Інтегрований урок "Птахи - це пісня і політ"

Про матеріал
Поглибити знання дітей про перелітних птахів, розширити знання про деяких із них, вправлятися у виразному читанні, навчити елементам опису птаха за схемою, вчити висловлювати свої судження, розвивати логічне мислення, пам"ять. Вчитися у пташок любити свій рідний край, виховувати любов до природи.
Перегляд файлу

Знаменівський ліцей

Піщанської сільської ради

 

 

 

 

Птахи – це пісня і політ

( Інтегрований урок  з літературного читання, української мови, музичного мистецтва та трудового навчання)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Вчитель початкових класів

                                                                                      Олена КРИВОЗУБ

 

Мета: Поглибити знання дітей про перелітних птахів, розширити знання про деяких із них, вправлятись у виразному читанні,навчити елементам опису птаха за схемою, вчити висловлювати свої судження, розвивати мислення, пам'ять, навчити виготовленню рельєфу з птахом. Вчитися у пташок любити рідний край, виховувати любов до природи.

Обладнання: виставка книг, грамзапис «Голоси птахів», зображення птахів, назви пташок, веснянки, сонечко з промінчиками,пір'їнки. «Червона книга», пам'ятка «Послідовність ліплення рельєфу з птахом».

Хід заняття

  1. Організація класу

Доброго вам дня, малята,

Любі хлопчики й дівчата.

Щирою посмішкою всіх вас вітаю,

Доброго настрою нині бажаю.

Хай на милих ваших личках

Привітні розквітнуть усмішки.

Вправо, вліво поверніться

І сусідам посміхніться.

За руки один одного візьмемо-

І дружно привітаймось.

Добрий день вам.

  1. Актуалізація опорних знань
  • Сьогодні у нас особливий урок. Я бачу, що ви трохи схвильовані, але блиск ваших очей свідчить, що ви повні енергії й готові до співпраці!!!
  • Який у вас настрій? За чим ви спостерігали, коли йшли до школи? Що незвичайного вдалося помітити?

Сьогодні на нас чекає зустріч з прекрасним! Тож будьте пильними і спостережливими! А здогадатися з якою порою року ми зустрічаємося допоможе загадка.

Зійшли сніги, шумить вода,

Земля вже квіти викидає.

Росте травичка молода,

Все мертве знову оживає.

Так, коли ж це буває? (Навесні)

  • Дуже добре. Отже, сьогодні всі розмови будуть про про весну, особливості цієї пори року,її прикмети, радість зустрічі з птахами.

3.Вивчення нового матеріалу

  • Прочитайте  слова – асоціації, пов'язані з весною. Чи всі погоджуєтесь зі мною?( На різнокольорових аркушах записані асоціації)

березень, квітень, травень

зелень

первоцвіти

жовтень

шпаки

 сонячне проміння

 збір врожаю

 пахощі квітів

спів пташок

шпаківня

- Тут є зайві слова та словосполучення. Знайдіть їх. Так, що ж нам приносить весна?( Діти по черзі знімають та  прикріплюють смужки з асоціаціями, до кола промінців.)

- Щороку ми з нетерпінням чекаємо приходу весни. Чекаємо, коли пташки на своїх крилах принесуть її із далекого краю.

Відгадайте загадку і дізнайтесь, які птахи прилітають на Україну у березні?

Довгонога, чорно – біла

У гніздо на хату сіла.

Довгим дзьобом, знай, стукоче,

Ніби щось сказати хоче.

  • Відгадали? Що за птах? (Лелека)
  • А як ще називають лелек? (Бусол, веселик, гайстер, чорногуз).

Прилітають лелеки  в Україну у березні. Вони чудово орієнтуються за сонцем навіть у хмарну погоду, за зоряним небом уночі. Гнізда у лелек багаторічні. Птахи починають їх ремонтувати  або будувати нові в квітні. Гнізда майструють з досить товстих палок. Вони дуже міцні та витримують найсильніші вітри та бурі. У гнізді – від трьох до шести яєць. Лелеки живуть парами. Насиджують пташенят обидва птахи 33 дні. Пташенята швидко ростуть, а коли починають літати, то разом з батьками шукають їжу на луках та поля, разом з ними повертаються до гніда чи іншого місця ночівлі. Так вони живуть до кінця літа. Живе лелека близько 20 років.

Послухайте оповідання М. Слабошпицького «Лелеча весна». Яку пору року найбільше любив Данилко?

  • Яких птахів побачив хлопчик у небі?
  • Що робили  лелеки?
  • Чому Данилко вирішив, що вони раді, що повернулися додому?
  • Як ви зрозуміли, що пташки радіють, що повернулися на Батьківщину?
  • Чому тато назвав весну лелечою?

Вибіркове читання

1). Що побачив Данилко у небі?

2). Як поводилися птахи над подвір'ям?

