Ю.М.Рохман – учитель інформатики
О.В.Патюкова – учитель української мови та літератури
Інтегрований урок факультативного заняття «Шкільна риторика» та інформатики у 7-А класі
Тема. Основи культури мовлення у громадському транспорті. Хмарні сервіси для колективної взаємодії у проекті.
Мета: формувати ключові компетентності:
Формувати предметні компетентності й компетенції шляхом виконання навчально-пізнавальних і практично зорієнтованих завдань відповідно до змістових ліній:
Обладнання: презентація до уроку, дидактичний матеріал : « 6 капелюхів», ілюстрації.
Хід уроку
І. Організаційний момент
Учитель1. Здавалося б, навіщо в громадському транспорті дотримуватися правил поведінки?
Громадський транспорт тому і громадський, що ним користуються всі (або майже всі) члени суспільства. Це частина загального життєвого простору людей, на території якого існують і діють правила поведінки, нехай і не довгий час. Вони потрібні для того, щоб створити атмосферу комфорту і дотримати інтереси всіх членів маленького суспільства.
Учитель2. Навіть якщо в сім'ї є автомобіль і громадським транспортом користуватися доводиться нечасто, правила етикету стануть у нагоді під час подорожі літаком, потягом, теплоходом.
Виховані люди поводяться у транспорті відповідно до норм етикету. Спочатку дитина їздить разом з батьками. У міру дорослішання дитина починає користуватися транспортом самостійно: їздити до школи, на гуртки, до театру. Тому познайомитися з правилами етикету в транспорті просто необхідно.
Тож, любі семикласники, виконати поставлене завдання нам допоможе прийом «6 капелюхів критичного мислення». Ми пропонуємо вам зіграти в рольову дискусійну гру.
ІІ. Актуалізація опорних знань
ІІІ. Повідомлення теми й мети уроку
Словник
Ввічливість є одним із проявів доброзичливого ставлення до людей, з якими ми щоденно спілкуємося вдома, у школі, магазині, транспорті.
Ввічлива, тактовна, скромна і доброзичлива людина гідно вийде з будь-якої життєвої ситуації, залишивши в оточуючих приємну думку про себе.
ІV. Опрацювання навчального матеріалу
Учитель1. Під керівництвом учителів клас поділено на 6 груп.
Тож, групи сформовані - працюймо! Для успішної роботи, діти, нам потрібен: ваш гарний настрій, активність; принцип: діємо «тут і зараз»!
Учитель 2. Кожна група буде представляти свої результати у вигляді слайдів спільної презентації, яка знаходиться за посиланням http://bit.ly/2V1CNOM. Якщо потрібна буде допомога, то піднімайте руку і консультанти до вас підійдуть.
Представлення груп. Презентація груп.
Білий капелюх «Теоретики»
Завдання. Охарактеризувати передумови та час виникнення транспорту, назвати його види та сформувати основні правила етикету у громадському транспорті.
Чорний капелюх – «Критики»
Завдання. Назвати основні проблеми сучасного транспорту та проаналізувати його вплив на екологічну ситуацію.
Жовтий капелюх – «Піарщики»
Завдання. Висловити оптимістичні твердження із зазначеної теми уроку.
Червоний капелюх – «Реалісти»
Завдання.
« Операція И. Пригоди Шурика в автобусі».
Зелений капелюх – « Мрійники»
Завдання. Проаналізувати учнівські ілюстрації та спрогнозувати транспорт майбутнього і презентувати.
Синій капелюх – «Практики»
Завдання. У середовищі Скетч розробити програму, де спрайт Машинка буде рухатися по відповідному маршруту. Спрайт взяти з бібліотеки спрайтів. Дорогу намалювати. Результат представити у вигляді посилання на програму.
ІV. Підсумок уроку
1.Вправа «Продовжте речення»
Учитель. Ми дякуємо усім учасникам груп за плідну і ґрунтовну роботу!
Любі друзі: і діти і дорослі! Правила етикету, взагалі, потрібно знати! І не тільки правила поведінки у транспорті. Адже етикет носить функціональний характер.
2. Оцінювання навчальних досягнень учнів.
V. Домашнє завдання
1. Пригадати, які бувають словесні форми вітання, прощання.
2. Підготуватися до сюжетно-рольової гри: «Мій вираз обличчя та моя міміка в різних життєвих ситуаціях» (можна «погратись» перед дзеркалом, «покривлятись», виражаючи різні емоційні стани під час розмови). Тож, ваше завдання - потренуватися.
3. Продумати алгоритм проекту в середовищі Скретч «Як дві машини розминаються на дорозі».
ВИКОРИСТАНІ ДЖЕРЕЛА