Лінійка відкриття тижня математики у школі

Про матеріал

Лінійка відкриття тижня математики розвиває інтерес до предмету, спонукає учнів поглиблювати і розширювати знання математики. Розробка містить цікаві і повчальні сценки, математичні загадки.

Перегляд файлу

Тиждень математики

Лінійка відкриття тижня

1 ведучий          

Увага! Увага!

Послухайте нас!

Цiкаву новину

Повідати час.

2-й ведучий.      

Увага! Увага!

Не слухайте мимоволi.

Тиждень науки

Вiдкривається в школi.

1-й ведучий.                     

Тиждень казковий, незвичний.

А зветься він — математичний.

Хто розум, увагу, винахідливість має,

Нехай у гостi до нас завітає.

 2-й ведучий.           

А хто ще не встиг

Математику полюбити,

Ми з тим збираємось мiцно дружити.

Бо поведемо всiх по дорозi до знань:

Обчислнвь, задач, мiркувань та рiвнянь.

1-й ведучий

Міняється все, що в людини довкола,
Та світ є незмінний - світ точних наук.
І славну царицю ми красно вітаєм
За ріки із формул на дошках з-під рук.
2-й ведучий.                

За те, що задачам, важким теоремам
Щодня їй доводиться учнів учити
Ми впевнено скажем: без цифр і без формул
В сучасному світі не можна вже жити.
1-й ведучий.                        
Від неї побажання вам строгі та точні:
Щоб учні розумні були всі підряд,
"Мізки" щоб у них - наче той калькулятор,
І в кожного - творчий "плюсовий" заряд!

1-й ведучий.         .     

Важко уявити собі життя людей без математики — у цьому не допоможе навіть найсміливіша фантазія.

2-й ведучий.             

Якось в одній країні організували конкурс на кращий твір «Як би людина жила без математики?».

1-й ведучий.    

Ну і що?

2-й ведучий.   

За кращий твір обіцяли дуже велику винагороду.

1-й ведучий.     

 хто ж її одержав?

2-й ведучий.   

Уяви собі, що ніхто. На конкурс не було подано жодної роботи:  навіть найталановитіші фантасти не змогли уявити, як можна жити без математики.

1-й ведучий.     Так, історія цього конкурсу ще раз переконує нас, що життя без математики не можливе.

2-й ведучий.      

Люди живуть і працюють.

1-й ведучий.    

Відкривають таємниці атома.

2-й ведучий.     

Літають у космос, спускаються на дно океанів та в глибини Землі.

1-й ведучий.         

  І завжди їм допомагає математика.

2-й ведучий.        

Але цього тижня ми говоритимемо не про місце математики в житті людини...

  ...а покажемо, якою цікавою і захоплюючою може бути ця наука.

Учень 1     

А мені математика — мука,
В ній немає живої краси,
Це важка, нецікава наука —
В ній лиш символи й формул «ліси».

1-й ведучий.         

 З тим, що математика — наука нелегка, погодитися можна. Але той, хто розуміє математику, ніколи не розгубиться в «лісі» формул і символів.

Учень 1           

  А хіба ж неправда, що в математиці скрізь нудьга?

2-й ведучий.    

 Звичайно, ні.

Учень 1.        

 Але ж в математиці немає краси. Хіба неправда?

1-й ведучий.     

Зрозумій, ти не правий, мій друже

Не тим шляхом ти пішов.

Із задачами, певно, не дружиш,

То й поезії в них не знайшов.

Відео

Учень 1

«Хоч ти смійся, а хоч плач    

Не люблю я тих задач.
А чому терплю невдачі?
Чом серджусь на ті задачі?

Чи задачник непутящий,
Чи таланту десь узяти?

Та знайшов я спосіб кращий:

Тільки відповідь читати.

Ви учіться, хто бажає,
Я б здоров'я не втрачав,
На умову не зважаю:

Раз — помножив, два — додав».

 2-й ведучий.     

Ні, не хитра ця наука,
Якщо відповідь читать,
Може статись дід за внука,
Буде меншим літ на п'ять.

А друкарська десь машина
Нам дала п'ять тонн вівса.
Що ж ми учневі  поставим
За подібні чудеса?

 

Сценка “3=7 и 2=5″       

Учитель: Ну що, Петров? Що ж мені з тобою робити?
Петров: А що?
Учитель: Весь рік ти нічого не робив, нічого не вчив. Що тобі ставити за семестр, прямо не знаю.
Петров (похмуро дивлячись у підлогу): Я, Світлана Євгеніївна , науковою працею займався.
Учитель: Та що ти? Якою ж?
Петров: Я вирішив, що вся математика наша невірна і … довів це!
Учитель: Ну і як же, товаришу Великий Петров, ви цього досягли?
Петров: А-а, що там говорити ,Світлана Євгеніївна,! Я ж не винен, що Піфагор помилявся і цей … Архімед!
Учитель: Архімед?
Петров: І він теж, Адже говорили, що три дорівнює лише трьом.
Учитель: А чому ж іще?
Петров (урочисто): Це неправильно! Я довів, що три дорівнює семи!
Учитель: Як це?
Петров: А от, дивіться: 15 -15 = 0. Вірно?
Учитель: Вірно.
Петров: 35 – 35 = 0 – теж вірно. Значить, 15-15 = 35-35. Вірно?
Учитель: Вірно.
Петров: Виносимо спільниі множники а дужки: 3 (5-5) = 7 (5-5). Вірно?
Учитель: Точно.
Петров: Хе-хе! (5-5) = (5-5). Це теж вірно!
Учитель: Так.
Петров:Ділимо на 5-5.  Тоді все догори дном: 3 = 7!
Учитель: Ага! Так, Петров, дожили.
Петров: Я не хотів, Світлана Євгеніївна. Але проти науки … не схибити!
Учитель: Зрозуміло. Дивись: 48-48 = 0. Вірно?          (сл.)
Петров: Точно!
Учитель: 8-8 = 0 – теж вірно. Тоді 48-48 = 8-8. Теж вірно?
Петров: Точно, Світлана Євгеніївна , точно.
Учитель: Виносимо спільні множники: 12 (4-4) = 2 (4-4). Вірно?
Петров: Вірно!
Учитель: Тоді все, Петров, ставлю тобі «2»!
Петров: За що Світлана Євгеніївна,?
Учитель: А ти не переймайся, Петров, адже якщо ми розділимо обидві частини рівності на (4-4), то12 = 2. Так ти робив?
Петров: Ну, припустимо.
Учитель: Ось я і ставлю «2», чи не все одно. А?
Петров: Ні, не все одно, Світлана Євгеніївна , «12» краще.
Вчитель: Можливо, краще, Петров, але поки ти цього не доведеш, у тебе буде двійка за рік, яка дорівнює, по-твоєму,12!

А чому так вийшло, діти? Хто знає?

1-й ведучий.      А тепер подивимось, що буває з тими, що не вчать математику…

Сценка

Прийшов зі школи наш Данило   

Щоденник заховав уміло.

Та враз побачила це мати,

Що ж, це доведеться показати…

Зітхнула матінка повільно,

Бо там-ого!- «незадовільно»:

«Я не повірила  б нізащо,

Що в мене син- таке ледащо!»

«За що отримав одиницю?» -

Данилові морга сестриця,

«Сказав я, що гіпотенуза  

 То особливий вид медузи…

«Ти ще й на двійку потрудився?» -

В розмову батько тут втрутився.

Отож, учителька завзято     

Про землекопів і лопати

Чомусь задачку задала

І де вона її взяла?

Я біля дошки, як умів,

Її розв’язував, як вмів,

І ось, закінчена робота

Два, і дві треті землекопа

У мене вийшло.

Я старався!

Тільки чомусь весь клас сміявся?

«Ой, горе, йди-но краще спати!» -   

Данилові сказала мати.

Заснув хлопчина. Та вночі,

Йому приснився сон страшний

Десь на галявині лісовій,

Серед пахучої трави

Лежав без ніг і голови

Його нещасний землекоп…

Хто б поміг йому?

Ну, хто б?

Схопивсь Данино, стрепенувся:

«Ой, матінко моя!            

Тепер вже точно присягнусь,

Що дроби вивчу я»

2-й ведучий               

Будеш, друже, трудитись сумлінно
У навчанні уникнеш невдач
І розв'яжеш на «добре» й «відмінно»
Не десяток, а сотні задач.

Пісня

1-й ведучий: Шановні учні! До Вас на свято прийшли гості: принц Нуль та  сама цариця Математика!         

Слова про Ноль    

Нуль: Ой біда! Біда прийшла!     

1-й ведучий: Що трапилося, шановний принц Нуль? Де Ваша мати, цариця Математика?

Нуль: Страшна нескінченність забрала її в свої тенета. А Вам вона хоче передати  ультиматум. Та ось вона вже….      

Нескінченність: Тремтіть усі!  

                   Я – нескінченність! Володарка усього світу.

                   В своїх обіймах я тримаю

                   І час , і простір…

                    Вимагаю, щоб Ви мене всі поважали

                   Та з почестями зустрічали.

                    Не буде більш ніякої науки

                    Не можна нескінченність взяти в руки!

                    Цариця ваша в мене у полоні.

                    Мені ви доведіть, що Вам вона потрібна

                    Що знаєте і любите її…

                    І може відпущу, а може й ні…

1-й ведучий: Що ж робити?      

Нуль:Діти, допоможіть нам! Відгадайте загадки, звільніть царицю –Математику з полону! 1-й ведучий.

(ЗАГАДКИ для слухачів.)

 1.Чотири рівні сторони,     

 Є й кути – прямі вони.

 Знають учні всі підряд

 Цю фігуру звуть……

 (квадрат)

2.Є у кола вірний друг, називається він….. (круг)   

3. Ця точка горда і щаслива,       

 Бо роль у неї особлива: Вона куту назву дає,

 Його сторін початком є.

 Ця точка для кута єдина

 І називається…….

 (вершина)

4. Їх у підручнику багато,     

і кожну треба розв’язати.

 Тож не будьте ви ледачі

 Та розв’язуйте…….

 (задачі)

5. Гострий кут він переріс       

 до тупого не доріс.

 Як відомо, кут такий

 Називається…….(прямий)

6. Вона – особа граматична,      

Але і до обчислень звична

 Із дробом десятковим дружить

 І знаком розділовим служить.

 Вам усім вона відома,

 А ім’я їй дали…….(кома)

7. По ній довго можна йти         

Кінця-краю не знайти.

 І початку там нема,

 Бо ця лінія….(пряма)

8. Він дві різні назви має       

Його бухгалтер поважає.

 У бізнесі, торгівлі – всюди

 З ним звикли справу мати люди.

 Виконує свою роботу,

 А називається……(відсоток)

Нескінченність: Всі загадки відгадали! Буде по-вашому. Відпущу полонянку. Тепер славетна цариця завітає до вас на святковий тиждень математики!    

Всі: Ура!

1-й ведучий          

Тим, хто вчить математику,

Тим, хто любить математику,

Тим, хто ще не знає математику,

Тиждень математики присвячується.

2-й ведучий        

Скільки ще теорем невідкритих

І задач нерозв’язаних є!

Хай живе математика в світі

І для розуму думки дає!

 

doc
Додано
10 липня 2018
Переглядів
3019
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку