29 травня о 18:00Вебінар: Філософія для дітей: закордонні та українські практики

Вправи для закріплення теми "Дієслово"

Про матеріал

Вправи для закріплення теми "Дієслово"

Вправа1

Півник

- Гей, до мене! - півник кличе,-
Я нового вірша вивчив! —
Став читать... Біда яка!
Не згадає ні рядка.
Замість вірша на току
Заволав: — Ку-ку-рі-ку!

-Прочитайте вірш ,,Півник,, ,записаний на дошці.(1 учень читає)

-Про кого цей вірш?(про півника)

-Знайдіть у ньому дієслова.Спробуйте поставити до них запитання.(учні будуть називати дієслово і поставити запитання,потім пишуть це на дошці).

-Отже, що називають дієслова?(дію)....

Перегляд файлу

Вправа1

Півник

- Гей, до мене! - півник кличе,-
Я нового вірша вивчив! —
Став читать... Біда яка!
Не згадає ні рядка.
Замість вірша на току
Заволав: — Ку-ку-рі-ку! 

-Прочитайте вірш ,,Півник,, ,записаний на дошці.(1 учень читає)

-Про кого цей вірш?(про півника)

-Знайдіть у ньому дієслова.Спробуйте поставити до них запитання.(учні будуть називати дієслово і поставити запитання,потім пишуть це на дошці).

-Отже, що називають дієслова?(дію).

Вправа 2

-Прочитайте вірш ,записаний на дошці.(1 учень читає).Як називаються слова , записані в дужках?(дієсловами)

-На які питання вони відповідають?(що робити?).

-Вам потрібно списати цей вірш,відкриваючи дужки і змінюючи дієслово.

Як довго ждали ми своєї волі слова,
І ось воно (співати),( бриніти).
(Бриніти), (співаим) наша мова,
(Чарувати),( тішити) і (п’яніти).

Вправа 3

Випишіть слова у дві колонки за дієвідмінами.

Знати, оцінювати, тягти, стукотіти, зморитися, схотіти, кроїти, наколоти, свистати, свистіти, оборонити, обороняти, відпороти, відпорювати, завадити, збігти, збігати, гуркотіти, гуркотати, одужати, стелити, краяти, хилитися, спізнитися, відкрити, бачити, збороти, ударити, пищати, сипати, зважити, дирчати, захищати, мовчати, полоти, почати, гудіти. .

Вправа 4

Спишіть прислів'я, розкриваючи дужки. Поясніть правопис дієслів.

1. Ніщо (не) підноситься вище правди. 2. Два хитрих мудрого (не) переважать. З. Раз добром нагріте серце — вік (не) прохолоне. 4. На годину спізнишся , за рік (не) доженеш. 5. Якби людина знала, чого (не) знає, то б і мала, чого (не) має. 6. Поки (не) потрапиш у воду, (не) навчишся плавати. 7. Скільки б ворона (не) каркала, солов'єм (не) стане. 8. Чого сам (не) любиш, того і другому (не) чини. 9. (Не) ходи, куди (не) просили; (не) бери, чого (не) поклав.

Вправа 4

 Спишіть текст, ставлячи дієслова, що в дужках, у формі минулого часу. Визначте рід і число дієслів.

(Минати) дні, а дощів не (бути). Степ дедалі більше (втрачати) свої яскраві барви, свою весняну моложаву свіжість.

Нарешті (наступати) омріяне, довгождане… Все (початися) просто: з-за обрію тихо (виткнутися) ріжечок ледве помітної синьої хмари. Залитий сонцем степ одразу (принишкнути), (затаїти) подих. Хмара швидко (йти) і (розростатись) у темно-синій гірський хребет. Скоро вона (закрити) собою весь величезний простір неба,

Раптом через цей хребет (прокотитись) вогняна тріщина і (розколоти) його до чорної прірви. Десь далеко (почутися) гуркіт грому.

Важка сива хмара (нависнути) над степом і (спустити) на нього свої мокрі паруси, з тихим дзвонол: (упасти) перші краплини, а потім чарівною музикою (зашуміти) густий дощ (За О. Гончаром).

Вправа 5

 Від поданих дієслів утворіть усі форми минулого часу.

Писати, читати, вчити, декламувати, креслити, відкривати, мигтіти, чорніти, тремтіти, зривати.

Вправа 6

 Виберіть і запишіть дієслова тільки в неозначеній формі. Поясніть, як утворюється неозначена форма (інфінітив).

Мусити, читали б, не осліпнути, розмовлятиму, почути, побачу, бути, співати, змагатися, розпустять, посіяти, могти, закрити, синіти, будувати, сміятися, недобачати, збить, хотів би, сядь, з'їха-тись, хотілося, підсипати, ревти, заболіти, їсти, заснула, записавши, розкрити, дослідіть, приголубте, виношуючи.

Теперішній

Минулий

Майбутній

docx
До підручника
Українська мова 4 клас (Криган С. Г.)
Додано
21 червня 2018
Переглядів
267
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку