Конспект інтегрованого уроку для НУШ. Навчання грамоти "Звук [и], позначення його буквою и" і Математика "Число і цифра 7. Утворення числа способом прилічування1. Порівняння чисел у межах 7. Попереднє і наступне числа.". На уроці використовується набір LEGO "Шість цеглинок"
Інтегрований урок навчання грамоти (читання, письмо) і математики в 1 класі
Тема1. Звук [и], позначення його буквою и.
Мета: ознайомити з артикуляцією звука [и], позначенням його буквою и; вчити виділяти новий звук, добирати слова з ним; закріпити вивчені букви; розвивати уміння робити звуко-буквений аналіз слів, поняття «один предмет – багато предметів»;
розвивати вміння слухати, пам’ять; розвивати словниковий запас;
Тема2. Тема. Число і цифра 7. Утворення числа способом прилічування1. Порівняння чисел у межах 7. Попереднє і наступне числа.
Мета: Ввести поняття числа «сім», познайомити з написанням цифри7; учити порівнювати предмети; закріплювати вміння співвідносити кількість предметів і число; вправляти в лічбі предметів; узагальнити вміння записувати й розв’язувати приклади на додавання;
розвивати мислення.
Спільна виховна мета: виховувати дружні взаємини в класі, старанність, бажання активно працювати.
І. Оргмомент
II. Актуалізація опорних знань учнів
— Доберіть до цих предметів слова-ознаки, які їм підходять: (Зелений огірок, солодка іриска, оранжевий апельсин)
Ора́нжевий (Помара́нчевий, жовтогарячий, рудий)
— Яким звуком починаються ці слова? Якою буквою позначається звук ?
О і а А о І
Веселі задачі.
1. На лужку серед лози
Заховались три кози.
А отут, в густій траві
Ще пасуться собі дві.
Може, скажем всі гуртом,
Скільки є тих кіз разом?
(3 + 2)
2. У садок, до годівниці
Прилетіли три синиці.
Потім ще одна синиця.
Скільки птиць на годівниці? (3+1)
!!! Фізхвилинка
Багато завдань ми встигли зробити,
Тому прийшов час нам відпочити.
ІІІ. Повідомлення теми і мети уроку
ІV. Вивчення нового матеріалу
- Узагалі число 7 – магічне число. Воно перебуває в гармонії із природою і являє собою 7 кольорів веселки, 7 планет, 7 днів тижня, 7 чудес світа. А ще в музиці є 7 нот!
- Ознайомлення з друкованою і рукописною цифрами 7.
!!! Пальчикова гімнастика
И — ця літера цікава!
Зліва дивиться направо.
— Ич! — дивується сама,—
Я у дружбі з усіма, —
Гарно мовлюсь, голос маю,
Але слів не починаю!
-Ознайомлення з буквою и
— Звук [и] позначається на письмі буквою и. Розгляньте друковану букву. Подивіться, де «живе» ця буква в касі.
Робота за Букварем
— Розгляньте малюнки у Букварику. Знайдіть предмети, у назвах яких є звук [и].
V. Узагальнення вивченого матеріалу
— Наша Коала приготувала для вас, діти, завдання. Вона хоче перевірити, чи добре ви вже знаєте букву и.
Гра «Що зайве?»
Учні називають предмет, у назві якого немає звука [и].
1)
(Лисички, заєць, листок. Зайвий малюнок — заєць.)
2)
(Єнот, шишка, нитки. Зайвий малюнок — єнот.)
3)
(Кавун, вишні, лимони. Зайвий малюнок — кавун.)
VI. Підсумок уроку
— З якою буквою ви сьогодні познайомились?
— Який звук вона позначає?