Інтегрований урок розвитку мовлення " Мандри листочка"

Про матеріал

Мета: вдосконалювати навички усного і писемного мовлення, розвивати вміння бачити красу оточуючих предметів, виховувати уважність;

формувати комунікативну, соціальну, мовленнєву компетентність,

вчити бачити зміни природи восени; розвивати спостережливість;

виховувати любов та бережливе ставлення до природи.

Перегляд файлу

Інтегрований урок з розвитку усного і писемного мовлення.

( українська мова, літературне читання, природознавство, малювання.)

Тема уроку: Складання твору « Мандри листочка». Заголовок твору.

Мета: вдосконалювати навички усного і писемного мовлення, розвивати вміння бачити красу оточуючих предметів, виховувати уважність;

формувати комунікативну, соціальну, мовленнєву компетентність,

 вчити бачити зміни природи восени; розвивати спостережливість;

виховувати любов та бережливе ставлення до природи.

Обладнання: маски для інсценування казки «Колобок», аркуші для написання казки, шаблони-розмальовки осінніх листочків., портрет В.О.Сухомлинсь-кого, плакат «Дівчинка Осінь», кольорові олівці.

                               Хід уроку.

І. Організація класу, мета уроку.

Знаю, ви в мене завзяті

Тож не треба зволікати

Зробимо маленький крок,

Бо чекає нас урок!!!

Ви готові?( Так!!!) Чудово!

Почнемо урок ми мови,

Побуваєм на природі,

( поговорим про погоду  ).

Почитаєм, твір складемо

Про листочок що злетів.

 Закінчимо малюванням.

Кожен з вас би так хотів???(Так)

План готовий, тож швиденько

До роботи всі мерщій.

Побажаю вам натхнення

І щоб вистачило сил!!!

Нагадування правил роботи - на дошці.

                                                                   1.Слухаємо, коли хтось   говорить!!!

                                                                   2.Слідкуємо за своїм мовленням!!!

                                                                   3.Не викрикуємо!!!!

ІІ. Повторення.

  • Чи любите ви казки?Що таке казка?(    Казка – фольклорний розповідний твір про вигадані, а часто й фантастичні події. 
  • Розповідали вам батьки казки, коли ви були маленькі?
  • Які казки ви знаєте?( відповіді дітей)
  • А хто автор цих казок?

Тобто казки бувають народні та авторські.

  • Яку, на вашу думку, казку,  знають усі, і діти , і дорослі???
  • Так, це казка « Колобок». І так, ми зараз побуваємо у театрі і подивимось казку.

(інсценування казки учнями).

Дякуємо, ви справжні артисти!!!

Це казка народна чи авторська?( Народна)

  • Тепер  ми познайомимося з авторським  оповіданням видатного українського письменника та вчителя, 100 річчя якого ми відзначаємо в цьому році. З першого класу ми знайомилися з його творами, в яких  розповідається про життя дітей , про природу, про любов до рідної землі, до Батьківщини. Це Василь Олександрович Сухомлинський. ( на дошці портрет ).
  •   Читання оповідання « Осінні сни клена» учнями в парах, а потім  вголос.
  • Бесіда за  змістом :
  • Чи сподобалось вам оповідання?

     1.Яку пору року описав автор у оповіданні?

     2.Знайдіть і прочитайте у тексті, як автор описує листочки, з чим їх порівнює?

     3.  Хто така вивільга?

     4.Які зміни відбуваються у житті птахів восени?

     5.Чому птахи відлітають у теплі краї? Вони там вирощуюсь потомство?

     6.Назвіть осінні місяці.

7.Чому кожен місяць має таку назву?

8.Які  зміни відбуваються з довжиною дня і ночі?

9.Коли в цьому році були  дні  рівнодення? (Розрізняють весняне й осіннє рівнодення.  Весняне рівнодення відбувається 20 березня, коли Сонце переходить з південної півкулі в північну, а осіннє рівнодення відбувається 22 або 23 вересня (у 2018 році - 23 вересня)

 

  • Останній місяць має назву листопад, опадає листя з дерев, і маленькі мандрівники  починають  свої пригоди.

ІІІ.  Фізхвилинка:    

  Я на дереві висів,

  Мене вітер підхопив

       Всюди, де я не бував

  Я цікавинки спіймав.

  Прилетів до нас сюди

  Скласти твори про мандри.

  Тож сідаємо швиденько

  І працюємо тихенько.

ІV. Складання твору  про подорож листочка.

 1.Учні діляться  на групи.( У кожної групи на парті шаблон-листочок, лист аркушу для написання твору, кольорові олівці.)

 

- До кожної групи сьогодні прилетів листочок. Де він мандрував, що він бачив, що захотів нам розповісти - все це кожна групам нам напише і презентує свій твір  в кінці уроку. Сьогодні ви повинні відчути себе справжніми авторами.  Давайте повторимо деякі правила написання твору:

 А)З яких частин складається текст?( Зачин, основна частина, кінцівка).

Б) Як пишемо кожну частину тексту?( З абзацу)

В) Що треба дати тексту?(Назву. Заголовок)

 

Методика « Прочитай і продовж».

Перший учень у групі пише  перше речення і передає лист наступному, наступний уважно читає попереднє речення і дописує за змістом своє. Учні працюють по колу. Той, хто написав своє речення може не гаяти і часу і одягнути    листочок в осінні кольори, тобто розфарбувати його.  Коли твір  написаний до кінця, група разом читає його і дає назву . Всі групи по черзі презентують свої твори.

 

V. Складання і запис  творів.

VІ . Презентація робіт учнів.

VІІ . Рефлексія. Чи сподобався вам наш урок?

Чи досягли ми поставленої мети відчути себе справжніми авторами ? Давайте зробимо маленьку книжечку творів  і подаруємо її нашим діткам , які навчаються у першому класі. Згодні? Дякую вам за роботу.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

docx
Додано
9 листопада 2018
Переглядів
1498
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку