ІНТЕГРОВАНИЙ УРОК ЛІТЕРАТУРНОГО ЧИТАННЯ І ТРУДОВОГО НАВЧАННЯ

Про матеріал
Урок покликаний актуалізувати і розкрити знання учнів про казки народів світу, а саме бірманські казки; вчити аналізувати текст, виділяти головне, обґрунтовувати вчинки героїв та їх мотиви, пояснити зв'язок між причиною та наслідками; відпрацювати навички виразного, правильного, свідомого читання тексту, вчити читати текст в особах, виявляти своє ставлення до предметів висловлювання; розвивати усне мовлення, критичне мислення, екологічну культуру; вчити виготовляти вироби з природніх і пластичних матеріалів, добираючи правильні матеріали і інструменти; розвивати творчу уяву, спонукати до створення нескладних образів; виховувати толерантність, повагу один до одного, почуття дружби.
Перегляд файлу

Управління освіти Первомайської міської ради

Первомайський НВК «ЗОШ І – ІІ ст. № 15 - колегіум»

 

ІНТЕГРОВАНИЙ УРОК ЛІТЕРАТУРНОГО ЧИТАННЯ І ТРУДОВОГО НАВЧАННЯ

Пов’язане зображення

 

3- А клас

Цуркан Світлана Миколаївна

учитель початкових класів

Первомайського НВК

«ЗОШ І-ІІ ст. № 15 - колегіум»,

вища категорія

старший вчитель

 

 

 

ПЕРВОМАЙСЬК

Тема: «Як серед птахів виникла дружба»(бірманська казка). Вироби із природніх і пластичних матеріалів. Створення композиції «Лісова скульптура».

Мета:

Формування предметних компетентностей: актуалізувати і розкрити знання учнів про казки народів світу, а саме бірманські казки; вчити аналізувати текст, виділяти головне, обґрунтовувати вчинки героїв та їх мотиви, пояснити зв'язок між причиною та наслідками;

 відпрацювати навички виразного, правильного, свідомого читання тексту, вчити читати текст в особах, виявляти своє ставлення до предметів висловлювання;

розвивати усне мовлення, критичне мислення, екологічну культуру; вчити виготовляти вироби з природніх  і пластичних матеріалів, добираючи правильні матеріали і інструменти;

розвивати творчу уяву, спонукати до створення нескладних образів;

 виховувати толерантність, повагу один до одного, почуття дружби.

Формування ключових компетентностей:

Уміння вчитися: формувати вміння аналізувати свою роботу на уроці; аналізувати, робити висновки, мати власну думку з приводу обговорюваних питань, вчити оцінювати свою діяльність на уроці;

Комунікативної: формувати вміння будувати власні висловлювання

 (3 – 4 речення);

Соціальної: формувати навички роботи в парі, в групі;

Здоров’язбережувальної: вчити вибирати здоров’язбережувальну діяльність;

Загальнокультурної: формувати особистісне ставлення до людей.

 

 

 

 

 

 

 

 

ХІД УРОКУ

І. Організаційний етап.

- Шановні, вітаю вас на уроці літературного читання.

- Зверніть увагу, назви яких предметів записані на дошці? (Літературне читання і трудове навчання)

- Яку спільну діяльність ми виконуємо на цих уроках? (Створюємо художні образи: словесно і використовуючи різні матеріали).

- Сьогодні на уроці ми спробуємо поєднати ці два предмети однією темою, а якою, ви зрозумієте, коли відгадаєте загадку:

Загадка про дружбу.

Ми в біді допомагаємо ,

Разом ми вчимось і граєм,

Разом ходимо в магазин.

 Коли немає тебе, то я один.

Приходь швидше, я сумую ,

Мені без тебе сумно гратись.

З тобою добре спілкуватись,

 Бо ми з тобою справжні …(друзі)

ІІ. Повідомлення теми і мети уроку.

  •         Так, який же урок ми проведемо? (Інтегрований про дружбу)
  •         А ще ми спробуємо визначити для себе своє ставлення до людей, оперуючи поняттям толерантності.

Тему дружби і толерантності ми будемо досліджувати на прикладі бірманської казки «Як серед птахів виникла дружба».

  • - Пропоную спланувати навчальну діяльність на уроці:

План уроку

  1.    Інформація Читацької академії.
  2.    Новий твір. Розвиток читацьких вмінь.
  3.    Робота над художніми образами.
  4.    Створення композиції з природніх і пластичних матеріалів «Лісова скульптура».
  5.    Моя позиція (рефлексія).

ІІІ. Актуалізація опорних знань.

  • - Казку якого народу ми прочитали на минулому уроці? (Болгарського)
  • - Яку життєву істину зрозумів лев з казки «Сильний лев і маленьке мишеня». (З усіма – і з великими, і з малими – треба жити в мирі і злагоді).
  •  

ІV. Сприймання і усвідомлення нового матеріалу.

  1.    Інформація від читацької академії про народ Бірми.
  • Сьогодні ми продовжуємо подорожувати країнами світу. На нашому шляху Бірма. (Євразія: Європа і Азія)

1 учень

2 учень

3 учень

4 учень

5 учень

  1.    Контрольні запитання за змістом інформації.

 

  1.    Самооцінка та взаємооцінювання учнів. (картки самооцінки).

 

 

  1.    Фізкультхвилинка.

 

  1.    Гра «Передбачення»
  •        Хто може дружити?
  •        Чи є у вас друг?
  •        Чому ви вважаєте, що саме з цією людиною можна дружити?
  •        Як виникла між вами дружба?
  •        Прочитайте назву казки. Які події на вашу думку відбуватимуться у творі?

Вчитель: прочитавши сьогодні цю казку, ми зможемо зрозуміти одне з правил дружби не тільки між птахами, але й між людьми.

Результат пошуку зображень за запитом "конспект уроку Як  серед птахів виникла дружба? бірманська казка"

  1.    Виразне читання казки

 ( 2 учні з Читацької академії)

  •  Які почуття та емоції виникли у вас, слухаючи казку? Дайте їм пояснення.
  •  Чи справдились ваші передбачення?

 

 

 

 

  •  
  1.    Словникова робота.

Вправа на розширення кута зору

Почали                            кращий

Дружили                         нікчемний

Спостерігали                  вражений

Сперечалися                   здивований

Випробовували              задоволений

  • - До якої частини мови належать слова в І стовпчику, а до якої в ІІ? (Дієслово, прикметники)
  • - Для чого потрібні дієслова? Прикметники?
  •  
  1.    Читання казки учнями та перевірка сприймання.
  • - Про себе (мовчки)
  • - Вголос «ланцюжком»
  • - Назвіть персонажів
  • - Доведіть, що казка про тварин
  •  
  1.    Фізкультхвилинка.

 

  1.    Аналіз змісту казки з елементами вибіркового читання.
  • Чому між птахами не було дружби?
  • Як Фазану вдалося потоваришувати з Вороном?
  • Яке випробування влаштували друзям птахи?
  • Чи витримала дружба Фазана і Ворона перевірку на міцність?
  •  
  1.    Визначення головної думки казки.
  • Чого навчає бірманська казка?
  • Як ви вважаєте в якому суспільстві краще жити: там. Де є мир і злагода, чи там, де сваряться і не розуміють один одного?
  •  
  1. Самооцінка в картках.

 

  1. Робота над художніми образами

Характеристика героїв

    Ворон                                                Фазан

Результат пошуку зображень за запитом "конспект уроку Як  серед птахів виникла дружба? бірманська казка"Результат пошуку зображень за запитом "конспект уроку Як  серед птахів виникла дружба? бірманська казка"Розумні

Ввічливі

Справедливі

Дружелюбні

Мають власну думку

-Чи справжніми друзями були птахи?

 

14. Самооцінка в картках.

 

  1. Читання казки в особах.

 

  1. Фізкульхвилинка.

 

 

17. Створення композиції «Лісова скульптура».

а) визначення послідовності виконання практичної роботи:

План виконання практичної роботи

РОЗДИВИТИСЯ… (Роздивитися природний матеріал, який лежить на столі).

УЯВИТИ… (Уявити, що можна виготовити з цього матеріалу).

ОБРАТИ  (Обрати потрібні для роботи предмети).

ЗЄДНАТИ… (З’єднати предмети за допомогою пластиліну. Доліпити деталі яких бракує).

ДОПОВНИТИ…(Доповнити створені образи іншими матеріалами: листям, насінням, пір’ям).

ПРИДУМАТИ… (Придумати ім’я своєму героєві, цікаву історію про нього).

б) повторення правил безпеки під час роботи з пластиліном:

Правила безпеки під час роботи з пластиліном

1. Робоча поверхня має бути заслана.

2. Розминати і розгортати пластилін потрібно на дошці.

3. Відрізати пластилін слід стекою.

4. Невикористаний пластилін необхідно скласти в упаковку.

5. Пластилін не можна куштувати, не слід торкатися брудними руками обличчя, очей, одягу.

6. Не слід чіпати брудними руками зошити, книжки, щоденник – скрізь залишаться масляні плями.

  1. 7. Після завершення роботи з пластиліном потрібно витерти руки вологою серветкою, прибрати робоче місце.

в) створення образів казки «Як серед птахів виникла дружба».

 

г) виставка та аналіз робіт учнями.

 

V. Рефлексія. Сенкан «Дружба»

Самооцінка

  • - Пропоную оцінити свою діяльність на уроці:
  • -  Я знаю, що…
  • - Я вмію …
  • - Я зрозумів…
  • - Я відчуваю, що мені потрібно…

 

Заключне слово вчителя:

  • - Сподіваюся, що ви зрозуміли, яким треба бути і  що потрібно робити, щоб мати справжнього друга. (Бути толерантним, поважати один одного, допомагати один одному).
  • До чого закликають всі народи світу? (Жити в мирі і злагоді )
  •  

VI. Домашнє завдання:

Літературне читання: виразно читати казку в особах. За бажанням скласти власне висловлювання про дружбу.

Трудове навчання: взяти природній матеріал та пластилін.

 

 

Встановлення міжпредметних зав’язків.

 

Розвиток логічного мислення.

 

Налаштування інтегрований урок.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Підведення до самостійного визначення теми уроку. Розвиток критичного мислення.

Громадянська компетентність.

 

 

 

Компетентність уміння вчитися; вміння планувати свою роботу на уроці.

 

Повторення і закріплення вивченого матеріалу.

Формування власного висловлювання.

Формування навчально-інформаційних вмінь. Розвиток монологічного мовлення. Вміння самостійно здобувати інформацію.

Взаємодія в системі «учень» - «учень». Усвідомлення прослуханого.

Формування контрольно-оцінних умінь.

 

Здоров’язбережувальна компетентність.

 

 

Загально-культурна компетентність: емоційно – оцінне ставлення до змісту твору.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Збагачення словникового запасу, підготовка до свідомого читання.

 

Міжпредметний зв'язок з українською мовою.

 

 

Формування навички правильного читання.

 

 

 

 

Компетентність уміння вчитися: знаходити потрібну інформацію.

Комунікативна компетентність: формування вміння будувати власні висловлювання.

 

Формування контрольно-оцінних вмінь.

 

Громадянська компетентність: ставлення до людей.

 

 

 

Формування контрольно-оцінних вмінь.

Формування вміння виразного читання.

 

 

 

Формування уміння вчитися: уміння працювати за планом.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Здоров’язбережувальна компетентність

 

 

 

 

 

 

 

 

Міжпредметний зв'язок  літ. чит. і труд. навч.

 

Формування контрольно-оцінних вмінь.

 

Компетентність уміння вчитися: оцінювання власної діяльності на уроці, формування ціннісних ставлень.

 

 

 

 

 

 

 

 

Диференціація домашнього завдання. Ситуація вибору.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

1

 

docx
Додано
27 жовтня
Переглядів
84
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку