Тема уроку: Життєрадісність і здоров’я.
Мета уроку:
Обладнання: "Куточок настрою"; презентація; окуляри; предметні малюнки.
ХІД УРОКУ
І. ВСТУПНА ЧАСТИНА
А)Вітання з гостями
Любі діти! У наш клас завітали гості. Давайте подаруємо їм свою посмішку та привітаємося.
Б) Ранкове коло. Гра "Комплімент"
- По колу, по черзі, передаючи чарівні окуляри, поверніться до подружки, подивіться у вічі й скажіть, що гарного ви в ній бачите.
- Зараз настрій у всіх покращився завдяки чому?
А) Бесіда
- Який у вас, діти, настрій? А що таке настрій?
3. Мотивація навчальної діяльності, повідомлення теми та мети уроку.
- Одним із правил здорового життя ми назвали : «Гарний настрій». І дійсно, коли людина здорова, тоді в неї хороший настрій. А що ж таке настрій? Як здоров’я пов’язане з настроєм? Що впливає на наш настрій? Як покращити настрій собі і допомогти іншим людям? На ці та багато інших запитань ми сьогодні спробуємо відповісти. А також будемо вчитися бути життєрадісними і здоровими.
а) Гра «Що ти робиш для того, аби бути здоровим?»
Сигнальними картками діти висловлюють своє ставлення до певного твердження: згоду - карткою зеленого кольору, незгоду — червоного.
б) Розвиток мовлення за методикою «Входження в картину». Фронтальна робота над поняттям «життєрадісність».
- Подивіться, яка гарна картина в нас з’явилася на дошці. Уважно роздивіться її пауза
- Що відбувається на картині? (йде дощ, дві дівчинки стоять під парасолькою, одна усміхається, а інша засмучена)
- Чому у дівчат різний настрій? (до однієї й тієї ж ситуації люди можуть ставитися по-різному. Хтось вміє радіти найменшим дрібницям, а хтось засмучується через них.)
ІІ. ОСНОВНА ЧАСТИНА
1. Вивчення нового матеріалу.
Вправа "Запитання-відповідь"
- Чи однаковий настрій у вас упродовж дня?
- Що впливає на ваш настрій?
- Що поліпшує настрій вашим близьким?
Висновок: На настрій впливають не лише вчинки, але й слова. Гарний настрій можна створити лагідним щирим словом або смішним випадком, як у нашій гуморесці.
Гумореска Павла Глазового "Чудний школяр"
- Що розказував дідусь?
- Про що запитав менший онук?
- Чому малюки залилися сміхом?
Висновок: Усмішка і сміх допомагають упоратися із сумом, тривогою, страхом, зміцнюють впевненість людини в собі.
Сміх, усмішка - це показники здоров'я.
Словникова робота
- Отже, як ми називаємо постійно веселу, усміхнену людину? (Життєрадісною).
- Які два слова заховались у великому слові «життєрадісність»?
( життя, радість)
- Якою, на ваш погляд, є життєрадісна людина? (Усміхненою, з гарним настроєм, ввічлива, доброзичлива).
Життєрадісність - радість до життя, бадьоре і світле сприйняття дійсності. Переважання почуттів світлого, радісного сприйняття життя.
ФІЗКУЛЬТХВИЛИНКА
2. Парна робота. Правила життєрадісної людини.
- А зараз давайте разом складемо правила життєрадісної людини. У кожної пари на парті є картки з малюнками, розкладіть ці малюнки на 2 групи - 1 група - це вчинки, які допоможуть людині бути життєрадісною; 2 група - вчинки, які викликають погані емоції та сумний настрій. Коли виконаєте завдання, візьміться за руки і підніміть їх вгору.
3. Обговорення. Складання правил життєрадісної людини. Зв'язок життєрадісності та здоров’я. (5хв)
- На що ви звертали увагу, коли обирали малюнки? (на обличчя зображеної людини, якщо усмішка – то вона життєрадісна)
- Яким ж необхідно бути в житті та які вчинки викликають радість?
усміхатися
допомагати один одному
бути ввічливим
робити добрі справи
ділитися з іншими
грати разом
гуляти на свіжому повітрі
дружити
дарувати подарунки
співчувати
робити зарядку
4. Гра "Тренеруємо емоції"
- Покажіть за допомогою виразу обличчя, коли ви:
5. Позитивні та негативні емоції.
- Розподіліть емоції людей на дошці.
Висновок: У житті дуже важливо бути життєрадісним. Гарний настрій дарують людині доброта, корисна праця, краса природи, музика. Діти, частіше посміхайтеся батькам, вчителям, друзям. Вчіться радіти життю.
6. Робота в зошиті.
ІІІ. ЗАКЛЮЧНА ЧАСТИНА. РЕФЛЕКСІЯ.
Підсумок уроку
Вчитель бере дві склянки з чистою водою і говорить:
- Людина, яка робить добрі справи, усміхається, допомагає іншим, вміє дружити, життєрадісна схожа на склянку чистої води, і думки її чисті та ясні.
- Якщо ж людина ображає інших, свариться, думає тільки про себе, їй завжди все не так, то вона схожа на темну , каламутну воду (вчитель вкидає в другу склянку шматочок глини). Думки в неї сумні і неприємні.
- З якої склянки ви б хотіли випити води?
- То ж давайте кожного дня робити такі справи, щоб наша вода не ставала каламутною, а була чистою, прозорою і ми з радістю напували нею інших людей.
Вірш. Рефлексія
Частіше всіх навколо обнімайте
Руками, думкою і поглядом палким,
Хорошим, теплим словом пригортайте
І посилайте посмішку усім.
Тоді на серці завжди буде свято
І настрій буде гарний — просто клас!
Бо ж роздасте ви всім добра багато,
А більше ще повернеться до вас.
То ж щирість світлу людям посилайте,
Даруйте радість, світлі почуття,
Про чистоту душі своєї дбайте.
І буде гарним ваше все життя.