3). Що сказав тато?

4). Коли весну можна назвати журавлиною?

(Розгляд малюнків)

Опис птаха за схемою – опорою

а). Зачин

Де живе птах?

б). Основна частина

Оперення, ноги, шия, очі, дзьоб.

в). Кінцівка

Скільки живе? Чим живиться?

Індивідуальна робота. Виготовлення рельєфу з птахом за планом.

План

1.Підготовка робочого місця.

2. Повторення інформації про рельєфну скульптуру.

3. Розгляд готового зразка виробу і його аналіз.

4.Інструктаж щодо виконання даного виробу.

5.Практична робота.

6. Ідентифікація подібності власного виробу із зображенням лелеки.

7. Порівняння, аргументування власних думок про виріб.

Послідовність ліплення рельєфу з лелекою

  1. Створити ескіз лелеки.
  2. Покласти певну кількість пластиліну на дошку і розрівняти рукою до товщини 6 – 8 мм.
  3. Вирівнявши пластину, нанести стекою контури.
  4. Вирізану і виліплену форму перенести на пластину з картонною основою.
  5. Міцно притиснути виліплену форму стекою до основи.

 

Цикл весняних свят починається з Масляниці. Співали пісні, водили хороводи, вітали приліт птахів, грали в різні ігри. Прихід весни ще пов'язували зі святом Явдохи, яке ми відзначаємо 14 березня. До цього свята випікали чудові смаколики, у вигляді пташок, жайворонків. Старі люди розповідають, ніби пташка, народилася із сонячного жару. Вона прокидається разом із сонечком і своїм срібним голоском сповіщає, що прийшла весна!

Фізкультхвилинка

Благослови, мати, весну зустрічати,

Веснянками, гаївками її привітати!

Пташок викликаю з теплого краю!

Летіть, соловейки, на нашу земельку!

Спішіть жайворонки, пасти корівоньки!

(Діти імітують обряд- беруть печиво «жайворонків», які напекли їм мами, піднімають угору)

Люди, як птахи, летять і вертаються у свій рідний дім, щоб набратися сили. Для кожної людини  найдорожчим є її рідна домівка, де вона народилася і виросла. У рідному домі завжди радісно, затишно і спокійно.

З птахами  в народі пов'язано багато прикмет! Давайте дістанемо з чарівної скриньки записані народні прикмети та пояснимо їх.

Де багато пташок, там нема комашок.

Краще синиця в руках, ніж журавель в небі.

Горобець маленький, а серденько має.

Ранні ластівки – щасливий рік.

Не вчи орла літати, а солов'я співати.

(Діти по черзі дістають аркуші та  пояснюють, як розуміють ці вислови).

  • Птахи дарують нам чарівні звуки співу, мрію польоту,відчуття свободи та краси. Без пташок природа не була б такою красивою і дзвінкою. Мелодійні співи птахів, різнобарвне пір'ячко, оживляє природу, а нам, людям створює гарний настрій та вселяє радість! А з хорошим настроєм людина здатна тільки на хороші вчинки!

Наша Дніпропетровська область – великі степові простори! Цікавий і різноманітний пташиний світ! Послухайте голоси птахів, які навесні повертаються на Батьківщину. (Грамзапис) Розгляньте малюнки із зображенням птахів. В Україні близько 360 видів птахів. Нажаль частина їх зменшується, бо розорюються степи, осушуються болота, вирубуються ліси! Птахи, кількість яких зменшується, занесені до «Червоної книги». (Малюнки птахів, які занесені до «Червоної книги»)

4.Підсумок уроку

Наш урок добігає кінця! Які враження він на вас справив? Що вам найбільше сподобалось? Які пташки весною повертаються до нашого рідного краю?Ви сьогодні всі гарно працювали!

Активними були…

Гарно відповідали…

Пташки вам не тільки гарно співали, а й скинули декілька пір'їнок. Ці пір'їнки виявились чарівними! ( До пір'їнок прив'язані літери). Діти  виходять і складають слово «Молодці».

Література

  1. Квач О.М. Пташиний дивосвіт.//Розкажіть онуку. -2004.-№28 – 29. – с. 39 – 43.
  2. Оприска Г.М. Лелека. Заняття за проектною технологією.// Початкова освіта. – 2008. –  с. 13 -16.
  3. Свір Т.І. Надійшла весна весела.//Початкове навчання та виховання. – 2015. – с.41 –44.
  4. Чорна Ю.М. Птахи у нашому житті. // Розкажіть онуку. – 2008. – с.82 – 84.
  5. Лісова А.О. Буду я пташині другом.//Початкове навчання та виховання. – 2015. – с.114 – 117.
  6. Скрипець М.А вже весна, а вже красна.//Початкова освіта.- 2010. – с.27 – 29.

 

 

 

 

docx
Додано
31 березня 2023
Переглядів
317
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку