Тема. Сонце – джерело світла і тепла. Значення сонця. Правила захисту від сонячного проміння
Мета:
-
Формування предметних компетентностей: розширювати знання дітей про Сонце та його властивості, вплив сонця на життя людей; з’ясувати значення сонячного світла і тепла на Землі; ознайомити учнів із впливом сонячних променів на організм людини, зі способом запобігання й надання допомоги у разі сонячного удару; розширяти словниковий запас, розвивати вміння мислити логічно, робити висновки
-
Формування ключових компетентностей: спілкування державною мовою; уміння вчитися впродовж життя, компетенстності у природничих науках і технологіях, екологічна грамотність і здорове життя.
Обладнання: малюнок сонця та соняшника, мікрофон, малюнок «Діти на пляжі», шаблони людини.
Тип уроку: урок засвоєння нових знань
Хід уроку
І. Організаційний момент
ІІ. Актуалізація опорних знань
-До нас сьогодні завітають гості. Вам треба відгадати хто це.
Відгадування загадок
1. На блакитній тарілці золоте яблуко катається.
(Сонце)
2. Квітка ця на сонце схожа,
На олію вона гожа,
Жовті пелюсточки має,
Їх до сонця повертає. (Соняшник)
(Діти відгадають, вчитель на дошці розміщує малюнки сонця і соняшника)
Вправа «Запитання-відповідь»
-
Чи можемо ми назвати Сонце і соняшник тілами природи?
-
Чи схожі ці два тіла природи?
-
Чим?
-
Чим вони відрізняються? (Якщо дітям важко, вчитель ставить навідні питання)
-
До якої природи кожен з них належить?
ІІІ. Основна частина
-
Оголошення теми і мети уроку
-
Сьогодні на уроці ми з вами дізнаємося про Сонце. Ви вже й самі дещо сказали про нього.
-
Вивчення нового матеріалу
Вправа «Мікрофон»
Я знаю про Сонце…
Інформаційне повідомлення
Сонце – величезна розпечена куля, найближча до Земля зоря.
Перегляд відеоролика
https://www.youtube.com/watch?v=gB0kTxguNF0
Вправа «Фантастична гіпотеза»
-
Що станеться, якщо зникне Сонце?
(Відповіді дітей)
-
Фізкультхвилинка
https://www.youtube.com/watch?v=0a7dfpihN6s
-
Робота з підручником (с. 106)
-
Яку рослину зображено на малюнку?
-
Поспостерігайте, як змінюється її положення впродовж дня.
-
Поясніть чому?
-
Робота в групах
-
Діти об’єднуються у дві групи і обговорюють питання
1 група
Яка користь людині від сонця?
2 група
Як сонце може зашкодити?
(Звіт груп)
-
Складання пам’ятки перебування на сонці
(На екрані великий малюнок, де зображено людей, які відпочивають на пляжі. За цим малюнком діти розповідають, хто захищає себе від сонця, а хто – ні.)
Пам’ятка
-
Намагайтеся проводити більше часу у тіні.
-
Обирайте відповідний одяг для відпочинку.
-
Не забувайте про панамки.
-
Надягайте сонцезахисні окуляри.
-
Пам’ятайте про сонцезахисний засіб.
-
Творча робота «Юні дизайнери»
-
Одягніть людину, для перебування на пляжі, створіть свій дизайн сонцезахисних окулярів.
IV. Заключна частина. Рефлексія
Методичний прийом «Сторітелінг»
Учитель розповідає історію із власного життя, потім діти – свої історії із досвіду загартування сонцем.