Інтегрований урок "Космічна мандрівка"

Про матеріал

Інтегрований урок математики "Космічна мандрівка" для 4 класу розкриває тему "Читання і записування шестицифрових чисел. Множення і ділення на 10, 100, 1000". Матеріал містить зінтегрований зміст предметів: математика, природознавство, образотворче мистецтво. Урок розроблений з використанням інтерактивних технологій, відео- та аудіозаписів,


Перегляд файлу

 

 

Розробка інтегрованого уроку з математики для 4 класу «Космічна мандрівка»

Зінтегрований  зміст предметів: математика, природознавство, образотворче мистецтво.

Тема уроку. Читання і записування шестицифрових чисел. Множення і ділення на 10, 100, 1000.

Мета уроку:

формування ключових компетентностей: вміння вчитисясамоорганізовуватися до навчальної діяльності у взаємодії; загальнокультурної дотримуватися норм мовленнєвої культури, зв’язно висловлюватися в контексті змісту; соціальної – проектувати стратегії своєї поведінки з урахуванням інтересів та потреб інших, продуктивно співпрацювати з різними партнерами в групі, проявляти ініціативу; громадянської - екологічно мислити, бережливо ставитися до природи.

 

Формування предметних компетентностей: вчити учнів читати і записувати шестицифрові числа, закріплювати уявлення про класи одиниць і тисяч, їх розрядну структуру, формувати вміння множити і ділити на 10, 100, 1000. Виховувати інтерес до вивчення космічного простору.

Тип уроку: урок вивчення нового матеріалу.

Особливості проведення уроку: урок розроблений з використанням  інтерактивних технологій, відеозаписів, елементів театралізації.

Обладнання: мультимедійний проектор,  комп’ютер, аудіозаписи, нумераційна таблиця, картки для індивідуальної, групової та парної роботи, малюнки із зображенням небесних тіл, електронний посібник  з математики, відеозаписи.

І.Організаційна частина

  • Діти, до нас на урок завітали гості щирі

Привітайте в добрий час

Гостей посмішкою й миром!

 

  • Відкрийте зошити, запишіть число, класна робота

 

ІІ. Повідомлення теми і мети уроку

На сьогоднішньому уроці

Запрошую вас, любі діти,

Полинуть в дивні і незвідані світи…

Де в небесах таких прозорих

Пливуть космічні кораблі.

А зорі сяють так казково,

І все навколо загадкове,

Що думаєш : «Як уві сні!»

  • А щоб дізнатися у яку дивні і незвідані світи ми полинемо з вами, я пропоную об’єднатися у пари і з допомогою методу «Інтриги» прочитати зашифроване слово:

КОСА- А- МОВА-ВА+С              (КОСМОС)

- Сьогодні ми з вами дізнаємось, що є за межами нашої планети Земля у безкрайому просторі Космосу. З уроків природознавства пригадайте, скільки планет входить до Сонячної системи?

-  Яке місце серед дев’яти планет Сонячної системи займає Земля? (5)

- А за відстанню до Сонця? (3)

- Скільки супутників має Земля? (1)

- За скільки місяців земля здійснює півоберт навколо Сонця? (6)

- За скільки годин Земля обертається навколо своєї осі? (24)

ІІІ. Актуалізація опорних знань

       Мотивація навчальної діяльності

1. Каліграфічна хвилинка

  • Виконайте каліграфічно візерунок цифрами 5 3 1 6 2 4

(Показую на дошці)

2. Самооцінка

    -   Проведіть самооцінку ( на полі в зошиті):

К.-каліграфічно

Н.к. – не каліграфічно

Н.з. – не зовсім каліграфічно

Складіть із поданих цифр будь-яке шестицифрове число.

3. Розігрування діалогу

  • Розіграйте діалог про дане число.

(Розігрують діалог):

- Що ти можеш сказати про це число?

- Скільки всього тисяч в цьому числі?

- Скільки всього одиниць у числі?

 - Це число парне чи непарне?

-  Назви сусідів даного числа.

- Продемонструйте оплесками скільки в цьому числі сотень тисяч, скільки десятків тисяч, а скільки одиниць тисяч.

4. Математичний диктант

  • Запишіть під диктовку дані про розміри деяких  планет, а саме дані про їх  діаметри:

Меркурій – 4 880км, Земля – 12 756км, Марс – 6 787км , Плутон – 2 840км, Юпітер – 142 796км.

  • А тепер отримайте картки і перевірте, чи правильно ви записали числа.
  • Під час зорепаду до вас на парти впали зірочки.
  1. Диференційоване завдання
  • Кому на парти впали білі зірочки, ті учні готуються правильно прочитати розміри  планет, які щойно записали.
  • Кому впали жовті зірочки, ті діти записують розміри планет у порядку зростання величин їх діаметрів.
  • А кому на парти  впали червоні зірочки - ті готуються записати розміри планет в порядку спадання величин їх діаметрів.
  1. Порівняння чисел
  • А зараз спробуємо порівняти розміри деяких планет. Порівнювати будемо з коментуванням (біля дошки):

Діаметр Юпітера і Сатурна

              142 796   і  120 000;

Діаметр Венери і Землі

               12 104  і 12 756.

  1. Подорож Астрономічною стежиною. Словникова робота
  • А зараз прогуляємось Астрономічною стежинкою

         (Читають хором)

Комета

Астероїд

Сузір’я

Сонце

Планета

Астероїди

Метеори

Космос

Галактика

Вчитель. По ходу виконання завдань  ми розтлумачимо значення цих слів і, таким чином,  розширимо свої знання. Разом ми з’ясуємо, що  насправді

являють собою Зорі, Місяць, Сонце. Що таке наша Земля, на якій ми живемо?

У безхмарний ясний вечір небо над нашою головою всіяне міріадами яскравих зірок. Нам вони здаються маленькими крапочками, бо знаходяться дуже далеко від Землі. Насправді  ж зірки – це величезні розжарені кулі, які складаються з газів і світяться власним світлом.

Вони схожі на Сонце і рухаються навколо своєї осі, як і наша Земля.

Зірки відрізняються своїми розмірами одна від одної. Є зірки-гіганти, є карлики. А що ж  таке Сонце, послухаємо  наших консультантів.

  1. Повідомлення консультантів

 

1-Консультант . Наше Сонце – теж зірка, вона має температуру 6-7 градусів. Сонце – це велетенська Зірка. Але є зорі в тисячу разів більші. Сонце має діаметр 1 мільйон 392 тисячі кілометрів.

  • Діти, а за скільки годин Земля обертається навколо своєї осі? (За 24 години) . А Сонце це робить за 27 земних діб, тобто за 648 годин. Можете уявити , яке воно величезне. А що ще  розкажуть  нам наші консультанти про Сонце?

2- Консультант.

Температура на поверхні сонця сягає 6 тисяч градусів. А в глибинах – від 10 до 15 мільйонів градусів. Сонце  виділяє велику  кількість тепла та енергії. Тільки за секунду воно випромінює більше тепла  і світла, ніж його використали люди за всю історію свого життя на Землі. А до нас на планеті із цієї всієї енергії надходить лише одна двомільярдна частка.

Такі велетенські небесні тіла, як Сонце, мають велику силу притягання. Тому утворилися планети, які постійно рухаються навколо Сонця.

3- консультант.

Планети – це небесні тіла, що не випромінюють світла і тепла. За розмірами вони неоднакові і розташовані на різній відстані від Сонця. Сонячна Система – це Сонце і сукупність тіл, що рухаються навколо нього. До складу Сонячної системи входять 9 великих планет. Це Меркурій, Венера, Земля, Марс, Юпітер, Сатурн, Уран, Нептун, Плутон.

4-консультант.

(На дошці – схема Сонячної системи без планет. Учень читає вірш і по порядку прикріплює планети)

Меркурій по першій доріжці іде,

 по другій — красуню Венеру веде,

а рідна Земля ось по третій біжить,

а Марс по четвертій за ними спішить.

Юпітер за Марсом на п’ятій орбіті,

Сатурн аж на шостій,в кільце він одітий.

По сьомій орбіті Уран ось біжить,

Нептун за Ураном по восьмій летить.

Найдалі від сонця Плутон пробігає –

Там довга зима, там усе замерзає.

  1. Метод «ПРЕС»

Вчитель.

  • Діти, ви уважно прослухали інформацію, яку підготували консультанти про Сонце і про планети. А тепер доведіть з опорою на  метод «Прес», що Сонце – це зірка.
  • Діти, виявляється, що крім Сонця і планет на небі є ще й інші небесні тіла. Які саме, ми дізнаємось від наступного консультанта.

5-ий консультант.

— Крім планет та їх супутників, у Сонячній є безліч дрібних небесних тіл. Існують астероїди -  малі планети, які можна назвати літаючими островами, метеорити -  літаючі брили чи камені. Є й дрібні метеоритні частинки — літаючі піщинки і пилинки, які мчать по своїй орбіті швидше, ніж куля з гвинтівки.

Навколо Сонця обертаються також комети, які складаються з ядра і хвоста. Хвіст — це речовини, з яких складіться комети, що під час польоту випаровуються. Кометні хвости витягуються іноді на мільйони кілометрів.

Вчитель . Наша сонячна система у всесвіті не єдина. Ви самі бачите, скільки є на небі зірок. Усі зірки разом з планетами, які обертаються навколо них, утворюють величезні зоряні системи. Одна з них називається Галактикою. До складу Галактики входить і наша Сонячна система. Таких зоряних систем дуже багато. Всі вони утворюють Всесвіт, який не має ні краю, ні кінця. Він  безмежний у краї і просторі.

  1.  Побудова асоціативного куща
  • Діти, скажіть, які асоціації з’являються у вас, коли ми говоримо словосполучення небесні тіла? (планети Сонце, метеорити, астероїди, комети, космос і т.д.)

ІV. Вивчення нового матеріалу

  1. Підготовча робота
  • Заплющіть очі, і уявіть , що зараз ніч, і ви знаходитесь не  в приміщенніі, а надворі. Що ви бачите,поглянувши на вечірнє небо?

Загадка

  • На чорному  полі срібний пастух золоті вівці пасе. (Місяць)

 

На вечірньому небі стільки яскравих зірочок горить!

  • І Місяць світить, наче нічний господар неба, який дивиться, чи всі зірочки засвітилися, чи не впала яка з них додолу. Роботи у Місяця дуже багато. Тому він не зміг сьогодні з нами зустрітись. Але він надіслав нам  ось такі незвичні гостинці-правила. По скільки ми їх ще не вчили, то я  вирішила  звернувся до Професора Котика і зобов’язала його пояснити ці нові правила . Послухаємо Котика?
  • Фрагмент уроку з електронного посібника з математики
  • Робота з відеопрезентацією.
  • А тепер давайте разом прочитаємо правила.
  1.  Хвилинка релаксації
  • Діти, уявіть, що ми увійшли у відкритий космос. Сили тяжіння немає, наше тіло стало легким. Розслабтесь, відчуйте легкість. І раптом сонячний промінчик стрибнув на  ваше личко, відчуйте як він лоскоче ваші щічки, поторкайте його. Раптом він стрибнув на носика, погладьте його.  Та ось він непомітно забрався на вушка, пошукайте його. Він зігріває вас, пестить. Відчуйте його тепло. Вам стало тепліше? Тож продовжуємо працювати далі.

V. Закріплення вивченого матеріалу

Відгадування загадки

В небі куля вогняна,

Має довгий хвіст вона.

То не зірка, не планета,

Називається…(Комета)

  • На небі раптом з’явилася Комета, вона змахнула своїм хвостом і під час польоту залишила для вас завдання. Відшукайте його в підручнику під №235. Комета хоче перевірити, як ви зрозуміли пояснення Котика.

Працювати будемо по варіантах.

Перш ніж приступити до завдання, давайте повторимо, що означає зменшити число у кілька разів? А що означає збільшити число у кілька разів?

І варіант. Зменш у 100 раз числа:500; 6000;3800.

ІІ варіант. Збільш у 10 разів числа:500;10;9000.

        Відгадування загадки

        Океани й континенти,

        Гори й ліс міста й поля.

        Це, малюк, твоя планета,

        Називається …(Земля)

1. Групова робота

-Наступне завдання для вас підготувала планета Земля. Вона хоче перевірити, чи вмієте ви працювати у групах.

 Тож «Об’єднайтеся у групи». Розв’яжіть приклади, записані на картках.

  1. Складання «СЕНКАНУ»
  • Діти, всі ми з вами проживаємо на планеті Земля. Пропоную скласти Сенкан до слова ЗЕМЛЯ.
  • Одне слово(що? Земля.
  • Два слова(Яка?) велика, безмежна.
  • Три слова(Що робить?) обертається, рухається
  • Чотири слова(речення, почуття, ставлення)
  • Земля – планета Сонячної системи.
  • 1-2 слова, підсумок, висновок.
  • Вона прекрасна.
  1. Ознайомлення з картинами художника Кашперського

Акварельні картини космосу художника Кашперського Олексія, 1986 року народження, уродженця міста Полтави, який пише достатньо цікаві у техніці акварелі картини. Надає перевагу темі космосу.

 

http://s45.radikal.ru/i110/1007/42/784ab6e3f03a.jpg 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

http://s12.radikal.ru/i185/1007/12/843fe82f9bd2.jpg 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  1. Індивідуальна робота з картками «Допоможи Незнайкові відшукати  свою планету Земля.» (Розфарбовують)

VI. Підсумок уроку

- Діти, яким небесним тілом хотів би бути кожен із вас. Чому?

- Скільки нулів потрібно відкинути в запису числа, щоб поділити це число на 10;100;1000.

- А скільки нулів потрібно дописати до числа, щоб помножити його на10; 100;1000.

VII. Домашнє завдання №237, 238.

 

Література

 

  1. Про все на світі: у 2-х книгах.Кн.2/уклад. Ачкасова І.М., Левінштейн Є.В.,

 Рассоха М.Й. – Х.:ФО-П Луговий С.М., 2010.-112с.:іл.

         2. Я і Україна. Природознавство. 4 клас/упоряд.Ю.Є.Бардакова.-2-ге вид.   

       Х.: Вид. група «Основа», 2010. -80с.

doc
Пов’язані теми
Математика, Розробки уроків
НУШ
Додано
31 березня 2018
Переглядів
1727
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку