Урок розроблений для 1 класу за програмою на основі нового Державного стандарту початкової освіти НУШ. Конспект уроку розроблений за новою схемою. Дана розробка буде корисною для вчителів початкових класів.
Дата ____________ № _________ Математика 1 клас
Тема тижня Осінь
Тема уроку: Вивчаємо число і цифру 6
Мета тематичного дня: формувати поняття про число як про кількісну
характеристику класу скінченних еквівалентних множин; формувати поняття про число 6; учити писати цифру 6, співвідносити число предметів і цифру.
Формувати поняття про арифметичну дію додавання як об’єднання елементів двох множин, про арифметичну дію віднімання як вилучення частини елементів множини. Учити інтерпретувати дії додавання і віднімання за допомогою відрізків; користуватися знаками додавання і віднімання, поняттями вираз, значення виразу. Учити складати рівності на додавання на основі складу чисел 2, 3, 4, 5. Формувати уявлення про числовий промінь. Пропедевтика додавання і віднімання числа 1 на основі порядку слідування чисел у натуральному ряді; розвивати мислення учнів шляхом формування прийомів розумових дій: аналізу, синтезу, порівняння, узагальнення, класифікації.
Предметні компетентності:
-Математичну компетентність шляхом розвитку цікавості учнів до математики, логічного мислення, зорової пам’яті, свідомого сприйняття матеріалу; розв’язування математичних завдань, зокрема практичного змісту; вивчення та застосування лічби;
-Компетентність спілкування державною мовою для розуміння, пояснювання і перетворення математичних текстів; використання математичних термінів на початковому рівні;
-Загальнокультурну компетентність для бажання більше дізнатися про математичні знання в різних життєвих ситуаціях.
Очікувані результати:
Обладнання: підручники, папір А4, ручки, кольорові олівці та фломастери, набори
«Лего», ілюстративний та роздатковий матеріал, відеоматеріали.
Інтегруються предмети: математика, образотворче та музичне мистецтво,
природознавство.
Зміст заняття:
І. Етап орієнтації. Мотивації діяльності
Перегляд відеоматеріалів
https://www.youtube.com/watch?v=lh_p_59Y258
ІІ. Етап цілепокладання
В природі багато речей, які нагадують цифру 6. Ось погляньте
Сьогодні ми з вами дізнаємося ще багато цікавого про цифру 6.
ІІІ. Етап цілереалізації
Казка про цифри
В будинку № 6 жили цифри, які були дуже злими, тому весь час ходили з червоними обличчям. Важко жилося цій сім’ї на такій веселій та доброзичливій вулиці. Тому що вони починали сварку через будь-яку дрібницю.
Формування поняття про число 6. Позначення числа 6 цифрою.
Покладіть на парту стільки кружків, скільки позначає цифра: 3, 5, 2, 1.
Назвіть число, яке безпосередньо йде за числом: 4, 2, 1, 3.
Назвіть попереднє число до числа: 4, 2, 5, 3. Як одержати попереднє число?
Назвіть наступне число до числа: 2, 1, 4, 3. Як одержати наступне число?
Між якими числами міститься число: 2, 3, 4?
Назвіть числа від 1 до 10 у прямому та зворотному порядках.
Число, яке позначає в даному випадку кількість трикутників, квадратів і кругів, це число 6. Число «шість» на письмі позначається цифрою 6.
Робота з друкованою цифрою.
Розгляньте друковану цифру 6. На що вона схожа?
Поетична хвилинка
Шість уважненько пишіть.
М’яким знаком не назвіть.
Бо образиться іще
І до літер утече.
Цифра шість, як бегемотик,
Має кругленький животик.
Ну, а шийка, як дуга,
Вліво зігнута вона.
Валеохвилинка
Давайте відпочинимо та порухаємось під веселу пісеньку про осінь.
https://www.youtube.com/watch?v=leJC7CWZw9Y
Робота з рукописною цифрою.
Письмова робота
Уважно розгляньте рукописну цифру 6. Визначимо елементи, з яких складається цифра 6.
Пропишіть цифру 6 у повітрі, називаючи вголос її елементи.
Робота з рахувальним матеріалом.
Дидактична гра «Комашки»
Розгляньте комах.
Дидактична гра «Порахуємо листочки»
Цікаві завдання
Прикрасьте тортики вишнями-шістками
Метод «Доміно»
Розфарбуйте 6 жолудів жовтим кольором, а решту зеленим.
Знайдіть та розфарбуйте цифру 6.
Робота з геометричним матеріалом.
Мурашки готуються до зими. У вас є смужки паперу. Викладіть з них наступні геометричні фігури. Як ви вважаєте, яка з цих фігур найбільше нагадує мурашник?
Чи хочете ви завітати у гості до мурашок?
Мурах називають "санітарами" лісу не дарма. П'яти мурашників на гектар лісу достатньо, щоб захистити дерева від комах- шкідників. Немає такої комахи, яка була б в змозі протистояти численним загонам цих найсильніших істот. Адже мураха здатна утримувати вниз головою вантаж масою 500 мг. Для людини 500 мг - це маса медичної таблетки, в той час як для мурашки вона в 100 разів перевищує власну масу.
Метод «6 цеглин»
Завдання:
Робота за підручником.
Творча хвилинка.
ІV. Етап рефлексійно-оцінюючий
1