Урок "Природа навколо нас. Жива й нежива природа" 1 клас

Про матеріал
Урок з предмету "Я досліджую світ" 1 клас НУШ З теми "Світ, який мене оточує"
Перегляд файлу

Тема. Природа навколо нас. Жива й нежива природа.

Мета:

  • формування предметних компетентностей: формувати поняття «тіла», «тіла рукотворні», «тіла природи»; розрізняти об’єкти неживої та живої природи; вчити учні встановлювати найпростіші взаємозв’язки в живій і неживій природі; розвивати пам’ять, уважність, логічне мислення; виховувати бажання вивчати і берегти довкілля;
  • формування ключових компетентностей: спілкування державною мовою; вміння навчатися впродовж життя; компетентності в природничих науках і технологіях; екологічна грамотність і здорове життя.

Обладнання: презентація, таблиці із зашифрованими словами, сигнальні картки, написи «жива», «нежива природа», малюнки-відповіді до загадок.

Тип уроку: урок застосування знань умінь та навичок.

 

Хід уроку

І. Вступна частина

1. Організаційний момент

2. Актуалізація опорних знань

-Сьогодні ми звами дізнаємося про дещо. А про що саме, ви дізнаєтесь коли знайдте зашифровані слова серед букв, закресліть у рядках літеру Б і прочитайте слова.

Презентація до завдання

Б

Ж

И

Б

В

А

Б

Б

Б

Б

Б

Т

Б

І

Б

Л

А

Б

Б

П

Р

И

Б

Р

О

Д

А

Б

Б

Б

Н

Е

Ж

И

В

А

 

-Які ж слова заховалися в таблиці?

(Відповіді дітей)

3. Повідомлення теми та мети уроку

-Ось із такими поняттями ми з вами познайомимося. І в кінці уроку будемо вже знати, що вони означають.

ІІ. Основна частина

  1. Усвідомлення учнями змісту роботи та послідовності подій

-Діти, роздивіться навколо. Назвіть предмети, які вас оточують. (Відповіді дітей)

-Подивіться за вікно класної кімнати. Що ви там бачите? (Відповіді дітей)

-Ви назвали багато предметів, які нас оточують. А ще всі предмети, які нас оточують, ми будуть називати «тіла». Серед усіх предметів є тіла, які зробила людина. Вони називаються рукотворні. А є тіла природи. Це все те, що не створено руками людини.

2. Усвідомлення теми уроку

  • Робота з підручником (с. 100)

-Назвіть тіла природи, які ви бачите на малюнку.

  • Гра «Природа -  не природа»

Вчитель називає тіла природи і рукотворні тіла, а діти піднімають картки «зелена» - природа, «червона» - не природа.

Фізкультхвилинка

https://www.youtube.com/watch?v=3sg5oJQmlBY

  • Робота над поняттями «жива», «нежива» природа

-А зараз відгадаємо з вами загадки.

(На дошці картка «жива природа», «нежива природа», дитина, що відгадала загадку бере малюнок відгадку і прикріплює під карткою)

1.І світить нам, і гріє,

І всяк йому радіє.

Радіють поле, луки, гай,

Земля радіє з краю в край.

А що за диво, відгадай. (Сонце)

2.Буває хмаринкою вона,

Сніжинкою буває,

Бува як скло,

Крихка й тверда.

Ви здогадалась? Це… (Вода)

3.Куди ступиш – всюди маєш,

Хоч не бачиш, а вживаєш. (Повітря)

4.Що у світі найбагатше, найродючіше? (Грунт)

5.Без крил, а літає,

Ніхто її не б’є, а вона плаче. (Хмара)

6.Тільки вийдеш із хати,

То зустрінеш нас.

Ми – це сад зелений,

Ми – гаї та діброви,

Ми – це трави і квіти.

Хто такі ми, діти? (Рослини)

7.В теплий дощик народився,

Парасолькою прикрився.

Може б з лісу пострибав,

Якби другу май. (Гриб)

8. Як клубочок ця тваринка,

Вся в колючках в неї спинка.

Хай собі затямить всяк,

Зветься дивний звір …(Їжак)

9. Двоє ходять, двоє - дивляться, одна водить і наказує. (Людина)

ІІІ. Підсумок уроку

   1. Вправа «Мозковий штурм»

-Продовжити речення

Люди, рослини, тварини, гриби – це жива природа, бо…

Місяць, зорі, вода, повітря, сонце – це нежива природа, бо …

(Вчитель вислуховує гіпотези дітей і як підсумок робить інформаційне повідомлення)

Інформаційне повідомлення

Тіла живої природи можуть народжуватися, рости, дихати, живитися, розмножуватися, залишати потомство, помирати.

  1. Кольорова рефлексія

-У вас на партах лежать грибочки. Розфарбуйте грибочок зеленим кольором, якщо на уроці ви були активним і давали правильні відповіді, жовтим – якщо були помилки, але ви будете старатися і червоним, якщо помилок було багато, але ви будете старатися.

 

1

 

docx
Додано
8 грудня 2019
Переглядів
5520
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку