Управління освіти Первомайської міської ради
Первомайський НВК «ЗОШ І – ІІ ст. № 15 - колегіум»
ІНТЕГРОВАНИЙ УРОК ЛІТЕРАТУРНОГО ЧИТАННЯ І ТРУДОВОГО НАВЧАННЯ
3- А клас
Цуркан Світлана Миколаївна
учитель початкових класів
Первомайського НВК
«ЗОШ І-ІІ ст. № 15 - колегіум»,
вища категорія
старший вчитель
ПЕРВОМАЙСЬК
Тема: «Як серед птахів виникла дружба»(бірманська казка). Вироби із природніх і пластичних матеріалів. Створення композиції «Лісова скульптура».
Мета:
Формування предметних компетентностей: актуалізувати і розкрити знання учнів про казки народів світу, а саме бірманські казки; вчити аналізувати текст, виділяти головне, обґрунтовувати вчинки героїв та їх мотиви, пояснити зв'язок між причиною та наслідками;
відпрацювати навички виразного, правильного, свідомого читання тексту, вчити читати текст в особах, виявляти своє ставлення до предметів висловлювання;
розвивати усне мовлення, критичне мислення, екологічну культуру; вчити виготовляти вироби з природніх і пластичних матеріалів, добираючи правильні матеріали і інструменти;
розвивати творчу уяву, спонукати до створення нескладних образів;
виховувати толерантність, повагу один до одного, почуття дружби.
Формування ключових компетентностей:
Уміння вчитися: формувати вміння аналізувати свою роботу на уроці; аналізувати, робити висновки, мати власну думку з приводу обговорюваних питань, вчити оцінювати свою діяльність на уроці;
Комунікативної: формувати вміння будувати власні висловлювання
(3 – 4 речення);
Соціальної: формувати навички роботи в парі, в групі;
Здоров’язбережувальної: вчити вибирати здоров’язбережувальну діяльність;
Загальнокультурної: формувати особистісне ставлення до людей.
ХІД УРОКУ І. Організаційний етап. - Шановні, вітаю вас на уроці літературного читання. - Зверніть увагу, назви яких предметів записані на дошці? (Літературне читання і трудове навчання) - Яку спільну діяльність ми виконуємо на цих уроках? (Створюємо художні образи: словесно і використовуючи різні матеріали). - Сьогодні на уроці ми спробуємо поєднати ці два предмети однією темою, а якою, ви зрозумієте, коли відгадаєте загадку: Загадка про дружбу. Ми в біді допомагаємо , Разом ми вчимось і граєм, Разом ходимо в магазин. Коли немає тебе, то я один. Приходь швидше, я сумую , Мені без тебе сумно гратись. З тобою добре спілкуватись, Бо ми з тобою справжні …(друзі) ІІ. Повідомлення теми і мети уроку.
Тему дружби і толерантності ми будемо досліджувати на прикладі бірманської казки «Як серед птахів виникла дружба».
План уроку
ІІІ. Актуалізація опорних знань.
ІV. Сприймання і усвідомлення нового матеріалу.
1 учень 2 учень 3 учень 4 учень 5 учень
Вчитель: прочитавши сьогодні цю казку, ми зможемо зрозуміти одне з правил дружби не тільки між птахами, але й між людьми.
( 2 учні з Читацької академії)
Вправа на розширення кута зору Почали кращий Дружили нікчемний Спостерігали вражений Сперечалися здивований Випробовували задоволений
Характеристика героїв Ворон Фазан Розумні Ввічливі Справедливі Дружелюбні Мають власну думку -Чи справжніми друзями були птахи?
14. Самооцінка в картках.
17. Створення композиції «Лісова скульптура». а) визначення послідовності виконання практичної роботи: План виконання практичної роботи РОЗДИВИТИСЯ… (Роздивитися природний матеріал, який лежить на столі). УЯВИТИ… (Уявити, що можна виготовити з цього матеріалу). ОБРАТИ… (Обрати потрібні для роботи предмети). З’ЄДНАТИ… (З’єднати предмети за допомогою пластиліну. Доліпити деталі яких бракує). ДОПОВНИТИ…(Доповнити створені образи іншими матеріалами: листям, насінням, пір’ям). ПРИДУМАТИ… (Придумати ім’я своєму героєві, цікаву історію про нього). б) повторення правил безпеки під час роботи з пластиліном: Правила безпеки під час роботи з пластиліном 1. Робоча поверхня має бути заслана. 2. Розминати і розгортати пластилін потрібно на дошці. 3. Відрізати пластилін слід стекою. 4. Невикористаний пластилін необхідно скласти в упаковку. 5. Пластилін не можна куштувати, не слід торкатися брудними руками обличчя, очей, одягу. 6. Не слід чіпати брудними руками зошити, книжки, щоденник – скрізь залишаться масляні плями.
в) створення образів казки «Як серед птахів виникла дружба».
г) виставка та аналіз робіт учнями.
V. Рефлексія. Сенкан «Дружба» Самооцінка
Заключне слово вчителя:
VI. Домашнє завдання: Літературне читання: виразно читати казку в особах. За бажанням скласти власне висловлювання про дружбу. Трудове навчання: взяти природній матеріал та пластилін.
|
Встановлення міжпредметних зав’язків.
Розвиток логічного мислення.
Налаштування інтегрований урок.
Підведення до самостійного визначення теми уроку. Розвиток критичного мислення. Громадянська компетентність.
Компетентність уміння вчитися; вміння планувати свою роботу на уроці.
Повторення і закріплення вивченого матеріалу. Формування власного висловлювання. Формування навчально-інформаційних вмінь. Розвиток монологічного мовлення. Вміння самостійно здобувати інформацію. Взаємодія в системі «учень» - «учень». Усвідомлення прослуханого. Формування контрольно-оцінних умінь.
Здоров’язбережувальна компетентність.
Загально-культурна компетентність: емоційно – оцінне ставлення до змісту твору.
Збагачення словникового запасу, підготовка до свідомого читання.
Міжпредметний зв'язок з українською мовою.
Формування навички правильного читання.
Компетентність уміння вчитися: знаходити потрібну інформацію. Комунікативна компетентність: формування вміння будувати власні висловлювання.
Формування контрольно-оцінних вмінь.
Громадянська компетентність: ставлення до людей.
Формування контрольно-оцінних вмінь. Формування вміння виразного читання.
Формування уміння вчитися: уміння працювати за планом.
Здоров’язбережувальна компетентність
Міжпредметний зв'язок літ. чит. і труд. навч.
Формування контрольно-оцінних вмінь.
Компетентність уміння вчитися: оцінювання власної діяльності на уроці, формування ціннісних ставлень.
Диференціація домашнього завдання. Ситуація вибору. |
1