Урок Я досліджую світ 1 клас "Дикі і Свійські тварини"

Про матеріал
На уроці було використано куб Блума, за допомогою якого діти розповіли про пору року, дату, стан неба, опади, температуру повітря. Повторення вивченого матеріалу проведено в групах. Потрібно було згрупувати тварин за зовнішнім виглядом і знайти зайву. Діти вдало грали в ігри «Розділи тварин на дві групи «Свійські і дикі» та в гру «Чи знаєте ви у кого які дитинчата?» користуючись при цьому програмою «Льонінг апс» При закріпленні матеріалу була використана дидактична гра «Коло Ейлера». За допомогою кола діти знаходили спільні і відмінні ознаки свійських і диких тварин. Граючи в гру «Хто найуважніший» та «Придумай кличку тваринці» використала цеглинки лего. Весь урок був проведений в ігровій формі.
Перегляд файлу

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Урок 

з я досліджую світ  на тему

«Дикі і свійські тварини»

у 1-Б класі

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

                                                                        Підготувала

                                                                        учитель початкових класів

                                                                        Роменської ЗОШ № 5

                                                                       Сугак Тамара Василівна

Тема. Дикі і свійські тварини.  

Мета. Ознайомити учнів з істотними ознаками диких і свійських тварин;

- сформувати в учнів поняття про тварин, як частину живої природи;

  •            розширити і уточнити уявлення дітей про різноманітність тваринного світу, середовище їхнього існування;
  •            формувати в учнів поняття звірі, птахи, комахи, риби;
  •            знайомити учнів із назвами тварин;
  •            розвивати в учнів спостережливість, уміння порівнювати зовнішній вигляд тварин та групувати їх за способом пересування, середовищем існування;

- розкрити для учнів цінність тварин для людини;

- виховувати в учнів турботливе ставлення до тварин.

Хід уроку

І. Організаційна частина.

Наш урок природничий

І цікавий, і незвичний

Вирушаймо в путь –

Нас цікавы справи ждуть.

 

1овідомлення синоптиків.

2. Вправа «Кубик Блума».     

Куб, на гранях якого картинки основних розумових операцій:

  • опишіть це;                                                   - пора року
  • порівняйте це;                                              - місяць і число  
  • асоціюйте це;                                              -  тепло чи холодно на дворі
  • проаналізуйте це;                                     - стан неба, температура повітря
  • За народним прогнозом, якщо 29 листопада тепла і дощова погода, то зима буде теплою.
  • знайдіть застосування цьому;     Які зміни відбулися в   живій     природі?                                                             

аргументи «за» й «проти».                     Які зміни відбулися в житті тварин?

 

           Погляньте за вікно.    Я зараз перевірю настільки ви спостережливі.

- Кому потрапить кубик, той відповідає чітко, голосно і повними реченнями.                                               

 

ІІ. Повторення вивченого матеріалу.

      Йдучи до школи, на дереві, я побачила сову і запросила до нас на урок.  Вона принесла нам завдання в конвертах.  Вони лежать у вас на партах. Перше завдання знаходиться у жовтому конверті.  Візьміть його і відкрийте.

1. Робота в групах. Групування тварин за зовнішнім виглядом.

-Розгняньте  уважно зображення тварин і знайдіть зайву.

  •              Надаємо слово першій  групі.
  •              -Яка тварина зайва? Чому?
  •              Як  назвати одним словом всіх інших тварин?  (Птахи)                                                                                                
  •              Яка характерна особливість птахів? А що ви ще може доповнити про птахів?

Тіло птахів вкрите пір’ям.  Вони мають крила, дзьоб.

Доповнення. Це ознака,  вирізняє птахів від інших тварин.

Люди шанують пташок. Взимку їх підгодовують.

  • А чому?
  •  А навесні та влітку вони оберігають наші садки від шкідників. Недарма в народі кажуть: «Де багато пташок – там нема комашок».

Послухаємо ІІ групі дітей.

-А хто у вас випадковий гість? Чому?

  •              Назвіть своїх тварин одним словом.  (Це звірі)
  •              По чому ви дізналися?

Тіло звірів вкрите густою шерстю, тому взимку вони не мерзнуть так, як ми. Вони мають 4 лапи.

Я запрошую третю групу учнів пояснити яка тваринка у вас зайва?

  •              А решта тварин як називається?
  •              Які особливості цих тварин? (У них 6 лапок)

Доповнення.    До вашого відома:

Більшість тварин на нашій планеті – це комахи. Вони дуже різні: від ледь помітних мошок до жуків, що завбільшки з кулак.

- То як називається ваша група тварин?

- Надаємо слово 4 групі.

  • -Яка тваринка зайва ?
  • А решту тварин, як ми можемо назвати одним словом.                    
  • Назвіть ваших тварин. Як їх назвати одним словом? (риби)
  •              Отже, тварини – це птахи, звірі, риби, комахи.

 Ми , діти, назвали найчисельніші групи тварин.  Але

ІІІ. Вивчення нового матеріалу.

  1. Слухання вірша.

Світ тварин- різноманітний та великий,

Є тварини свійські, є і звірі дикі,

Хтось із них оселю поруч з нами має,

Хтось у дальнім темнім лісі проживає.

І мабуть, буде цікаво вам малята

Про чотириногих друзів більше знати.

 2. Оголошення теми і мети уроку.

Отже, на сьогоднішньому уроці ми будемо  говорити про тварин.

А також навчимося  розрізняти диких і свійських тварин.

- А щоб ви хотіли дізнатися про тварин?

- Я хочу які є тварини?

-Я хочу знати де живуть тварини?

- Я хочу знати як відрізнити одну тваринку від іншої?

- Я хочу дізнатися чому одні тваринки живуть у лісі, а інші вдома?

- А я хочу дізнатися чим харчуються і як добувають їжу?

Запитань у вас виникло багато.

Отже, ми повинні бути кмітливими, уважними, активними, творчими і обов’язково знайдете відповіді на свої запитання.

3. Розповідь вчителя.

    Поруч з людиною завжди живуть тварини: кошенята, папуги, рибки, цуценята - скільки радості вони нам приносять!  А як приємно зустрітися з білочкою, соловейком,  їжачком  у природі. Живуть тварини скрізь: у воді,  у повітрі, на землі, у людини  і в лісах –ї х  можна побачити всюди. Людина спостерігає за тваринами, вивчає їх, використовує  для своїх потреб.

  •              Тварини, як і рослини, народжуються, дихають, живляться, ростуть, старіють, вмирають.
  •              Тож, до якої природи належать тварини? Чому?
  •              Тварини – це живі організми, що населяють нашу планету.
  •              Вони живуть скрізь, де для них є їжа, схованка від ворогів і місце для влаштування житла. На Землі немає такого куточка, де б не жили тварини.

 

4. Формування поняття «Свійські та дикі тварини».

- З давніх–давен люди почали полювати на тварин, а потім навчилися приручати їх. Тварини, яких люди розводять і вирощують у своєму господарстві,  називаються свійські або домашні. Вони самі не можуть знайти в природі їжу, житло, бо звикли до умов, які створила їм людина.

  •              Отже, як називають тварини, які живуть поряд з  людиною?
  •              А як називають тварин, які самі добувають собі їжу, живуть не біля людини? (Дикими)

5.  Гра «Розділи тварин на дві групи  «Свійські і дикі»   Льонінг апс   4 сторінка

- А зараз перевіримо, чи добре ви знаєте свійських і диких тварин.

Ви, молодці, правильно виконали завдання, навіть сова мені підморгнула. 

  • Людина постійно піклується про свійських тварин: годує, чистить, стежить за їх здоров’ям.
  • Улітку для них заготовляють їжу, до настання холодів утепляють помешкання. Узимку і навесні у свійських тварин народжуються дитинчата. Чи знаєте ви у кого які дитинчата? Зараз ми це перевіримо.

6. Гра « У кого яке дитинча»  в  програмі льонінг апс. Сторінка 2

Молодці! З цим завданням ви справились добре.

  • IV. Фізхвилинка  Пісня «Танцювали зайчики».
  • Ви втомились?
  • Саме час - дружно відпочити
  • І знайому фізхвилинку
  • В гості запросити.
  • До яких тварин належать зайчики, які приходоли до нас на фізкультхвилинку? (до диких)
  • - Чому?  (тому, що вони самі добувають їжу і мешкають далеко від помешкання людини).
  • А які тварини дуже схожі на зайчиків проживають поряд з нами і належать до свійських тварин? (Кролики)

V. Узагальнення й систематизація знань та вмінь учнів.

1.  Дидактична гра «Кола Ейлера»

- Діти, сова за нами спостерігає, як ми працюємо. І прислала нам есемескою складніше завдання. Щоб ми розібралися, що спільного між дикими і свійськими тваринами і чим вони відрізняються один від одного.

- Яких тварин ми бачимо на малюнку?

--Ліворуч у колі ознаки, які характеризують зайчика, а праворуч, ознаки, які характерні для кролика.

Є спільні ознаки для цих тварин, а є відмінні. Давайте поговоримо про них.

зайчика, а праворуч коло кролика.

-- Що ми можемо сказати про шубку зайчика? кролика?

_ Де домівка зайчика, а де кролика?

Порівняйте лапки зайчика і кролика.

- А як ви гадаєте? Чому?

- В середині двох кіл  є частинка, яка об’єднує їхні спільні ознаки.

- Що в них спільного?

 (Вуха, хвастик, вони їдять травичку, тіло вкрите шерстю і вони своїх малят вигодовують молоком.)

2. Гра  «Хто найуважніший»

 Отже, зараз я перевірю  «Хто найуважніший» (Лего)

  •              Якщо я показую свійську тваринку, ви піднімаєте зелену цеглинку, а якщо тварина дика – то червону цеглинку.
  •              Дякую. Всі були уважні, цеглинки піднімали правильно.
  • Тварини платять людям за їх любов, ласку, увагу, а як?

3. Робота в парах.  Гра «Відповідність».

  • Діти, сова нам залишила ще й червоні конверти. Відкрийте їх.  З’єднайте картинку свійської тварини і те, що від неї отримує людина.

7. Перевірка роботи  в парах.

- Чим платить корова людині?

-А курі?

А наш друг-собачка?

А бджоли?

А кінь?

А вівці?

Корова - м'ясо, сир, молоко,

Курі - яйця, пух, пір'я,

Собака - охорона житла,            

Бджоли - мед, віск, ліки

Кінь – транспортний засіб,  м’ясо

Вівці – шерсть, м’ясо.

     Без свійських тварин людям дуже важко д жилося.

    -Діти, коли ми працювали, сова побувала у бабусі в селі. І дізналася, що у неї живе багато  тварин. Вона їх дуже любить, але не придумала ще їм кличок, тож звернулася до вас за допомогою. Допоможемо бабусі.

     До зображення тварин із-поміж запропонованих слів підберіть клички домашнім улюбленцям. Якій би тваринці ви дали яку кличку? Чому?

- У лотках знаходяться свійські тварини. Вийміть тваринок ї підберіть їм кличку. Клички написані на ценлинках. Біля кожної тваринки ставите відвовідну кличку.

Слова для довідки: Рябуха, Орел,  Зірка, Пушок,  Дружок, Маша.

— Яку б тваринку ви подарували ще у бабусине господарство? Придумайте їй кличку.

Давайте пригадаємо з якої літери   пишемо клички тварин? Молодці!

- Діти, сова нам прислала кошик з жолудями. А як ви думаєте чому в кошику саме жолуді?

Тому що вони  є кормом для диких тварин. Правильно. Кожен жолудь має листочок із завданням. Давайте дамо відповіді на них.

V. Підсумок уроку

Що сподобалося на уроці?

Чого ти навчився?

- Що нового ви дізналися на уроці?

- Яких тварин називають свійськими?

- Яких тварин називають дикими?

- Назвіть диких тварин нашого краю.

- Назвіть свійських тварин нашого краю.

- Діти, урок наш закінчується. Сова повертається до лісу. Щоб ви їй побажали.

На початку уроку. Я запитувала, щоб ви хотіли дізнатися про тварин?

  • Чи всі отримали відповіді на свої запитання.?

 

 

 

 

 

 

docx
Додав(-ла)
Сугак Тамара
Додано
23 січня 2020
Переглядів
4045
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку