Інтегрований урок "Хто такі тварини"

Про матеріал
Мета: познайомити дітей з різноманітністю тваринного світу; розвивати логічне мислення та зв’язне мовлення; удосконалювати обчислювальні навички; збагачувати словниковий запас школярів; стимулювати розвитку допитливості; прищеплювати шанобливе ставлення дітей до тварин.
Перегляд файлу

 

 

 

 

 

Інтегрований урок

у 1 класі

«Хто такі тварини?»

                                                       

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Мета:

познайомити дітей з різноманітністю тваринного світу;

розвивати логічне мислення та зв’язне мовлення;

удосконалювати обчислювальні навички;

збагачувати словниковий запас школярів;

стимулювати розвитку допитливості;

прищеплювати шанобливе ставлення дітей до тварин.

Очікувані результати:

учні розрізняють поняття «звірі», «птахи», «комахи», «риби»;

        наводять приклади і розпізнають тварин найближчого оточення;

        розуміють значення тварин у житті людини;

        правильно будують власні висловлювання;

        обчислюють вирази;

        виконують роботу в групі.

 

Обладнання: відеофільм, звукозапис із голосами птахів, картинки із зображенням тварин, матеріали для створення лепбука.

 

Хід уроку

І. Ранкова зустріч

Вітання

 Діти разом промовляють вірш – вітання, виконують відповідні рухи.

Доброго ранку, ліси і поля,

Доброго ранку, Вкраїно моя!

Доброго ранку, земле моя!

Доброго ранку! Всім миру й тепла!

Обмін інформацією

Щоденні новини

ІІ. Актуалізація опорних знань

– Сьогодні до нас завітав незвичайний гість. А щоб дізнатися хто це, вам потрібно відгадати загадку.

 Я маленький, я вухатий,

 Попелястий, волохатий.

 Я стрибаю і тікаю,

 Дуже куций хвостик маю.

                                         (Заєць)

– Де живе зайчик?

– Наш зайчик ще зовсім маленький і нічого не знає про своїх родичів тварин. Просить допомогти йому. Допоможемо?

– Для цього нам потрібно на уроці бути працьовитими, старанними, поважати думки інших.

ІІІ. Повідомлення теми уроку.

  У синіх морях, на високих горах, у дрімучих лісах, під пухнастими хмарами, на красивій родючій землі є велике Царство тварин. Сьогодні ми на уроці туди помандруємо з нашим гостем зайчиком.

ІV. Мотивація навчальної діяльності

Вправа «Очікування»:

  • Діти, цікаво, а що кожен з вас чекає від цього уроку?

Продовжіть речення:

Я хочу, щоб урок був…

На цьому уроці я хочу…

V. Робота над темою уроку

– Отже наша подорож розпочалася.

        Діти, скажіть, будь ласка, тваринки – це живі чи неживі організми?

        Де живуть тварини?

        Яких ви знаєте тварин? 

 

Робота в групах

Завдання 1 групи – знайти серед запропонованих тварин звірів, визначити їхні істотні ознаки.

Завдання 2 групи – знайти серед запропонованих тварин птахів, назвати їхні істотні ознаки.

Завдання 3 групи – знайти серед запропонованих тварин комах, визначити їхні істотні ознаки.

Завдання 4 групи – знайти серед запропонованих тварин риб, назвати їхні істотні ознаки

Презентація відповідей

Отже тварини – це звірі, які живуть у лісах, птахи, що літають у небесній синяві, риби, що плавають у воді, комахи, які зустрічаються на кожному кроці. На Землі немає такого куточка, де б не жили тварини.

 Діти, ми продовжуємо подорожувати тваринним Царством, познайомимось краще з різними тваринами.

 

Зупинка «Звірі»

(Перегляд  відео про тварин)

– Яких тварин запам’ятали?

– Як можемо їх назвати одним словом? (звірі)

 

 

Гра   «Який, яка, яке»

 Знайдіть  відповідні названим характеристикам картинки із зображенням тварин:

величезний - …

швидкий - …
        небезпечний - …

рогатий - …

неповороткий - …

прудка - …

колючий - …

Білка з їжачком в лісочку –

Прийшли  разом по грибочки

Будем їм допомагати,

Гриби в кошик всі збирати.

(Діти відносять білочці грибочки з результатом 7, а їжачку з результатом 8)

Цікавинки про білочку і їжака

* Білки всеїдні, крім грибів, горіхів, вони харчуються комахами і навіть невеликими птахами.

* Білки поширені всюди, крім Австралії.

* Тридцять шість зубів налічується у їжака. Також, як і у людей, до старості у їжака можуть випасти зуби.

* За своєю природою їжаки підсліпуваті, хоча і здатні розрізняти кольори. Однак у їжаків тонкий нюх і неймовірно гострий слух.

Зупинка «Птахи»

(Звучить запис пташиних голосів)

Чи здогадалися ви, що це за тварини? (птахи)

Яких птахів ви знаєте?

Як називається житло птахів?

Діти, а чи всі птахи зимують у нас? Чому?

Коли до нас повертаються птахи із теплих країв?

Як потрібно допомагати птахам, щоб вони перезимували?

Правильно. Пташки дуже корисні тварини. Їх треба охороняти, бо без пташиного співу і щебету природа стала б сумною і непривітною.

У горобчика –  тата
Справ дуже багато,
Ось несе він черв’ячок
Для своїх діточок.

Ой, а тут  сліди горобчика. Це він напевне збирав черв’ячки. Якщо ми правильно продовжимо ряд чисел і визначимо закономірність, то допоможемо горобчику.

 

 

 

 

 

Цікавинки про горобця

* На волі горобці живуть переважно від 4 до 5-ти років. У неволі за хорошого догляду живуть довше.

* Горобці – створюють сім'ю раз і на все життя.

Зупинка «Комахи»

Щоб мандрувати далі, треба відгадати загадки.

             Живе лише улітку він

   Шовкові крила має,

   Із квіточки на квіточку

   Він весело літає.

                                     (Метелик)

   У лісі біля пня

   Біготня, метушня,

   Народ робочий

   Весь день клокоче

                                 (Мурашки)

Наче птиця, крила має,

 Все літає та співає:

 — Я медок вам ношу,

 Не чіпайте, бо вкушу.

                                    (Бджола)

Не сидять собі на місці

Наші бджілки трудівниці

На галявині літають

І медок вони збирають

– Діти, а як гудуть бджілки? (дз-дз-дз, дж-дж-дж.)

– Бджілки несуть у відрах мед до своїх вуликів. Розв’язавши приклади, покажіть лінією до якого вулика повинна прилетіти бджілка.

Цікавинки про бджілок

* Бджілки одні з найбільш працьовитих істот на нашій планеті.

* У бджіл п’ять очей. Три у верхній частині голови і два попереду. Це єдина комаха, яка виробляє їжу, яку їдять люди.

* Бджоли є природженими математиками. Соти, які будують бджоли, мають дуже міцну конструкцію, а ще ці комахи дуже точно дотримуються розмірів сот.

Зупинка «Риби»

 

Відгадайте загадку.

У воді ми живемо, без води пропадемо. (Риби)

Яких риб ви знаєте?

Є у щуки гарні зуби.

Вона всіх кусати любить.

Рибки розбігаються,

Від щуки ховаються.

 

Графічний диктант

 

Цікавинки про щуку

* Існує 7 видів щук.

* Тривалість життя щуки становить від 10 до 30 років.

* Цікаво, що в щуки поганий зір. Вона розміщується поблизу місць, де збирається дрібна риба. Щука чудовий плавець, але на короткі дистанції.

 

Гра «Будь уважним»

(Вчитель називає тварин. Якщо учні чують назву комахи – плескають в долоні;  назву птаха – розмахують руками; назву риби – присідають; назву  звіра – крокують на місці.)

Робота в групах

 (Дітям роздають картинки із зображенням тварин і продуктів, які одержують від них. Кожна група створює лепбук  «Значення тварин для людини»)

VІ.  Закріплення вивченого матеріалу

– За певними ознаками серед них виокремлюють різні групи. Згадаємо їх.

Ластівка, журавель, дятел – це … (птахи).

Вовк, лисиця, ведмідь – це … (звірі).

Бджола, комар, муха – це … (комахи).

Щука, окунь, карась – це  … (риби).

– Яка істотна ознака птахів?

– Яка істотна ознака звірів?

– Яка істотна ознака риб?

– Яка істотна ознака комах?

 

 

Гра «Так чи ні»

Тварини – це частина живої природи. (Так)

Заєць – дика тварина. (Так)

Комахи мають 8 ніг. (Ні)

Горобець – свійський птах. (Ні)

Бджола – комаха. (Так)

Риби дихають киснем розчиненим у воді. (Так)

Лисиця – свійська тварина. (Ні)

Тіло вкрите пір’ям – це істотна ознака комах. (Ні)

Тварини, яких розводять люди у своєму господарстві називаються свійськими. (Так)

V ІІ. Рефлексія

Вправа «Мікрофон»

Я дізнався…

Я навчився…

Для мене стало новим…

Мене здивувало…

Я розповім батькам…

 

 

docx
Додано
9 жовтня 2020
Переглядів
673
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку