Інтегрований урок української мови та інформатики "Основи культури мовлення у громадському транспорті. Хмарні сервіси для колективної взаємодії у проекті."

Про матеріал
Інтегрований урок з української мови та інйформатики в рамках проведення предметного тижня "Транспорт".
Перегляд файлу

Ю.М.Рохман – учитель інформатики

О.В.Патюкова – учитель української мови та літератури

Інтегрований урок факультативного заняття «Шкільна риторика» та інформатики у 7-А класі

Тема. Основи культури мовлення у громадському транспорті. Хмарні сервіси для колективної взаємодії у проекті.

Мета:  формувати ключові компетентності:

  • уміння вчитися – самоорганізовуватися до навчальної діяльності; виявляти зацікавленість у навчанні; організовувати свою працю для досягнення результату;
  • загальнокультурну дотримуватися норм мовленнєвої культури; розширювати культурно-пізнавальні інтереси особистості; зв’язно висловлюватися відповідно до контексту змісту;
  • соціальну – розвивати вміння працювати в колективі; з повагою ставитися до вчителя, однокласників;
  • інформаційну – навчати учнів уміти критично осмислювати масиви інформації.

 

Формувати предметні компетентності й компетенції шляхом виконання навчально-пізнавальних і практично зорієнтованих завдань відповідно до змістових ліній:

  • мовна і мовленнєва - формувати в учнів уявлення про культуру мовлення і спілкування та навички критичного мислення; з’ясувати основні характеристики культурного мовлення у громадському транспорті для учнів; навчати учнів дотримувати правил спілкування в усному мовленні та використовувати хмарні сервіси для спільної роботи;
  • діяльнісної - розвивати мовне чуття, уміння правильно висловлювати свою думку, висувати гіпотезу, добирати аргументи і робити висновки;
  • соціокультурної -  виховувати почуття гідності, поваги, культури спілкування, усвідомлення відповідальності за власні вчинки.

Обладнання: презентація до уроку, дидактичний матеріал : « 6 капелюхів», ілюстрації.

Хід уроку

І. Організаційний момент 

Світлина від Олі Патюкової.

Учитель1. Здавалося б, навіщо  в громадському транспорті дотримуватися правил поведінки? 

Громадський транспорт тому і громадський, що ним користуються всі (або майже всі) члени суспільства.  Це частина загального життєвого простору людей, на території якого існують і діють правила поведінки, нехай і не довгий час.  Вони потрібні для того, щоб створити атмосферу комфорту і дотримати інтереси всіх членів маленького суспільства.

 

Учитель2. Навіть якщо в сім'ї є автомобіль і громадським транспортом користуватися доводиться нечасто, правила етикету стануть у нагоді під час подорожі літаком, потягом, теплоходом.

Світлина від Олі Патюкової.Виховані люди поводяться у транспорті відповідно до норм етикету.  Спочатку дитина їздить разом з батьками.  У міру дорослішання дитина починає користуватися транспортом самостійно: їздити до школи, на гуртки, до театру.  Тому познайомитися з правилами етикету в транспорті просто необхідно.

Тож, любі семикласники, виконати поставлене завдання нам допоможе прийом «6  капелюхів критичного мислення». Ми  пропонуємо вам зіграти в рольову дискусійну гру.

 

ІІ. Актуалізація опорних знань

  • Діти, а як ви розумієте поняття ввічливість?
  • Яку  людину ми можемо назвати ввічливою, на вашу думку?
  • Погляньмо на слайд, чи співпали ваші твердження?

 

 ІІІ. Повідомлення теми й мети уроку

Словник

Ввічливість є одним із проявів доброзичливого ставлення до людей, з якими ми щоденно спілкуємося вдома, у школі, магазині, транспорті.

Ввічлива, тактовна, скромна і доброзичлива людина гідно вийде з будь-якої життєвої ситуації, залишивши в оточуючих приємну думку про себе.

ІV. Опрацювання навчального матеріалу

Учитель1.  Під керівництвом учителів клас поділено на 6 груп.

Тож, групи сформовані  - працюймо! Для успішної роботи, діти, нам потрібен: ваш гарний настрій, активність; принцип: діємо «тут і зараз»!

Світлина від Олі Патюкової.Учитель 2. Кожна група буде представляти свої результати у вигляді слайдів спільної презентації, яка знаходиться за посиланням http://bit.ly/2V1CNOM. Якщо потрібна буде допомога, то піднімайте руку і консультанти до вас підійдуть.

Представлення груп. Презентація груп.

Білий капелюх «Теоретики» 

Завдання. Охарактеризувати передумови та час виникнення  транспорту, назвати його види  та сформувати  основні правила етикету у громадському транспорті.

  Чорний капелюх – «Критики» 

Завдання. Назвати основні  проблеми  сучасного транспорту та  проаналізувати його вплив  на екологічну ситуацію.

Жовтий капелюх – «Піарщики»

 Завдання. Висловити оптимістичні твердження із зазначеної теми уроку.

Червоний капелюх – «Реалісти»

Завдання.

  1. Перегляд та обговорення відеоролика з фільму

« Операція И. Пригоди Шурика в автобусі».

  1. Учні інсценізують уривки з текстів.  
    Юрко зайшов у автобус. Народу було дуже багато.
    - Передайте, будь ласка, гроші на квиток.
    - Квиток коштує не вісім, а десять гривень.
    - Пробачте, будь ласка. Ось ще дві гривні.
    -  Візьми квитка, прошу.
    - Дякую, дозвольте, я пройду вперед.
    - Який ввічливий, хороший хлопчик, - сказала одна жінка іншій.
    - Так, він уміє поводитись.
  2. https://scontent.fkbp1-1.fna.fbcdn.net/v/t1.15752-9/54255491_2233588433581302_1836114612282458112_n.jpg?_nc_cat=107&_nc_ht=scontent.fkbp1-1.fna&oh=d31b0310dfc440234aeb87456fdd3a40&oe=5D0CA673Лексична хвилинка
    У деяких ситуаціях мовчання – вияв культури: не можна перебивати розмову старших; не заважати зайвими розмовами; не виправдовуватись, коли винний; їсти мовчки.
    Ось послухайте, як про  це говориться в народних прислів`ях:
    Слово – не горобець, вилетить – не впіймаєш.
    Що на умі, те й на язиці.
    - Як ви розумієте зміст цих прислів`їв?
    Послухайте вірш Тетяни Лисенко «Вихваляка»:
    Жабенятко квакає, 
    Каченятко крякає, 
    Курка кудкудакає, 
    А хлопчина якає.
    Вихваляється маля.
    Тільки й чути: «Я, я, я..,
    Я все можу, я все знаю,
    Я усіх випереджаю!»
    -Слухай, вихваляко,
    Відпочинь, не якай.
    Припини хоч на хвилину самовихваляння,
    Пригадай, що в алфавіті буква «Я» - остання! 

 

Зелений капелюх – « Мрійники»

 Завдання. Проаналізувати учнівські ілюстрації та спрогнозувати  транспорт майбутнього і презентувати.

     Синій капелюх – «Практики»

Завдання. У середовищі Скетч розробити програму, де спрайт Машинка буде рухатися по відповідному маршруту. Спрайт взяти з бібліотеки спрайтів. Дорогу намалювати. Результат представити у вигляді посилання на програму.

 

ІV.  Підсумок уроку

1.Вправа «Продовжте речення»

  • На уроці я дізнав(ла)ся…
  • Після уроку я зможу

Учитель. Ми дякуємо усім учасникам груп за плідну і ґрунтовну роботу!

Любі друзі: і діти і дорослі! Правила етикету, взагалі, потрібно знати! І не тільки правила поведінки у транспорті. Адже етикет носить функціональний характер.

2. Оцінювання навчальних досягнень учнів.

 

V. Домашнє завдання

1. Пригадати, які бувають словесні форми вітання, прощання.

2. Підготуватися до сюжетно-рольової гри: «Мій вираз обличчя та моя міміка в різних життєвих ситуаціях» (можна «погратись» перед дзеркалом, «покривлятись», виражаючи різні емоційні стани під час розмови). Тож, ваше завдання - потренуватися.

3. Продумати алгоритм проекту в середовищі Скретч «Як дві машини розминаються на дорозі».

 

 

             ВИКОРИСТАНІ ДЖЕРЕЛА

  1. Голіков Денис, Голіков Артем. Програмування на Scratch 2. – 2014 р., 295 с.

 

  1. Етикет у дорозі. https://pidruchniki.com/16400221/etika_ta_estetika/etiket_dorozi

 

  1. Кузнецова О.В. Урок етикету для дітей: правила поведінки в громадському транспорті. https://naurok.com.ua/library/uroki-etiketu-dla-ditej-pravila-povedinki-v-gromadskomu-transporti-79709.html

 

  1. Хмарні технології як сервіси мережі Інтернет https://naurok.com.ua/urok-na-temu-hmarni-servisi-23004.html

 

  1. Шість Капелюхів Мислення  https://uk.wikipedia.org/wiki/Шість_Капелюхів_Мислення

 

 

 

 

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Бузницька Ольга Миколаївна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
До підручника
Українська мова 7 клас (Голуб Н.Б., Шелехова Г.Н., Новосьолова В.Н., Ярмолюк А.В.)
Додано
3 червня 2019
Переглядів
1466
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку