Інтегрований урок
фізичної культури 7-й клас.
Завдання уроку: 1) виховання в учнів розуміння того, що олімпізм –
це життєва філософія, що звеличує в гармонійне
ціле якості тіла, волі та розуму.
2) розвивати уявлення про між предметні зв’язки:
геометрія, української мови.
3) Розвивати кмітливість, спритність, логіку, стимулювати азарт, інертність.
Інвентар: гімнастичні палиці, м’ячі, пляшки, геометричні позли, 2 дерев’яних щита, кульки, олівці, папір.
Частина уроку |
Зміст |
Дозування |
Організаційно-методичні вказівки |
Підготовча |
1. Шикування в одну шеренгу, рапорт, привітання, повідомлення завдань уроку, інструктаж з правил безпеки під час уроку. |
2 хв. |
Перевірити самопочуття учнів. |
|
2. Вимірювання частоти серцевих скорочень (ЧСС) за 6 с. |
30 с. |
У нормі-80 уд/хв. |
|
3. Загальнорозвиваючі вправи із скакалкою. |
|
|
|
4. Різновиди ходьби: на носках, руки вперед, на п’ятках, руки вгору, переступаючи через скакалку, у присіді, руки вперед. |
2 хв |
У колоні по одному, скакалка складена двічі. |
|
5. Біг обертаючи скакалку. |
1 хв. |
Довга скакалка, дистанція між учнями 2м. |
|
6. В. п-руки до плечей. 1-крок лівою, поворот тулуба праворуч. 2-крок правою поворот тулуба ліворуч. |
1 хв. |
|
|
7. Стрибки на місті із скакалкою. |
30 с. |
Скакалка довга. |
|
8. Вправи для відновлення дихання. |
30 с. |
Вдих-носом, видих-ротом. |
Основна |
Учень 1. Обрати датою проведення перших Олімпійських ігор 776 р. до н.е. переконав усіх давньогрецький математик та філософ Гіпій, який жив у 5 ст. до н.е. Він прочитав на мармуровій дошці ім’я першого олімпійського чемпіона. Це був звичайний кухар Коройб-перемо- жець змагань збігу. Учень 2. Сам Піфагор брав участь у кулачному бою на 58-й Олімпіаді, яка проходила в 548 році до н.е. Переказують, що через малий зріст Піфагора судді не хотіли допускати Його до змагань. Учень 3. Можливо, - заперечив Піфа- гор, -мій вигляд і не викликає у вас довір’я, але я буду наносити удари з такою математичною точністью, що супернику стане жарко. Учень 4. І він дотримав свого слова став чемпіоном з цього виду спорту й утримував цей титул ще на кількох Олімпіадах. Учитель;однак через певні причини на довгі століття Олімпійські ігри були припинені і відродились тільки у 1896р. Ініціатором віродження сучаних Олімпійських ігор є французький громадяньський діяч, педагог, історик, П'єр де Кубертен. Гуманістичні ідеали Олімпізму він висловив у віршованій формі у поетичному творі “Ода спорту”. Пропоную провести міні–олімпійські ігри. Теорема Піфагора має багату історію. За 8 століть до нашої ери вона була відома індійцям під назвою“Правила мотузки”
|
|
|
|
1 Естафета “кут” – правила мотузки.
2 Естафета «мотузяний тетріс» |
|
Дві команди шикуються в колони за загальною стартовую лінією. За сигналом учителя перший учасник біжить до фініша і не відриваючи руки креслить мутузкою два два кути і повертається до своєї команди, стає в кінець колони. Другий учасник біжить і знімає мутузку(витирає трикутник). Перемагає команда, яка швидше завершить естафету.
Мотузка зв’язана кільцем. За сигналом учителя команди повинні утворити за допомогою мотузки загадану фігуру. Перемагає команда, яка швидше і цікавіше виконає завдання. (Орієнтовний перелік можливих завдань: трикутник, квадрат, коло, прямокутник, зірочка, квітка та ін.) |
|
2 Естафета “Слалом” Для кожної команди потрібні дві доріжки, одна гладка, друга с фішками для Слалому. |
|
Команди стоять у колонах, за сигналом учителя перший учасник біжить до фінішу по гладкій доріжці, а назад біжить оббігаючи фішки “Слалом”. Перемагає команда, яка швидше завершить естафету. |
|
3 Естафета “Геометрична” |
|
Проводять за правилами попередньої естафети. На старті стоїть стілець, на ньому лежить циліндир (кубик) і дві палиці. За сигналом вчителя треба палицями взяти циліндир (кубик) і пронести до фінішу и назад. Невспутивши циліндр (кубик). |
|
4 Естафета “Стрибунець” |
|
Біля старту лежать два мішки і м’яч. За сигналом вчителя треба на кожну ногу одіти мішок, однією рукою тримати мішки, а другою м’яч. Стрибати на двох ногах до фынышу и назад. |
|
5 Естафета“Геометричний художник” |
|
На фініші на стільцю лежать геометричні фігури (пазли) і на дожці намальована собака. Перший учасник команди біжить до фінішу і бере один пазл і прикріплюючи магнітом пазл на малюнок, і так вся команда, яка команда швидше і правильно викладе малюнок. |
|
6 Естафета “Кулачний бій” |
Тревалість гри 1-2 хв. |
До ноги кожного учасника прив’язана кулька. Треба рухатися так, щоб свою кульку захистити, а на кульку соперника наступити. Виграє та команда у якоїзалишитьсябільшикульок. |
|
7 Естафета “Коликтивний малюнок” |
|
Командам роздаються оліці і папір. Треба за 2хв. Накреслити геометричні фігури, які були використані на уроці. Виграє та команда, яка швидше і більше накреслить геометричних фігур. |
Заключна |
1.Шикуапння в колону по одному. |
|
|
|
2. Гра карлики та велетні. |
|
Учні йдуть по колу у колоні. Коли вчитель каже: “Велетні”, учні повинні стати навшпиньки и підняти руки вгору ,коли скаже “Карлики” – присісти, руки за голову. Інтервалміжучнями 1 крок. Учасникякийпомиливсястає в кинець колони. |
|
3. Вимірювання ЧИСС за 6С. |
До 30С |
У нормі – до 90 ут/хв. |
|
4. Підбиття підсумків уроку. |
|
Визначити команду – переможницю. Відзначити кращих учнів. |
|
На завершення уроку запам’ятаємо вірш Піфагора, які мають багато спільного з “Oдою спорту” Кубертена! |
|
|
|
1)Робилиш те що в майбутньому не засмутить тебе. 2)Не робиніколи того Що не знаєш. Але вчисьусьому, щопотрібно знати і тодібудеш вести спокійнежиття. 3)Не нехтуйздоров’ямсвоготіла. Давай йомувчасноїжу і пиття, і вправиякихвонопотребує. 4)Не заплющуй очей коли хочешспати, не розглянувши усіх своїх вчинків у минулий день! |
|
|