Тема. Множення чисел, що закінчуються нулями. Розв’язування задач, що включають знаходження числа за його дробом. Чудеса природи України.
Мета. Повторити переставний та сполучний закони множення, зображення круглого числа у вигляді добутку двох чисел, одним із множників якого є число 10,100, 1000.
Вправляти учнів у розв’язуванні задач.
Розвивати логічне мислення, обчислювальні навички, пізнавальний інтерес.
Розвивати вміння працювати в парах, в групах, виявляти ініціативу.
Розширити знання учнів про чарівність краєвидів рідного краю.
Виховувати бережливе ставлення до природи.
Обладнання: фото картин природи України, картки для тестування, картки для гри «Шифрувальник», «Ланцюжок».
Хід уроку
І. Організація класу.
1. Поетична хвилинка. Вірш «Довкола стільки є краси».
Довкола стільки є краси:
Краплинка ранньої роси,
Метеликів веселі танці,
Татуся посмішка уранці,
Злотиста зачіска колосся,
Верби над річкою волосся,
Пташині неба передзвони,
Вечірніх хмар вбрання червоне,
Веселка в сонячнім намисті
І квітів рушники барвисті,
Натруджені матусі руки
І колискових тихі звуки.
О. скільки в світі є краси!
Ти серденьком її проси,
Й наповнюй душу аж до краю
Краплинами земного раю!
2. Повідомлення теми і завдань уроку.
- Сьогодні ми будемо подорожувати стежками рідної природи України. Ми будемо насолоджуватися картинами рідної природи в процесі розв’язування прикладів, задач. Ми відкриємо нові краєвиди, а які саме, ви дізнаєтесь після виконання завдання. Відкрийте записники (зошити), під час подорожі записуйте цікаві числа. А в кінці уроку ми перевіримо, хто ж був уважним. А подорожувати ми будемо на повітряній кулі. Отож, зручніше сіли – і полетіли.
ІІ. Актуалізація опорних знань.
1.У якому рядку приклади записані в порядку зростання результату?
А) 3 ∙ 10; 3 ∙ 100; 3 ∙ 1000; 3 ∙ 10 000;
Б) 6 ∙ 10 000; 6 ∙1000; 6 ∙ 100; 6 ∙ 10.
2. У якому рядку приклади записані в порядку спадання результату?
А) 800 : 100; 8000 : 100; 80 000 : 100;
Б) 500 000 : 1000; 50 000 : 1000; 5000 : 1000.
3.Знайди правильну відповідь 210 ∙ 400.
А) 48000; Б) 8400; В) 84000.
11, 13, 25, 60, 69, 75, 300. (60-т, 11-с, 75-з, 69-я, 32-ч, 25-і, 13-в, 300-ь)
С в і т я з ь
ІІІ. Основна частина.
1.«Коло ідей». Повідомлення теми та завдань уроку. Повторення законів множення.
- Пригадайте способи обчислення.
6 ∙ 3 = 18
3 ∙ 6 = 18
6 ∙ 3 = 3 ∙ 6
а ∙ в = в ∙ а – переставний закон множення.
7 ∙ 2 ∙ 3 = (7 ∙ 2) ∙ 3 = 14 ∙ 3 = 42
7 ∙ 2 ∙ 3 = 7 ∙ (2 ∙ 3) = 7 ∙ 6 = 42
а ∙ в ∙ с = (а ∙ в) ∙ с = а ∙ (в ∙ с) – сполучний закон множення.
2. Самостійна робота. Взаємоперевірка Прийом «Коментування». (с.132, № 806(3 завдання). (1 учень виконує біля дошки, потім коментує).
- Обчислити значення виразів, застосувавши закони множення.
3. Музична фізкультхвилинка «Ми плещемо в долоньки».
4. Інформаційна хвилинка. (Фото долини нарцисів)
- Зараз ми пролітаємо над долиною нарцисів, що на Закарпатті. Це заповідний масив, розташований в урочищі Кіреші. Це єдине місце в світі, у якому цвітуть нарциси на висоті близько 200 метрів над рівнем моря, розташоване в долині. Це найбільша площа, яку займають дикорослі нарциси, в Європі.
5. Гра «Хто швидше?» . «Галявина нарцисів». Робота в групах (рядах). (с. 132, № 807)
- У Карпатах є долина нарцисів, а ми створимо «Галявину математичних нарцисів». Порахуйте усно, напишіть на квіточках відповіді і «посадіть» на своїй галявині.
6. Інформаційна хвилинка. (Фото озера Синевир)
- Подивіться, ми бачимо в Карпатах озеро, яке за легендою утворилося від потоку сліз графської доньки Синь на місці, де її коханого Вира було вбито кам’яною брилою. Звідси і назва – Синевир. Стрімкі схили, вкриті стрункими ялинами, спадають прямо до водної поверхні. Посередині озера розмістився, немов зіниця блакитного ока, невеликий острівець площею всього кілька метрів. Звідси і народна назва озера – Морське Око. А утворилося воно в результаті землетрусу 10 тисяч років тому.
7. Гра «Ланцюжок». Робота в групі (по рядах). (На дошці картки з числами і знаками. Учні по одному з групи виходять до дошки і складають рівності).
- Записати у вигляді добутку числа.
500 = 50= 5000=
68000 = 6800= 680=
8. Інформаційна хвилинка. (Фото озера Ялпуг)
- Ось ми вже й в Одеській області. Тут нас приваблює найбільше природне озеро в Україні. Але джерела озера розташовані в с. Ялпуг у Молдові.
9. Вправа «Асоціативний кущ».
10. Вправа «Мікрофон».
- Повторимо правило знаходження числа за його дробом.
11. Вправа «Я - Вчитель». Аналіз розв’язку задачі № 810, с.132.
12. Робота в парі. Вправа «Навчаючи - вчусь». Робота над задачею № 812, с.133.
а) Аналіз задачі (Які компоненти відомі? Розгляд схеми до задачі. Чи схожа на попередню?)
б) Самостійна робота над задачею в парі. (1 учень біля закритої дошки)
1) 24 ∙ 3 = 72 (кг) – всього сиру;
2)24+ 36 = 60 (кг) – витратили всього;
3)72 – 60 = 12 (кг)
в) Перевірка за записом на дошці.
13. Інформаційна хвилинка. (Фото Асканія-Нова)
- Ми потрапили на Херсонщину, в біосферний заповідник Асканія-Нова. В ньому можна побачити багато рідкісних тварин і рослин. Цікаво, що в орнітопарку нараховують понад 60 різновидів птахів. Тут проживає один із найбільших птахів – африканський страус, вага якого 175кг і висота тіла 2м70см.
ІV. Заключна частина.
(Учні називають чудеса, перевертають букви, на звороті – букви: ПЕРЕРВА).