Лінійка відкриття тижня математики розвиває інтерес до предмету, спонукає учнів поглиблювати і розширювати знання математики. Розробка містить цікаві і повчальні сценки, математичні загадки.
Тиждень математики
Лінійка відкриття тижня
1 ведучий
Увага! Увага!
Послухайте нас!
Цiкаву новину
Повідати час.
2-й ведучий.
Увага! Увага!
Не слухайте мимоволi.
Тиждень науки
Вiдкривається в школi.
1-й ведучий.
Тиждень казковий, незвичний.
А зветься він — математичний.
Хто розум, увагу, винахідливість має,
Нехай у гостi до нас завітає.
2-й ведучий.
А хто ще не встиг
Математику полюбити,
Ми з тим збираємось мiцно дружити.
Бо поведемо всiх по дорозi до знань:
Обчислнвь, задач, мiркувань та рiвнянь.
1-й ведучий
Міняється все, що в людини довкола,
Та світ є незмінний - світ точних наук.
І славну царицю ми красно вітаєм
За ріки із формул на дошках з-під рук.
2-й ведучий.
За те, що задачам, важким теоремам
Щодня їй доводиться учнів учити
Ми впевнено скажем: без цифр і без формул
В сучасному світі не можна вже жити.
1-й ведучий.
Від неї побажання вам строгі та точні:
Щоб учні розумні були всі підряд,
"Мізки" щоб у них - наче той калькулятор,
І в кожного - творчий "плюсовий" заряд!
1-й ведучий. .
Важко уявити собі життя людей без математики — у цьому не допоможе навіть найсміливіша фантазія.
2-й ведучий.
Якось в одній країні організували конкурс на кращий твір «Як би людина жила без математики?».
1-й ведучий.
Ну і що?
2-й ведучий.
За кращий твір обіцяли дуже велику винагороду.
1-й ведучий.
хто ж її одержав?
2-й ведучий.
Уяви собі, що ніхто. На конкурс не було подано жодної роботи: навіть найталановитіші фантасти не змогли уявити, як можна жити без математики.
1-й ведучий. Так, історія цього конкурсу ще раз переконує нас, що життя без математики не можливе.
2-й ведучий.
Люди живуть і працюють.
1-й ведучий.
Відкривають таємниці атома.
2-й ведучий.
Літають у космос, спускаються на дно океанів та в глибини Землі.
1-й ведучий.
І завжди їм допомагає математика.
2-й ведучий.
Але цього тижня ми говоритимемо не про місце математики в житті людини...
...а покажемо, якою цікавою і захоплюючою може бути ця наука.
Учень 1
А мені математика — мука,
В ній немає живої краси,
Це важка, нецікава наука —
В ній лиш символи й формул «ліси».
1-й ведучий.
З тим, що математика — наука нелегка, погодитися можна. Але той, хто розуміє математику, ніколи не розгубиться в «лісі» формул і символів.
Учень 1
А хіба ж неправда, що в математиці скрізь нудьга?
2-й ведучий.
Звичайно, ні.
Учень 1.
Але ж в математиці немає краси. Хіба неправда?
1-й ведучий.
Зрозумій, ти не правий, мій друже
Не тим шляхом ти пішов.
Із задачами, певно, не дружиш,
То й поезії в них не знайшов.
Відео
Учень 1
«Хоч ти смійся, а хоч плач
Не люблю я тих задач.
А чому терплю невдачі?
Чом серджусь на ті задачі?
Чи задачник непутящий,
Чи таланту десь узяти?
Та знайшов я спосіб кращий:
Тільки відповідь читати.
Ви учіться, хто бажає,
Я б здоров'я не втрачав,
На умову не зважаю:
Раз — помножив, два — додав».
2-й ведучий.
Ні, не хитра ця наука,
Якщо відповідь читать,
Може статись дід за внука,
Буде меншим літ на п'ять.
А друкарська десь машина
Нам дала п'ять тонн вівса.
Що ж ми учневі поставим
За подібні чудеса?
Учитель: Ну що, Петров? Що ж мені з тобою робити?
Петров: А що?
Учитель: Весь рік ти нічого не робив, нічого не вчив. Що тобі ставити за семестр, прямо не знаю.
Петров (похмуро дивлячись у підлогу): Я, Світлана Євгеніївна , науковою працею займався.
Учитель: Та що ти? Якою ж?
Петров: Я вирішив, що вся математика наша невірна і … довів це!
Учитель: Ну і як же, товаришу Великий Петров, ви цього досягли?
Петров: А-а, що там говорити ,Світлана Євгеніївна,! Я ж не винен, що Піфагор помилявся і цей … Архімед!
Учитель: Архімед?
Петров: І він теж, Адже говорили, що три дорівнює лише трьом.
Учитель: А чому ж іще?
Петров (урочисто): Це неправильно! Я довів, що три дорівнює семи!
Учитель: Як це?
Петров: А от, дивіться: 15 -15 = 0. Вірно?
Учитель: Вірно.
Петров: 35 – 35 = 0 – теж вірно. Значить, 15-15 = 35-35. Вірно?
Учитель: Вірно.
Петров: Виносимо спільниі множники а дужки: 3 (5-5) = 7 (5-5). Вірно?
Учитель: Точно.
Петров: Хе-хе! (5-5) = (5-5). Це теж вірно!
Учитель: Так.
Петров:Ділимо на 5-5. Тоді все догори дном: 3 = 7!
Учитель: Ага! Так, Петров, дожили.
Петров: Я не хотів, Світлана Євгеніївна. Але проти науки … не схибити!
Учитель: Зрозуміло. Дивись: 48-48 = 0. Вірно? (сл.)
Петров: Точно!
Учитель: 8-8 = 0 – теж вірно. Тоді 48-48 = 8-8. Теж вірно?
Петров: Точно, Світлана Євгеніївна , точно.
Учитель: Виносимо спільні множники: 12 (4-4) = 2 (4-4). Вірно?
Петров: Вірно!
Учитель: Тоді все, Петров, ставлю тобі «2»!
Петров: За що Світлана Євгеніївна,?
Учитель: А ти не переймайся, Петров, адже якщо ми розділимо обидві частини рівності на (4-4), то12 = 2. Так ти робив?
Петров: Ну, припустимо.
Учитель: Ось я і ставлю «2», чи не все одно. А?
Петров: Ні, не все одно, Світлана Євгеніївна , «12» краще.
Вчитель: Можливо, краще, Петров, але поки ти цього не доведеш, у тебе буде двійка за рік, яка дорівнює, по-твоєму,12!
А чому так вийшло, діти? Хто знає?
1-й ведучий. А тепер подивимось, що буває з тими, що не вчать математику…
Сценка
Прийшов зі школи наш Данило
Щоденник заховав уміло.
Та враз побачила це мати,
Що ж, це доведеться показати…
Зітхнула матінка повільно,
Бо там-ого!- «незадовільно»:
«Я не повірила б нізащо,
Що в мене син- таке ледащо!»
«За що отримав одиницю?» -
Данилові морга сестриця,
«Сказав я, що гіпотенуза
То особливий вид медузи…
«Ти ще й на двійку потрудився?» -
В розмову батько тут втрутився.
Отож, учителька завзято
Про землекопів і лопати
Чомусь задачку задала
І де вона її взяла?
Я біля дошки, як умів,
Її розв’язував, як вмів,
І ось, закінчена робота
Два, і дві треті землекопа
У мене вийшло.
Я старався!
Тільки чомусь весь клас сміявся?
«Ой, горе, йди-но краще спати!» -
Данилові сказала мати.
Заснув хлопчина. Та вночі,
Йому приснився сон страшний
Десь на галявині лісовій,
Серед пахучої трави
Лежав без ніг і голови
Його нещасний землекоп…
Хто б поміг йому?
Ну, хто б?
Схопивсь Данино, стрепенувся:
«Ой, матінко моя!
Тепер вже точно присягнусь,
Що дроби вивчу я»
2-й ведучий
Будеш, друже, трудитись сумлінно
У навчанні уникнеш невдач
І розв'яжеш на «добре» й «відмінно»
Не десяток, а сотні задач.
Пісня
1-й ведучий: Шановні учні! До Вас на свято прийшли гості: принц Нуль та сама цариця Математика!
Слова про Ноль
Нуль: Ой біда! Біда прийшла!
1-й ведучий: Що трапилося, шановний принц Нуль? Де Ваша мати, цариця Математика?
Нуль: Страшна нескінченність забрала її в свої тенета. А Вам вона хоче передати ультиматум. Та ось вона вже….
Нескінченність: Тремтіть усі!
Я – нескінченність! Володарка усього світу.
В своїх обіймах я тримаю
І час , і простір…
Вимагаю, щоб Ви мене всі поважали
Та з почестями зустрічали.
Не буде більш ніякої науки
Не можна нескінченність взяти в руки!
Цариця ваша в мене у полоні.
Мені ви доведіть, що Вам вона потрібна
Що знаєте і любите її…
І може відпущу, а може й ні…
1-й ведучий: Що ж робити?
Нуль:Діти, допоможіть нам! Відгадайте загадки, звільніть царицю –Математику з полону! 1-й ведучий.
(ЗАГАДКИ для слухачів.)
1.Чотири рівні сторони,
Є й кути – прямі вони.
Знають учні всі підряд
Цю фігуру звуть……
(квадрат)
2.Є у кола вірний друг, називається він….. (круг)
3. Ця точка горда і щаслива,
Бо роль у неї особлива: Вона куту назву дає,
Його сторін початком є.
Ця точка для кута єдина
І називається…….
(вершина)
4. Їх у підручнику багато,
і кожну треба розв’язати.
Тож не будьте ви ледачі
Та розв’язуйте…….
(задачі)
5. Гострий кут він переріс
до тупого не доріс.
Як відомо, кут такий
Називається…….(прямий)
6. Вона – особа граматична,
Але і до обчислень звична
Із дробом десятковим дружить
І знаком розділовим служить.
Вам усім вона відома,
А ім’я їй дали…….(кома)
7. По ній довго можна йти
Кінця-краю не знайти.
І початку там нема,
Бо ця лінія….(пряма)
8. Він дві різні назви має
Його бухгалтер поважає.
У бізнесі, торгівлі – всюди
З ним звикли справу мати люди.
Виконує свою роботу,
А називається……(відсоток)
Нескінченність: Всі загадки відгадали! Буде по-вашому. Відпущу полонянку. Тепер славетна цариця завітає до вас на святковий тиждень математики!
Всі: Ура!
1-й ведучий
Тим, хто вчить математику,
Тим, хто любить математику,
Тим, хто ще не знає математику,
Тиждень математики присвячується.
2-й ведучий
Скільки ще теорем невідкритих
І задач нерозв’язаних є!
Хай живе математика в світі
І для розуму думки дає!