Математична інтелектуальна гра "Що? Де? Коли?"

Про матеріал

Математична інтелектуальна гра "Що? Де? Коли?" для учнів 9-11 класів розвиває пізнавальну активність учнів, інтерес до математики, виховує навички роботи в групі для досягнення спільної мети.

Перегляд файлу

Математична інтелектуальна гра

 для учнів 9-11 класів «Що? Де? Коли?»

Мета: розвивати пізнавальну активність учнів, інтерес до математики, до самостійної творчої діяльності, виховувати навички роботи в групі для досягнення спільної мети.

Обладнання: комп’ютер, мультимедійний проектор.

Хід гри

Вед. 1. День добрий всім отут присутнім!

День добрий всім , хто тут зібрався!

Хто у безмежний, в  незабутній

У вир до математики попався!

Вед. 2. Хто дружить з ромбом і квадратом.

 Кому давно вже сниться куб!

 Кому трикутник вже за брата,

 Хто на відрізок « має зуб»!

Вед.1.  Хто чув уже про Ейлера,

             Про інтеграли й похідну,

             Хто користується шпаргалками

             Хто знає формулу ( і не одну).

Вед. 2  Для кого призма справжня краля,

             А піраміда – «вищий клас».

             Тих ми вітаємо у залі

             І дякуємо, що прийшли до нас!

Вед.1 Любі друзі, шановні гості! Ми раді вас вітати на інтелектуально-пізнавальній грі «Що? Де? Коли?»

Вед. 2  Математика — наука молодих. Інакше бути не може. Заняття математикою — це така гімнастика розуму, для якої потрібна вся гнучкість і вся витривалість молодості. (Р. Віккєр).

Вед.1. Хто в дитинстві займається математикою, той розвиває увагу, тренує мозок, волю, виховує в собі наполегливість і завзятість у досягненні мети. (А. Марушкевич).

Вед. 2 Діапазон практичного застосування математики величезний! Яку б науку ви не вивчали, до якого б ВУЗу ви не вступали, в якій би галузі ви не працювали, всюди обов'язково потрібні математичні знання.

Вед.1. Сьогодні перед вами розгорнеться цікава та запекла боротьба серед самих кмітливих, допитливих, спритних математиків нашої школи.

Вед.2 Представляємо наші команди. Команда 9 класу, до складу якої входять( назвати учасників)

Вед.1. Команда 10 класу у складі ( називають)

Вед.2 Команду 11 класів представляють  ( називають)

Вед.1.  Жодне змагання не можна уявити без поважного і компетентного журі, яке вирішуватиме долю команд.

           ( представлення журі).

Вед.2. Нагадуємо правила гри. По колу розкладено 11 запитань. Грає те питання, на якому зупинилась стрілка вовчка. На обговорення питання відводиться рівно одна хвилина. Відповідь приймається на листочках членами журі. Команди по черзі озвучують свої міркування. Журі виставляє оцінки. Гра продовжується до останнього питання.

Пісня 10 класу.

Вед.1.  Дорогі учасники гри, захватіть з собою кмітливість, винахідливість, сміливість, а сміливість, говорять, міста бере, і тоді перемога завжди буде за вами. Успіхів всім вам! Розпочинаємо гру.

Запитання 1.

Вед.2. Час скінчився, Команди просимо записати відповіді на листочки і подати журі.

 ( Відповіді подали).

Вед.1 Просимо озвучити свої відповіді. Увага на екран. Правильна відповідь.

Вед.2. Дякуємо. Наступне запитання.

Після 2запитання математична пауза.

Вед.1 А зараз математична пауза. Учні 9 класу підготували презентацію. Надаємо їм слово. ( Презентація 9 класу).

Вед.2. Дякуємо учням 9 класу. А ми продовжуємо гру. Наступне запитання.

Запитання 3.

Вед.1. Настав час музичної паузи. ( Пісня 9 класу).

Вед.2. Учасники команд відпочили і ми продовжуємо.

4 запитання.

Вед.1. Шановні вболівальники, ви прийшли на свято розуму, кмітливості, допитливості, тож давайте подивимось, як ви знаєте і поважаєте царицю наук  - математику. Запитання для вас.

  1. 2 в квадраті дорівнює 4; 3 в квадраті дорівнює 9; кут в квадраті? (90°).
  2. Зустрічаються 2 однокласники, які не бачилися з дитинства. Між ними відбувається така розмова.
  • Як живеш?
  • Та нічого, збираюсь одружуватись. А ти маєш см'ю?
  • Так, в мене вже й донька є.
  • А як звуть твою доньку?
  • Та так, як і її матір.
  • А скільки ж років твоїй Маринці?

Як співрозмовник, довідався ім'я дитини?

(Зустрілися однокласник і однокласниця)

3. Двоє друзів підійшли до річки, на березі якої стояв човен, що може перевозити лише одну людину. І все ж друзям вдалося переправитися на інший бік, як це відбулося?

(Друзі підійшли до різних берегів річки).

