Інтегрований урок математики в 4 класі

Про матеріал
Інтегрований урок з математики в 4 класі . Історія України у виразах, рівняннях та задачах.
Перегляд файлу

КОЗО «Новопокровський ЗЗСО»

Новопокровської селищної ради

Дніпропетровської області

 

 

 

 

Косенко Олена Іванівна

вчитель початкових класів

 

КОЗО «Новопокровський ЗЗСО»

 

 

 

 

 

 

 

Конспект

 інтегрованого уроку

з математики у 4 класі

 

 

                                          

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

                                                         Вступ

Інтегроване навчання в змісті Нової української школи

У XXI столітті предмети не можуть вивчатися відірвано від реальності, а шкільний урок – існувати сам собою. Тож на допомогу педагогам та учням приходить інтегроване навчання – світова практика, залучена до освітнього процесу завдяки реформі «Нова українська школа». 

Інтегроване навчання ґрунтується на комплексному підході. Межі між предметами стираються, а навчальний процес стає частиною загальної картини світу. Учителі заохочують учнів шукати зв’язок між дисциплінами, опиратися на вже набуті знання і навички з різних сфер. Це, у свою чергу, навчає їх критично мислити, краще розуміти, засвоювати та застосовувати загальні поняття, толерантно ставитися до різних цінностей і поглядів, бути здатними приймати рішення, оцінювати інформацію та виконувати нові завдання.

Державний стандарт початкової освіти визначає міжпредметну компетентність, тобто «здатність учня застосувати щодо міжпредметного кола проблем знання, уміння, навички, способи діяльності та ставлення, які належать до певного кола навчальних предметів і предметних галузей».

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Тема: Історія України в задачах, рівняннях і виразах.

 

Мета: Продовжувати формувати математичну компетентність учнів, що передбачає: виявлення простих математичних залежностей у навколишньому світі, бачити такі математичні відношення та моделювати їх, формувати  уміння розв` язувати задачі, уміння обирати відповідну схему до задачі, формувати  уміння знаходити  невідому величину у рівнянні, обґрунтовувати математичну дію, що обрали, навчати застосовувати  алгоритми   письмових обчислень – дій додавання,   віднімання, множення, ділення .

 

Розвивати увагу, уяву, мовлення, пам` ять, навички усної лічби, логічне мислення, розвивати контрольно-оцінні навички.

 

 Сприяти усвідомленню учнями ролі математичних знань  та вмінь в особистому  і суспільному житті людини, виховувати емоційно-вольові якості особистості учнів, почуття гордості за власні  навчальні досягнення, прагнення знати та вивчати історичне минуле України, знати видатних постатей творення нашої держави. Виховувати почуття любові до України, поваги до її минулого, гордості за наш народ.

 

 

Обладнання: інтерактивна дошка, ноутбук, відеоролики , ілюстративний,  матеріал, моделі, схеми, наочність до усної лічби., Наталія Будна , Марко Беденко Математика Підручник для 4 класу, частина 2.

Тип: інтегрований урок.

 

Зміст уроку

Організація учнів до роботи

 "Психологічна настанова"

 "До успіху"

Усміхніться один одному, подумки побажайте успіхів на цілий день. Для того, щоб впоратися на уроці з завданнями, будьте старанними і слухняними. Завдання наші такі:

Не просто слухати, а чути.

Не просто дивитися, а бачити.

Не просто відповідати, а міркувати.

Дружно і плідно працювати.

 

 

Створення навчальної ситуації

Мотивація навчальної діяльності.

Починаємо наш урок математики з усної лічби. В результаті кожного прикладу зашифрована відповідна буква. Якщо ми правильно розв` яжемо приклади, розшифруємо слова, які пояснять, чому присвячений сьогоднішній урок.

Усна лічба.

  24-4:2=22           І                                      63-13+6=56       У

  37+5* 6=67        С                                       79-9-20=50      К

  45:5+8=17         Т                                       20:5:2=2           Р

  4* 8-16=16        О                                      18:2* 5=45        А

  28+3 *7=49       Р                                       2* 6:3=4            Ї

  35-(12-8)=31     І                                        (14-8):2=3         Н

  28:(14-10)=7     Я                               

                                                                        (25+10):5=7     И

 

 

-Що допомогло нам швидко і правильно розв` язати приклади?  (Знання порядку дій, знання таблиці множення)

-В яких завданнях ми використовуємо ці знання? (Дії з багатоцифровими числами)

Отримали відгадку- історія України.

 

Минуле

Ріка себе рятує берегами,

А для народу пам’ять — оберіг.

Минуле — як заорані кургани1,

Вони існують, хоч не видно їх.

На світі можна втратити багато...

Найбільша втрата — пам’ять поколінь.

Це для народу рівнозначно страті —

Минуле невіддільне, наче тінь.

 

Історією називають події в минулому, оповідання чи розповідь про життя людини, пригоди та випадки, які траплялися з нею. Однак словом «історія» стали називати не тільки розповідь про минуле, а й саме минуле. Щоб не втратити спогади про важливі події, згодом люди розпочали записувати відомості про них.

Повідомлення теми і завдань уроку

Сьогодні на уроці ми спробуємо узагальнити отримані знанння. Ми будемо розв’язувати вирази, рівняння та задачі, пов’язуючи отримані результати з історією України.

ІІІ. Актуалізація знань учнів.

  • У якій країні ми живемо?
  • Що ви знаєте про державні символи України?
  • Що знаєте про заснування держави?
  • Перегляд відео « Легенда про виникнення української землі.»
  • https://www.youtube.com/watch?v=bXAyIaempVo

Розв `язання задач (усно)

 

  1. Назва Україна вперше зустрічається в Київському літописі( за Іпатіївським списком) під 1187 роком. Скільки років пройшло від першої літописної появи назви «Україна»?

2022 – 1187=835 років

  1. Київська Русь стала першою могутньою державою на території українських земель.. Першими правителями Київської Русі були князі  Аскольд і Дір , завдячуючи їм, 18 червня 860 року, вперше світ дізнався про існування  Київської Русі.   Скільки років та місяців минуло з того часу, як світ уперше довідався про Київську Русь??

26 січня 2022 року

18 червня  860 року

  1. днів 7 місяців 1161 рік

Аскольд и дир - выдающиеся правители киева - Школьная История

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  1.  В 882 році Олег  оволодів Києвом.  Він зробив Київ столицею своєї держави, 

Скільки років святкуватиме Київ у 2022 році?

Олег2022- 882=1140 років

 

 

 

Київ на 3 дні - ЯК ТЕБЕ НЕ ЛЮБИТИ, КИЄВЕ МІЙ… + Музей Корупції | Tourbaza

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Постановка навчальної задачі

Виконаємо наступне завдання, дізнаємося про першу жінку правительку Київської Русі.

 

1 Розв `язування рівнянь. Робота в парах. № 889 с.137

Чи правильно розв `язані рівняння. Обґрунтуйте свою думку.

Х 9=99               Х- 15 =45                х -75=100                  50: х =25                   

Х=99:9               Х=45=15                х=100+75                   х=50:25

Х=11                    Х= 60                    х=175                          х=2

       

 

Х:7=7        Х+64=80    

Х=7*7       Х=80-64    

Х=49         Х=16   

Взаємоперевірка

-Що треба знати, щоб правильно розв` язати рівняння ? (визначити невідомий компонент, подивившись на математичний знак і обрати відповідне правило, уміти виконати обчислення)

  • 957 рік (слайд ) Ольга стала християнкою, першою із жінок  правителів в Київській Русі. Вона донька Віщого Олега. Створила центри торгівлі та обміну.

https://inlviv.in.ua/wp-content/uploads/2015/07/1343113230_olga1.jpg

 

 

 

 

 

 

 

 

Хвилинка відпочинку. Слухання пісні « Як тебе не любити, Києве мій»

Відеопрезентація

https://www.youtube.com/watch?v=o_FKuIJa9So

 

 

Князь Святослав ІгоровичУ Ольги та Ігоря був син Святослав. З дитинства брав участь в походах на древлян, в’ ятичів ( народи ). Пізніше здійснював походи на болгар.  Став самостійним правителем в 960 роках. Загинув у березні 972 року в бою з печенігами біля річки Дніпро. А  з черепа князя печеніги зробили чашу для пиття.

 

Виконайте завдання на знаходження частини від числа № 878

3/4 від 100. ½ від 4242. 1/10 від 10000. 2/3 від 3000. ¼ від 840

Після Святослава до престолу зійшов його син Володимир Великий, найвідоміший давньоруський князь. У 988 році здійснив хрещення киян та сам прийняв хрещення в Херсонесі. 

Протягом усього князювання вів боротьбу з печенігами. Та прагнув…

Обчисліть частки та розкодуйте слово, до чого прагнув Князь Володимир Великий?

https://ppo-metalistiv.dp.ua/sites/ppometalistiv/files/images/ca300f8f45970f319ed220978aadc955.jpg

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Знайти частки чисел письмово. № 879

600166:326=      М    245847: 483=     И         152192:128=   Р

Так , прагнув миру.

У місті Києві завдяки старанням одного з князів було багато грамотних людей. Будувалися школи, а в Соборі Святої Софії була відкрита перша бібліотека.

-Вирішивши наступне завдання, ми пригадаємо ім’я цього князя.

Вам потрібно розставити числа у порядку спадання:

1016 Л

1036 О

Князь Ярослав Мудрий1051 Я

954   А

154   В

1019 С

1037 Р

(ЯРОСЛАВ)

 

 

 

 

 

 

 

Ярослав один із старших синів Володимира Великого. Мав 12 братів і кількох сестер.

 

Розв `язування задачі. № 880 с.136

Робота в групах

Задача

За 4 дні 12 братів посадили 480 дерев, Скільки дерев посадить один брат за 2 дні, якщо продуктивність праці усіх братів однакова.

За яким планом будемо діяти?

                План

        1.  Текст.

        2. Короткий запис

        3. Математичні дії

   4. Обчислення

   5.Вираз

6.Відповідь

Дізнайтеся скількох доньок мав Ярослав Мудрий та їхні імена.

Самостійна робота.  Розв’ язування виразу № 881

( 384:32+1074) *5 -827=

Планування

1Читання виразу

2. Визначення порядку дій

3. Обчислення  з опорою на алгоритм.

4. Взаємоконтроль.

  • Три доньки мав Ярослав: Анастасія, Єлизавета, Анна.
  • https://klike.net/uploads/posts/2020-12/1607590993_1.jpgКнязь Ярослав розумів, що чим більше освічених людей буде на Русі, тим сильніша і могутніша буде держава. Тому він відкривав багато шкіл, причому не тільки для дітей багатих, але й для всіх дітлахів. Були навіть школи для дівчаток. Велика вага приділялася книгам, будувалося багато храмів і монастирів. Саме тому Ярослава назвали Мудрим. Про Руську землю чули і знали у всіх частинах світу. Посольства багатьох володарів, купці з різних країн приїжджали в Київську Русь, милувалися її містами, її багатствами, народом. Але були й такі, які заздрили і хотіли захопити землю і поневолили наш народ.

 

 

 

 

 

    

 

 

Історія нашої країни цікава і багата. Ми повинні знати історичне минуле України.

Підсумкова рефлексія

-Що ми вміємо робити з багатоцифровими числами ? (Читати, порівнювати, додавати, віднімати, множити і ділити. Розв` язувати задачі, рівняння, вирази). Отже, формуємо математичну компетентність.

-Що ми розвиваємо в собі як в особистості через виконання математичних завдань?

(Мислення, мовлення, пам `ять, увагу, волю тощо). Отже, зростаємо розумними.

- Про що дізнавалися на уроці? (Про видатних постатей української держави).  Отже,  вивчаймо історичне минуле України.

-Від чого на уроці ви отримали задоволення?

Оцініть свою роботу за лінієчками самооцінки.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

                                                        Висновки

 

                                          

Переваги інтегрованого навчання:

- інтеграція пожвавлює навчальний процес;

- економить навчальний час;

- позбавляє від перевтоми.

Інтегровані уроки можна здійснювати між різними навчальними дисциплінами, навіть такими, які, на перший погляд, здаються несумісними. На інтегрованих уроках формуються наступні компетенції:

- ціннісно-смислові (розуміння мети уроку, важливості вивчення теми);

- загальнокультурні (культура мовлення, почуття патріотизму, історичні   дані про рідне місто);

- інформаційні (робота з комп’ютером, вміння самостійно підбирати необхідний матеріал);

- комунікативні (вміння працювати в групах, вислуховувати, спілкуватися, лояльно відноситися до людей з іншою точкою зору).

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

                                                            Список літератури:

 

 

Войтович  Л. Княжа доба. Портрети еліти.- Біла Церква, 2006

Історичні постаті України .- Одеса, 1993

Історія України в особах. Давньоруська держава._ К., 1996

Хто є хто в Україні: біографічний словник.-К., 1997

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

1

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Kulik Svetlana
    Доступно, цікаво, пов'язаний з життям! Щиро дякую за допомогу в роботі!
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Пов’язані теми
Математика, 4 клас, Розробки уроків
НУШ
До підручника
Математика 4 клас (Скворцова С.О., Онопрієнко О.В.)
Додано
5 серпня 2022
Переглядів
690
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку