Тема. Природа навколо нас. Жива й нежива природа.
Мета:
Обладнання: презентація, таблиці із зашифрованими словами, сигнальні картки, написи «жива», «нежива природа», малюнки-відповіді до загадок.
Тип уроку: урок застосування знань умінь та навичок.
Хід уроку
І. Вступна частина
1. Організаційний момент
2. Актуалізація опорних знань
-Сьогодні ми звами дізнаємося про дещо. А про що саме, ви дізнаєтесь коли знайдте зашифровані слова серед букв, закресліть у рядках літеру Б і прочитайте слова.
Презентація до завдання
Б |
Ж |
И |
Б |
В |
А |
Б |
Б |
Б |
Б |
Б |
Т |
Б |
І |
Б |
Л |
А |
Б |
Б |
П |
Р |
И |
Б |
Р |
О |
Д |
А |
Б |
Б |
Б |
Н |
Е |
Ж |
И |
В |
А |
-Які ж слова заховалися в таблиці?
(Відповіді дітей)
3. Повідомлення теми та мети уроку
-Ось із такими поняттями ми з вами познайомимося. І в кінці уроку будемо вже знати, що вони означають.
ІІ. Основна частина
-Діти, роздивіться навколо. Назвіть предмети, які вас оточують. (Відповіді дітей)
-Подивіться за вікно класної кімнати. Що ви там бачите? (Відповіді дітей)
-Ви назвали багато предметів, які нас оточують. А ще всі предмети, які нас оточують, ми будуть називати «тіла». Серед усіх предметів є тіла, які зробила людина. Вони називаються рукотворні. А є тіла природи. Це все те, що не створено руками людини.
2. Усвідомлення теми уроку
-Назвіть тіла природи, які ви бачите на малюнку.
Вчитель називає тіла природи і рукотворні тіла, а діти піднімають картки «зелена» - природа, «червона» - не природа.
Фізкультхвилинка
https://www.youtube.com/watch?v=3sg5oJQmlBY
-А зараз відгадаємо з вами загадки.
(На дошці картка «жива природа», «нежива природа», дитина, що відгадала загадку бере малюнок відгадку і прикріплює під карткою)
1.І світить нам, і гріє,
І всяк йому радіє.
Радіють поле, луки, гай,
Земля радіє з краю в край.
А що за диво, відгадай. (Сонце)
2.Буває хмаринкою вона,
Сніжинкою буває,
Бува як скло,
Крихка й тверда.
Ви здогадалась? Це… (Вода)
3.Куди ступиш – всюди маєш,
Хоч не бачиш, а вживаєш. (Повітря)
4.Що у світі найбагатше, найродючіше? (Грунт)
5.Без крил, а літає,
Ніхто її не б’є, а вона плаче. (Хмара)
6.Тільки вийдеш із хати,
То зустрінеш нас.
Ми – це сад зелений,
Ми – гаї та діброви,
Ми – це трави і квіти.
Хто такі ми, діти? (Рослини)
7.В теплий дощик народився,
Парасолькою прикрився.
Може б з лісу пострибав,
Якби другу май. (Гриб)
8. Як клубочок ця тваринка,
Вся в колючках в неї спинка.
Хай собі затямить всяк,
Зветься дивний звір …(Їжак)
9. Двоє ходять, двоє - дивляться, одна водить і наказує. (Людина)
ІІІ. Підсумок уроку
1. Вправа «Мозковий штурм»
-Продовжити речення
Люди, рослини, тварини, гриби – це жива природа, бо…
Місяць, зорі, вода, повітря, сонце – це нежива природа, бо …
(Вчитель вислуховує гіпотези дітей і як підсумок робить інформаційне повідомлення)
Інформаційне повідомлення
Тіла живої природи можуть народжуватися, рости, дихати, живитися, розмножуватися, залишати потомство, помирати.
-У вас на партах лежать грибочки. Розфарбуйте грибочок зеленим кольором, якщо на уроці ви були активним і давали правильні відповіді, жовтим – якщо були помилки, але ви будете старатися і червоним, якщо помилок було багато, але ви будете старатися.
1