Урок ,,Узагальнення та систематизація вивченого з фонетики, графіки, орфоепії та орфографії'' 5 клас

Про матеріал
Про матеріал Мета: узагальнити й систематизувати знання про звуки та букви, склад і наголос, норми української літературної вимови; розвивати логічне мислення учнів, збагачувати їх лексичний запас; формувати в учнів життєву необхідність подальшого вдосконалення і розширення знань про рідний край, свідомого ставлення до ономастики як науки про власні назви, виховувати патріотичні почуття, любов до «малої батьківщини».
Зміст слайдів
Номер слайду 1

Тема уроку Мовна тема. Узагальнення та систематизація вивченого з фонетики, графіки, орфоепії та орфографії. Культорологічна тема. Топонімія рідного краю

Номер слайду 2

Мета: узагальнити й систематизувати знання про звуки та букви, склад і наголос,норми літературної вимови, повторити орфографічні правила написання слів.

Номер слайду 3

Словникова робота Топоніми - власні географічні назви. Гідроніми – назви водойм. Ойконіми – власне ім'я будь-якого населеного пункту.

Номер слайду 4

Епіграф У назвах міст і сіл слова, В яких щось рідне, таємниче. В них голос предків ожива Й сьогодні в рідний край наш кличе. Дмитро Білоус

Номер слайду 5

1. Записати слова-топоніми в алфавітному порядку: П’ятирічка, Малютка, Балуни, Локанда, Кущівка,Черемушки, Рущина, Гуринівка.

Номер слайду 6

2. Робота коло дошки записати фонетичною транскрипцією слова-топоніми: Чакоклія, Кам'яна, Дрюкове, Гусяча калюжа, Гнилий Єланець.

Номер слайду 7

Номер слайду 8

3. Виправте помилки у фонетичній транскрипції: [здорове́ц’ь], [кире́йовс’ький м’іст], [ковалі́вка], [Ку́щ’івка], [си́рівшчина], [пйатирічка].

Номер слайду 9

4. Вибірковий диктант Із поданих слів-топонімів вибрати ті слова, в яких букви я, ю, є означають два звуки: Болотяне джерело, Воєнщина, Дрюкова балка, Кам'яна балка, Маковеєво, Чакоклія, П’ятирічка.

Номер слайду 10

5. Розподільний диктант Розподілити слова-топоніми у дві колонки: у 1-шу слова з першим дзвінким приголосним звуком, у 2-гу – слова з першим глухим приголосним звуком: Черемушки, Рогозівка, Мертвовід, Малютка, П’ятирічанський ставок, Плоский камінь, Ковалівка, Кущівка.

Номер слайду 11

6. Вправа ,,Лови помилку’’ У яких сполученнях слів порушено милозвучністьукраїнської мови. В ставку Ведмеді, плавають у Чакоклії, Поломарівський й П’ятирічанський ставки, купались у Малютці, Вербівка і Гуринівка, в Дрюковій балці, мололи в Здоровці, придбав в Локанді, кутки Рущина й Сирівщина.

Номер слайду 12

Фізкультрозминка

Номер слайду 13

Робота в групах

Номер слайду 14

Завдання І групі. Дослідити, коли пишеться плоский камінь, а коли Плоский камінь. Завдання ІІ групі. Дослідити, коли пишеться Кам’яна балка, а коли Кам’яна Балка.

Номер слайду 15

Відгадайте кросворди

Номер слайду 16

,+ів

Номер слайду 17

+ ни

Номер слайду 18

,,,,+О

Номер слайду 19

Відгадай топонім ’’’+’яна п б

Номер слайду 20

5 ’ + и

Номер слайду 21

Номер слайду 22

2. Оцінювання навчальної діяльності учнів на уроці. Підсумок уроку 1. ,,Незакінчене’’ речення: Сьогодні на уроці української мови ми повторили…. На уроці я дізнався (-лась) про…. Найбільше мені сподобався такий вид роботи як….

Номер слайду 23

Домашнє завдання: Високий рівень: укласти словник ,,Топонімічний словник нашої сім’ї’. Назвати орфограми. Достатній рівень: скласти твір - опис (5-7 речень) на тему ,,Краса Кам’яної балки’’. Середній рівень: виконати впр. 167 (тестові завдання) за підручником ,,Українська мова 5 клас’’, с. 87-89

ppt
Додано
13 лютого 2020
Переглядів
804
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку