Інтегрований урок у 1 класі
Тема: День вишиванки.
Мета: Ознайомити учнів з вишиванкою як одним із видів національного українського мистецтва. Формувати уявлення про народні традиції створення та носіння вишитого українського одягу. Виховувати патріотичні почуття та національну гідність.
Обладнання і матеріали: ноутбук, колонки, доступ до інтернету, мультимедійний проектор, ламінатор, роздруківки віршів, прислів’їв, картинки знарядь праці, ілюстрації для вправи на рефлексію, додатки для об’єднання учнів у групи, шаблони українських сорочок, мотиваційні браслети, малюнковий план уроку,набори LEGO – шість цеглинок, маркери, клей, дерево очікувань,наклейки-квіти.
Тип уроку: інтегрований (ЯДС, читання,математика, дизайн і технології)
Рекомендації щодо організації освітнього простору: ранкове коло, підсумкові завдання виконуються у загальному колі, всі сидять на килимку.
План уроку
І.Ранкове коло.
ІІ. Перегляд відео «Всесвітній День вишиванки».
ІІІ. Руханка «Україно, ми твоя надія».
ІV. Гра «Магазин»
V. Перегляд відео «Це наше і це твоє. Знана у всьому світі вишиванка – наша».
VІ. Робота в групах.
VІ. Рефлексія.
Хід уроку
І. Ранкове коло
1. Привітання «Добридень, Україно!»
Струмок серед гаю, як стрічечка,( показуємо руками струмок хвилястої форми)
На квітці метелик, мов свічечка.(махаємо руками, як метелики)
Хвилюють, маюють, квітують поля – ( робимо кругові рухи руками)
Добридень тобі, Україно моя! (прикладаємо долоні до серця)
2.Щоденні новини (Стенд «Сьогодні»)
3. Зворотній зв’язок з попереднім уроком:
- Про що ми говорили на минулому уроці? (відповіді дітей)
- Отже, на минулому уроці дізналися, що цікавого ми можемо дізнатися про Україну друзям та гостям з інших країн.
4. Вправа на знайомство.
- Сьогодні ви всі одягнені у вишиванки. Назвіть, будь ласка, по черзі своє ім’я і опишіть свою вишиванку.
5. Оголошення теми уроку.
Завтра, у третій четвер травня, українці святкуватимуть незвичне свято – День вишиванки. В цей день всі бажаючі одягаються в національні українські вишиті сорочки – вишиванки. Сьогодні я запрошую вас полинути в прекрасний світ української вишиванки.
6. Знайомство з планом уроку( зачитати пункти плану)
- Діти, а що ви очікуєте від сьогоднішнього уроку?
ІІ. Перегляд відео «Всесвітній День вишиванки»
1.Обговорення:
- Як українці святкують День вишиванки?
- Чому цей день є всесвітнім українським святом?
- Отже, вишиванка єднає українців, які проживають в усіх країнах світу, а не лише в Україні.
2.Бесіда «Українська вишиванка»
Читання учнями вірша Т. Винник ( самостійно; по рядку; вголос виразно)
«Квіти розцвітають ось на рукавах,
З вирію далекого повернувся птах.
Дивні візерунки сяють, мов живі –
Мама вишиває оберіг мені!»
- Хто вишивав сорочку –вишиванку?
- Як ви розумієте слово «оберіг»?
- Вишиванка – це не лише український національний одяг, а й оберіг. Оберіг – це річ, яка оберігає людину від біди, горя, нещасть, негараздів – усього поганого.
Оберегом є не лише сама сорочка, а й кольори ниток, які утворюють візерунок на ній. Зазвичай сорочка вишивалась на білому полотні. Білий колір символізує чистоту, невинність. Які ще кольори є на ваших вишитих сорочках? (відповіді учнів).
- Дізнаємось про значення цих кольорів зо допомогою цеглинок LEGO.
• червоний – любов до людини, до життя, до свободи;
• зелений – весна, молодість, безтурботність;
• жовтий – радість;
• голубий – ніжність, вірність, турбота;
• оранжевий (золотий) – сонце, мед;
• синій – вода і небо;
- Пригадаймо ще раз значення кольорів за допомогою цеглинок LEGO. Я називатиму значення кольорів, а ви складатимете башточку з цеглинок відповідного кольору(знизу – до верху)
ІІІ. Руханка «Україно, ми твоя надія»
ІV. Гра «Магазин»
- Діти, уявіть, що мама хоче вишити вам на свято нову вишиванку. Які речі їй для цього будуть потрібні? (міркування учнів)
- А де їх взяти?
- Тож вирушаймо до магазину. Пропоную купити все, що потрібно для вишивання (вивішую ілюстрації речей з цінами на дошці)
- Назвіть ціну кожної речі. Чи є ці числа натуральними? Чому? Назвіть одноцифрові (двоцифрові)числа. Якими є всі двоцифрові числа? (круглими) Що коштує найдорожче?; найдешевше? Додайте усі ціни та визначте вартість всієї покупки.
- Яке число отримали?
- Так, але сорочка, вишита маминими руками, безцінна. Про це наш народ склав чудові прислів’я.
- Попрацюйте в парах. З’єднайте маркером частини прислів’їв та прочитайте їх.
V. Перегляд відео «Це наше і це твоє. Знана у всьому світі вишиванка – наша»
- Які речі українці прикрашають вишивкою?(рушники, одяг, скатертини)
- З якими подіями, святами пов’язані традиції української вишивки? (весілля, хрестини, приїзд гостей, свято вишиванки)
VІ. Робота в групах «Моя вишиванка»
- Спробуємо створити свою вишиванку.
• об’єднання учнів у групи;
• повторення правил роботи у групі;
• оголошення завдань групам ( прикрасити шаблон сорочки орнаментом, вирізати і наклеїти його)
Школярі працюють в групах, а в цей час звучить пісня «Українська вишиванка»
• презентація робіт;
VІІ. Рефлексія.
- чи виконаний план уроку;
- вправа «Скажи одним реченням»;
- теми для щоденника вражень: «Моя вишиванка», «Моя родина у вишиванках»;
- чи справдились ваші очікування стосовно уроку («дерево очікувань»; обрати квітку певного кольору та наклеїти її);
- отримання учнями подяк за участь у вивченні теми тижня;
- створення спільного фото;
- оголошення про флешмоб «Народжені у вишиванці»