Картка № 1
ПАМ'ЯТАЙ І ЗАВЖДИ ВИКОНУЙ!
Правила безпечної поведінки на заняттях з
баскетболу
■
Картка № 2
Різновиди ходьби:
— ходьба на носках, руки на поясі (30-40м);
— ходьба на п'ятах, руки за головою (30-40м);
— ходьба на внутрішній стороні ступні, руки на поясі (30-40м);
— ходьба на зовнішній стороні ступні, руки за головою (30-40м);
— біг у повільному темпі (25-30м);
— біг приставними кроками правим боком уперед,
руки на поясі (одне коло);
— біг приставними кроками лівим боком уперед, руки на поясі (одне коло);
— біг із високим підніманням колін, руки працюють, як при звичайному бігові (одне коло);
— біг із закиданням гомілок назад, руки працюють, як при звичайному бігові (одне коло);
— біг стрибками з ноги на ногу (25-30м);
— біг спиною уперед, руки працюють, як при звичайному бігові (25-30м);
— біг зі зміною напрямку (за сигналом вчителя);
Картка № 3
Загальнорозвиваючі вправи з баскетбольними м'ячами
а) В. п.: о. с, м'яч попереду тулуба в опущених руках.
1—2. Руки з м'ячем уперед.
3. Руки з м'ячем угору.
4. В. п. (6-7 р.)
б) В. п.: о. с, ноги нарізно, м'яч попереду тулуба в опущених руках.
1. Руки з м'ячем угору, прогнутися, відвести ліву ногу назад на носок.
2. В. п.
3. Руки з м'ячем угору, прогнутися, відвести праву ногу назад на носок.
4. В. п. (7-8 р.)
в) В. п.: о. с, стійка на колінах, руки з м'ячем опущені вниз, позаду тулуба.
1—2. Відведення прямих рук назад — вгору.
3—4. В. п. (7-8 р.)
г) В. п.: о. с, стійка на колінах, нахил уперед, зіпертися долонями прямих рук на м'яч.
1—3. Пружні нахили вперед, торкаючись грудьми підлоги, не згинаючи рук.
4. В. п. (9-10 р.)
д) В. п.: о. с, сидячи, ноги прямі, руки зігнуті з м'ячем перед грудьми.
1. Руки з м'ячем угору.
2. В. п.
3. Випростати руки вперед.
4. В. п. (9-10 р.)
е) В. п.: о. с, сидячи, ноги нарізно, руки прямі з м'ячем угорі.
1. Повернути тулуб ліворуч, розвести руки в сторони, тримаючи м'яч на лівій долоні.
2. В. п.
3. Повернути тулуб праворуч, розвести руки в сторони, тримаючи м'яч на правій долоні.
4. В. п. (8-9 р.)
є) В. п.: о. с, лежачи на спині, м'яч між ступнями прямих ніг, руки вздовж тулуба долонями вниз.
1—2. Підняти прямі ноги з м'ячем угору.
3. М'ячем доторкнутися підлоги за головою.
4. В. п. (8-9 р.)
ж) В. п.: о. с, стійка ноги нарізно, руки зігнуті з м'ячем за головою.
1—4. Колові рухи тулубом ліворуч, тримаючи руки за головою.
5—8. Аналогічні дії праворуч. (8-9 р.)
з) В. п.: о. с, основна стійка, м'яч у зігнутих руках перед грудьми.
1. Виштовхнути м'яч угору.
2. Підняти вперед зігнуту ногу.
3. Зловити м'яч прямими руками над головою.
4. В. п. (8-9 р. )
и) В. п.: о. с, основна стійка, м'яч перед ступнями.
1—2. Стрибок через м'яч уперед.
3—4. Стрибок через м'яч назад. (9-10 р)
Картка № 4
Ведення м'яча, пересуваючись кроком і бігом
Спочатку слід навчитись вести м'яч стоячи на місці. Для цього пружинним рухом кисті з розведеними пальцями штовхни м'яч униз. Руки тримай унизу очікуючи відскоку м'яча. Далі разом з м'ячем підніми руку і знов штовхни м'яч додолу. Ляскати по м'ячу не слід.
Спробуй цю вправу виконувати правою та лівою руками.
Друга вправа, яку треба вміти виконувати, — вести м'яч на місці, не дивлячись на нього. Це потрібно для того, щоб бачити пересування гравців на майданчику та своєчасно передавати м'яч напарнику.
Тепер спробуй вести м'яч навколо себе правою, а потім лівою рукою.
Наступною вправою є ведення м'яча по прямій, пересуваючись кроком. Пам'ятай, що вести м'яч потрібно у стійці баскетболіста. Ведуть м'яч збоку й попереду себе.
Поради:
Виконуй самостійно!
1. Ведення навколо ніг. Постав ноги разом і трохи присядь. Веди м'яч навколо ніг спочатку в один бік, потім в інший. Намагайся вести м'яч не дивлячись на нього.
2. Ведення м'яча між ногами, стоячи на місці у паралельній стійці. Веди м'яч, перемінно переводячи його між ногами з руки на руку ударом. Лівою рукою посилай м'яч назад, а правою - вперед. Через деякий час зміни положення рук.
3. "Коловорот". Сядь на підлогу, зігни ноги в
колінах. Веди м'яч навколо тулуба, переводячи його з руки на руку, змінюючи напрям.
4. Ведення м'яча однією рукою зі зміною напрямку: спочатку правою, а потім лівою рукою.
5. Ведення м'яча однією рукою зі зміною швидкості.
6. Ведення м'яча однією рукою зі зміною висоти відскоку
Вправи виконуй спочатку правою, а потім лівою рукою.
Картка № 5
Ведення баскетбольного м'яча
Від лінії старту-фінішу розставлені через кожні 2 м 10 кеглів. Учні ведуть баскетбольний м'яч, обминаючи кеглі поперемінно то справа, то зліва, обводять прапорець.
Картка № 8
Гравці кожної команди стають у колону, поклавши руки один одному на плечі. Перший гравець обводить м'ячем усіх інших; обвівши останнього гравця, кидає м'яч першому в колоні, сам стає в кінець і т. д.
Картка № 6
Способи передачі мяча
Передача м'яча однією рукою від плеча - найбільш поширений спосіб передачі на близьку відстань. Під час його виконання стій так само, як під час передачі м'яча обома руками від грудей. Тільки трохи повернися у бік тієї руки, якою будеш передавати м'яч. М'яч тримай правою, зігнутою у лікті, рукою на висоті грудей. Лівою рукою підтримуй м'яч. Під час передачі м'яча ліва рука, провівши м'яч, відтягується. М'яч посилай у потрібний бік рухом кисті та пальців витягнутої правої руки.
Поради:
Виконуй самостійно!
1. Рухи м'ячем навколо шиї, тулуба, ноги.
2. Із вихідного положення - сидячи обличчям до стіни (на відстані 2 м) передачі м'яча двома руками:
а)по прямій;
б)з відскоком від стіни у підлогу(по 10 передач)
3. Кидання м'яча двома руками об стіну із вихідного положення лежачи на спині ноги нарізно на відстані 2 м від стіни:
а)по прямій;
б)з відскоком від стіни у підлогу.
Картка № 6
Способи передачі мяча
Кидаючи м'яч обома руками знизу, стань у стійку ноги нарізно. Трохи зігни ноги в колінах та нахили тулуб уперед. Тримаючи м'яч руками між колін, зроби кидок або передачу, водночас випростуючи ноги, тулуб і руки. М'яч кидай прямими руками під кутом 45°. Силу кидка розрахуй так, щоб м'яч влучив у ціль.
Щоб передати м'яч обома руками від грудей, стань у стійку ноги нарізно й трохи зігни їх у колінах. М'яч тримай обома руками на рівні грудей напівзігнутими в ліктях руками. Кидок роби швидким розгинанням рук із заключним поштовхом кистями та пальцями. Водночас із розгинанням рук–крок уперед.
М’яч тримай обома руками за головою зігнутими в ліктях руками. Кидок робити швидким розгинанням рук із заключним поштовхом кистями та пальцями і невеликим нахилом тулуба вперед. Водночас із розгинанням рук випростуй ноги або роби крок уперед.
Щоб кинути м’яч правою рукою, стань лівим боком до напряму кидка так, аби права рука була позаду м’яча, а ліва підтримувала його спереду. Зробити замах праворуч, опустити ліву руку та різко рухом правої руки кинути м’яч якомога далі або партнеру.
Картка № 7
Методика виконання подвійного кроку
Картка № 9
"М'яч ведучому"
Команди шикуються в колону перед стартовою лінією. Направляючі роблять 2-4 кроки вперед і повертаються кругом, обличчям до своїх команд. Баскетбольні м'ячі (волейбольні чи футбольні) в руках направляючих.
За сигналом учителя вони кидають м'яч переднім гравцям своїх команд. Останні, одержавши м'яч, кидають його раніше засвоєним способом (від грудей, з-за голови тощо) направляючому. Гравець, що виконав вправу, стає в кінець колони або присідає. Направляючий тим самим способом передає м'яч наступному гравцеві і так далі.
Перемагає команда, яка першою закінчила виконувати вправу. Гра повторюється 6-8 разів. На швидкість цю гру можна проводити після того, як учні навчаться правильно ловити м'яч.
Картка № 10
"Слухай сигнал"
Гравці стають у коло, а ведучий — у центрі. За сигналом ведучого всі роблять заздалегідь обумовлений рух (руки вгору, вниз або вгору праву руку) і повертаються у вихідне положення (руки вниз). Якщо ведучий подає два сигнали, то рух виконувати не треба. Якщо який-небудь гравець помиляється, то він робить і крок уперед до центра. Переможе той, хто на кінець гри опиниться далі за всіх від центра круга.
Модуль. Баскетбол
Тема. Удосконалення техніки передачі баскетбольного м’яча.
Завдання:
Тип уроку: закріплення вивченого матеріалу.
Обладнання: баскетбольні м’ячі, секундомір, картки із завданнями та схематичним зображенням, свисток, кеглі.
Місце проведення: спортивна зала.
Клас: 8
№ етапу |
Зміст уроку |
Дозування |
Організаційні вказівки |
Методичні вказівки |
I |
Підготовча частина |
15 хв.. |
|
|
|
1. Шикування в одну шеренгу, рапорт чергового, привітання. Повідомлення завдань уроку |
1.5 хв.. |
Шеренга |
Перевірити наявність та охайність спортивної форми |
2.Правила поведінки та техніки безпеки під час виконання фізичних вправ. Картка № 1. |
15 сек. |
Фронтально |
Виконувати вправи за командою вчителя чітко та правильно |
|
3.Вимірювання ЧСС за 10сек. |
20 сек. |
Фронтально |
Готовність організму учнів до уроку |
|
4.Організовуючі вправи: — повороти на місці: ліворуч, праворуч, кругом; — стройовий крок на місці; — перешиковування з однієї колони у дві та навпаки |
2-3 р. |
Шеренга |
Звернути увагу на дотримання правильних інтервалів і дистанцій
|
|
5. Різновиди ходьби: Картка № 2. — ходьба на носках, руки на поясі; — ходьба на п'ятах, руки за головою; — ходьба на внутрішній стороні ступні, руки на поясі; — ходьба на зовнішній стороні ступні, руки за головою;- — біг у повільному темпі; — біг приставними кроками правим боком уперед, руки на поясі; — біг приставними кроками лівим боком уперед, руки на поясі; — біг із високим підніманням колін, руки працюють, як при звичайному бігові; — біг із закиданням гомілок назад, руки працюють, як при звичайному бігові; — біг стрибками з ноги на ногу; — біг спиною уперед, руки працюють, як при звичайному бігові; — біг зі зміною напрямку; — біг із прискоренням |
4 хв. |
По колу, по діагоналі майданчика |
Вправи на формування правильної постави Спину тримати прямо, голову не нахиляти, дивитися вперед Ноги в колінах підігнути і звести Спину тримати прямо, голову не нахиляти Дихання рівномірне Вправа сприяє розвиткові координації рухів Спину тримати прямо, назад не відхилятися Тулуб не нахиляти уперед Під час поштовху максимально допомагати руками Погляд спрямований у напрямку руху через ліве або праве плече Зміну напрямку на протилежний виконувати за сигналом Швидкість максимальна, вправу виконувати по діагоналі баскетбольного майданчика |
|
6. Вправа на відновлення дихання. 1—4. Руки вгору — вдих. 5—8. Руки опустити вниз — видих |
20 сек. |
По колу |
Поглядом супроводжуємо кисті рук |
|
7. Перешиковування з однієї колони у дві |
30 сек. |
Колона |
Учитель перешиковує клас задля виконання загальнорозвиваючих вправ |
|
8. Загальнорозвиваючі вправи під музику (елементи степ-аеробіки та стретчінгу) Картка № 3 а) В. п.: ноги нарізно. Ходьба на місці. б) В. п.: ноги нарізно, руки за спину. 1. Захльост правої ноги назад у сторону. 2. В. п. 3-4 – те саме з іншої ноги в) В. п.: о. с, ходьба по трикутнику. 1—праву ногу вперед у сторону. 2. - ліву ногу вперед у сторону. 3. – праву ногу у В.п. 4. – ліву ногу у В.п. г) Те саме з лівої ноги. д) Те саме поперемінно з лівої та правої ноги. є) В. п.: о. с, руки на поясі. 1. – крок правою ногою в сторону. 2. - крок лівою ногою в сторону. 3. – праву, ліву ногу у В. п. е) Те саме з лівої ноги ж) В. п. – випад вперед, коліно задньої ноги торкається підлоги, руки спираються на підлогу. Змістити таз вперед-вниз, зафіксувати це положення. Те саме з іншої ноги. з) В. п.- глибокий випад вперед, руки спираються на підлогу. Потягнутися коліном задньої ноги вниз, зафіксувати це положення. Те саме з іншої ноги. и) В. п.- стоячи на лівій нозі, права зігнута в коліні. Правою рукою притулити праву стопу до сідниці. Зафіксувати. Те саме з іншої ноги к) В. п.- стоячи на колінах, ноги нарізно, тулуб назад, спираючись руками в підлогу, посунути таз вперед, не прогинаючись в попереку. Зафіксувати. |
5 хв..
30 сек.
7-8 р.
7-8 р.
7-8 р. 7-8 р.
9-10 р.
9-10 р. 3-4 р.
3-4 р.
3-4 р.
3-4 р. |
2 колони Фронтально |
Виконувати на місці
|
|
|
||||
9. Вправа на відновлення дихання.
|
15 сек. |
Фронтально |
Під час виконання вправи всі рухи руками супроводжувати поглядом |
|
10. Вимірювання ЧСС за 10 с |
15 сек. |
Фронтально |
Готовність учнів до основної частини уроку |
|
II |
Основна частина |
26 хв. |
|
|
|
1.Ведення м'яча кроком: Картка № 4 — правою рукою; — лівою рукою; — почергово правою та лівою руками. |
1,5 хв. |
Індивідуальний метод |
Голова постійно піднята |
2. Ведення м'яча бігом: Картка № 5 — правою рукою; — лівою рукою; — почергово правою та лівою руками через перешкоди.
|
1,5 хв. |
Груповий метод |
Учні виконують бігову вправу в уповільненому темпі |
|
3. Ведення м'яча по черзі з партнером, виконуючи передачу двома руками від грудей; — виконуючи передачу із-за голови; — виконуючи передачу однією рукою знизу; — виконуючи передачу однією рукою від плеча. Картка № 6 |
1,5 хв.
|
В парах Почергово |
Передачу виконувати на відстані 3 м від партнера Учні уважно стежать за відскоком м'яча. Звернути увагу на точність передач
|
|
4. Виконання подвійного кроку з місця. Картка № 7
|
2 хв. |
Індивідуальний метод Почергово |
Подвійний крок виконувати з місця й без ведення м'яча Звернути увагу на правильне приземлення після подвійного кроку. Кидок виконувати на стіну |
|
5. Вправа на розвиток спритності. Гра «Серпантин». Гравці кожної команди стають у колону, поклавши руки один одному на плечі. Перший гравець обводить м'ячем усіх інших; обвівши останнього гравця, кидає м'яч першому в колоні, сам стає в кінець і т. д. Картка № 8 |
13 хв. |
Колони Почерговий метод |
Клас розподілити на чотири-п'ять команд. Чітко дотримуватись правил гри.
|
|
6. Гра "М’яч ведучому". Картка № 9 Команди шикуються в колону перед стартовою лінією. Направляючі роблять 2-4 кроки вперед і повертаються кругом, обличчям до своїх команд. Баскетбольні м'ячі (волейбольні чи футбольні) в руках направляючих. За сигналом учителя вони кидають м'яч переднім гравцям своїх команд. Останні, одержавши м'яч, кидають його раніше засвоєним способом (від грудей, з-за голови тощо) направляючому. Гравець, що виконав вправу, стає в кінець колони або присідає. Направляючий тим самим способом передає м'яч наступному гравцеві і так далі. Гра повторюється 6-8 разів. |
4 хв. |
Команди Почерговий метод |
Закріплення пройденого матеріалу. Перемагає команда, яка першою закінчила виконувати вправу. На швидкість цю гру можна проводити після того, як учні навчаться правильно ловити м'яч. |
|
7. Вправа на розвиток сили — згинання та розгинання рук в упорі, лежачи на підлозі |
30 сек. |
Фронтально |
Тулуб тримати паралельно до підлоги, при згинанні рук грудьми торкатися підлоги |
|
III
|
Заключна частина |
4 хв. |
|
|
1. Перешиковування з чотирьох колон в одну |
20 сек. |
Колони |
Перешиковування від першого до останнього |
|
2. Вправа на відновлення дихання. 1. Зробити повільний повний вдих, затримати повітря. 2. Коротким і сильним поштовхом видихнути через рот |
15 сек. |
Шеренга |
Спеціальні дихальні вправи. Вправа корисна при потребі "провітрювання" легенів |
|
3. Гра на увагу "Слухай сигнал". Картка № 10 |
1,5 хв. |
Коло |
Хто помилився — отримує штрафне очко |
|
4. Вимірювання ЧСС за 10 с |
|
Коло |
Звернути увагу учнів з підвищеним пульсом |
|
5. Підсумок уроку, виставлення оцінок |
1 хв. |
Шеренга |
Відзначити кращих учнів, дати рекомендації тим, хто відстає |
|
6. Домашнє завдання |
30 сек. |
Шеренга |
Відпрацьовувати техніку подвійного кроку та згинання й розгинання рук в упорі лежачи на підлозі |
|
7. Правила поведінки під час виходу зі спортивної зали |
10сек. |
Фронтально |
Виходити зі спортивної зали звичайним кроком, не порушуючи строю, тримаючи дистанцію |