4. Якщо в 12 год. дня іде дощ, то чи можна ждати через 36 годин сонячної погоди?

( Ні. Це буде ніч).

5.Цеглина має масу 2 кг і півцеглини. Яка масав сієї цеглини? ( 4 кг)

6.Кравець має 18м сукна і щодня відрізає від нього по 3 м. На який день від це зробить останній раз?  (на п'ятий день).

7.На уроці фізкультури учні стали в один ряд на відстані 1 м один від одного. Весь ряд був завдовжки 25 м. Скільки було учнів?    (26).

Вед.2. Продовжуємо гру. 5 запитання.

6 запитання.

Вед.1. Надаємо слово учням 11-Б класу. Ваша математична презентація.

(Презентація 11-Б класу)

Вед.2. Продовжуємо. 7 запитання.

Вед.1. Настав час музичної паузи. Пісня 9-Б класу.

Вед.2. Увага! 8 запитання.

Вед.1. А що ж цікавого з математики підготували нам учні 11-А класу?

(Презентація 11-А класу)

9 запитання.

Вед.2. Вас вітають учні 9-А класу. (Пісня 9-А)

Вед. 1. Продовжуємо гру.

10 запитання

Пісня 9-А класу.

Вед.2. Останнє запитання.

Вед.1. Глибина і абстракції сила,

 Підрахунок в задачі стрункий.

 Строга логіка, виклад красивий,

 Математиків ваблять віки.

Вед.2. Проникаючи в зоряні далі,

 В таємниці земної кори,

 Математика всіх закликає:

 Ти міркуй, фантазуй і твори!

( Пісня 11 класу. )

Вед.2. Останнє запитання вже прозвучало і відповідь ми вже почули. Тож цікаво почути результати нашої інтелектуальної гри. Надаємо слово журі.

Слово журі.

Вітаємо переможців!

 

Запиитання до заходу

1. По  стеблу рослини, висота якої 1 м, лізе гусінь. За день вона піднімається на 4 дм, а за ніч спускається на 2 дм. На який день гусінь буде на вершині?

Відповідь: На четвертий день

2. Математик випадково потрапив у невелике місто і, не маючи справ, вирішив підстригтися. В місті було лише дві перукарні. Зазирнувши до одного майстра, математик побачив, що в салоні брудно, сам майстер неохайно підстрижений. В салоні іншого майстра була ідеальна чистота, а власник  його був бездоганно підстрижений. Поміркувавши, математик попрямував стригтися до першої перукарні. Чому?

Відповідь: У місті тільки два салони, а це означає, що мастри стрижуть один одного.

3. З  заліза виплавили три куба з ребрами 3, 4 і 5 дм. Потім їх розплавили і виплавили один куб. Чому дорівнює довжина його ребра?

Відповідь: 6 дм3

4. У скільки разів кількість сходинок, які повинні пройти, піднімаючись на 16 поверх ,більше від кількості сходинок, пройдених до 4 поверху?

Відповідь: У 5 разів.

5. Команда отримує стрічку довжиною     м. Як відрізати від неї півметра, не користуючись вимірювальними приладами.

Відповідь: Стрічку поділити на 4 частини і одну частину відрізати

6. Двоє хлопчаків їли сливи. Один сказав другому: «Дай мені свої дві сливи, тоді у нас буде порівну». На що другий відповів: «Ні , краще ти дай мені свої дві сливи, тоді у мене буде у 2 рази > слив, ніж у тебе». Скільки слив було у кожного хлопця?

Відповідь: У I – 10 слив, у II – 14.

7. Мешканці трьох будинків повинні так вибрати місце для криниці, щоб вона була на однаковій відстані від усіх трьох будинків. Як це зробити?

Деньги СССР и сейчас (14 банкнот)

Відповідь: К – центр кола описаного навколо трикутника

8. Індійці  називали його «сунья», а арабські математики «сифр». Як  називаємо ми його зараз?

Відповідь: Нуль

9. ЙОГО не тільки бачили всі, але і «мали з НИМ справу», особливо хлопчаки. ВІН складається з 20 шестикутників і 12 п’ятикутників. Що  в чорному ящику?

Відповідь: Футбольний м’яч

10. Три мисливці варили кашу. Один всипав 2 склянки крупи, другий – 1, а в третього крупи не було. Вони з’їли каші порівну. Третій мисливець сказав: «Дякую, за кашу. У мене залишилось 5 патронів, беріть їх і поділіться». Як поділити патрони у відповідності з вкладом?

Відповідь: Всі патрони треба віддати 1 мисливцю, бо всі з’їли по склянці каші, отже другий їв свою кашу

11. На столі стоять 6 склянок. Три з них , що стоять підряд, порожні, а в три налито воду. Зробіть так, щоб порожні й повні склянки чергувались. Взяти  в руки можна тільки 1 склянку.

Відповідь: Перелити з другої в п’яту.

 

 

 

docx
Додано
10 липня 2018
Переглядів
877
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку