Інтегрований урок з математики "Працюємо з групою об’єктів: об’єднуємо, вилучаємо " НУШ

Про матеріал

Урок розроблений для 1 класу за програмою на основі нового Державного стандарту початкової освіти НУШ. Конспект уроку розроблений за новою схемою. Дана розробка буде корисною для вчителів початкових класів.

Перегляд файлу

Дата  ____________ № _________        Математика 1 клас

 

Тема тижня Моє довкілля        

Тема уроку: Працюємо з групою об’єктів: об’єднуємо, вилучаємо

Мета тематичного дня:  формувати в учнів розуміння сутності операції

об’єднання двох скінченних множин без спільних елементів, сутності вилучення

частини множини; здійснювати підготовчу роботу для ознайомлення учнів із

діями додавання і віднімання — вчити об’єднувати елементи двох предметних

множин і перелічувати число елементів об’єднаної множини, вчити вилучати

частину елементів предметної множини і перелічувати кількість елементів решти;

формувати розуміння того, що в результаті об’єднання множин кількість

елементів об’єднаної множини стає більше, а в результаті вилучення залишається

менше, ніж було спочатку; розвивати логічне мислення учнів шляхом формування

прийомів розумових дій: аналізу, синтезу, порівняння, узагальнення, класифікації.

Предметні компетентності:

-Математичну компетентність шляхом розвитку цікавості учнів до математики, логічного мислення, зорової  пам’яті, свідомого сприйняття матеріалу; розв’язування математичних завдань, зокрема практичного змісту; вивчення та застосування лічби;

-Компетентність спілкування державною мовою для розуміння, пояснювання і перетворення математичних текстів; використання математичних термінів на початковому рівні;

-Загальнокультурну компетентність для бажання більше дізнатися про математичні знання в різних життєвих ситуаціях.

Очікувані результати:

  •       Лічить за правилами лічби об’єкти навколишнього світу.
  •       Порівнює і впорядковує об’єкти навколишнього світу за однією або декількома ознаками.
  •       Об'єднує об'єкти навколишнього світу у групу за спільною ознакою.
  •       Відтворює в різних видах діяльності ймовірні та фактичні результати лічби об’єктів, що їх оточують (малює, викладає мозаїку, створює аплікацію, співає, складає власні лічилки тощо).
  •       Оперує числами в межах 10.
  •       Співвідносить кількість об’єктів навколишнього середовища з відповідним натуральним числом (до 10).
  •       Порівнює числа до 10.
  •       Встановлює розміщення об’єктів на площині та в просторі (лівіше, правіше, вище, нижче тощо), використовуючи математичну мову.
  •       Визначає знайомі геометричні фігури у фігурах складної конфігурації.
  •       Моделює об’єкти навколишнього світу, використовуючи готові геометричні фігури.
  •       Збирає дані, що відображають конкретну життєву ситуацію.
  •       Використовує зібрані (наявні) дані для спілкування щодо досліджуваної проблеми.

Обладнання: підручники, папір А4, ручки, кольорові олівці та фломастери, набори

«Лего», ілюстративний та роздатковий матеріал, відеоматеріали.

Інтегруються предмети: математика, образотворче та музичне мистецтво,

природознавство.

 

Зміст заняття:

І. Етап орієнтації. Мотивації діяльності

Чи бачили ви як мама варить борщ? Давайте спробуємо його зготувати.

C:\Users\Admin\Pictures\6.jpg

Коли мама складає продукти у каструлю, то вона виконує об’єднання різних множин. Якщо мама витягне з борщу м'ясо, або лавровий лист, то вона виконає вилучення частини з множини.

 

ІІ. Етап цілепокладання

Сьогодні на уроці ви теж навчитесь виконувати операції об’єднання двох множин та вилучення підмножини з множини.

 

ІІІ. Етап цілереалізації

Назвіть попереднє число до числа: 5, 2, 4, 3. Як одержати попереднє число?

Назвіть наступне число до числа: 2, 4, 1, 3. Як одержати наступне число?

Між якими числами розташовано число: 4, 2?

Як отримати число 5 із попереднього до нього числа? Як отримати число 3 із наступного до нього числа?

З яких чисел складається число 2? число 4? число 5? число 3?

Назвіть числа, які менші ніж 5; кілька чисел, які більші за 2.

Формування нових знань і способів дії

Ознайомлення з об’єднанням елементів двох множин

Чи любите ви компот?

Давайте приготуємо компот з вишні та малини

Картинки по запросу вишні Картинки по запросу малина

Викладіть на парту підмножину вишня (6 вишен)

Похожее изображениеПохожее изображениеПохожее изображениеПохожее изображениеПохожее изображениеПохожее изображение

Викладіть на парту підмножину малина (6 штук)

Похожее изображениеПохожее изображениеПохожее изображениеПохожее изображениеПохожее изображениеПохожее изображение

Змішаєте всі малюнки. Це буде єдина множина компот  або фрукти. Вилучіть з цієї множини частину – 6 вишень.

Робота з лічильним матеріалом.

Що означає об’єднати? (Присунути, змішати, зсипати...)

- Що треба зробити, щоб об’єднати смородину, яку зібрали з двох кущів? (Зсипати)

- Що треба зробити, щоб об’єднати дві стрічки? (Зшити, зв’язати)

Коли присувають, змішують, зсипають тощо,— це означає, що предмети об’єднують.

Ознайомлення з вилученням підмножини з множини

Покажіть усі кружки. Усього кружків більше або менше, ніж було окремо справа чи окремо зліва? Скільки всього кружків? Щоб показати всі кружки, треба їх об’єднати.

Подивіться, як це роблять на письмі. (Учитель об’єднує на дошці зображені кружки лінією.)

Ознайомлення з вилученням підмножини з множини

Коли щось відсовують, забирають, відрізають, відсипають тощо,— це означає, що предмети вилучають.

  • Що означає вилучити?
  • Що треба зробити, щоб вилучити частину від стрічки?
  • Як вилучити частину цукру з пакету?
  • Як вилучити частину олівців із коробки з олівцями?

Валеохвилинка

Формування вміння об’єднувати і вилучати

Учні отримують різні геометричні фігури різного кольору та  розміру.

  • Яка у вас є множена? Як разом називаються ці всі зображення? (Геометричні фігури)
  • Розкладіть геометричні фігури за кольором, розміром. Розкладіть однакові геометричні фігури.

 

ІV. Етап рефлексійно-оцінюючий

  • Про що ви дізналися на уроці?
  • Що навчилися робити?
  • Що сподобалося на уроці найбільше?
  • Що треба зробити, щоб показати скільки всього предметів?
  • Що означає об’єднати елементи двох множин?
  • Що треба зробити, щоб показати решту?
  • Що означає вилучити частину множини?
  • Коли об’єднуємо, в об’єднаній множині стає елементів більше чи менше, ніж було в кожній окремо?
  • Елементів у множині після вилучення її частини стає більше чи менше?
  • Наведіть приклади життєвих ситуацій, коли треба об’єднувати; вилучати.

 

Використані матеріали:

https://www.slideshare.net/eranokeranok/10-82108028

https://drive.google.com/file/d/0B3R4b14Opyfbd1VwUUJNMmRfX2c/view

 

 

 

 

1

 

docx
Пов’язані теми
Математика, Розробки уроків
НУШ
Додано
10 липня 2018
Переглядів
8447
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку