Інтегрований урок з інформатики та економіки на тему: «Функціонування електронної пошти як засіб вирішення проблем безробіття»

Про матеріал

Інтегрований урок з інформатики та економіки на тему: «Функціонування електронної пошти як засіб вирішення проблем безробіття»
Даний урок поєднає знання учнів з предметів «Інформатика» та «Економіка». Інформатика та економіка тісно пов'язані між собою, тому що сучасна економіка потребує великих математичних розрахунків, які можна виконати за допомогою комп'ютерних програм.

Зміст слайдів
Номер слайду 1

*

Номер слайду 2

*

Номер слайду 3

Етикет електронного листування Подумайте, перш ніж надіслати лист. Тема повідомлення має бути чіткою та зрозумілою. Намагайтеся писати короткі повідомлення. Не варто писати ТІЛЬКИ ВЕЛИКИМИ БУКВАМИ. Уважно ставтеся до образливої та конфіденційної інформації. Намагайтесь уникати орфографічних і граматичних помилок в офіційному та діловому спілкуванні. *

Номер слайду 4

Перша поштова програма SNDMSG (англ. send message - відправити повідомлення) була розроблена в 1971 році Реєм Томлінсоном (нар. у 1941 р.), інженером компанії Воlt Веranek and Newman (ВВN) для мережі АRPANet. Першою адресою електронної пошти була адреса її винахідника tomlinson@bbn-tenexa. Символ @ для з'єднання частин поштової адреси був обраний ним же за його значення на. Українські користувачі частіше називають його сленговими словами «собачка» або «равлик». Першим листом, надісланим електронною поштою, був лист від Рея Томлінсона його колегам з повідомлен­ням про появу нової можливості спілкування в мережі -електронної пошти. *

Номер слайду 5

Заповніть схему складовими адреси електронної поштової скриньки: *

Номер слайду 6

Укажіть адреси електронних поштових скриньок з правильною структурою та поясніть, у чому полягає порушення структури адреси в інших записах: pupil@ua pupil@school.region.ua pupil@school@region.ua pupil.school.region.ua pupil@194.40.125.18 pupil@school-region.ua *

Номер слайду 7

Резюме - вид документа, в якому подаються короткі відомості про навчання, трудову діяльність та професійні успіхи і досягнення особи, яка його складає. *

Номер слайду 8

Безробітні - це люди, які не мають роботи, активно її шукають, але не знайшли роботу з якої-небудь причини. *

Номер слайду 9

*

Номер слайду 10

*

Номер слайду 11

*

Номер слайду 12

*

Номер слайду 13

*

Номер слайду 14

Завдання 1 Визначте статус осіб із точки зору їх зайнятості (зайняті, безробітні (уточніть форму безробіття), економічно неактивні): рахівник, звільнений із роботи у зв'язку з комп'ютеризацією, який навчається на курсах перекваліфікації; структурне безробіття автомеханік, який звільнився з роботи у зв'язку з переїздом до Києва; фрикційне безробіття робітниця швейного підприємства, яка перебуває в декретній відпустці; зайнята програміст, який звільнився через погіршення зору й шукає роботу; фрикційне безробіття студент другого курсу університету; зайнятий жінка, яка присвятила себе догляду за дітьми. економічно неактивна

Номер слайду 15

*

Номер слайду 16

Закон Оукена *

Номер слайду 17

Створити свій лист з резюме та надіслати за адресою uchitel2100@gmail.com з назвою, наприклад: «Резюме_Іванов» та текстом повідомлення: «Доброго дня! Прошу розглянути мою кандидатуру на вакантну позицію… і ознайомитися з моїм резюме у вкладеному файлі. З повагою, …» *

Номер слайду 18

Домашнє завдання Інформатика: Виписати по 10 смайлів та їх значення; Економіка: Визначити типи безробіття за ситуаціями. *

Номер слайду 19

Що я отримав(ла) на уроці? 1. Сьогодні на уроці мені вдалось… 2. Мені сподобалось (було цікавим)… 3. Що викликало труднощі… 4. Не вдалося… 5. Мені було на уроці… *

Номер слайду 20

*

Перегляд файлу

1

 

E:\Робочий стіл\Наліпки\241871_html_3fb9f3f7.pngКомунальний заклад

«Полтавська вечірня (змінна) школа №1

Полтавської міської ради Полтавської області»

 

 

 

 

 

Інтегрований урок з інформатики та економіки

на тему: «Функціонування електронної пошти

як засіб вирішення проблем безробіття»

 

 

 

Підготували

вчителі інформатики

та економіки

Онопрієнко О.О.,

Руденко Ю.І.

 

 

 

 

 

Полтава-2015


Мета:

1) Навчальна:

- формувати в учнів уміння вирішувати проблеми за допомогою електронної пошти, вміння працювати з нею, створювати та відправляти електронні листи;

- узагальнити поняття: «безробіття», «зайняті», «безробітні»; види безробіття;

2) Розвиваюча:

- Сприяти розвитку в учнів вміння застосовувати отримані знання за допомогою інформаційних технологій;

3) Виховна:

- Виховувати інтерес до предметів інформатики та економіки, виховувати бережливість, працездатність, самостійність; формувати соціально активну особистість.

Завдання уроку:
- Навчити самостійно працювати з інформацією;
- Закріпити отримані знання;
- Навчити взаємодіяти.
 Методи навчання:
- Пояснювально-ілюстративний;
- Відеометод;
- Евристичний.
Тип уроку: інтегрований.
Вид уроку: комбінований.

Обладнання: мультимедійний проектор, інтерактивна дошка, презентація, «зошит одного уроку», підручники, картки з опорними поняттями, смайлики, відеокліп.

Час: 45 хвилин.

 

Етапи уроку:


1. Організаційний момент.

2. Повідомлення теми уроку, мотивація навчальної діяльності.

3. Формування вмінь і навичок.

4. Узагальнення та систематизація знань, умінь та навичок.

5. Домашнє завдання.

6. Підсумок уроку.

 

 


Хід уроку

  1. Організаційна частина.

Добрий день, дорогі діти! Сьогодні у нас досить незвичний урок. Ми спробуємо поєднати Ваші знання з предметів «Інформатика» та «Економіка». Інформатика та економіка тісно пов’язані між собою, тому що сучасна економіка потребує великих математичних розрахунків, які можна виконати за допомогою комп’ютерних програм.

 

  1. Повідомлення теми уроку, мотивація навчальної діяльності.

Сьогодні ми пропонуємо Вам разом з нами визначити тему уроку. Скажіть, будь ласка, хто з Вас пише листи рідним і близьким ручкою на папері і відправляє їх поштою? Підніміть, будь ласка, руки. (Діти піднімають руки)

А як же спілкуються інші? (телефон, інтернет).

Сучасне спілкування не можливо уявити без використання комп’ютерних мереж. То ж як називається послуга комп’ютерних мереж по обміну листами? (Електронна пошта).

З темою ми з Вами визначилися.

  1. Формування вмінь і навичок.

Електронна пошта формує вміння і навички. Одним із таких вмінь є спілкування, яке відіграє в житті людини дуже важливу роль. Пошта вже багато років виконує посередника в людському спілкуванні. Тому мабуть закономірно, що один з найстаріших серверів Інтернет - електронна пошта посідає одне з найперших місць по популярності. А поштою названа, як Ви вже знаєте, тому, що забезпечує доставку листів від відправника до одержувача. Виходить, що в цьому режимі Інтернет виконує які функції? Відповідь: листоноші.

Електронний лист замінив звичайне листування, але, як і будь-яке листування він має свої правила. То ж давайте їх пригадаємо:

  •               Не вказуйте свою електронну адресу на сумнівних сайтах, форумах і конференціях.
  •               Якщо спам усе-таки потрапив до вас, ніколи не відповідайте на ці повідомлення і не користуйтеся вказаними в них посиланнями.

 Під час спілкування електронною поштою потрібно дотримуватися певних правил етикету. Давайте разом назвемо їх:

  •               Будьте обережні з гумором і емоціями.
  •               Подумайте, перш ніж надіслати лист.
  •               Тема повідомлення має бути чіткою та зрозумілою.
  •               Намагайтеся писати короткі повідомлення.
  •               Не варто писати ТІЛЬКИ ВЕЛИКИМИ БУКВАМИ.
  •               Уважно ставтеся до образливої та конфіденційної інформації.
  •               Намагайтесь уникати орфографічних і граматичних помилок в офіційному та діловому спілкуванні.

Скажіть, будь ласка, чи знає хтось із Вас ким і коли була розроблена перша поштова програма?

Перша поштова програма SNDMSG (англ. send message - відправити повідомлення) була розроблена в 1971 році Реєм Томлінсоном (нар. у 1941 р.), інженером компанії Воlt Веranek and Newman (ВВN) для мережі АRPANet.

Першою адресою електронної пошти була адреса її винахідника tomlinson@bbn-tenexa. Символ @ для з'єднання частин поштової адреси був обраний ним же за його значення на. Українські користувачі частіше називають його сленговими словами «собачка» або «равлик».

Першим листом, надісланим електронною поштою, був лист від Рея Томлінсона його колегам з повідомленням про появу нової можливості спілкування в мережі електронної пошти.

Завдання 1:

Для того, щоб Ви правильно виконали завдання практичної роботи , давайте пригадаємо, як записується електронна адреса.

Заповніть схему складовими адреси електронної поштової скриньки:

 

Всі пригадали? Тож переходимо до наступного завдання.

Завдання 2:

Ваше завдання: вказати адреси електронних поштових скриньок з правильною структурою та пояснити, у чому полягає порушення структури адреси в інших записах:

  1. pupil@ua
  2. pupil@school.region.ua
  3. pupil@school@region.ua
  4. pupil.school.region.ua
  5. pupil@194.40.125.18
  6. pupil@school-region.ua

Молодці! Отже, ми з Вами повторили правильну структуру адреси електронної скриньки.

Існує безліч видів електронних листів. Серед них є вид ділового листа – резюме.

Так як багато хто з вас уже працює то напевно знайомий з цим видом ділового листа. Скажіть, будь ласка, то що ж таке «Резюме»?

Резюме – вид документа, в якому подаються короткі відомості про навчання, трудову діяльність та професійні успіхи й досягнення особи, яка його складає. Мета резюме: зацікавити роботодавця своєю кандидатурою.

Як ви думаєте, хто найчастіше користується такими листами?

Найчастіше такими листами користуються люди, які шукають роботу, тобто безробітні.

А хто такі безробітні?

Безробітні - це люди, які не мають роботи, активно її шукають, але не знайшли роботу з якої-небудь причини.

Кожен працівник може в той чи інший момент залишитися безробітним, в силу різних обставин. Це можуть бути особисті обставини - переїзд на нове місце проживання, стан здоров'я, підвищення кваліфікації, бажання знайти роботу, що забезпечує кар'єрний ріст і інше. Залишитися без роботи можна і за обставинами,  які мало залежить від людини - спад в економіці, зміна галузевої структури та ін . 

 Давайте подумаємо, які проблеми в суспільстві і в економіці країни тягне за собою безробіття?

1)Безробітня людина нічого не виробляє, тому безробіття перешкоджає зростанню добробуту країни.

2) Зростання безробіття скорочує попит на товари на ринку, ускладнює збут товарів і сприяє скороченню робочих місць.

3) Безробіття загострює політичну ситуацію в країні.

4) Зростання безробіття веде до зростання кількості злочинів з метою легкої наживи.

Будь ласка, до вашої уваги відеоролик.

(відео «Крадіжка»)

Тому, за будь яких обставин не потрібно йти на злочин заради легкого заробітку.

А зараз давайте пригадаємо які існують види безробіття?

Розрізняють такі види безробіття:
Фрикційне
Структурне
Циклічне

1)Фрикційне безробіття - легка і нетривала форма.

Виникає тоді, коли:

- частина людей добровільно змінює місце роботи,

- частина шукає нову роботу через звільнення,

- частина тимчасово втратила сезонну роботу, 

- частина вперше шукає роботу.

2) Структурне безробіття виникає під час змін в економіці, зокрема швидкому розвитку науково-технічного прогресу.

3) Циклічне безробіття виникає за циклічних спадів, коли відбувається скорочення обсягів виробництва. Внаслідок цього падає сукупний попит на робочу силу і зайнятість скорочується. Найбільш тяжка форма безробіття. Кількість робочих місць менша за кількість безробітних.

Давайте визначимо статус осіб із точки зору їх зайнятості.

Завдання 1

Визначте статус осіб із точки зору їх зайнятості (зайняті, безробітні (уточніть форму безробіття), економічно неактивні):

  1. рахівник, звільнений із роботи у зв'язку з комп'ютеризацією, який навчається на курсах перекваліфікації; структурне безробіття
  2. автомеханік, який звільнився з роботи у зв'язку з переїздом до Києва; фрикційне безробіття
  3. робітниця швейного підприємства, яка перебуває в декретній відпустці; зайнята
  4. програміст, який звільнився через погіршення зору й шукає роботу; фрикційне безробіття
  5. студент другого курсу університету; зайнятий
  6. жінка, яка присвятила себе догляду за дітьми. економічно неактивна.

Давайте зараз уявно поділимо клас на 2 групи.

Завдання: Позитивні та негативні сторони безробіття та електронної пошти.

В кожного з вас на партах лежать сигнальні картки зеленого та червоного кольорів. Кожен обирає картку відповідно до позитивних чи негативних сторін безробіття та електронної пошти і піднімають по-черзі їх в руках, озвучуючи їх вибір.

Творчим домашнім завданням у вас було підготувати повідомлення про електронний лист «СПАМ», та з економіки «Закон Оукена».

Повідомлення учнів

Набридливий лист «СПАМ»         

Для розсилки спаму зараз активно використовуються всі можливі технічні хитрощі (відкриті релеї, ботнети, підроблені повідомлення про неможливість доставки, проксі-сервери, сервери безкоштовної пошти, допускають автоматизацію відправки пошти).

Обсяг спаму складає 80% від загальної поштового листування (тобто перевищує обсяг корисної поштового навантаження в 5 разів). 

Для боротьби зі спамом були розроблені різні механізми (чорні списки відправників, сірі списки, потребують повторного звернення поштового сервера для відправки, контекстні фільтри). 

Прослухавши повідомлення, на вашу думку, що можна сказати про спам?

Закон Оукена

Відомий американський економіст Артур Оукен установив зв'язок між рівнем безробіття та відставанням за обсягами ВВП. Цей зв'язок відомий зараз як закон Оукена: якщо фактичний рівень безробіття перевищує його природний рівень на 1%, то втрати ВВП становлять 2-3%.  Коефіцієнт Оукена – це коефіцієнт чутливості ВВП до динаміки циклічного безробіття.

Як на вашу думку, впливає рівень безробіття на обсяг ВВП?

4. Узагальнення та систематизація знань, умінь та навичок.

Пригадавши ввесь теоретичний матеріал, ми перейдемо до виконання практичного завдання. Але перед цим пригадаємо правила техніки безпеки у кабінеті інформатики.

Інструктаж з БЖД. Практична робота.

Завдання :

На попередньому уроці ви створювали своє резюме.

То ж Ваше завдання:

створити лист з резюме та надіслати за адресою uchitel2100@gmail.com з назвою наприклад: «Резюме_Іванов» та текстом повідомлення:

«Доброго дня! Прошу розглянути мою кандидатуру на вакантну позицію ... і ознайомитися з моїм резюме у вкладеному файлі. З повагою, ... »

ХІД РОБОТИ

Інструктивна картка

  1.    Запустіть браузер Internet, який дає змогу працювати з електронною поштою і увійдіть у поштову систему.
  2.    Виконайте команду підготовки нового листа.
  3.    Уведіть електронну адресу адресата uchitel2100@gmail.com.
  4.    Уведіть тему листа.
  5.    Уведіть текст листа.

7. Приєднайте до листа (Прикріпити/Attachment) Ваше резюме.

8. Задайте параметр підтвердження отримання листа адресатом.

9. Відправте листа.

10. Закрийте програму для роботи з електронною поштою.

5. Домашнє завдання.

З інформатики: опрацювати тему «Етикет електронного спілкування». Виписати по 10 «смайлів» їх значення;

З економіки:

Для кожної з наступних ситуацій визначте тип безробіття.

  1.   Український шахтар, який припинив роботу внаслідок закриття шахти у період економічної кризи;
  2.   Менеджер, який залишив роботу в м. Хмельницькому, щоб знайти нову у Києві;
  3.   Працівники приватної майстерні, що виготовляло шкіряні вироби  втратили роботу у зв’язку із скороченням обсягів продажу під час спаду ділової активності;
  4.   Випускник загальноосвітньої школи протягом двох місяців шукає роботу, але його не беруть тому, що він не має кваліфікації;
  5.   Випускник університету вперше шукає роботу;
  6.   Безробітний працівник автомобільного заводу замінений роботом;
  7.   Програміст, який відмовився від роботи через низьку зарплату;
  8.   Рибалка, який влітку працював на траулері в Мурманську, взимку не може знайти роботу;
  9.   Лейтенант збройних сил, звільнений у зв’язку із скороченням штатів;
  10.          Шофер, який звільнився у зв’язку з погіршенням зору і шукає іншу роботу, для якої не потрібен гарний зір.

Отже, давайте проведемо оцінювання.

6. Підведення підсумків уроку.

1. Рефлексія.

Що я отримав (ла) на уроці?

Запитання

   Відповідь

1. Сьогодні на уроці мені вдалось…

1. відіслати електронного листа;

2. виконати всі завдання;

3. отримати хорошу оцінку.

2. Мені сподобалось (було цікавим)…

1. поєднання двох предметів;

2. практичне завдання;

3. визначати позитивні та негативні сторони безробіття та електронної пошти.

3. Що викликало труднощі…

1. відсилання листа;

2. визначення статусу осіб з точки зору їх зайнятості;

3. не було труднощів.

4. Не вдалося…

1. запам’ятати основні терміни з економіки;

2. більше часу попрацювати за комп’ютером;

3. виконати практичну роботу.

5. Мені було на уроці…

1. цікаво;

2. нудно;

3. все зрозуміло.

Сьогодні на уроці ми з Вами гарно спілкувалися.

Є різні думки на рахунок електронної пошти і в Інтернеті ви знайдете багато чого, але вибирати вам що добре, що погано, що стане в пригоді, що допоможе Вам. Але сучасна людина повинна користуватися електронною поштою і мати свою електронну скриньку. Користуйтеся, листуйтеся культурно і толерантно!

Дякуємо за увагу! До побачення.

 

zip
До підручника
Економіка (рівень стандарту, академічний рівень) 11 клас (Крупська Л.П., Тимченко І.Є., Чорна Т. І.)
Додано
20 лютого 2018
Переглядів
1313
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку