Мета: вдосконалювати навички усного і писемного мовлення, розвивати вміння бачити красу оточуючих предметів, виховувати уважність;
формувати комунікативну, соціальну, мовленнєву компетентність,
вчити бачити зміни природи восени; розвивати спостережливість;
виховувати любов та бережливе ставлення до природи.
Інтегрований урок з розвитку усного і писемного мовлення.
( українська мова, літературне читання, природознавство, малювання.)
Тема уроку: Складання твору « Мандри листочка». Заголовок твору.
Мета: вдосконалювати навички усного і писемного мовлення, розвивати вміння бачити красу оточуючих предметів, виховувати уважність;
формувати комунікативну, соціальну, мовленнєву компетентність,
вчити бачити зміни природи восени; розвивати спостережливість;
виховувати любов та бережливе ставлення до природи.
Обладнання: маски для інсценування казки «Колобок», аркуші для написання казки, шаблони-розмальовки осінніх листочків., портрет В.О.Сухомлинсь-кого, плакат «Дівчинка Осінь», кольорові олівці.
Хід уроку.
І. Організація класу, мета уроку.
Знаю, ви в мене завзяті
Тож не треба зволікати
Зробимо маленький крок,
Бо чекає нас урок!!!
Ви готові?( Так!!!) Чудово!
Почнемо урок ми мови,
Побуваєм на природі,
( поговорим про погоду ).
Почитаєм, твір складемо
Про листочок що злетів.
Закінчимо малюванням.
Кожен з вас би так хотів???(Так)
План готовий, тож швиденько
До роботи всі мерщій.
Побажаю вам натхнення
І щоб вистачило сил!!!
Нагадування правил роботи - на дошці.
1.Слухаємо, коли хтось говорить!!!
2.Слідкуємо за своїм мовленням!!!
3.Не викрикуємо!!!!
ІІ. Повторення.
Тобто казки бувають народні та авторські.
(інсценування казки учнями).
Дякуємо, ви справжні артисти!!!
Це казка народна чи авторська?( Народна)
1.Яку пору року описав автор у оповіданні?
2.Знайдіть і прочитайте у тексті, як автор описує листочки, з чим їх порівнює?
3. Хто така вивільга?
4.Які зміни відбуваються у житті птахів восени?
5.Чому птахи відлітають у теплі краї? Вони там вирощуюсь потомство?
6.Назвіть осінні місяці.
7.Чому кожен місяць має таку назву?
8.Які зміни відбуваються з довжиною дня і ночі?
9.Коли в цьому році були дні рівнодення? (Розрізняють весняне й осіннє рівнодення. Весняне рівнодення відбувається 20 березня, коли Сонце переходить з південної півкулі в північну, а осіннє рівнодення відбувається 22 або 23 вересня (у 2018 році - 23 вересня)
ІІІ. Фізхвилинка:
Я на дереві висів,
Мене вітер підхопив
Всюди, де я не бував
Я цікавинки спіймав.
Прилетів до нас сюди
Скласти твори про мандри.
Тож сідаємо швиденько
І працюємо тихенько.
ІV. Складання твору про подорож листочка.
1.Учні діляться на групи.( У кожної групи на парті шаблон-листочок, лист аркушу для написання твору, кольорові олівці.)
- До кожної групи сьогодні прилетів листочок. Де він мандрував, що він бачив, що захотів нам розповісти - все це кожна групам нам напише і презентує свій твір в кінці уроку. Сьогодні ви повинні відчути себе справжніми авторами. Давайте повторимо деякі правила написання твору:
А)З яких частин складається текст?( Зачин, основна частина, кінцівка).
Б) Як пишемо кожну частину тексту?( З абзацу)
В) Що треба дати тексту?(Назву. Заголовок)
Методика « Прочитай і продовж».
Перший учень у групі пише перше речення і передає лист наступному, наступний уважно читає попереднє речення і дописує за змістом своє. Учні працюють по колу. Той, хто написав своє речення може не гаяти і часу і одягнути листочок в осінні кольори, тобто розфарбувати його. Коли твір написаний до кінця, група разом читає його і дає назву . Всі групи по черзі презентують свої твори.
V. Складання і запис творів.
VІ . Презентація робіт учнів.
VІІ . Рефлексія. Чи сподобався вам наш урок?
Чи досягли ми поставленої мети відчути себе справжніми авторами ? Давайте зробимо маленьку книжечку творів і подаруємо її нашим діткам , які навчаються у першому класі. Згодні? Дякую вам за роботу.