18 травня о 18:00Вебінар: Інтерактивний урок математики: алгоритми та приклади створення дидактичних матеріалів

Презентація " Дидактичні матеріали: Що? Де? Коли?"

Про матеріал

На сучасному етапі розвитку нашого суспільства першочерговим завданням школи є виховання всебічно розвиненої людини.

Важливою складовою частиною цього завдання є боротьба за високу якість знань і вмінь учнів, формування в них навичок самостійної розумової праці, виховання творчої особистості.

Зміст доповіді:

Зміст слайдів
Номер слайду 1

Школа молодого вчителя “ Дидактичні матеріали: Що? Де? Коли?”

Номер слайду 2

Обгрунтування: На сучасному етапі розвитку нашого суспільства першочерговим завданням школи є виховання всебічно розвиненої людини. Важливою складовою частиною цього завдання є боротьба за високу якість знань і вмінь учнів, формування в них навичок самостійної розумової праці, виховання творчої особистості.

Номер слайду 3

Що таке дидактичний матеріал. Різноманітність дидактичних засобів. Дидактичний потенціал та функціональні можливості. Коли доречні на уроці. Підсумок

Номер слайду 4

Що таке дидактичний матеріал Дидактичний матеріал — особливий тип наочного  навчального посібника, переважно карти, таблиці, набори карток з текстом, цифрами або малюнками, реактиви, рослини тощо, які роздаються учням для самостійної роботи в класі і вдома або демонструються вчителем  перед усім класом. зміст

Номер слайду 5

2. Дидактичні засоби підрозділяють на три групи: (за Эдвардом Флемінгом і Яном Якобі) Природні засоби, що безпосередньо представляють саму дійсність. Технічні засоби, що побічно відображають дійсність. До цієї групи відносять візуальні, аудіовізуальні, маніпуляціцні, автоматичні засоби і моделі. Символічні засоби, що представляють дійсність за допомогою відповідної символіки, наприклад живого і друкованого слова, звуків, технічних малюнків, графіків і т.п.

Номер слайду 6

3. Дидактичний потенціал засобів навчання, їх функціональні можливості:  дидактичні цілі (для вивчення нового матеріалу, актуалізації знань та повторення вивченого, систематизації й узагальнення вивченого, формування практичних і дослідницьких умінь та навичок, контролю і самоконтролю);  методи і прийоми використання (демонстраційні, які учитель показує всьому класу, роздаткові, призначені для самостійних занять учнів під керівництвом учителя);  суб’єкти процесу навчання (засоби навчання для вчителя і для учнів);  способи відображення дійсності (природні засоби, що безпосередньо передають дійсність, технічні засоби, що побічно відображають дійсність, символічні засоби, що передають дійсність за допомогою символів);

Номер слайду 7

 способи подання інформації (друковано-графічні, інформаційно-технічні, обладнання для фізичного експерименту);  зміст навчального матеріалу (для спостереження фізичного явища чи процесу, виявлення і вивчення фізичних закономірностей, моделювання, практичного застосування);  місце у навчальному процесі (попередні, супутні, заключні);  форма подання навчального матеріалу (ілюстративні, проблемно-пошукові,  узагальнювальні, моделювальні);  ступінь активності і самостійності учнів під час роботи з дидактичними засобами (пасивно-ілюстративні, репродуктивні, частково-пошукові, творчі);   функціональність (поліфункціональні, уніфіковані, одноразового застосування, автоматизовані).

Номер слайду 8

4. Коли доречні на уроці Використання тематичної системи дидактичних засобів сприяє підвищенню ефективності процесу навчання. Доречно використовувати: під час пояснення нового матеріалу, для актуалізації знань та повторенню вивченого, систематизації й узагальненню вивченого, під час перевірки домашнього завдання, мотивації навчальної діяльності, формуванні умінь та навичок, контролю і самоконтролю.

Номер слайду 9

Презентація (схеми, складні випадки, фронтальне опитування) Картки помічниці Таблиці для усного рахунку Гра “Розшифруй слово” Гра “Заповни ланцюжок” Гра “Знайди помилку” Гра “Математичний годинник” Картки для корнтролю теоритичних знань Практичні тренінги Різнорівневі самостійні роботи Різнорівневі контрольні роботи

Номер слайду 10

Презентація (історія, ілюстровані теоритичні відомості, ситуація “Успіх”) Картки “Робота з рисунком” Математична казка “Дочки трикутника” Кросворд “Трикутник” Графічний диктант Картки для усного рахунку Гра “Віднови текст” Експрес-опитування Казка-питання “Король трикутників” 10. Гра “Закінчи речення” 11. Картки з тестовими завданями “Змагання піратів” 12. Гра “Вірю-не вірю” 13. Завдання на встановлення відповідності 14. Термінологічні завдання 15. Математичні диктанти 16. Картка контролю теоритичних знань 17. Графічні тренінги 18. Практичні тренінги 19. Різнорівневі самостійні роботи 20. Різнорівневі контрольні роботи

Номер слайду 11

Вірш «Зоряний час функції» Презентація “Будь-яке явище навколо нас можна представити у вигляді функції” Таблиці “Квадратична функція” Картки з усними завданнями Математичний диктант Тестові завдання Експрес-тест з теми Презентація “Функція. Основні відомості” + тест на перевірку теоритичних знань Презентація “Графік функції” (встановлення відповідності, завдання, алгоритм) Презентація “Найпростіші перетворення графіків функцій” Картки контролю теритичних знань Кросворд “Функції” Графічні тренінги Різнорівневі самостійні роботи Різнорівневі контрольні роботи

Номер слайду 12

5. Підсумок Структура системи дидактичних засобів передбачає можливість використання їх для реалізації широкого спектра навчальних цілей, створює умови для впровадження різних форм організації навчального процесу, зумовлює формування пізнавальної діяльності учня в різноманітних ситуаціях.

Номер слайду 13

ppt
Додано
1 квітня 2018
Переглядів
3443
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку