Урок-квест у 1 класі «Ця цікава зимонька-зима»
Мета. Закріплювати знання дітей про зиму. Удосконалювати вміння складати розповіді, використовуючи схеми-моделі, добирати прикметники на основі тактильних асоціацій. Розвивати мовлення, фонематичний слух,увагу,пам’ять, мислення. Викликати бажання пізнавати нове, ділитися отриманою інформацією. Формувати культуру спілкування.
Матеріал: торбинки із завданнями й цифрами; мнемо квадрати, мнемо доріжки, схема-модель для складання описових розповідей, «Калейдоскоп інформаційно-ігрової творчості дітей», вода з запареними лікарськими росинами, наголовники з написаними на них числами, іграшки; шишки, нарізані на смужки серветки.
Хід квесту
Створення ігрового середовища
Вчитель повідомляє дітям, що сьогодні вони самі для себе шукатимуть завдання та виконуватимуть їх. (У різних місцях класу розкладені торбинки, позначені відповідними числами, із завданнями всередині. Діти за вказівними стрілками шукають мішечки в порядку зростання чисел).
Завдання І «Зима – чудова пора»
(тактильні асоціації)
З першої торбинки діти наосліп дістають клаптики тканини та різні дрібні предмети і називають явища або дії, пов’язані з зимою, які виникають в уяві від доторку до того чи іншого предмета.
Наприклад: кулька – «Взимку можна грати в сніжки»; м’яка пухнаста тканина – «Взимку землю вкриває пухнастий сніг» або «Взимку треба тепло вдягатися».
Завдання ІІ «Що я можу сказати про зиму»
(робота з мнемо квадратами)
Діти за бажанням вибирають мнемо квадрати з торбинки та складають речення про зиму.
Варіанти речень: «Землю вкривають гарні блискучі сніжинки», «Взимку Дід Мороз приносить подарунки», «Діти полюбляють гратися зі снігом».
Завдання ІІІ «Гріємо ручки в теплій водичці»
(елементи фітотерапії)
У велику миску наливають теплу воду з додаванням запарених лікарських рослин (м’яти, меліси, цвіту липи тощо – відповідно до індивідуальних особливостей дітей і наявності/відсутності в них алергічних реакцій). Діти сідають навколо миски. Вчитель актуалізує тактильний досвід учнів.
Запитання до дітей
Діти опускають руки у воду в мисці й виконують пропоновані вчителем дії:
Вправи мають ефект релаксаційного масажу рук та інгаляцій. Під час їх виконання клас наповнюється ароматом лікарських рослин, що справляє заспокійливий і оздоровчий вплив.
По завершенні діти витирають руки індивідуальними серветками.
Завдання ІV «Про зиму в мене запитай»
Створення картини про зиму «Зимовий ліс».(використовуємо фарби, пекінську капусту, вушні палички).
Завдання V «Зимові подарунки»
(художньо-продуктивна діяльність)
Діти прикрашають соснові шишки скачаними з різнокольорових серветок кульками, вставляючи їх поміж лусочками. У результаті кожен отримає шишку-іграшку – винагороду за успішно пройдений квест.