Методична розробка уроку економіки та інформатики в 11 класі, учителя економіки НВК № 16, спеціаліста вищої категорії Мажури Юлії Юріївни та учителя інформатики НВК №16, спеціаліста вищої категорії Бабич Валентини Кирилівни
Розділ 2. Економіка. Ринкова економіка.
Розділ 4. Інформатика. Автоматизоване створення й публікація веб-ресурсів. Сучасні сервіси Інтернету
Тема. Підприємницька діяльність. «Бізнес-ідея – перша сходинка бізнес-планування.». Огляд сервісів Веб 2.0. Додатки Google.
Мета:
навчальна: закріпити, розширити та поглибити знання учнів з теми «Управління підприємством»; навчити учнів приймати рішення; формувати навички стратегічного бачення шляхів реалізації бізнес-ідеї; ознайомитися з соціальними сервісами Web 2.0, їх призначеннях і можливості;
розвивальна: формувати вміння логічно та нестандартно мислити, виділяти головне та робити висновки; формувати та розвивати вміння та навички самостійної роботи учнів з додатковою літературою та іншими джерелами інформації; розвивати навички роботи з комп'ютером; вміння аналізувати, робити висновки, ставити і вирішувати проблемні питання;
виховна: виховувати зацікавленість у вивченні основ підприємницької діяльності, самосвідомість та громадянську гідність; допомогти дітям стати успішними у сучасному світі, виховувати інтерес до предмету; сприяти розвитку в учнів умінь спілкуватися, слухати один одного, працювати в групах.
Обладнання: плакати «Заповіді бізнесмена», «Поради юному комерсанту», проектні роботи учнів (друкований варіант), комп’ютерні презентації бізнес-планів (сайт, створений учнями), комп’ютери, електронна дошка, підручник, робочі зошити.
Хід уроку:
«Всі люди – потенційні підприємці. Чи не тому, що всі вони повинні засновувати свої компанії, а тому що воля до творення вбудована в людську ДНК»
Рейд Хоффман, співзасновник LinkedIn.
І. Організаційний момент.
ІІ. Мотивація та актуалізація навчальної і пізнавальної діяльності учнів.
Кожен із нас щодня стикається з необхідністю спланувати свій робочий день, відпочинок, хід занять. Ми навіть не замислюємося, що, здійснюючи планування, просто визначаємо, як зручніше для нас розподілити свій час. Зручність і переваги, які надає нам планування, відомі всім, але часто, стикаючись із поняттям «бізнес-план» на уроках економіки, ми не можемо чітко відповісти, що він собою являє і навіщо він. І сьогодні на уроці нашим помічником у роботі буде використовуватися сайт під назвою «Ласкаво просимо до захоплюючої подорожі в ринкову економіку» ( ПОСИЛАННЯ НА РОБОЧОМУ СТОЛІ)
Запитання учням класу
Що ж таке, на Вашу думку, «бізнес-план»? (учні дають декілька визначень поняття).
Дякую за ваші припущення. Ми можемо переконатись правильно ви визначили поняття відкривши вкладку сайту БІЗНЕС-ПЛАН
Бізнес-план — ретельно підготовлений документ, який розкриває всі сторони будь-якого запроектованого комерційного заходу. Він дозволяє передбачити не лише всі заходи для реалізації нової ідеї, а й визначити необхідне фінансове забезпечення та можливість одержання доходу (прибутку).
Усі Ви, дійсно, маєте рацію.
А так як Ви вже добре знаєте, що таке бізнес-план, знаєте що можна очікувати від нього, то давайте зараз самостійно спробуємо скласти «бізнес-план» нашого з вами уроку. Пропоную продовжити речення. Для цього залишаємось на вкладці блогу «БІЗНЕС-ПЛАН» справа. Учні зачитують.
«В самостійному житті я зможу використати вміння сьогоднішнього уроку для …….» (Учні висловлюють свою думку)
«Я думаю, що сьогоднішній урок буде………» (Учні висловлюють свою думку)
«Кожен бізнес-план передбачає отримання певного прибутку. Який прибуток отримаєте ви по закінченню нашого уроку?» (Учні висловлюють свою думку)
ІІІ. Отримання нових знань та вмінь
Молодці, сподіваюся, що ми разом з вами досягнемо того, що тільки-но запланували.
Спробуйте пояснити, що таке «Веб 2.0». Які асоціації у вас виникають із цим словом? (Учні висловлюють свою думку)
На вашу думку хто є прикладом досягнення успіху в бізнесі? За допомогою сервісу «Хмаринка тегів» (http://www.tagxedo.com) пропоную записати прізвища та ім’я успішних підприємців. Знайдіть на сайті посилання на сервіс та створіть «обличчя» з 5 всесвітньо відомих підприємців.(Перед вами лежить інструкція з використання сервісу tagxedo).
Будь-ласка назвіть кого ви внесли до цього списку і в якому бізнесі вони мали успіх. (Біл Гейтс (Майкрософт), Генрі Форд (автомобіль), Рей Крок (Макдональдс), Стив Джобс (АРРLE), Чад Харлі (YouTube)
А як ви вважаєте від чого залежить їх успіх?
Дійсно ви маєте рацію, що успіх, ще залежить від рис характеру людини.
І зараз я пропоную дізнатись вам пройти анкетування – онлайн в групах «Характерні риси підприємця», яке дасть змогу з’ясувати чи володієте ви рисами необхідними підприємцю. Для цього використовуємо Google-додаток «Форми»
Давайте проаналізуємо результати, які ви отримали. (Відкрийте результати тестування на сайті)
Я бачу на дошці, що ви майже всі володієте характерними рисами підприємця. Значною мірою переважають: енергійність, готовність ризикувати, бажання заробляти, дух суперництва, амбіційність, бажання творити, різноплановість інтересів.
Середньою мірою визначені риси: терпіння, уміння організовувати себе та співпрацювати, владність тощо.
Дуже приємно, що рис, які були б виявлено незначною мірою немає.
З цим я вас і вітаю
А ще, хто бажає більш ретельно познайомитись з рисами підприємця перейдіть на вкладку «Риси підприємця». Це можна зробити у вільний час.
А ми продовжуємо…
Основою будь-якого бізнес-плану є ідея! Бізнес-ідея! Чим цікавішою та актуальнішою буде ідея створення власної справи, тим вдаліше буде розвиватись ваш бізнес.
І саме тому ви отримали на сьогодні випереджальне домашнє завдання, а саме :
« Підготувати цікаву бізнес-ідею, яка була б актуальною для нашого рідного міста!»
Я пропоную назвати ваші ідеї! (учні по черзі називають тему майбутнього бізнес-проекту)
Дякую за цікаві ідеї.
Після того, як ми визначились з актуальністю та неймовірним бажанням створити власний бізнес пропоную скласти карту знань бізнес-ідей. Для цього використовуємо сервіс bubbl.us. В вкладці ГОЛОВНА є посилання, де ви знайдете правила створення карти знань. Заходимо й починаємо працювати. Звертаю увагу, що ви використовуєте вкладку «Етапи бізнес-проекту» ( ВКЛАДКА ГОЛОВНА)
ІV.Закріплення уроку. Підсумок уроку
З чим асоціюється у вас кольори жовтий, зелений, червоний?
У нас на уроці ці кольори асоціюються із новими фактами, важливістю знань та настроєм який ви отримали під час уроку.
Оберіть свій капелюшок та прикріпіть його на дошку
І пам’ятайте: «Якщо наша країна хоче прогресивно розвиватися, молодь - мати можливості для цікавої і забезпеченого життя, а доросле покоління - стабільну, гідне життя зараз і в пенсійному віці, то нам потрібно змінити в своїй свідомості і в своїх діях відношення до сфери економіки і праці. Потрібно не боятися створювати свою справу, організовувати робочі місця, отримувати прибуток за свої здібності та свою працю! Все це починається з бізнес-ідеї (нової цікавої пропозиції для розвитку бізнесу)»
На наступному уроці ми будемо вчитися створювати бізнес-проекти. Бажаю всім успіхів та натхнення!
V. Домашнє завдання
У кожного з вас є власне хобі, захоплення, можливо ви хочете поділитися своїми знаннями з іншими людьми, ваше завдання додому буде продумати сайт (назву, дизайн, меню), та дібрати інформацію яку б ви хотіли бачити та ділитися з користувачами вашого сайту.
До побачення.