Інтегрований урок. Математика і природознавство.
Тема. Карпати. Розв᾽язування прикладів і задач.
Мета: Формувати в учнів поняття «гори», уявлення про зміну рослинного і тваринного світу від підніжжя до вершин; закріплювати вміння виконувати дії з багатоцифровими числами, розв᾽язувати задачі на різницеве порівняння; розвивати просторове уявлення, пізнавальний інтерес; виховувати, бережливе ставлення до природи, розкривати екологічну, практичну, естетичну цінність природи.
Обладнання: ілюстрації до теми «Карпати», таблиці «Рослини лісу», індивідуальні картки.
Хід уроку
І. Повідомлення теми і мети уроку
Сьогодні ми з вами вирушимо в подорож по нашій рідній країні. Побачимо прекрасні незнайомі місця та перевіримо, як ви навчились виконувати дії з багатоцифровими числами. Щоб подорожувати, нам потрібен транспорт. Яким саме видом транспорту ми скористаємось, ви дізнаєтесь, коли розв᾽яжете вираз:
10000 – 604 x 5 – 910 =…
35111 6070 4894
поїзд літак автобус
- Отже, полетимо літаком.
Літак летить над нашою Україною. Які природні зони ми вже вивчили?
(Лісостеп, степ, мішані ліси – учні показують на карті України)
- А зараз розв᾽яжіть рівняння і дізнаєтесь, куди ми потрапимо сьогодні.
х– 954049 = 485803
Шифрограма
к |
и |
р |
а |
т |
а |
п |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
8 |
9 |
ІІ. Робота над новим матеріалом
1. Робота з картою.
Розповідь про утворення гір. Підручник з природознавства – 1 абзац.
- Що дізнались про гори Карпати?
2. «Сходинки».
- Виконайте дії, назвіть, які рослини ростуть на цій території.
+ 300
- 3720
× 4
625 : 5
3. Робота з підручником природознавство – 2 абзац.
- Яка найвища вершина Карпат?
4. Робота над задачею.
Висота Говерли – 2061 м, а висота найвищої вершини Кримських гір – 840 м. На скільки метрів Говерла вища?
5. Розгляд ілюстрацій рослин, гербарію.
Повідомлення учнів про флору Карпат. Додаток.
6. Робота над задачею.
Щоб зберегти всю цю красу, про яку нам розповіли діти, школярі допомагають дорослим насаджувати дерева і охороняють їх.
Школярі посадили 156 дубів, а грабів – у 3 рази менше, а сосен стільки, скільки дубів і грабів разом. Скільки всього дерев посадили школярі?
7. Тваринний світ Карпат.
Учні читають 4 абзац підручника, вчитель демонструє їм ілюстрації тварин.
- Назвіть тварин, які вам найбільше запам᾽ятались.
- Яку рибу розводять в гірських озерах?
- Хто перший розв᾽яже ці вирази, той більше наловить форелі.
По варіантах
25073 – (785+7453) 49507 – (4305 – 947)
8. Робота з підручником.
Читання останнього абзацу.
- Чим займаються люди в Карпатах?
9. Задача.
За день туристи пройшли пішки 2 години, автобусом їхали 3 години. Пішки вони рухались зі швидкістю 4 км\год, автобусом їхали зі швидкістю 45 км\год. Який шлях подолали туристи за день?
10. Кросворд «Карпати».
1) Найвища вершина Карпат.
2) Друга назва озера «Морське око».
3) Інша назва гірських луків.
4) Річка, яка в сиву давнину стерла дні на піску.
5) Назва державного заповідника, створеного в 1968 році у Закарпатській області.
11. Робота на індивідуальних картках.
- Намалюйте, як змінюється природа гір від підніжжя до вершини.
ІІІ. Підсумок уроку
- Чи сподобалась вам наша подорож?
- Яке завдання було найцікавішим?
- Коли у вас виникали труднощі?
ІV. Домашнє завдання
З математики: на вибір №670, 671.
З природознавства: с.80-83.