Інтегрований урок у 4 класі. Тема. Крила.

Про матеріал

Інтегрований урок у 4 класі

Зінтегровано зміст предметів і види діяльності:

Українська мова й мовлення ,літературне читання, музика.

Тема. Крила.

Будова слова, споріднені слова. Спостереження за виражальними можливостями іменників, різних за морфемною будовою .Побудова розповідей, міркувань.

Перегляд файлу

                             Інтегрований урок у 4 класі

Зінтегровано зміст предметів і види діяльності:

рідна мова й мовлення , читання, музика. 

 

Тема.                                        Крила.

          Будова слова, споріднені слова. Спостереження за виражальними можливостями іменників, різних за морфемною будовою .Побудова розповідей, міркувань.

Мета: закріпити знання про спільнокореневі слова; розвивати вміння вживати влучні слова для передачі своїх думок і почуттів, удосконалювати навички грамотного письма; виховувати допитливість, почуття шани до винахідників.

Обладнання: мультимедійний супровід.

 

                                              Хід уроку

 

І. Повідомлення теми уроку

Діти,мабуть ви помітили, що ні на моніторі, ні на дошці не написана тема уроку . Спробуємо в кінці уроку визначити її самостійно. На протязі уроку будемо виконувати різні завдання –і писати , і читати, і слухати, робити висновки.

       Сьогодні ми здійснимо політ нашої фантазії на крилах мрії, бо, як сказав великий учений К.Е.Ціолковський : «Земля – колиска людства, але не можна вічно залишатись в колисці» (монітор). З дитинства мріяв Костянтин Едуардович про польоти й присвятив цій справі все своє життя.  Давайте за допомогою тлумачних словників з’ясуємо, що таке авіація. (Читання й тлумачення слова з тлумачного словника.)

 

ІІ. Вивчення нового матеріалу

 

1. Каліграфічна хвилинка.

     Літак, планер, дельтаплан, ракета.( Монітор - малюнки, слова.)

     -Яке слово зайве?(Ракета.) Чому? (Монітор – зникає ракета.)

       -Як назвати групу з залишившихся предметів? (Літаючі апарати, в яких є крила.)

 

2. Люди давно мріяли літати.Слухання грамзапису української народної пісні « Дивлюсь я на небо» (перша строфа).(Монітор)

             Дивлюсь я на небо тай думку гадаю:

             Чому я не сокіл? Чому не літаю?

             Чому ж мені , Боже, ти крилець не дав?

              Я б землю покинув та й в небо злітав.

 

3. Виконання завдань.

       -Злетіти в небо – це одвічна мрія людей. Чому ж люди не літають?

       -Запишіть питальні речення пісні. (Чому я не сокіл? Чому не літаю? Чому ж мені, Боже, ти крилець не дав?)

       -Як крила названі в пісні? (Крильця.)

       -Хто з героїв казок врятувався від змії завдяки гусеняті?(Івасик –Телесик.) Як він благав? («Гуси, гуси, гусенята, візьміть мене на крилята».)

       -А завдяки чому літав Змій Горинич? Який він був?(Крилатий.) А після бою яким він став? (Безкрилим.)

       -Зачитайте всі написані слова. (Монітор : крила, крильця, крилята, крилатий, безкрилий.) Що вони являють? (Спільнокореневі слова.) Запишіть їх.

       -Згадайте правило про спільнокореневі слова.

       -Що називається коренем?

       -Назвіть спільний для записаних слів корінь. Виділіть його.

 

       -Увага на монітор. Знайдіть зайве слово.( Монітор.)

            небо                літак                висота

         небесний           літає                 високий

        піднебесся         переліт             вискочив

           у небі              літечко             височіє  

(Монітор – у разі вірної відповіді – слова зникають.)  

         -Чому вони зайві? (Вони не є спорідненими до записаних слів.)

 

                                  Фізкультхвилинка

 

4. Читання легенди.

        -Багато хто мріяв про польоти й намагався створити літальні апарати.

        -Прочитайте початок легенди (картки на партах).

 

                               Легенда про Дедала та Ікара

            У давній Греції жив талановитий чоловік на імя Дедал. Він був чудовим скульптором, художником, архітектором.

            Сталося так, що ним заволодів цар Мінос і не схотів відпускати на волю. Він закрив усі виходи – і морем, і суходолом.

            -Тоді. – подумав Дедалі, - якщо я не можу втекти ні суходолом, ні морем, для мене відкрите небо.

            Взявся Дедалі за роботу і змайстрував крила для себе і для свого сина Ікара, який був з ним. Прикріпивши крила до спини й рук, обоє знялися в небо та полетіли…

 

        -Придумайте кінець легенди.

          - Дайте письмову відповідь, використовуючи схеми речень.

        -Що змайстрував Дедал для втечі?

  (Монітор.)        змайстрував для … крила.

         -Чому він вирішив, ризикуючи життям . втекти?

  (Монітор.)   Не хотів прислужувати ….., жити в….  .

 

5.Читання тексту, визначення його стилю. Придумування заголовка.(Читання «ланцюжком», картки на партах.)

 

 

              Жив собі простий селянин Микита. І була в нього мрія – злетіти в небо. Довго він метикував, як зробити крила, приглядався до пташок, яким дуже заздрив.

              Нарешті крила були готові. Зійшов Микита на високу гору, прив’язав крила до спини, відштовхнувся і злетів над землею. Микита відчув, як радісно бється  його серце, як захоплює дух.

              Та не довго тривав цей політ. Коли стихли потоки повітря, Микита став різко знижуватись, потім упав на землю і розбився. Трагічно обірвалася життя винахідника, мрійника. Але народ ніколи не забуде Микиту і його чудесні крила.

 

       -Про кого текст? Яким був Микита? Чи страшно було йому? Чому він все-таки спробував злетіти?

       -Доберіть заголовок до тексту:

                     І варіант                                            ІІ варіант

       який би співвідносився                         який би співвідносився

                     з темою                                         з головною думкою

 

6. Виконання завдань.

        -Знайдіть у тексті споріднені слова.(Мрія, мрійник.)

        -Доберіть споріднені слова до слова чудесні.( Чудо, чудові, чудернацькі.)

        - Доберіть синоніми до слова « метикував».(Міркував, думав, мізкував.)

        -Запишіть речення та визначте його граматичну основу.

 

        (Монітор)   Винахідливий мрійник змайстрував чудесні крила.

         -Перевірте себе.(Монітор.)

 

                     Винахідливий мрійник змайстрував чудесні крила.

                                                                                                 

 

7.Слово вчителя.

          Час ішов, але людей не покидала мрія злетіти в небо. І вона здійснилася! Першим створив літальний апарат у ІV ст.. італійський конструктор, скульптор, архітектор, живописець Леонардо да Вінчі.(Монітор - портрет.) Імена багатьох винахідників, конструкторів стерлися, але яскравими зірками в історії авіації стоять імена російського інженера О.Ф.Можайського, американських конструкторів братів У.і О.Райт, які першими піднялися на літальному апараті, важчому за повітря. Це відбулося в 1903 році.

            Розвиток авіації пов'язаний із діяльністю конструкторів А.В.Антонова(АН-24), С.В.Іллюшина(ІЛ), А.М.Туполєва(ТУ-134).(Монітор – зображення літальних апаратів.)

 

ІІІ.Підсумок уроку

           -Що запам’яталося на уроці?

          -Що вразило?

          -Які граматичні завдання ми виконували?

          -Чи не хотілось вам злетіти в небо?

-Хай це буде поки що ваша мрія, але вона обов’язково здійсниться, якщо ви будете прагнути до поставленої мети.

Середня оцінка розробки
Структурованість
4.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
4.7
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Атанова Ольга
    Загальна:
    4.7
    Структурованість
    4.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
doc
Додано
19 червня 2018
Переглядів
1777
Оцінка розробки
4.7 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку