Інтегрований урок математика +природознавство

Про матеріал
Інтегрований урок 3клас Математика. Тема. Додавання і віднімання трицифрових чисел виду 430+500, 430+50, 430-30, 430-300. Складені задачі, що передбачають суми трьох і двох доданків. Перевірка додавання відніманням. Природознавство. Тема. Різноманітність рослин у природі. Охорона рослин.
Перегляд файлу

Інтегрований урок   3клас

Математика. Тема. Додавання і віднімання трицифрових чисел виду 430+500,      430+50, 430-30, 430-300. Складені задачі, що передбачають суми трьох і двох доданків. Перевірка додавання відніманням.

Природознавство. Тема. Різноманітність рослин у природі. Охорона рослин.

Мета: Формувати вміння додавати  і віднімати трицифрові числа, застосовувати зв`язок дій віднімання та додавання для розв'язування задач і виразів; розвивати математичну культуру під час усного і писемного мовлення, розвивати логічне мислення , уяву, спостережливість; вчити спостерігати за змінами в житті рослин, розширити знання дітей про рослинний світ, продемонструвати залежність рослин від неживої природи; поглибити і розширити поняття "дерева", "кущі", "трав'янисті рослини". Повторити  способи розповсюдження насіння і плодів. Виховувати ціннісне ставлення до рослин.

Обладнання: таблиці і картки із зображенням рослин, таблиця з математичною азбукою, картки для самостійної роботи, картки до завдання «Для чого рослині корінь, стебло , плоди з насінням?», листочки для конкурсу, картки з умовою до задачі, індивідуальні картки-малюнки з геометричним матеріалом, презентація «Рідкісні  рослини Рівненщини», малюнок всюдихода.

Хід уроку

І. Організаційна частина.

Лише дзвоник задзвенить –

Тиша в клас приходить вмить.

В нас роботи так багато,

То ж працюємо завзято!

Девіз нашого уроку:

Не просто слухати, а чути.

Не просто дивитися, а бачити.

Не просто відповідати, а міркувати,

Дружно і плідно працювати.

ІІ. Актуалізація опорних знань. Мотивація навчальної діяльності.

 - Діти,пригадайте, що ви бачили по дорозі до школи?(Дерева, кущі, трави, квіти)

Як усе це можна назвати ( Рослини )

Який навчальний предмет вивчає рослини?( Природознавство)

 Відгадайте загадки про навчальні предмети:

А де лягає сонце спати,

І звідки вітер, звідки тінь,

І сніг чому такий лапатий,

І заєць чом такий вухатий.

Чому бджолі дрімати лінь,

Чи справді гірша стала глинка,

Від чого запашна малинка,

Куди повзе рогатий жук –

Про все , малята, розкажу.

                                    (Природознавство)

Раз, два, три, чотири, п`ять.

Вміють діти рахувать.

Але хто мене не знає,

Хай даремно не гуляє.

Щоби весело гуляти,

Всі уроки треба знати.( Математика)

Вчитель:  математика навчає вас рахувати та виконувати різні математичні дії. Природознавство знайомить з природою, яка вас оточує. А сьогодні математика нам допоможе довідатися про кількісний склад рослин, про різні природні явища і ми спробуємо на уроці з`єднати ці дві науки і отримати знання з природознавства  і математики.

ІІІ. Оголошення теми, мети уроку.

Сьогодні ми повторимо додавання і віднімання трицифрових чисел, будемо розв`язувати задачі. Повторимо залежність рослин від неживої природи ; поглибимо  і розширимо поняття «дерева», «кущі», «трав'янисті рослини». Закріпимо  знання про способи розповсюдження насіння і плодів.. Визначимо значення лісу для людей. Удосконалимо вміння додавати  і віднімати трицифрові числа. Застосуємо  зв`язок дій віднімання та додавання для розв'язування задач і виразів. Продовжимо роботу над формуванням навичок розв`язування задачі  на дві дії, що включають знаходження суми двох і трьох доданків. Ми будемо подорожувати всюдиходом. Цей транспорт допоможе нам подолати різні перешкоди та виконати завдання уроку.

IV. Повторення , узагальнення та закріплення вивченого матеріалу

Зупинка 1 Пригадай.

Фронтальне опитування.

-Які зміни ми спостерігаємо в неживій природі у зв'язку із зниженням  висоти сонця на небозводі?

-Які зміни відбуваються у живій природі?

     --Визначте ознаки живої та неживої природи.

Вчитель. Минуло багато тисячоліть, доки люди навчились вирощувати рослини, розводити тварин, будувати житло та інше. Щоб правильно охороняти, використовувати та збагачувати природу, потрібні знання. Людство нагромадило великий досвід використання природи і знань про природу. Ці знання з покоління в покоління передаються в книжках. І багато з них виражаються мовою математики. Ось погляньте на цю таблицю. У кожної букви є своє число.

    Таблиця з математичною азбукою

А Б В Г Д Е Є Ж З И

73 930 3 4 6 380 8 130 10 150

І Ї Й К Л М Н О П Р С

750 13 14 300 480 17 720 200 20 120 700

 

Т У Ф Х Ц Ч Ш Щ Ь Ю Я

40 24 25 26 27 28 30 31 760 32 500

 

Робота в групах

Ви повинні розв'язати вираз і вписати відповідь .Потім за таблицею
знайдіть літеру . що відповідає відповіді .Цю літеру напишіть поряд.
Розв'язати вирази , по вертикалі ви прочитаєте слово. Якщо воно не вийшло, то шукайте помилку.

640-620= ___П             920-800=____Р

720-600=____Р             180+20= ____О

300-150=____И             350+350=___С

180-60=_____Р              300+180=___Л

130+70=____О              450-300=____И

806-800=____Д              600+120=___Н

673-600=____А               650-500=___И

 

А зараз , ми знову продовжуємо подорожувати.

Зупинка 2 Спостерігай

-Діти,  погляньте на ось ці рослини:

(дерево, кущ, трава).

 

Венна 001    Венна     Венна 002

Назвіть їхні відмінні і спільні ознаки .

На цій зупинці нас знову чекають цікаві приклади:

Робота в групах.

220+80=______К     720-20 =_______С

220-20 =______О     740-700=______Т

280- 60=______Р     350+30=______Е

250+500=_____І     430+500=_____Б

500+ 220=____Н                430+ 50=____Л

800-40 =______Ь     320-120=   ____О

Подорожуємо  далі

Зупинка 3 Розв'яжи                                                                                                                                                                    -На які групи ми ще можемо поділити рослини?( дикорослі і культурні)

-Яка відмінність між дикорослими і культурними рослинами?

Задачі(усні) для підготовки дітей до розв`язку складеної задачі.

    1.На одній грядці пришкільної ділянки діти виростили  300 кущів помідорів. А на другій ділянці виростили 40 кущів. Скільки всього кущів помідорів виростили на пришкільних ділянках?

- Чи можемо ми відповісти на головне питання задачі?(так)

- Якою дією розв`яжемо задачу?

- Чому?

    2. На першій ділянці висадили 430 кущів троянд, а на другій – на 50 кущів більше. Скільки кущів троянд висадили на другій ділянці?

- Чи можемо ми відповісти на головне питання задачі?(так)

- Якою дією розв`яжемо задачу?

- Чому?

Давайте запишемо вираз до другої задачі? ( 430+50=480)

- Як ми називаємо числа при додаванні?

- Як з цього виразу скласти вираз на віднімання?

З кожного виразу скласти 2 вирази  на віднімання (самостійно) .

 

Вчитель: Рослини мають велике значення в природі та житті людини. Тільки рослини, поглинаючи сонячне проміння, утворюють органічні речовини. Рослини споживаються тваринами і людьми. Хижі тварини живляться травоїдними тваринами, отже, вони теж не можуть існувати без рослин. Рослини очищують повітря, забезпечують людину паливом, різноманітною сировиною, з якої виготовляють будівельні матеріали, меблі, одяг, продукти харчування.

Зупинка 4 Рухайся

Руханка-гра

Вчитель: якщо ти любиш природу—підніми руки;

Всі разом промовляють слова, махаючи руками:

Гей, гей, га, гей, гей, га—всім до вподоби весела гра!

Вчитель:  якщо ти не збираєш великі букети квітів—плесни руками;

Всі разом промовляють слова, плескаючи  руками:

                                   Гей, гей, га, гей, гей, га—всім до вподоби весела гра!

                                 Вчитель: якщо тобі подобаються квіти—посміхнись;

Всі разом промовляючи слова, посміхаються і кивають голівками:

                                  Гей, гей, га, гей, гей, га—всім до вподоби весела гра!

Вчитель: якщо ти навесні виготовляєш шпаківні—нахились вліво-вправо;

Всі разом промовляють слова, нахиляючись вліво-вправо:

Гей, гей, га, гей, гей, га—всім до вподоби весела гра!

Вчитель: якщо  до твоєї кімнати залетів джміль і ти намагаєшся його випустити—пострибай;

Всі разом промовляють слова,стрибаючи:

Гей, гей, га, гей, гей, га—всім до вподоби весела гра!

Вчитель:  якщо ти переконаний, що кожній людині треба піклуватися про природу—візьмись із сусідом за руки.

Всі разом промовляють слова, пританцьовуючи вдвох:

Гей, гей, га, гей, гей, га—всім до вподоби весела гра!

Зупинка 5 Конкурсна

Конкурс «Хто більше»

Хто більше відгадає загадок, назве правильних відповідей, яка це рослина (дикоросла чи культурна), той буде переможцем. За кожну правильну відповідь учень отримує листочок. Хто набере найбільшу кількість листочків, той –переможець.

1.Я найперша зацвітаю
Білим цвітом серед гаю.
Відгадайте, що за квітка,

Бо мене не стане влітку. (Підсніжник)

2.Білі кульки на стеблах красуються

 в полі, повіє легкий вітерець –

 стебла стають голі,  (Кульбаба)

3.Стоїть, колихається,

головою величається,
а торкнешся - кусається.  (Будяк)

4.Стоїть на дорозі на одній нозі,

Хто її зрушить - плакати мусить.(Кропива)

5.Хто з вас, діти, нас не знає?
Ми у лісі проживаєм,
Дзвоном сонце зустрічаєм,
Маєм гарні сині очі,
Називаємось...  (Дзвіночки)

6.Цвіте синьо, лист зелений
Квіти прикрашає,
Хоч мороз усе побив -
Його не займає.  (Барвінок)

7.У зеленому лісочку,
Під мережаним листочком
Червоніє невеличка
Спіла ягода.    (Суничка)

8.Враз з'явились пухирці,
Ледь торкнувся - на руці.
Так і жалить ця трава.
Як же зветься вона? (Кропива)

9.Квітка гарненька,
Із сонечком схожа,
Краї біленькі,
А середина жовта. (Ромашка)

10.Ніхто її не лякає,
а вся тремтить. (Осока)

Зупинка 6 Лікарська

А зараз, розв'язавши задачу, ми довідаємося, як ще людина використовує рослини.

Задача. Школярі зібрали листя кропиви  130 кг, калини – на 30 кг  менше, ніж листя кропиви, а ромашки зібрали – на 50 кг більше , ніж калини. Скільки кілограмів лікарських рослин зібрали школярі?

Аналіз задачі вчителем та учнями.  В цей час  учень біля дошки записує коротку умову.

- Про що йдеться у задачі?(про лікарські рослини)

- Які лікарські рослини збирали школярі?(кропиву, калину, ромашку)

- Що відомо про кропиву?(130кг)

- Що відомо про ромашку?(?, на 30 кг менше)

- Що відомо про калину?(?, на 50кг більше)

- Чи можемо ми відповісти на головне питання задачі?(ні)

- Про що треба спочатку дізнатися?(скільки ромашки зібрали школярі)

- Якою дією? («- «, бо менше)

- Про що ми тепер можемо дізнатися?(скільки калини зібрали)

- Якою дією?

- Чому?

 - Чи можемо тепер відповісти на головне питання задачі?

Самостійний запис розв’язку задачі в зошит.

1.130-30=100(кг)- калини

2.100+50=150(кг) – ромашки

3.130+100+150=380(кг)

Відповідь: школярі зібрали 380 кг лікарських рослин.

--Як ви думаєте, діти займалися корисною справою?

--Чому корисною?

--Які лікарські рослини ви знаєте?

     Повідомлення учня. Калина – це кущ. Ця рослина – символ Україна. Весною калина розцвітає, мов дівчинка у білому платті. А взимку стоїть калина в червоному намисті красива й урочиста. Ягоди калини полюбляють всі: і люди, і птахи. Проводжаючи сина в далеку дорогу, мати напувала його калиновим чаєм, а з собою давала хліб із калиною. Коли в домі свято, день народження, обов`язково поряд із хлібом кладуть калину. Калина – це харчова , лікарська, медоносна та декоративна рослина.

Зупинка 7 Геометрична

-Скільки на малюнку  трикутників?(6)

-Скільки чотирикутників? (5)

-Скільки прямокутників?(2)

- Що таке периметр прямокутника?

-Виміряйте довжини сторін малого прямокутника. 

Знайдіть його периметр.

Зупинка 8 Прочитай

Робота за підручником(с.130)

1.Читання статті за частинами

2.Відповіді на питання

- Як люди змінюють природу?

- У якій книжці ми можемо прочитати про зникаючі рослини?

- Як люди охороняють рослини?

- Від кого залежить охорона рослин?

Зупинка 8 Запам’ятай

Перегляд презентації  «Рідкісні рослини Рівненщини»

VI. Підсумки уроку.

Вправа «Мікрофон».

--Що нового я дізнався на уроці?

--Що здивувало ?

--Що сподобалось?

Оцінювання.

Дуже ви були старанні –

Отже всі ви учні гарні.

І за труд ваш на уроці

Вам подякувати хочу!

 

docx
Додав(-ла)
Юдко Світлана
Пов’язані теми
Математика, Розробки уроків
НУШ
Додано
8 грудня 2019
Переглядів
618
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку