5 лютого о 18:00Вебінар: Методика CLIL у школі: створюємо якісні інтегровані уроки географії та іноземної мови

Конспект уроку я досліджую у 1 класі: "Осіння мандрівка: які в осені прикмети?"кмети

Про матеріал
Матеріали призначені для вчителів початкової школи, вихователів груп продовженого дня.
Перегляд файлу

Урок під відкритим небом

Тема:      Осіння мандрівка: які в осені прикмети?

Мета:    виявити зміни, що сталися у неживій природі, в житті рослин: забарвлення листя, листопад, зміни в трав'яному покриві; установити причини, що зумовлюють ці зміни; розвивати спостережливість, уміння порівнювати, узагальнювати;  виховувати дбайливе ставлення до рослин, до свого здоровя.  Формувати образне мислення, збагачувати   словник дітей. Виховувати почуття прекрасного,  любов до природи рідного краю.

                                                 Хід уроку.

1.Організаційна частина.

1)Актуалізація, мотивація опорних знань дітей, постановка завдань.

-    Сьогодні чекає на нас зустріч з прекрасним. Будьте пильні і спостережливі.   Постарайтесь душею відчути те, що вас схвилює, і передати це усно якнайяскравіше. Ми з вами відправимось на екскурсію до осіннього лісу. Ми будемо не лише захоплюватись красивими пейзажами, не просто гуляти або відпочивати, а й спостерігати і робити висновки!

-         Яка зараз володарює пора року?

-         Як називають місяць жовтень? Чому?

-         Де найкраще спостерігати за красою осінньої природи?

-         Сьогодні ми з вами прямуємо на урок до осіннього лісу.

2)  Перевірка  готовності. Вихід на природу.

Пригадування правил поведінки на природі.

2. Правила поведінки у природі

Пам’ятайте! (учні отримують пам’ятки )

• Кожен листочок, кожна травинка виділяє в повітря кисень. Ним, ми дихаємо, без нього немає життя. Не топчи, не зривай рослини!

• Не галасуй в осінньому лісі, не шуміть – послухайте, як шумить ліс

• Щоб згубити молоде дерево, потрібні хвилини, а виростити – роки

• Природа щедра до нас. Все, що ми маємо, - від неї. Ви відплатіть їй своєю добротою, увагою, чинним поводженням і вона буде ще щедрішою.

• Не слід смітити в лісі

• Не ловити диких тварині не забирати їх додому (дикі тварини не можуть жити в неволі, вони загинуть)

• Не руйнувати гнізда (порушені гнізда птахи покидають)

• Не розводити багаття (пожежа може виникнути від залишеного багаття)

 2. Основна частина уроку.

 Слово вчителя.

Початок осені завжди чарівний. Повітря стає прозоре, мов кришталь, а небо голубе-голубе. Достигають цілющі плоди шипшини, виграють яскравими червоними барвами у сонячному промінні. Чується останній грім, що прощається з полями. Осінь, наче художник, велетенським пензлем розфарбовує у яскраві кольори плоди та листя. Ось так починається осінь. Пахне чебрецем, опеньками, спілими яблуками.

 - Осінь називають щедрою, а ще кажуть « золота осінь». А звідки в осені    стільки золота? За народними переказами, Осінь – старша дочка Сонця. Вона останньою залишила батьківський дім і стала четвертою порою року на землі. Посилаючи Осінь на землю, Сонце сказало їй :

«Забирай все моє багатство. Я віддам все своє золото. Будь щедрою і люди любитимуть тебе.»

  - Чи виконує осінь накази Сонця?

  - Осінь найяскравіша пора року. Про неї найбільше складено поезій.

   Про цю пору найлегше писати, бо осінь прекрасна! Скільки радості приносить її краса! Скільки дарунків і різних щедрот!

 Скрізь куди не глянь, - золото,золото. І так тихо. Тільки інколи налетить вітер, зірве з дерева листочки, і закружляють вони в повітрі, наче метелики. А листочку так не хочеться з дерева падати. Він аж ніби кров’ю з печалі налився.

Деякі листочки, засихаючи, скручуються у дудочку. І коли обережно розгорнути такий листочок, в середині у ньому  тремтить кришталева росинка. Така краса довкола!

 

«Краса – це яскраве світло, що осяває світ. При цьому світлі людині  розкривається істина, правда, добро…

 

Краса осінньої природи надихає на поезію.

 

         2) Поетична хвилинка

Облітають квіти, обриває вітер

Пелюстки печальні в синій тишині.

Посадках пустинних їде гордовито

Осінь жовтокоса на баскім коні.

В далечінь холодну без жалю за літом

Синьоока осінь їде навмання.

В’яне все навколо, де пройдуть копита,

Золоті копита чорного коня. В. Сосюра.

 

Журавлі летять, курличуть,                    Ой, як жалко мені літа

Шлють останнє «прощавай»,                           І журавликів моїх!

Літечко з собою кличуть,                        Та не буду я тужити,

Забирають в теплий край                        Бо весною стріну їх.

 

                                                                                     М. Підгірянка

Осінь мрійна. Осінь мила.                     

Все багрянцем притрусила                     Осінь…Осінь…Осінь…                 І                 сама в барвистім листі,                                   Медом пахнуть роси.

Ще в калиновім намисті                          Журавлі курличуть в небі

Відійшла в ранкову пору                        Та вітри голосять.

За високу темну гору.                                                          Г. Коваль.

Скаламутилася річка,

Стала сіятися мжичка.

3)     Складання словесного малюнку. «Якими барвами палахкотить  осіннє листя?»

( Дітям пропонується зібрати букети осіннього листя)

 

Демонстрація букетів осінніх листочків. Діти знаходять якнайбільше відтінків червоного і жовтого кольору. Показують пурпурні,багряні, вишневі,бордові листочки. Придивляються, як пломеніють червоні кольори в осінньому золоті. Виготовляють гірлянду із листя. ( Листочки треба сколоти так, щоб було видно поступовий перехід від зеленого до жовтого або від жовтого до червоного кольору.

Які слова допомогли описати осінні листочки? Чи влучно дібрано слова?

4)   Групова робота дітей за картками.

(Картки виготовлені на малюнках листя)

Картка 1.

Замість крапок вставити слова.

Ось стоїть … клен.

Тихо падають з нього …     .

 А … вдяглися в … платтячка.

Палахкотять … кетяги горобини.

Тільки ялинки стоять у … сукнях.

Картка 2.

Скласти зі слів речення.

 Стоїть, на, клен, узліссі.

Багряні, ніжні, стрункі, в, золоті, вдяглися, сукні, берізки.

Здалеку, червоні, горобини, кетяги, видно.

 Картка 3.

  Дібрати слова в риму у вірші про осінь.

 Чаклунка осінь – ніби та царівна,

  Красива, сонячна, ……        (чарівна).

  Весела, радісна, багата

 В садочку яблуня  ……    (крислата)

 Плоди достиглі всім  дарує

 А осінь далі все  …..        (фарбує),

 Убрався клен у жовті шати,

 Горіхи треба вже  ……  (збирати),

  Каштани падають «тук – тук»,

  І я беру каштан до   …..   (рук).

 Давай підем до лісу з нами,

 Там пахне мохом і   ….  (грибами).

 

5)     Повідомлення дітьми прикмет про осінь. Осінь люди завжди прославляли і багато цікавого помічали.

Народні прикмети

 Грім у вересні – на теплу погоду

 Сухий вересень – на пізню зиму

 Ранній листопад – на холодну зиму.

Літо кінчається, бо в низинах тумани кінчаються.

Опеньки з’явились – літо скінчилось.

Закружляли над полем лелеки, скоро тікатимуть від осінньої небезпеки.

Влітку ластівки дзвеніли, а осінь угледіли та й відлетіли.

Як вересніє, так дощик сіє.

Коли листя на березі починає жовкнути з гори – буде рання весна, а знизу-

пізня.

Підсумок уроку

 Осінь пішла. Вона мандруватиме полями, садами, гаями, лісами, одягатиме дерева і кущі в золоті шати, закутуватиме сірими туманами від затяжних осінніх дощів. А ми будемо читати вірші, оповідання, загадувати загадки, вчити прислів’я про осінь, запам’ятовувати її прикмети.

Пильнуйте за красою осені, придивляйтесь до її чарів, прислухайтесь до її голосу, ходи. Примічайте, як і чим напуває, прикрашає землю, як голубить теплим промінням, буйним вітром шматує все довкола.

 

 

 

 

 

 

docx
Додав(-ла)
Торкотюк Лилия
Додано
11 жовтня 2020
Переглядів
196
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку