Інтегрований урок у 1 класі (формування елементарних навичок читання, предметно-практичне навчання, я досліджую світ).
За змістом казки В.Сухомлинського «Зайчик і горобина».
Мета: вчити дітей переказувати казку ланцюжком та за серією ілюстрацій, використовуючи пряму мову. Допомогти зрозуміти значення маловживаного іменника «гроно», ввести його в активний словник дітей. Розвивати здатність до емоційно-образного сприйняття казки, творчу уяву. Виховувати ввічливість, доброзичливе ставлення до всіх навколо.
Обладнання:: мнемокартинки, кошик, іграшковий зайчик, серія ілюстрацій до казки В.Сухомлинського «Зайчик і горобина», ноутбук, екран, дидактична гра з фетру «Зберемо гроно».
І. Організація класу
ІІ. Ранкова зустріч
Вчитель (тримає кошик). У мене в кошику хтось є. Тільки він не бажає просто так показуватись – хоче,щоб ми про нього загадку відгадали. А загадка не проста, вона намальована.
Вчитель. Звісно ж, це зайчик. Погляньте, який він чудовий! Пропоную кожному відкрити картинку, знайти свою пару і скласти разом речення зі словом «але».(На столі зображеннями донизу лежать картинки, діти беруть, перевертають і згадують речення, які були в загадці).
Вчитель. Зайчисько наш не звичайний, а казковий. Як гадаєте, з якої казочки він до нас завітав?(Припущення дітей).
ІІІ. Основна частина
Дидактична вправа «Пригадай казку»
Вчитель. Казок на світі багато, усіх одразу й не пригадаєш. Ось сідайте зручніше і подивимося разом із зайчиком, у яких казках ми можемо з ним зустрітися.
Запрошує дітей сісти біля екрана, на якому з’являються ілюстрації до знайомих їм казок. Разом з вчителем діти пригадують казки «Рукавичка» та інші.
Вчитель показує гроно горобини і запитує дітей, в якій казці зайчик намагався дістати таке гроно.
Пропонує ще раз послухати казку В.Сухомлинського «Зайчик і горобина»
Читання казки, бесіда за її змістом
Вчитель читає казку і демонструє ілюстрації до неї.
Запитання до дітей
Вчитель. Діти, якщо вже ми потрапили в казку, то уявімо себе казковими персонажами.
Фізкультхвилинка
В дуже добру казку ми прийшли,
Горобину й зайчика знайшли.
Вітер там літає, гілками гойдає,
А маленький зайчик високо стрибає,
Лиш біда, що ягід ніяк не впіймає.
Біля горобини сів,
Щиро ягід попросив.
Дужий вітер налетів,
Горобину потрусив.
Гроно з неї відірвав,
Зайчику подарував.
Дидактична вправа
«Зберемо гроно».
На фетрі діти складають гроно горобини.
Запитання дітям
Повторне читання казки
Вчитель. Діти, пригадайте автора і назву казки, яку ми сьогодні прочитали. Щоб ми могли переказати казку друзям і батькам, пропоную ще раз її уважно прослухати.
Переказ казки за серією ілюстрацій ланцюжком
Вчитель пропонує дітям об’єднатися у групи по троє-четверо, переглянути ілюстрації й домовитися, хто розповідатиме першим. Розпочне переказ та команда, яка швидше згадає, що говорив зайчик горобині.
Перший учасник команди промовляє 2-3 речення, дорослий пропонує продовжити іншій дитині. Дітям, в яких виникають труднощі під час переказу, на допомогу надається відповідна ілюстрація.
ІV. Підсумок
Вчитель. Ви так добре працювали, казку всю переказали! Та Василь Сухомлинський не просто так створив її для нас. Якими людьми він хотів бачити своїх читачів? Чого навчає нас своєю казкою?
Наступного разу нас запросить у гості інша казочка!