Інтегрований урок з математики "Цифра і число 6" з елементами методу "6 цеглинок" НУШ

Про матеріал

Урок розроблений для 1 класу за програмою на основі нового Державного стандарту початкової освіти НУШ. Конспект уроку розроблений за новою схемою. Дана розробка буде корисною для вчителів початкових класів.

Перегляд файлу

Дата  ____________ № _________        Математика 1 клас

 

Тема тижня Осінь        

Тема уроку: Вивчаємо число і цифру 6

Мета тематичного дня:  формувати поняття про число як про кількісну

характеристику класу скінченних еквівалентних множин; формувати поняття про число 6; учити писати цифру 6, співвідносити число предметів і цифру.

Формувати поняття про арифметичну дію додавання як об’єднання елементів двох множин, про арифметичну дію віднімання як вилучення частини елементів множини. Учити інтерпретувати дії додавання і віднімання за допомогою відрізків; користуватися знаками додавання і віднімання, поняттями вираз, значення виразу. Учити складати рівності на додавання на основі складу чисел 2, 3, 4, 5. Формувати уявлення про числовий промінь. Пропедевтика додавання і віднімання числа 1 на основі порядку слідування чисел у натуральному ряді; розвивати мислення учнів шляхом формування прийомів розумових дій: аналізу, синтезу, порівняння, узагальнення, класифікації.

Предметні компетентності:

-Математичну компетентність шляхом розвитку цікавості учнів до математики, логічного мислення, зорової  пам’яті, свідомого сприйняття матеріалу; розв’язування математичних завдань, зокрема практичного змісту; вивчення та застосування лічби;

-Компетентність спілкування державною мовою для розуміння, пояснювання і перетворення математичних текстів; використання математичних термінів на початковому рівні;

-Загальнокультурну компетентність для бажання більше дізнатися про математичні знання в різних життєвих ситуаціях.

Очікувані результати:

  •       Лічить за правилами лічби об’єкти навколишнього світу.
  •       Порівнює і впорядковує об’єкти навколишнього світу за однією або декількома ознаками.
  •       Об'єднує об'єкти навколишнього світу у групу за спільною ознакою.
  •       Відтворює в різних видах діяльності ймовірні та фактичні результати лічби об’єктів, що їх оточують (малює, викладає мозаїку, створює аплікацію, співає, складає власні лічилки тощо).
  •       Оперує числами в межах 10.
  •       Співвідносить кількість об’єктів навколишнього середовища з відповідним натуральним числом (до 10).
  •       Порівнює числа до 10.
  •       Встановлює розміщення об’єктів на площині та в просторі (лівіше, правіше, вище, нижче тощо), використовуючи математичну мову.
  •       Визначає знайомі геометричні фігури у фігурах складної конфігурації.
  •       Моделює об’єкти навколишнього світу, використовуючи готові геометричні фігури.
  •       Збирає дані, що відображають конкретну життєву ситуацію.
  •       Використовує зібрані (наявні) дані для спілкування щодо досліджуваної проблеми.

Обладнання: підручники, папір А4, ручки, кольорові олівці та фломастери, набори

«Лего», ілюстративний та роздатковий матеріал, відеоматеріали.

Інтегруються предмети: математика, образотворче та музичне мистецтво,

природознавство.

 

Зміст заняття:

І. Етап орієнтації. Мотивації діяльності

Перегляд відеоматеріалів

https://www.youtube.com/watch?v=lh_p_59Y258

  • Погляньте за вікно. Що ви там бачите? Яка зараз пора року?
  • Уважно розгляньте за вікном дерева. Які кольори ви бачите. Розмалюйте цими кольорами 6 листочків.

Картинки по запросу шаблон листяКартинки по запросу шаблон листяКартинки по запросу шаблон листя

 

ІІ. Етап цілепокладання

В природі багато речей, які нагадують цифру 6. Ось погляньте

Картинки по запросу цифра 6 презентаціяПохожее изображениеПохожее изображение

Сьогодні ми з вами дізнаємося ще багато цікавого про цифру 6.

 

ІІІ. Етап цілереалізації

Казка про цифри

В будинку № 6 жили цифри, які були дуже злими, тому весь час ходили з червоними обличчям. Важко жилося цій сім’ї на такій веселій та доброзичливій вулиці. Тому що вони починали сварку через будь-яку дрібницю.

   Картинки по запросу красние цифри

Формування поняття про число 6. Позначення числа 6 цифрою.

Покладіть на парту стільки кружків, скільки позначає цифра: 3, 5, 2, 1.

Назвіть число, яке безпосередньо йде за числом: 4, 2, 1, 3.

Назвіть попереднє число до числа: 4, 2, 5, 3. Як одержати попереднє число?

Назвіть наступне число до числа: 2, 1, 4, 3. Як одержати наступне число?

Між якими числами міститься число: 2, 3, 4?

Назвіть числа від 1 до 10 у прямому та зворотному порядках.

Картинки по запросу цифра 6 презентація

Число, яке позначає в даному випадку кількість трикутників, квадратів і кругів, це число 6. Число «шість» на письмі позначається цифрою 6.

Робота з друкованою цифрою.

Розгляньте друковану цифру 6. На що вона схожа?

Похожее изображение

Поетична хвилинка

Шість уважненько пишіть.

М’яким знаком не назвіть.

Бо образиться іще

І до літер утече.

Цифра шість, як бегемотик,

Має кругленький животик.

Ну, а шийка, як дуга,

Вліво зігнута вона.

Валеохвилинка

Давайте відпочинимо та порухаємось під веселу пісеньку про осінь.

https://www.youtube.com/watch?v=leJC7CWZw9Y

Робота з рукописною цифрою.

Картинки по запросу цифра 6 писана

Письмова робота

Картинки по запросу цифра 5 прописи

Уважно розгляньте рукописну цифру 6. Визначимо елементи, з яких складається цифра 6.

Пропишіть цифру 6 у повітрі, називаючи вголос її елементи.

Робота з рахувальним матеріалом.

Дидактична гра «Комашки»

Розгляньте комах.

  • Які ви з них знаєте?
  • Де ви їх зустрічали?
  • Порахуйте ніжки у всі комах?

Похожее изображение

Дидактична гра «Порахуємо листочки»

Картинки по запросу цифра 6 завдання

Цікаві завдання

Прикрасьте тортики вишнями-шістками

Картинки по запросу цифра 5 прописи

Картинки по запросу цифра 6 завдання

Метод «Доміно»

Картинки по запросу цифра 6 завдання

Розфарбуйте 6 жолудів жовтим кольором, а решту зеленим.

Картинки по запросу цифра 6 завдання

Знайдіть та розфарбуйте цифру 6.

Картинки по запросу цифра 6 завдання

Робота з геометричним матеріалом.

Мурашки готуються до зими. У вас є смужки паперу. Викладіть з них наступні геометричні фігури. Як ви вважаєте, яка з цих фігур найбільше нагадує мурашник?

Картинки по запросу цифра 6 презентація

Картинки по запросу мурашник

Чи хочете ви завітати у гості до мурашок?

Картинки по запросу мурашник

Мурах називають "санітарами" лісу не дарма. П'яти мурашників на гектар лісу достатньо, щоб захистити дерева від комах- шкідників. Немає такої комахи, яка була б в змозі протистояти численним загонам цих найсильніших істот. Адже мураха здатна утримувати вниз головою вантаж масою 500 мг. Для людини 500 мг - це маса медичної таблетки, в той час як для мурашки вона в 100 разів перевищує власну масу.

Метод «6 цеглин»

Завдання:

  • З 6 цеглинок виготовіть мурашник.

C:\Users\Admin\Pictures\36849483_640638476295668_5713707646566006784_n.jpg

Робота за підручником.

Творча хвилинка.

  • З пластиліну зробіть мурашку на посадіть її у мурашник.

Картинки по запросу мурашка з пластиліну

 

ІV. Етап рефлексійно-оцінюючий

  • Що вивчили на уроці?
  • Що вам сподобалося?
  • Чого ви навчилися?

 

 

1

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Романович Сергій
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Пов’язані теми
Математика, Розробки уроків
НУШ
Додано
10 липня 2018
Переглядів
8412
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку