Інтегрований урок математики та природознавства в 4 класі. Урок-відкриття «Вправи на сумісні дії. Задачі на зустрічний рух. Сім чудес Слобожанщини»

Про матеріал
Урок насичений різноманітними видами робіт: вправи «Мозковий штурм», «Математичний диктант», «Припущення», «Я - вчитель», «Навчаючи - вчусь», «Асоціативний кущ», ігри «Шифрувальник», «Вірю – не вірю», «Ланцюжок». Працюючи самостійно, в парі чи в групі, учні удосконалюють навички розв’язування задач на рух, рівнянь, закріплюють вивчені випадки ділення багатоцифрових чисел на одноцифрові, розвивають логічне мислення, обчислювальні навички, пізнавальний інтерес, розширюють знання про чарівність краєвидів рідного краю. Загадковим виявився і підсумок уроку.
Перегляд файлу

 

Інтегрований урок математики та природознавства в 4 класі. Урок-відкриття

Вправи на сумісні дії. Задачі на зустрічний рух. Сім чудес Слобожанщини

Тема. Вправи на сумісні дії. Задачі на зустрічний рух.

Мета. Закріпити вивчені випадки ділення багатоцифрових чисел на одноцифрові.

           Вправляти учнів у розвязуванні задач на рух, рівнянь.

           Розвивати логічне мислення, обчислювальні навички, пізнавальний інтерес.

           Розвивати вміння працювати в парах, в групах, виявляти ініціативу.

           Розширити знання учнів про чарівність краєвидів рідного краю.

           Виховувати бережливе ставлення до природи.

Обладнання:

Хід уроку

І. Організація класу.

1. Поетична хвилинка. Вірш «Довкола стільки є краси».


Довкола стільки є краси:

Краплинка ранньої роси,

Метеликів веселі танці,

Татуся посмішка уранці,

Злотиста зачіска колосся,

Верби над річкою волосся,

Пташині неба передзвони,

Вечірніх хмар вбрання червоне,

Веселка в сонячнім намисті

І квітів рушники барвисті,

Натруджені матусі руки

І колискових тихі звуки.

О. скільки в світі є краси!

Ти серденьком її проси,

Й наповнюй душу аж до краю

Краплинами земного раю!


2. Повідомлення теми і завдань уроку.

- Сьогодні ми будемо насолоджуватися картинами рідної природи в процесі розвязування прикладів на сумісні дії, рівнянь, задач на зустрічний рух. Ми відкриємо нові краєвиди, а які саме, ви дізнаєтесь після виконання завдання.

ІІ. Актуалізація опорних знань.

  1. Математична розминка. Вправа «Мозковий штурм».
  • Результат дії додавання. (сума)
  • Найбільша одиниця довжини. (км)
  • Сотня. (сто)
  • Результат дії множення. (добуток)
  • Найбільше двоцифрове число. (99)
  • Геометрична фігура, складена з трьох паличок. (трикутник)
  • Результат дії ділення. (частка)
  • Що робимо при діленні на 100? (відкидаємо 2 цифри)
  • Одиниці вимірювання часу. (с, хв, год)
  • Що робимо при множенні на тисячу? (дописуємо 3 нулі)
  • Результат дії віднімання. (різниця)
  1. Математичний диктант. (Учні по черзі виходять і пишуть на дошці відповіді).
  • Добуток чисел 10 і 6.      (60)
  • Число 77 зменшити у 7 разів.  (11)
  • Сума чисел 57 і 18.  (75)
  • Число 23 збільшити у 3 рази.  (69)
  • Різниця чисел 85 і 53. (32)
  • Половина числа 50. (25)
  • На скільки число 27 менше 40?  (13)
  • У скільки разів число 2700 більше 9?  (300)
  1. Гра «Шифрувальник».
  • Записати відповіді в порядку зростання і прочитати напис.

11, 13, 25, 32, 60, 69, 75, 300.     (60-у, 11-с, 75-е, 69-д, 32-ч, 25-м, 13-і, 300-с)

 С    і   м    ч    у    д    е     с

  1. Вправа «Припущення».
  • Як ви гадаєте, які сім чудес нас чекають?
  1. Слово вчителя.
  • Нас чекають сім чудес Слобожанщини, тобто Харківщини. У нашому краї чимало заповідних куточків. Ми зараз відкриємо 2 чуда природи.
  1. Інформаційна хвилинка.
  • У Дворічанському районі Харківської області розташований Національний природний парк «Дворічанський». Він виконує функцію вивчення, збереження та відтворення унікальних природних крейдяних комплексів, розташованих уздовж правого берега річки Оскіл. У парку мешкають рідкісні види тварин і рослин, 30 з яких занесені до Червоної книги України. 188 видів птахів зареєстровано на його околицях.  (Фото)
  • Недалеко від Краснокутського дендропарку розташований ландшафтнний парк «Слобожанський». Памятки цього парку – болота. Символ парку – бобер. А також тут мешкають черепахи, лисиці, куниці, ласки, кабани, гніздяться сірий журавель та незвичайно яскравого забарвлення зимородок. Також можна побачити хижу рослину росичку, що харчується комахами.

ІІІ. Основна частина.

  1. Вправа «Асоціативний кущ».
  • Які асоціації у вас виникають, коли ми говоримо про задачі на рух?

(швидкість, час, відстань, правила, одиниці вимірювання)

  • Де в житті нам знадобляться ці знання?
  1. Вправа «Я - Вчитель». Аналіз розвязання задачі № 717.
  • Прочитайте задачу. Розгляньте малюнок-схему до задачі.
  • Які компоненти відомі?
  • Про що питається в задачі?
  • Розгляньте розвязання задачі на с.116 двома способами.
  • Поясніть, про що дізналися кожною дією?
  • Який із способів коротший?
  1. Робота в парі. Вправа «Навчаючи - вчусь». Робота над задачею № 718.

а) Аналіз задачі (Які компоненти відомі? Розгляд схеми до задачі. Чи схожа на попередню?)

б) Самостійна робота над задачею в парі. Вибір способу розвязання. (Картки-підказки – схеми способів розвязання задачі)

1 спосіб

  1. 30 ∙ 5 = 150 (км) – пройшов теплохід;
  2. 24 ∙ 5 = 120 (км) – пройшов катер;
  3. 150 + 120 = 270 (км)

2 спосіб

  1. 30 + 24 = 54 (км) – швидкість теплохода і катера;
  2. 54 ∙ 5 = 270 (км)

в) Перевірка за записом на дошці.

     4. Інформаційна хвилинка.

-  За 80 км від Харкова розташований ландшафтний парк «Великобурлуцький степ», створений у 2000 році, щоб зберегти рідкісні і зникаючі види рослин і тварин. Тут можна побачити степових бабаків, зустріти птахів незвичайного забарвлення – золотавих щурок.

- За 50 км від Харкова у Зміївському напрямку розташований заповідний парк «Гомільшанські ліси». Цей край зберігає таємниці часу – стародавні городища, кургани-могильники стародавніх скіфів, руїни козацького монастиря, Козачу гору, легендарне Біле озеро. Через парк проходить древній Муравський шлях, яким пересувалися торговці, кочівники, здійснювали набіги кримські татари.

     5. Музична фізкультхвилинка.

     6. Гра «Вірю – не вірю». Повторення правил виконання порядку дій.

(Вчитель показує картки, учні оплесками вказують на правильну відповідь).

(15 +1 30) – 7 ∙ 4        так

24 : 4 –1 2                  ні

40 : 8 ∙1 5                  ні

50 – 40 :1 2              так

6 ∙ 5 –1 (12 – 5)         ні

  1. Робота над обчисленням прикладів № 716. Прийом «Навчаючи - вчуся».

а) 1, 2 приклади – коментовано.


540042 : 3 ∙ 2 = 360028

540042 : 3 = 180014

540042 : (3 ∙ 2) = 90007

 


б) Самостійна робота   по варіантах.


100640 – 2048 : 8 = 100 384

2048 : 8 = 256

(100 640 – 2048) : 8 = 12 324

100 640 – 2048 = 98 592


  1. Інформаційна хвилинка.
  • Є в Харківській області власна пустеля. По правому березі Сіверського Дінця недалеко від села Кицівка Чугуївського району серед соснових лісів і річок є тихе місце – піщаний острівець – Кицівська пустеля. Це царство комах і ящірок. А серед великих тварин можна побачити одудів, хижих птахів, лисиць і ховрахів. Влітку у пісках цвітуть чебрець, безсмертник і блакитний льон.
  • У 1962 році під час буріння газових свердловин сталася аварія, внаслідок якої утворився 60-метровий кратер, який згодом заповнився водою. А оскільки під землею були не тільки поклади газу, а й солі, то вода стала солоною. Повітря тут – ніби морське, вода заживляє рани, а через велику густину води легко плавати. Тому й назвали цю водойму – Солоне озеро.
  1. Розвязування рівнянь № 719.

а) Повторення правил знаходження невідомих компонентів.

б) Гра «Ланцюжок». Робота в групі (по рядах). (Картки-підказки)

 Учні по черзі виходять до дошки, розвязують рівняння)

  • Чим схожі ці рівняння? Що в них різне? Чи однакові будуть відповіді? 

х ∙ 2 = 14850

х = 14850 : 2

х = 7425

х : 2 = 14850

х = 14850 ∙ 2

х = 29700

х – 2 = 14850

х = 14850 + 2

х = 14852


  1. Інформаційна хвилинка.
  • Усього за 25км від Харкова між селами Руська Лозова та Борщова розташоване Семиозер’я – сім штучно створених каскадних ставків уздовж Вільхової балки по руслу невеликого струмка, що впадає в річку Харків. Це рай для рибалок та любителів велопоходів.
  • Усі ці сім чудес природи – все це неоцінений дар матінки-природи, яка так щедро обдарувала наш край. Природа вселяє в нас сили, спонукає до чогось нового і незвіданого. А нам залишається тільки берегти цю розкіш.

ІV. Заключна частина.

  1. Інструктаж до виконання домашнього завдання.

Задача № 722, с.116, подібна до задачі № 717.

  1. Рефлексія.
  • Яке завдання найбільше зацікавило?
  • Які задачі розвязували?
  • Де можна використати отримані знання?
  • З якими чудесами Слобожанщини познайомилися?

Учні називають чудеса, перевертають фото, на звороті – букви: ПЕРЕРВА!

 

 


 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

docx
Пов’язані теми
Математика, 4 клас, Розробки уроків
НУШ
Додано
11 червня 2020
Переглядів
784
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку