ВИКОРИСТАННЯ ІНТЕРАКТИВНИХ ТЕХНОЛОГІЙ НА УРОКАХ МАТЕМАТИКИ ТА ІНФОРМАТИКИ
Даний урок орієнтований переважно на закріплення знань про раціональні числа та дії з ними і програму прикладного призначення PAINT .На момент проведення уроку в учнів сформовані поняття : «від'ємні числа», «додавання та віднімання раціональних чисел». Учні володіють прийомами роботи на персональних комп'ютерах.
Розробка інтегрованого уроку математики та інформатики
ВИКОРИСТАННЯ ІНТЕРАКТИВНИХ ТЕХНОЛОГІЙ НА УРОКАХ МАТЕМАТИКИ ТА ІНФОРМАТИКИ
Клас: 6
Тема: Додавання і віднімання раціональних чисел. Робота в растровому графічному редакторі Paint
Мета: відпрацювати навички додавання і віднімання раціональних чисел, навички роботи з тестом; повторити навички роботи в графічному редакторі Paint; Розвивати активність, раціональність, гнучкість мислення, комунікативні вміння учнів; виховувати прагнення до створення нового, орієнтувати учнів на самовизначення і самоактуалізацію.
Тип уроку: Інтегрований
Обладнання:комп’ютерний клас (програмне забезпечення: графічний редактор), картки з тестовим завданням, проектор, пам’ятки.
Методичні вказівки Даний урок орієнтований переважно на закріплення знань про раціональні числа та дії з ними і програму прикладного призначення PAINT .На момент проведення уроку в учнів сформовані поняття : «від’ємні числа», «додавання та віднімання раціональних чисел». Учні володіють прийомами роботи на персональних комп'ютерах.
ХІД УРОКУ
І. Організаційний момент.
Психологічний прийом «Посміхніться одне одному та побажайте успіху».
Перевірка домашнього завдання.
ІІ. Актуалізація опорних знань
Прийом «Доміно»
Учні отримають картки зі словами «сам», «товариш», «учитель», та повинні відповісти на запитання себе, однокласника чи учителя відповідно.
Закінчити речення:
1) сума двох від’ємних чисел число _______________________;
2) щоб знайти модуль суми потрібно ______________________;
3) щоб додати два числа з різними знаками потрібно ________;
4) щоб від одного раціонального числа відняти друге ___ ___;
5 )щоб розкрити дужки потрібно :
_____________________________________________________________;
_______________________________________________________________.
Перевірте себе поставте оцінку за теорію, порівняйте з тим як ви знали це правило на попередніх уроках. У кого покращився результат?
ІІІ. Відпрацювання знань умінь, навичок
Сюжетна лінія: вступне слово вчителя:
Наступне наше завдання теж цікаве. В одному казковому місті «Числа» сталася надзвичайна ситуація – пропала Чарівна книга «Раціональні числа». Для пошуку Зловмисника організовуються «Детективні агентства»: (учні класу - детективи). Основне завдання для «Детективних агентств» - скласти фоторобот крадія, виконавши 5 завдань на додавання і віднімання раціональних чисел, правильні відповіді – основні прикмети зовнішності. Використовуючи графічний редактор «Paint» та результати роботи над тестовими завданнями, відобразити фоторобот на екрані комп’ютера.
Кожен учень має презентацію із завданнями. Час роботи 15 хв.; учні, що не встигли виконати всі завдання за відведений час, працюють тільки з тими ознаками, які вони встигли визначити.
Тестові завдання
Робота в графічному редакторі «Paint» За ознаками визначеними на попередньому етапі уроку, учні малюють портрет Зловмисника. А зараз нам потрібно пригадати, з яких же елементів складається програма Paint.
А для того щоб рухатись далі, нам потрібно ввімкнути комп’ютери, але перед цим ми повинні пригадати правила техніки безпеки в кабінеті інформатики.
(Зачитую твердження, якщо погоджуються діти підіймають зелений смайлик, якщо ні - червоний)
І тепер можна виконати завдання на комп’ютері.
Прикмети Зловмисника: кругле обличчя, блакитні очі, руде волосся, прямий ніс, вузькі губи.
ІV. Узагальнення знань та вмінь
Виконання тестів тестова програма MyТест.
1. Скільки натуральних чисел розміщено на координатній прямій між числами 1,3 і 4,5 ?
А. 1
В. 2
С. 3
D. 4
2. Яке з чисел на координатній прямій розміщено ближче до 5?
А. 3,2
В. 2,3
С. 3,6
D. 1,8
3. Між якими цілими числами розміщено число – 6,7 ?
А. -8 и -7
В. -7 и -6
С. -6 и -5
D. -6 и 0
4. Скільки цілих чисел розміщено на координатній прямій між числами
- 4,3 и 2,7 ?
А. 5
В. 6
С. 7
D. 8
5. Яке число розміщено на координатній прямій правіше інших?
А. -10
В. 2
С. 5,3
D. -1,4
6. Яке число розміщено на координатній прямій лівіше інших?
А. 32
В. |−80|.
С. -47
D. 0
7. Знайдіть відстань в одиничних відрізках між точками M(−5) и К(7) ?
А. 2
В. -12
С. 12
D. – 2
8. Які з чисел не є протилежними?
А. 0,8 і -0,8
В. 4,7 і -7,4
С. 25 і -25
D. 0,2 і -0,2
9. Знайдіть значення |−8,46|.
А. -8,46 та 8,46
В. 8,46
С. -8,46
D. 0
10. Знайдіть всі значення у , при яких виконується рівність |у|=35.
А. 35
В. -35
С. Немає таких
D. 35 и -35
V.Підбиття підсумків. Оцінювання
Рефлексія «Посмішка»
Учні малюють та виставляють на екран монітора один із трьох смайликів: зелений – урок сподобався, червоний – урок не сподобався, жовтий – важко визначитись )
Робота групи оцінюється за відповідністю намальованого портрета оригіналу. Оцінювання роботи кожного учня здійснюється шляхом взаємооцінювання .
VІ.Домашнє завдання
Повторити все про раціональні числа. Виконати вправи з підручника. Підготувати малюнок «Комп’ютерні технології майбутнього»