Інтегрований урок математики та природознавства в 4 класі. Урок-мандрівка "Множення чисел, що закінчуються нулями"

Про матеріал
На уроці застосовуються різні новітні форми і методи роботи, які сприяють засвоєнню учнями переставного та сполучного законів множення, вчать множити числа, що закінчуються нулями, удосконалюють навички розв’язування задач, розвивають логічне мислення, обчислювальні навички, пізнавальний інтерес, активізують навчальний процес, розширюють знання учнів про чудеса природи України.
Перегляд файлу

Інтегрований урок математики та природознавства в 4 класі. Урок-мандрівка «Множення чисел, що закінчуються нулями. Розвязування задач, що включають знаходження числа за його дробом. Чудеса природи України»

Тема. Множення чисел, що закінчуються нулями. Розвязування задач, що включають знаходження            числа за його дробом. Чудеса природи України.

Мета. Повторити переставний та сполучний закони множення, зображення круглого числа у вигляді      добутку двох чисел, одним із множників якого є число 10,100, 1000.

Вправляти учнів у розвязуванні задач.

Розвивати логічне мислення, обчислювальні навички, пізнавальний інтерес.

Розвивати вміння працювати в парах, в групах, виявляти ініціативу.

Розширити знання учнів про чарівність краєвидів рідного краю.

Виховувати бережливе ставлення до природи.

Обладнання: фото картин природи України, картки для тестування, картки для гри «Шифрувальник», «Ланцюжок».

Хід уроку

І. Організація класу.

1. Поетична хвилинка. Вірш «Довкола стільки є краси».


Довкола стільки є краси:

Краплинка ранньої роси,

Метеликів веселі танці,

Татуся посмішка уранці,

Злотиста зачіска колосся,

Верби над річкою волосся,

Пташині неба передзвони,

Вечірніх хмар вбрання червоне,

Веселка в сонячнім намисті  

І квітів рушники барвисті,

Натруджені матусі руки

І колискових тихі звуки.

О. скільки в світі є краси!

Ти серденьком її проси,

Й наповнюй душу аж до краю

Краплинами земного раю!


2. Повідомлення теми і завдань уроку.

- Сьогодні ми будемо подорожувати стежками рідної природи України. Ми будемо насолоджуватися картинами рідної природи в процесі розвязування прикладів, задач. Ми відкриємо нові краєвиди, а які саме, ви дізнаєтесь після виконання завдання. Відкрийте записники (зошити), під час подорожі записуйте цікаві числа. А в кінці уроку ми перевіримо, хто ж був уважним.  А подорожувати ми будемо на повітряній кулі. Отож, зручніше сіли – і полетіли.

ІІ. Актуалізація опорних знань.

  1. Математична розминка. Вправа «Мозковий штурм».
  • Результат дії додавання. (сума)
  • Найбільша одиниця довжини. (км)
  • Сотня. (сто)
  • Результат дії множення. (добуток)
  • Найбільше двоцифрове число. (99)
  • Геометрична фігура, складена з трьох паличок. (трикутник)
  • Результат дії ділення. (частка)
  • Що робимо при діленні на 100? (відкидаємо 2 цифри)
  • Одиниці вимірювання часу. (с, хв, год)
  • Що робимо при множенні на тисячу? (дописуємо 3 нулі)
  • Результат дії віднімання. (різниця)
  1. Інформаційна хвилинка. (Фото яблуні-колонії)
  • Ми прилетіли на Сумщину. Тут є яблуня-колонія. Це справжня ботанічна памятка природи загальнодержавного значення. Орієнтовний вік – понад 200 років. Яблуня зростає у вигляді куща, який за площею займає близько 10 соток. Особливістю яблуні є її здатність до самостійного вкорінення гілками. Віття нахиляється до землі і пускає коріння, коли один із стовбурів відмирає. Так яблуня продовжує собі життя.
  1. Робота в парі. Тестування.

1.У якому рядку приклади записані в порядку зростання результату?

А) 3 ∙ 10; 3 ∙ 100; 3 ∙ 1000; 3 ∙ 10 000;

Б) 6 ∙ 10 000; 6 ∙1000; 6 ∙ 100; 6 ∙ 10.

2. У якому рядку приклади записані в порядку спадання результату?

А) 800 : 100; 8000 : 100; 80 000 : 100;

Б) 500 000 : 1000; 50 000 : 1000; 5000 : 1000.

3.Знайди правильну відповідь 210 ∙ 400.

А) 48000;            Б) 8400;                 В) 84000.

  1. Інформаційна хвилинка. (Фото дуба Залізняка)
  • Ми потрапили на Черкащину. На схилі Кириківського яру в Холодному яру зростає дуб. Його висота 24м, стовбур в обхваті – 8м90см. Це найбільше дерево України. Воно пам’ятає походи київських князів, було свідком козацької доби, гайдамаки збиралися під його шатами. У 2010 році дуб став призером Всеукраїнського конкурсу «Національне дерево України».
  1. Математичний диктант. (Учні по черзі виходять і пишуть на дошці відповіді).
  • Добуток чисел 10 і 6.      (60)
  • Число 77 зменшити у 7 разів.  (11)
  • Сума чисел 57 і 18.  (75)
  • Число 23 збільшити у 3 рази.  (69)
  • Половина числа 50. (25)
  • На скільки число 27 менше 40?  (13)
  • У скільки разів число 2700 більше 9?  (300)
  1. Гра «Шифрувальник». Каліграфічна хвилинка.
  • Записати відповіді в порядку зростання і прочитати напис.

11, 13, 25, 60, 69, 75, 300.     (60-т, 11-с, 75-з, 69-я, 32-ч, 25-і, 13-в, 300-ь)

 С    в    і     т    я    з      ь

  1. Інформаційна хвилинка. (Фото озеро Світязь)
  • Наша куля потрапила на Волинь, на мальовниче озеро Світязь. Воно є найглибшим озером з усіх українських водойм природного походження. Світязь нагадує море не лише за розмірами, але й за  хвилями у 50см висотою у вітряну погоду. В озері завжди однаковий рівень води, незважаючи на опади, танення снігів або посуху. Ця загадка здавна цікавить всіх.

ІІІ. Основна частина.

1.«Коло ідей». Повідомлення теми та завдань уроку. Повторення законів множення.

-  Пригадайте способи обчислення.

6 ∙ 3 = 18

3 ∙ 6 = 18

6 ∙ 3 = 3 ∙ 6

а ∙ в = в ∙ а – переставний закон множення.

  • Поясніть, як виконали множення.

7 ∙ 2 ∙ 3 = (7 ∙ 2) ∙ 3 = 14 ∙ 3 = 42

7 ∙ 2 ∙ 3 = 7 ∙ (2 ∙ 3) = 7 ∙ 6 = 42

а ∙ в ∙ с = (а ∙ в) ∙ с = а ∙ (в ∙ с) – сполучний закон множення.

2. Самостійна робота. Взаємоперевірка Прийом «Коментування». (с.132, № 806(3 завдання). (1 учень виконує біля дошки, потім коментує).

- Обчислити значення виразів, застосувавши закони множення.

3. Музична фізкультхвилинка «Ми плещемо в долоньки».

4. Інформаційна хвилинка. (Фото долини нарцисів)

- Зараз ми пролітаємо над долиною нарцисів, що на Закарпатті. Це заповідний масив, розташований в урочищі Кіреші. Це єдине місце в світі, у якому цвітуть нарциси на висоті близько 200 метрів над рівнем моря, розташоване в долині. Це найбільша площа, яку займають дикорослі нарциси, в Європі.

5. Гра «Хто швидше?» . «Галявина нарцисів». Робота в групах (рядах). (с. 132, № 807)

- У Карпатах є долина нарцисів, а ми створимо «Галявину математичних нарцисів». Порахуйте усно, напишіть на квіточках відповіді і «посадіть» на своїй галявині.

6. Інформаційна хвилинка. (Фото озера Синевир)

- Подивіться, ми бачимо в Карпатах озеро, яке за легендою утворилося від потоку сліз графської доньки Синь на місці, де її коханого Вира було вбито кам’яною брилою. Звідси і назва – Синевир. Стрімкі схили, вкриті стрункими ялинами, спадають прямо до водної поверхні. Посередині озера розмістився, немов зіниця блакитного ока, невеликий острівець площею всього кілька метрів. Звідси і народна назва озера – Морське Око. А утворилося воно в результаті землетрусу 10 тисяч років тому.

7. Гра «Ланцюжок». Робота в групі (по рядах). (На дошці картки з числами і знаками. Учні по одному з групи виходять до дошки і складають рівності).

- Записати у вигляді добутку числа.

500 =                                                           50=                                                  5000=

68000 =                                                         6800=                                               680=

8. Інформаційна хвилинка. (Фото озера Ялпуг)

- Ось ми вже й в Одеській області. Тут нас приваблює найбільше природне озеро в Україні. Але джерела озера розташовані в с. Ялпуг у Молдові.

9. Вправа «Асоціативний кущ».

  • Які асоціації у вас виникають, коли ми говоримо про дроби?
  • Де в житті нам знадобляться ці знання?

10. Вправа «Мікрофон».

- Повторимо правило знаходження числа за його дробом.

11.  Вправа «Я - Вчитель». Аналіз розвязку задачі № 810, с.132.

  • Прочитайте задачу. Розгляньте малюнок-схему до задачі.
  • Які компоненти відомі?
  • Про що питається в задачі?
  • Розгляньте розвязання задачі на с.133.
  • Поясніть, про що дізналися кожною дією?

12. Робота в парі. Вправа «Навчаючи - вчусь». Робота над задачею № 812, с.133.

а) Аналіз задачі (Які компоненти відомі? Розгляд схеми до задачі. Чи схожа на попередню?)

б) Самостійна робота над задачею в парі. (1 учень біля закритої дошки)

1) 24 ∙ 3 = 72 (кг) – всього сиру;

2)24+ 36 = 60 (кг) – витратили всього;

3)72 – 60 = 12 (кг)

в) Перевірка за записом на дошці.

13. Інформаційна хвилинка. (Фото Асканія-Нова)

- Ми потрапили на Херсонщину, в біосферний заповідник Асканія-Нова. В ньому можна побачити багато рідкісних тварин і рослин. Цікаво, що в орнітопарку нараховують понад 60 різновидів птахів. Тут проживає один із найбільших птахів – африканський страус, вага якого 175кг і висота тіла 2м70см.

ІV. Заключна частина.

  1. Гра «Вірю – не вірю». (По порядку вчитель перевертає фото, де на звороті букви ХАРКІВ!)
  •  Подивіться на записані числа і перевірте.
  • Яблуні-колонії на Сумщині 2роки. (Ні, 200)
  • Дуб на Черкащині в обхваті 24м. (Так)
  • Висота хвиль в озері Світязь півметра. (Так).
  • На Закарпатті ростуть нарциси на висоті 200м над рівнем моря. (Так).
  • Озеро Синевир утворилося 1 тисячу років тому. (Ні, 10 тисяч).
  • Заповідник Асканія-Нова має 600 різновидів птахів. (Ні, 60).
  • Африканський страус має вагу 17кг. (Ні, 175кг)
  1. Рефлексія.
  • Ми повернулися додому. Закрийте свої записники.
  • Яке завдання найбільше зацікавило?
  • Де можна використати отримані знання?
  • З якими чудесами України познайомилися?

(Учні називають чудеса, перевертають букви, на звороті – букви: ПЕРЕРВА).

 

 


 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

docx
Пов’язані теми
Математика, 4 клас, Розробки уроків
НУШ
Додано
11 червня 2020
Переглядів
600
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку