Урок Я досліджую світ 1 клас "Дикі і Свійські тварини"

Про матеріал
На уроці було використано куб Блума, за допомогою якого діти розповіли про пору року, дату, стан неба, опади, температуру повітря. Повторення вивченого матеріалу проведено в групах. Потрібно було згрупувати тварин за зовнішнім виглядом і знайти зайву. Діти вдало грали в ігри «Розділи тварин на дві групи «Свійські і дикі» та в гру «Чи знаєте ви у кого які дитинчата?» користуючись при цьому програмою «Льонінг апс» При закріпленні матеріалу була використана дидактична гра «Коло Ейлера». За допомогою кола діти знаходили спільні і відмінні ознаки свійських і диких тварин. Граючи в гру «Хто найуважніший» та «Придумай кличку тваринці» використала цеглинки лего. Весь урок був проведений в ігровій формі.
Перегляд файлу

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Урок 

з я досліджую світ  на тему

«Дикі і свійські тварини»

у 1-Б класі

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

                                                                        Підготувала

                                                                        учитель початкових класів

                                                                        Роменської ЗОШ № 5

                                                                       Сугак Тамара Василівна

Тема. Дикі і свійські тварини.  

Мета. Ознайомити учнів з істотними ознаками диких і свійських тварин;

- сформувати в учнів поняття про тварин, як частину живої природи;

  •            розширити і уточнити уявлення дітей про різноманітність тваринного світу, середовище їхнього існування;
  •            формувати в учнів поняття звірі, птахи, комахи, риби;
  •            знайомити учнів із назвами тварин;
  •            розвивати в учнів спостережливість, уміння порівнювати зовнішній вигляд тварин та групувати їх за способом пересування, середовищем існування;

- розкрити для учнів цінність тварин для людини;

- виховувати в учнів турботливе ставлення до тварин.

Хід уроку

І. Організаційна частина.

Наш урок природничий

І цікавий, і незвичний

Вирушаймо в путь –

Нас цікавы справи ждуть.

 

1овідомлення синоптиків.

2. Вправа «Кубик Блума».     

Куб, на гранях якого картинки основних розумових операцій:

  • опишіть це;                                                   - пора року
  • порівняйте це;                                              - місяць і число  
  • асоціюйте це;                                              -  тепло чи холодно на дворі
  • проаналізуйте це;                                     - стан неба, температура повітря
  • За народним прогнозом, якщо 29 листопада тепла і дощова погода, то зима буде теплою.
  • знайдіть застосування цьому;     Які зміни відбулися в   живій     природі?                                                             

аргументи «за» й «проти».                     Які зміни відбулися в житті тварин?

 

           Погляньте за вікно.    Я зараз перевірю настільки ви спостережливі.

- Кому потрапить кубик, той відповідає чітко, голосно і повними реченнями.                                               

 

ІІ. Повторення вивченого матеріалу.

      Йдучи до школи, на дереві, я побачила сову і запросила до нас на урок.  Вона принесла нам завдання в конвертах.  Вони лежать у вас на партах. Перше завдання знаходиться у жовтому конверті.  Візьміть його і відкрийте.

1. Робота в групах. Групування тварин за зовнішнім виглядом.

-Розгняньте  уважно зображення тварин і знайдіть зайву.

  •              Надаємо слово першій  групі.
  •              -Яка тварина зайва? Чому?
  •              Як  назвати одним словом всіх інших тварин?  (Птахи)                                                                                                
  •              Яка характерна особливість птахів? А що ви ще може доповнити про птахів?

Тіло птахів вкрите пір’ям.  Вони мають крила, дзьоб.

Доповнення. Це ознака,  вирізняє птахів від інших тварин.

Люди шанують пташок. Взимку їх підгодовують.

  • А чому?
  •  А навесні та влітку вони оберігають наші садки від шкідників. Недарма в народі кажуть: «Де багато пташок – там нема комашок».

Послухаємо ІІ групі дітей.

-А хто у вас випадковий гість? Чому?

  •              Назвіть своїх тварин одним словом.  (Це звірі)
  •              По чому ви дізналися?

Тіло звірів вкрите густою шерстю, тому взимку вони не мерзнуть так, як ми. Вони мають 4 лапи.

Я запрошую третю групу учнів пояснити яка тваринка у вас зайва?

  •              А решта тварин як називається?
  •              Які особливості цих тварин? (У них 6 лапок)

Доповнення.    До вашого відома:

Більшість тварин на нашій планеті – це комахи. Вони дуже різні: від ледь помітних мошок до жуків, що завбільшки з кулак.

- То як називається ваша група тварин?

- Надаємо слово 4 групі.

  • -Яка тваринка зайва ?
  • А решту тварин, як ми можемо назвати одним словом.                    
  • Назвіть ваших тварин. Як їх назвати одним словом? (риби)
  •              Отже, тварини – це птахи, звірі, риби, комахи.

 Ми , діти, назвали найчисельніші групи тварин.  Але

ІІІ. Вивчення нового матеріалу.

  1. Слухання вірша.

Світ тварин- різноманітний та великий,

Є тварини свійські, є і звірі дикі,

Хтось із них оселю поруч з нами має,

Хтось у дальнім темнім лісі проживає.

І мабуть, буде цікаво вам малята

Про чотириногих друзів більше знати.

 2. Оголошення теми і мети уроку.

Отже, на сьогоднішньому уроці ми будемо  говорити про тварин.

А також навчимося  розрізняти диких і свійських тварин.

- А щоб ви хотіли дізнатися про тварин?

- Я хочу які є тварини?

-Я хочу знати де живуть тварини?

- Я хочу знати як відрізнити одну тваринку від іншої?

- Я хочу дізнатися чому одні тваринки живуть у лісі, а інші вдома?

- А я хочу дізнатися чим харчуються і як добувають їжу?

Запитань у вас виникло багато.

Отже, ми повинні бути кмітливими, уважними, активними, творчими і обов’язково знайдете відповіді на свої запитання.

3. Розповідь вчителя.

    Поруч з людиною завжди живуть тварини: кошенята, папуги, рибки, цуценята - скільки радості вони нам приносять!  А як приємно зустрітися з білочкою, соловейком,  їжачком  у природі. Живуть тварини скрізь: у воді,  у повітрі, на землі, у людини  і в лісах –ї х  можна побачити всюди. Людина спостерігає за тваринами, вивчає їх, використовує  для своїх потреб.

  •              Тварини, як і рослини, народжуються, дихають, живляться, ростуть, старіють, вмирають.
  •              Тож, до якої природи належать тварини? Чому?
  •              Тварини – це живі організми, що населяють нашу планету.
  •              Вони живуть скрізь, де для них є їжа, схованка від ворогів і місце для влаштування житла. На Землі немає такого куточка, де б не жили тварини.

 

4. Формування поняття «Свійські та дикі тварини».

- З давніх–давен люди почали полювати на тварин, а потім навчилися приручати їх. Тварини, яких люди розводять і вирощують у своєму господарстві,  називаються свійські або домашні. Вони самі не можуть знайти в природі їжу, житло, бо звикли до умов, які створила їм людина.

  •              Отже, як називають тварини, які живуть поряд з  людиною?
  •              А як називають тварин, які самі добувають собі їжу, живуть не біля людини? (Дикими)

5.  Гра «Розділи тварин на дві групи  «Свійські і дикі»   Льонінг апс   4 сторінка

- А зараз перевіримо, чи добре ви знаєте свійських і диких тварин.

Ви, молодці, правильно виконали завдання, навіть сова мені підморгнула. 

  • Людина постійно піклується про свійських тварин: годує, чистить, стежить за їх здоров’ям.
  • Улітку для них заготовляють їжу, до настання холодів утепляють помешкання. Узимку і навесні у свійських тварин народжуються дитинчата. Чи знаєте ви у кого які дитинчата? Зараз ми це перевіримо.

6. Гра « У кого яке дитинча»  в  програмі льонінг апс. Сторінка 2

Молодці! З цим завданням ви справились добре.

  • IV. Фізхвилинка  Пісня «Танцювали зайчики».
  • Ви втомились?
  • Саме час - дружно відпочити
  • І знайому фізхвилинку
  • В гості запросити.
  • До яких тварин належать зайчики, які приходоли до нас на фізкультхвилинку? (до диких)
  • - Чому?  (тому, що вони самі добувають їжу і мешкають далеко від помешкання людини).
  • А які тварини дуже схожі на зайчиків проживають поряд з нами і належать до свійських тварин? (Кролики)

V. Узагальнення й систематизація знань та вмінь учнів.

1.  Дидактична гра «Кола Ейлера»

- Діти, сова за нами спостерігає, як ми працюємо. І прислала нам есемескою складніше завдання. Щоб ми розібралися, що спільного між дикими і свійськими тваринами і чим вони відрізняються один від одного.

- Яких тварин ми бачимо на малюнку?

--Ліворуч у колі ознаки, які характеризують зайчика, а праворуч, ознаки, які характерні для кролика.

Є спільні ознаки для цих тварин, а є відмінні. Давайте поговоримо про них.

зайчика, а праворуч коло кролика.

-- Що ми можемо сказати про шубку зайчика? кролика?

_ Де домівка зайчика, а де кролика?

Порівняйте лапки зайчика і кролика.

- А як ви гадаєте? Чому?

- В середині двох кіл  є частинка, яка об’єднує їхні спільні ознаки.

- Що в них спільного?

 (Вуха, хвастик, вони їдять травичку, тіло вкрите шерстю і вони своїх малят вигодовують молоком.)

2. Гра  «Хто найуважніший»

 Отже, зараз я перевірю  «Хто найуважніший» (Лего)

  •              Якщо я показую свійську тваринку, ви піднімаєте зелену цеглинку, а якщо тварина дика – то червону цеглинку.
  •              Дякую. Всі були уважні, цеглинки піднімали правильно.
  • Тварини платять людям за їх любов, ласку, увагу, а як?

3. Робота в парах.  Гра «Відповідність».

  • Діти, сова нам залишила ще й червоні конверти. Відкрийте їх.  З’єднайте картинку свійської тварини і те, що від неї отримує людина.

7. Перевірка роботи  в парах.

- Чим платить корова людині?

-А курі?

А наш друг-собачка?

А бджоли?

А кінь?

А вівці?

Корова - м'ясо, сир, молоко,

Курі - яйця, пух, пір'я,

Собака - охорона житла,            

Бджоли - мед, віск, ліки

Кінь – транспортний засіб,  м’ясо

Вівці – шерсть, м’ясо.

     Без свійських тварин людям дуже важко д жилося.

    -Діти, коли ми працювали, сова побувала у бабусі в селі. І дізналася, що у неї живе багато  тварин. Вона їх дуже любить, але не придумала ще їм кличок, тож звернулася до вас за допомогою. Допоможемо бабусі.

     До зображення тварин із-поміж запропонованих слів підберіть клички домашнім улюбленцям. Якій би тваринці ви дали яку кличку? Чому?

- У лотках знаходяться свійські тварини. Вийміть тваринок ї підберіть їм кличку. Клички написані на ценлинках. Біля кожної тваринки ставите відвовідну кличку.

Слова для довідки: Рябуха, Орел,  Зірка, Пушок,  Дружок, Маша.

— Яку б тваринку ви подарували ще у бабусине господарство? Придумайте їй кличку.

Давайте пригадаємо з якої літери   пишемо клички тварин? Молодці!

- Діти, сова нам прислала кошик з жолудями. А як ви думаєте чому в кошику саме жолуді?

Тому що вони  є кормом для диких тварин. Правильно. Кожен жолудь має листочок із завданням. Давайте дамо відповіді на них.

V. Підсумок уроку

Що сподобалося на уроці?

Чого ти навчився?

- Що нового ви дізналися на уроці?

- Яких тварин називають свійськими?

- Яких тварин називають дикими?

- Назвіть диких тварин нашого краю.

- Назвіть свійських тварин нашого краю.

- Діти, урок наш закінчується. Сова повертається до лісу. Щоб ви їй побажали.

На початку уроку. Я запитувала, щоб ви хотіли дізнатися про тварин?

  • Чи всі отримали відповіді на свої запитання.?

 

 

 

 

 

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Синицкая Ирина
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Додано
23 січня 2020
Переглядів
4402
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку