Урок ЯДС для учнів 1-го класу "Життєрадісність і здоров’я "

Про матеріал
Цікавий урок-роздум над важливими життєвими цінностями та прищепленням позитивного світобачення для молодших школярів.
Перегляд файлу

Тема уроку: Життєрадісність і здоров’я.

Мета уроку:

  • формування предметних компетентностей: формувати уявлення про настрій, вплив настрою на самопочуття; засвоїти правила ввічливого спілкування; розвивати корисні звички у спілкуванні з однолітками, дорослими людьми, членами родини; виховувати життєрадісність, взаємоповагу, доброзичливість, любов до інших людей;
  • формування ключових компетентностей: спілкування державною мовою; уміння навчатися впродовж життя.

Обладнання: "Куточок настрою"; презентація; окуляри; предметні малюнки.

ХІД УРОКУ

І. ВСТУПНА ЧАСТИНА

  1. Організація класу (1 хв.)

А)Вітання з гостями

Любі діти! У наш клас завітали гості. Давайте подаруємо їм свою посмішку та привітаємося.

Б) Ранкове коло.  Гра "Комплімент"

- По колу, по черзі, передаючи чарівні окуляри, поверніться до подружки, подивіться у вічі й скажіть, що гарного ви в ній бачите.

- Зараз настрій у всіх покращився завдяки чому?

  1. Актуалізація опорних знань. Введення в тему уроку. (5-7 хв)

А) Бесіда

- Який у вас, діти, настрій? А що таке настрій?

 

3. Мотивація навчальної діяльності, повідомлення теми та мети уроку.

- Одним із правил здорового життя ми назвали : «Гарний настрій». І дійсно, коли людина здорова, тоді в неї хороший настрій. А що ж таке настрій? Як здоров’я пов’язане з настроєм? Що впливає на наш настрій? Як покращити настрій собі і допомогти іншим людям? На ці та багато інших запитань ми сьогодні спробуємо відповісти. А також будемо вчитися бути життєрадісними і здоровими.

а) Гра «Що ти робиш для того, аби бути здоровим?»

Сигнальними картками діти висловлюють своє ставлення до певного твердження: згоду - карткою зеленого кольору, незгоду — червоного.

  • Щоденно роблю зарядку.
  • Допізна переглядаю телепередачі.
  • Відпочиваю на свіжому повітрі.
  • Ввічливо спілкуюся з людьми.
  • Сперечаюсь із друзями, батьками.
  • Намагаюсь робити добрі вчинки.
  • Дотримуюсь режиму дня.

 

б) Розвиток мовлення за методикою «Входження в картину». Фронтальна робота над поняттям «життєрадісність».

- Подивіться, яка гарна картина в нас з’явилася на дошці. Уважно роздивіться її пауза

- Що відбувається на картині? (йде дощ, дві дівчинки стоять під парасолькою, одна усміхається, а інша засмучена)

- Чому у дівчат різний настрій? (до однієї й тієї ж ситуації люди можуть ставитися по-різному. Хтось вміє радіти найменшим дрібницям, а хтось засмучується через них.)

ІІ. ОСНОВНА ЧАСТИНА

1. Вивчення нового матеріалу.

Вправа "Запитання-відповідь"

- Чи однаковий настрій у вас упродовж дня?

- Що впливає на ваш настрій?

- Що поліпшує настрій вашим близьким?

Висновок: На настрій впливають не лише вчинки, але й слова. Гарний настрій можна створити лагідним щирим словом або смішним випадком, як у нашій гуморесці.

Гумореска Павла Глазового "Чудний школяр"

- Що розказував дідусь?

- Про що запитав менший онук?

- Чому малюки залилися сміхом?

Висновок: Усмішка і сміх допомагають упоратися із сумом, тривогою, страхом, зміцнюють впевненість людини в собі.

Сміх, усмішка - це показники здоров'я.

Словникова робота

- Отже, як ми називаємо постійно веселу, усміхнену людину? (Життєрадісною).

- Які два слова заховались у великому слові «життєрадісність»?

( життя, радість)

- Якою, на ваш погляд, є життєрадісна людина? (Усміхненою, з гарним настроєм, ввічлива, доброзичлива).

Життєрадісність - радість до життя, бадьоре і світле сприйняття дійсності. Переважання почуттів світлого, радісного сприйняття життя.

ФІЗКУЛЬТХВИЛИНКА

 

2. Парна робота. Правила життєрадісної людини.

- А зараз давайте разом складемо правила життєрадісної людини. У кожної пари на парті є картки з малюнками, розкладіть ці малюнки на 2 групи - 1 група - це вчинки, які  допоможуть людині бути життєрадісною; 2 група - вчинки, які викликають погані емоції та сумний настрій.  Коли виконаєте завдання, візьміться за руки і підніміть їх вгору.

 

3.  Обговорення. Складання правил життєрадісної людини. Зв'язок життєрадісності та здоров’я. (5хв)

- На що ви звертали увагу, коли обирали малюнки? (на обличчя зображеної людини, якщо усмішка – то вона життєрадісна)

- Яким ж необхідно бути в житті та які вчинки викликають радість?

усміхатися

допомагати один одному

бути ввічливим

робити добрі справи

ділитися з іншими

грати разом

гуляти на свіжому повітрі

дружити

дарувати подарунки

співчувати

робити зарядку

 

  • А на що ще можуть вплинути ці вчинки? (на здоров’я, самопочуття людини)
  • Так, правильно, на наше здоров’я. Отже ми можемо сказати, що правила життєрадісної людини – це правила здорової людини? Як ви бачите, що людина здорова? (відповіді дітей)

4. Гра "Тренеруємо емоції"

- Покажіть за допомогою виразу обличчя, коли ви:

  • отримали бажаний подарунок;
  • злякались, наприклад, собаки;
  • зустріли подругу, яку давно не бачили;
  • ненавмисне розбили тарілку;
  • не хочете їсти кашу;
  • побачили малесенького кошеня.

5. Позитивні та негативні емоції.

- Розподіліть емоції людей на дошці.

Висновок: У житті дуже важливо бути життєрадісним. Гарний настрій дарують людині доброта, корисна праця, краса природи, музика. Діти, частіше посміхайтеся батькам, вчителям, друзям. Вчіться радіти життю.

 

6. Робота в зошиті.

ІІІ. ЗАКЛЮЧНА ЧАСТИНА. РЕФЛЕКСІЯ.

Підсумок уроку

Вчитель бере дві склянки з чистою водою і говорить:

- Людина, яка робить добрі справи, усміхається, допомагає іншим, вміє дружити, життєрадісна схожа на склянку чистої води, і думки її чисті та ясні.

- Якщо ж людина ображає інших, свариться, думає тільки про себе, їй завжди все не так, то вона схожа на темну , каламутну воду (вчитель вкидає в другу склянку шматочок глини). Думки в неї сумні і неприємні.

- З якої склянки ви б хотіли випити води?

- То ж давайте кожного дня робити такі справи, щоб наша вода не ставала каламутною, а була чистою, прозорою і ми з радістю напували нею інших людей.

Вірш. Рефлексія

Частіше всіх навколо обнімайте

Руками, думкою і поглядом палким,

Хорошим, теплим словом пригортайте

І посилайте посмішку усім.

 

Тоді на серці завжди буде свято

І настрій буде гарний — просто клас!

Бо ж роздасте ви всім добра багато,

А більше ще повернеться до вас.

 

То ж щирість світлу людям посилайте,

Даруйте радість, світлі почуття,

Про чистоту душі своєї дбайте.

І буде гарним ваше все життя.

Завантаження...
Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Сімчук Леся
    Дякую за цікавий і змістовний матеріал.
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Додано
21 березня 2021
Переглядів
901
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку