Інтегрований урок «Кожна пригода — до мудрості дорога»
1 клас
Надолинна О.А.
Слобожанський ліцей №1
Зміївської районної ради
Харківської області
Інтеграція:
Навчання грамоти. Закріплення звукових значень вивчених букв. Звуковий аналіз
слів.
Я досліджую світ. Дивовижний світ живої та неживої природи.
Математика. Додавання одноцифрового числа до розрядного числа. Віднімання
одноцифрового числа від двоцифрового.
Мета: Формування читацької , комунікативної, соціальної , математичної, екологічної компетентностей; вміння вчитись. Закріплення знань, умінь і навичок, отриманих на попередніх уроках.
Основні цілі уроку:
а) діяльнісні:
-вчити фіксувати особисті утруднення при виконанні навчальних завдань та корегувати їх.
-формувати читацькі навички, практичні навички моделювання слів; навички усних обчислень; навички самоконтролю ; уміння визначати головне і другорядне.
-розвивати фонетичний слух, зв’язне мовлення учнів, увагу, пам'ять, уміння встановлювати причинно-наслідкові зв’язки
б) навчальні:
-закріпити уміння виконувати звуковий аналіз слів; групувати предмети за певними ознаками; розв’язувати приклади і задачі
в)виховні:
-виховувати любов до природи, відповідальність, уміння співпрацювати в команді
Тип уроку: Урок рефлексії
Обладнання: Предметні малюнки, мобільна карта подорожі, набори магнітних букв,
цеглинки LEGO, звукові фішки, індивідуальні картки з завданнями,
маски-носики різних кольорів, набір для досліду (модель вулкана,
сода, оцет), контейнери кіндер-сюрпризу, заготовки для колажу «Жива
й нежива природа», посібник «Швидкочитаночка»
Хід уроку
І. Етап орієнтації. Мотивація діяльності.
1.Вступне слово вчителя.
Добрий день, мої малята
Любі хлопчики й дівчатка.
Рада всіх я вас вітати.
Оберіть цеглинку такого кольору, яка відповідає вашому настрою.
( Слайд.
Посміхніться один одному.
Нехай на ваших обличчях завжди сяє усмішка.
2. Вправа «Щасливий квиток» (об’єднання в групи)
Сьогодні ми з вами будемо подорожувати різними видами транспорту.
Діти отримують квиток-картку з предметним малюнком. Вид транспорту визначають за першим звуком слова.
І група подорожує =
ІІ група подорожує о
ІІІ група подорожує _
ІІ Актуалізація знань і фіксація утруднень у діяльності
Читання складів «Блискавка» (відео)
Кожна група має набори букв.
А О У И І Ї Е Є Я Ю
Завдання: розмістити букви в 2 будиночки, обґрунтувати свою відповідь.
Варіанти відповідей:
А О У И Е І (1 звук) |
Я Ю Є Ї (2 звуки) |
Або
І Ю Я Є (пом’якшують приголосні) |
А О У И Е (не пом’якшують) |
ІІІ Проектування навчальної діяльнсті
На зворотньому боці карток – приклади.
Лісова галявина Вулкан букв Зоопарк
30+6= 20-3= 47-7=
Маршрут подорожі будуємо від меншого до більшого числа.
17 36 40
ІV Застосування отриманих знань
1.1 Демонстрація досліду «Вулкан» (реакція сода+оцет)
1.2 Робота в групах. Вправа «Вулкан букв»
Об’єднання в групи: Знайдіть камінці, розсипані вулканом, та прочитайте слово (контейнери кіндер-сюрпризу, в яких заховані 3 групи слів:
Завдання: Наш вулкан розсипав усі букви. Кожній групі треба
скласти якомога більше слів із букв магнітного алфавіту.
Прочитати та порахувати скільки слів склала кожна група та всі разом.
Фізкультхвилинка-руханка (відео)
(Об’єднання в групи за кольором маски-носика)
Нежива природа
|
Жива природа
|
3 Загадування загадок. (Повернулись в групи за видами транспорту)
Ти заходь, дочка і син
Подивитись на тварин
На заморських, дуже рідких
Що живуть в просторих клітках
(Зоопарк)
Хто в зоопарку вище всіх?
Впізнать її нам легко,
Впізнать її на раз:
Висока вона зростом
Та бачить супер клас. (Жирафа)
Любить спеку він і воду.
Дуже схожий на колоду.
Зачаїться і лежить.
Може носа відкусить
Тим, хто пильність загубив.
Бо на те він (крокодил)
Цар усіх тварин земних,
В казках він суддя для них,
Клас ссавці, в їжі - хижак
Є такий знак-зодіак. (Лев)
Родичами в нього поні,
Статні, гарні, добрі коні
Чорно-біла одежина,
В смужечку боки і спина. (Зебра)
Він лежить, не ворухнеться,
Схожим на канат здається.
Небезпечний змій, згадав?
Називається… (Удав)
2 Вправа «Знайди пару» (малюнок-звукова схема слова)
Картка 1
З’єднай слово з його звуковою схемою
[-о--о] [о-о-] [-о-о-о] [--о-о-о-] [-о-]
|
3.Розв’язування задач природничого змісту
Картка 2
Довжина тіла білки 23 см, а хвіст на 16 см довший. Яка довжина хвоста білки?
|
Картка 3
Тигр за добу з’їдає 12 кг м’яса, а вовк – на 10 кг менше. Скільки м’яса необхідно на добу для годівлі вовка?
|
Картка 4
Кінь стрибає в довжину 8 метрів, а кенгуру -12 метрів. На скільки метрів стрибок кенгуру довший, ніж стрибок коня?
|
Читання міні-текстів «Бджола», «Слон», «Метелик» \ «Швидкочитаночка» с. 4-5
Самоконтроль читання. Обмін інформацією.
V Рефлексія діяльності
Настав час повертатись додому.
- Чи сподобалось вам подорожувати?
1. Вправа «Незакінчене речення»
«Найбільше мені сподобалось...»
«Мені добре вдалося...»
«Найважче було…»
2 «Мій настрій»