Урок розроблений для 1 класу за програмою на основі нового Державного стандарту початкової освіти НУШ. Конспект уроку розроблений за новою схемою. Дана розробка буде корисною для вчителів початкових класів.
Дата ____________ № _________ Математика 1 клас
Тема тижня Моє довкілля
Тема уроку: Працюємо з групою об’єктів: об’єднуємо, вилучаємо
Мета тематичного дня: формувати в учнів розуміння сутності операції
об’єднання двох скінченних множин без спільних елементів, сутності вилучення
частини множини; здійснювати підготовчу роботу для ознайомлення учнів із
діями додавання і віднімання — вчити об’єднувати елементи двох предметних
множин і перелічувати число елементів об’єднаної множини, вчити вилучати
частину елементів предметної множини і перелічувати кількість елементів решти;
формувати розуміння того, що в результаті об’єднання множин кількість
елементів об’єднаної множини стає більше, а в результаті вилучення залишається
менше, ніж було спочатку; розвивати логічне мислення учнів шляхом формування
прийомів розумових дій: аналізу, синтезу, порівняння, узагальнення, класифікації.
Предметні компетентності:
-Математичну компетентність шляхом розвитку цікавості учнів до математики, логічного мислення, зорової пам’яті, свідомого сприйняття матеріалу; розв’язування математичних завдань, зокрема практичного змісту; вивчення та застосування лічби;
-Компетентність спілкування державною мовою для розуміння, пояснювання і перетворення математичних текстів; використання математичних термінів на початковому рівні;
-Загальнокультурну компетентність для бажання більше дізнатися про математичні знання в різних життєвих ситуаціях.
Очікувані результати:
Обладнання: підручники, папір А4, ручки, кольорові олівці та фломастери, набори
«Лего», ілюстративний та роздатковий матеріал, відеоматеріали.
Інтегруються предмети: математика, образотворче та музичне мистецтво,
природознавство.
Зміст заняття:
І. Етап орієнтації. Мотивації діяльності
Чи бачили ви як мама варить борщ? Давайте спробуємо його зготувати.
Коли мама складає продукти у каструлю, то вона виконує об’єднання різних множин. Якщо мама витягне з борщу м'ясо, або лавровий лист, то вона виконає вилучення частини з множини.
ІІ. Етап цілепокладання
Сьогодні на уроці ви теж навчитесь виконувати операції об’єднання двох множин та вилучення підмножини з множини.
ІІІ. Етап цілереалізації
Назвіть попереднє число до числа: 5, 2, 4, 3. Як одержати попереднє число?
Назвіть наступне число до числа: 2, 4, 1, 3. Як одержати наступне число?
Між якими числами розташовано число: 4, 2?
Як отримати число 5 із попереднього до нього числа? Як отримати число 3 із наступного до нього числа?
З яких чисел складається число 2? число 4? число 5? число 3?
Назвіть числа, які менші ніж 5; кілька чисел, які більші за 2.
Формування нових знань і способів дії
Ознайомлення з об’єднанням елементів двох множин
Чи любите ви компот?
Давайте приготуємо компот з вишні та малини
Викладіть на парту підмножину вишня (6 вишен)
Викладіть на парту підмножину малина (6 штук)
Змішаєте всі малюнки. Це буде єдина множина компот або фрукти. Вилучіть з цієї множини частину – 6 вишень.
Робота з лічильним матеріалом.
Що означає об’єднати? (Присунути, змішати, зсипати...)
- Що треба зробити, щоб об’єднати смородину, яку зібрали з двох кущів? (Зсипати)
- Що треба зробити, щоб об’єднати дві стрічки? (Зшити, зв’язати)
Коли присувають, змішують, зсипають тощо,— це означає, що предмети об’єднують.
Ознайомлення з вилученням підмножини з множини
Покажіть усі кружки. Усього кружків більше або менше, ніж було окремо справа чи окремо зліва? Скільки всього кружків? Щоб показати всі кружки, треба їх об’єднати.
Подивіться, як це роблять на письмі. (Учитель об’єднує на дошці зображені кружки лінією.)
Ознайомлення з вилученням підмножини з множини
Коли щось відсовують, забирають, відрізають, відсипають тощо,— це означає, що предмети вилучають.
Валеохвилинка
Формування вміння об’єднувати і вилучати
Учні отримують різні геометричні фігури різного кольору та розміру.
ІV. Етап рефлексійно-оцінюючий
Використані матеріали:
https://www.slideshare.net/eranokeranok/10-82108028
https://drive.google.com/file/d/0B3R4b14Opyfbd1VwUUJNMmRfX2c/view
1