3. Вправа «Долонька успіху».

- Покажіть свою праву долоньку. Стисніть мізинчик ті, кого сьогодні зранку поцілувала мама чи тато. Стисніть ще один пальчик ті з вас, хто сьогодні умився та почистив зуби. Стисніть третій пальчик ті, у кого гарна зачіска. Стисніть вказівний пальчик ті, хто побачив сьогодні своїх друзів. Покажіть, що у вас вийшло.              

4. Визначення настрою «Світлофор  настрою».

 

 Щоденні новини.

 Перегляд фільму «Краплинка»

https://www.youtube.com/watch?v=HTtTniMkkKU .

   Сьогодні ми з вами розпочинаємо тематичний тиждень «Пригоди крапельки». Під час проведення цього тижня ми познайомимося з водоймами рідного краю, дізнаємося,  як мандрує вода по Землі та як і чому потрібно економити воду, навчимося малювати різні види водойм, хмар .

C:\Users\IraO\Desktop\ааа.jpgСьогодні ________.

Число ___________.

Місяць ___________.

Погода ___________.

 

Вправа «Очікування»:

Діти, цікаво, а що кожен з вас чекає від цього уроку?

Продовжить речення:

Я хочу, щоб урок був…

На цьому уроці я хочу….

 

ІІ. Основна частина.

1.Звучить уривок «Пісні Капітошки».

- Діти, чия це пісенька? Звідки ви його знаєте?

На дошці – зображення Капітошки.

- Який Капітошка? ( веселий, радісний, смішний, любить гратися , пустувати, має багато друзів….)

Так, Капітошка веселий, завжди в гарному настрої, тож він дарує кожному з вас своє фото, а разом з ним і гарний настрій.

2.Робота з геометричним матеріалом.

- Погляньте на фото Капітошки і скажіть з яких фігур він складається?

(з кругів та овалів)

3.Робота в зошитах.

- Порахуйте круги, запишіть їх кількість в зошити.

- Порахуйте овали, запишіть їх кількість в зошити , пропускаючи одну клітинку вправо.

- Чого менше? (овалів)

- Чого більше ? (кругів). Поставте між числами відповідний знак (< > =)

Скільки всього геометричних фігур у зображенні Капітошки? Як ми можемо дізнатися про це? (порахувати фігури). Як  можна це зробити за допомогою приклада ?( треба до кількості кругів додати кількість овалів  - до 6 кругів додати 4 овали). Запишіть цей приклад у зошити і розв’яжіть його.

Яке число отримали в результаті? (10). Отже, всього 10 фігур або всього 10 кругів та овалів.

Число 10 яким компонентом виступає ? (сумою) . Назвіть другий доданок, перший доданок…

 4.Робота біля дошки та в зошитах .

- Діти, а звідки взявся Капітошка? ( з хмаринки).

А ким він є  - спробуємо зараз  з’ясувати, виконавши таке завдання:

-Я буду називати вам  слова і в кожному слові буду просити вас записувати лише одну букву, яку я скажу.

СНІГОВИК , ВІТЕР , ЗИМА , ПОДАРУНКИ , ЛІД , МОРОЗИ , НЕБО , ЗІРКА.

Учні по черзі виходять до дошки і записують відповідну букву на дошці.

Усі інші записують букви в зошит, поєднуючи їх між собою.

- Прочитайте слово яке утворилося. КРАПЛИНА.

- Отже, ким є Капітошка?   ( краплиною). Як лагідно можна назвати краплину?

(КРАПЛИНКА, КРАПЛИНОЧКА, КРАПЕЛЬКА).

5.Фізкультхвилинка.

- Діти , у Капітошки є багато друзів і сьогодні деякі з них завітали до нас. Подивіться, хто це? (ЖИРАФА, ЗЕБРА , ЛЕВ, СЛОН, ТИГР). Що це за тварини? Розкажете?....

У жирафи плямки , плямки, плямки , плямочки ось тут,

У жирафи плямки , плямки, плямки плямочки ось тут.

На лобі , на щоках, на шиї, на вухах,

є на носах, на животах, колінах і ступнях.

 

А у зебри смужки  смужки смужки смужечки ось тут,

А у зебри смужки  смужки смужки смужечки ось тут.

На лобі , на щоках, на шиї, на вухах,

є на носах, на животах, колінах і ступнях.

 

А у лева гривка гривка гривка гривочка ось тут,

А у лева гривка гривка гривка гривочка ось тут,

На лобі , на щоках, на шиї, на вухах,

є на носах, на животах, колінах і ступнях.

 

У слона є складки  складки  складки складочки ось тут,

У слона є складки  складки  складки складочки ось тут.

На лобі , на щоках, на шиї, на вухах,

є на носах, на животах, колінах і ступнях.

 

А у тигра смужки  смужки смужки смужечки ось тут,

А у тигра смужки  смужки смужки смужечки ось тут.

На лобі , на щоках, на шиї, на вухах,

є на носах, на животах, колінах і ступнях.

 

6. Бесіда про воду.

- Отже, Капітошка це краплинка ---…. води.

- До якої природи належить вода – живої  чи неживої? (до неживої).


- А які властивості має вода? Давайте будемо досліджувати!

 

7. Проведення дослідів.

 

  • Розгляньте воду у склянці. Якого вона кольору? (безбарвна, без кольору).

- Який висновок можна зробити про колір води? ( Вода безбарвна)

 

  • Артемчику, вийди, будь ласка, до дошки. Потримай руки над відерцем, а я наллю тобі водичку в руки. Можеш покласти її в кишеню? Чому? (вона рідка, тече).

- То яку властивість має вода, крім того, що вона безбарвна? ( Вода текуча.)

 

http://dorobok.edu.vn.ua/uploaded/Bogolubova/Voda_Vlastyvosti/image002.jpg

  • А тепер я переливаю водичку у склянки, що є у вас на партах. Одна склянка – широка, друга – вузенька. Скажіть, яку форму має вода?

( вода займає форму посудини, у яку налита).

- То має вода певну форму? (вода без форми)

 

http://dorobok.edu.vn.ua/uploaded/Bogolubova/Voda_Vlastyvosti/image003.gif

 

- Отже, ми дослідили три властивості води: безбарвна, текуча, без форми.

 

  • А тепер погляньте у склянку. Чи видно, що я опустила у склянку? (ложку)

- Що ви можете сказати про воду, яка вона? (вода прозора).

http://dorobok.edu.vn.ua/uploaded/Bogolubova/Voda_Vlastyvosti/image004.gif

 

  • Понюхайте водичку у своїх склянках. Чи має вона запах? (вода без запаху).

 

http://dorobok.edu.vn.ua/uploaded/Bogolubova/Voda_Vlastyvosti/image005.jpg

 

  • Спробуйте свою водичку. Яка вона на смак: солодка? Гірка? Кисла? Солона? Що ви можете сказати, має вода смак? (вода без смаку)

.http://dorobok.edu.vn.ua/uploaded/Bogolubova/Voda_Vlastyvosti/image006.gif

- Отже, давайте ще раз назвемо всі властивості води: безбарвна, текуча, без форми, прозора, без запаху, без смаку.

 

 

 

 

8. Про воду у природі.

- Діти, а де ми можемо побачити воду у природі? (у річці, у озері, у морі…).

- Як називається річка найбільша річка України? (Дніпро).

На дошці надруковане слово «ДНІПРО».

- Запишіть назву річки рукописним шрифтом . З якої букви напишемо це слово? ( з великої).

-У якому вигляді  іще в природі ми можемо побачити воду. (У вигляді дощу, роси , граду, снігу, льоду, пари..).

Перегляд мультфільму «Корисні підказки про воду». Цей мультик допоможе вам розгадати таємницю краплинки і дати відповідь на запитання

«Якою буває вода?»

9. Відгадування загадок.

 1.Біла ковдра

         Землю вдягала.

         Сонце припекло -

         Ковдра потекла. (Сніг)

 2.У вогні не горить,

          У воді не тоне.(Лід)

 3.Росте вона вниз головою,

       Не влітку зростає, а зимою.

       А сонце її припече –

        Заплаче вона й потече. (Бурулька)       E:\Урок на курси\004.jpg

 4.На дворі переполох:

         З неба сиплеться горох. (Град)

 5.Мене п'ють, мене ллють.

          Усім потрібна я,

          Хто я така? (Вода)

 6.Покружляла зірочка

          В повітрі трошки,

          Сіла і розтанула

          На моїй долоньці. (Сніжинка)

 7.Вранці намисто заблищало,

           Всю траву собою заткало,

          А пішли шукати його вдень,

          Шукаємо, шукаємо –  не знайдемо. (Роса)

 8.Довго мене нема – все в’яне,

 а як прийду — знов оживає. (Дощ) E:\Урок на курси\008.jpg

 9.Мов прозора біла хмара

 над каструлею летить... (пара).

- Діти, що спільного у відповідях до загадок?

- Так, дійсно це все – крапелька води, яка перетворюється залежно від температури та пори року.

 

10. Редагування речення.

Прочитайте речення :

 

Воду треба берегти!

Нижче вчитель записує це речення рукописним шрифтом, при цьому неправильно пише деякі букви.

Воту дреба перегті! 

 

  • E:\Урок на курси\н.jpgДіти , перевірте чи правильно я записала це речення?

Запишіть його правильно.

 

  11. Гра «Добрий дощик».

Учитель:  Ми можемо спостерігати за дощиком і бачимо краплинки, що падають з неба. Пограймо у гру «Добрий дощик».  Усі ви — «добрі дощові краплинки». Ось прийшла  «мама Хмара» (вчитель вказує на себе). У мене в  руках є чашечка з чарівною водою доброти. «Мама Хмара» буде «бризкати водою».

 Вчитель роздає паперові краплинки з чашечки по черзі на кожну дитину  та запитує «краплинок», кому вони допомогли. Кожна дитина  має відповісти, що зробила корисного.

 Я – добра краплинка, поливав/ла город.

Я – весела краплинка, утворив/ла веселку.

 Я – цікава краплинка, політав/ла скрізь на хмарці.

Я– чудова краплинка, помив/ла  машину татові.

Гра продовжується, доки в колі всі діти щось від себе скажуть.

Вчитель: Молодці, краплиночки, ви старалися.

 

12.  Гра-руханка «Струмочок».

 (Діти стають в пари одна за одною. Передня пара проходить під попарно піднятими руками інших і стає позаду, за нею – наступна, поки всі пари не пройдуть, аж знову до першої.)

 

ІІІ. Заключна частина. Рефлекція.

 

1.Підсумки. Вправа « Мікрофон»:

- Чи справдилися ваші сподівання стосовно нашого уроку?

 

  •                   Яким був урок?

 

Закінчить  речення:

 

Урок був   ……

 

 На цьому  уроці  я  ….

 

На уроці я дізналася …

 

2.Вправа «Мереживо вражень».

 

 Клубок передається від одного учасника до іншого. Розмотуючи нитку, діти діляться своїми враженнями від зустрічі.

 

3.Оцініть свою роботу на уроці і свої враження за допомогою смайлика.

 

 

 

C:\Users\IraO\Desktop\Урок на курси\00d.jpg

 

 

 

 

 

 

 

 

 

C:\Users\IraO\Desktop\вввв.jpg                               C:\Users\IraO\Desktop\вввв.jpg

 

 

 

C:\Users\IraO\Desktop\вввв.jpg                             C:\Users\IraO\Desktop\вввв.jpg

 

 

 

C:\Users\IraO\Desktop\index.jpg

                                             C:\Users\IraO\Desktop\index.jpg

                                     

 

C:\Users\IraO\Desktop\index.jpg

                                                                

                 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

C:\Users\IraO\Desktop\вввв.jpg                               C:\Users\IraO\Desktop\вввв.jpg

 

 

 

                            

                                      

C:\Users\IraO\Desktop\d1303679c015b89b216c68e7ed9049b1.220x330.jpg

 

 

http://dorobok.edu.vn.ua/uploaded/Bogolubova/Voda_Vlastyvosti/image002.jpg

http://dorobok.edu.vn.ua/uploaded/Bogolubova/Voda_Vlastyvosti/image003.gif

 

 http://dorobok.edu.vn.ua/uploaded/Bogolubova/Voda_Vlastyvosti/image006.gif

 

 

 

 

E:\Урок на курси\003.jpg

 

C:\Users\IraO\Desktop\Урок на курси\007.jpg

 

СНІГОВИК , ВІТЕР , ЗИМА, ПОДАРУНКИ, ЛІД, МОРОЗИ, НЕБО , ЗІРКА.

 

КРАПЛИНА.

ДНІПРО

Воду треба берегти!

 

Воту дреба перегті!

docx
Додано
4 січня 2020
Переглядів
1112
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку