урок "Ділення багатоцифрових чисел на двоцифрові. Перевірка ділення множенням. Задачі на знаходження середнього арифметичного. "

Про матеріал
Урок має на меті удосконалювати вміння учнів ділити багатоцифрові числа на двоцифрові; учити перевіряти ділення множенням; закріплювати вміння розв'язувати задачі на знаходження середнього арифметичного. Побудований у формі уроку-подорожі, містить цікавий матеріал про Єгипет, його історію, виникнення папірусу, проводить паралель між минулим і сучасним Єгиптом.
Перегляд файлу

Автор: Саюк  Тетяна Володимирівна, вчитель початкових класів Дубенської ЗОШ І-ІІІ ст. №6, Рівненська область

 

УРОК-МАНДРІВКА

 

Тема. Ділення багатоцифрових чисел на двоцифрові. Перевірка ділення множенням. Задачі на знаходження середнього арифметичного.             

Мета: удосконалювати вміння учнів ділити багатоцифрові числа на двоцифрові; учити перевіряти ділення множенням; закріплювати вміння розв'язувати задачі на знаходження середнього арифметичного.

ХІД УРОКУ

І. Організація класу

- Діти, з яким настроєм ви прийшли на урок?

- А щоб був гарний настрій, треба потрудитися. Побажаємо один одному успіхів. Усміхніться своєму сусідові. Щоб урок пройшов цікаво, всі беремося до справи.

        ІІ. МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ

-  Щоб пізнати більше, люди подорожують. І ось сьогодні на уроці математики я вам пропоную здійснити віртуальну мандрівку до однієї далекої країни. (слайд 1)

- Це дуже стародавня країна, яка з'явилася близько п'яти тисяч років тому. Уся справа в тому, що саме з цієї країни надійшли найдавніші математичні тексти. Що ж це за країна? Відповідь на це запитання ви зможете знайти, виконавши наступне завдання.

ІІІ. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ УЧНІВ

  1. Усні обчислення «ланцюжком»(слайд 2).

 

 

 

  1.  

 

 

 

 

 

  • Усно обчисліть приклади і відповіді запишіть у зошити.
  • Перевірте правильність обчислень (слайд 2)

 

 

60

2

115

20

205

19

 

  • Розташуйте ці відповіді у порядку зменшення, і ви дізнаєтесь, до якої країни ми з вами будемо мандрувати.

 

60

2

115

20

205

19

и

т

г

п

є

е

  • Яке слово отримали? (Єгипет)
  • Отож, вирушаємо у цю цікаву і загадкову країну – Єгипет. (слайд 3)
  • На якому континенті  знаходиться ця країна? (Африка) (слайд 4)
  • Що цікавого ви знаєте про цей континент? (там дуже жарко, багато пісків, тут знаходиться велика пустеля Сахара, тече велика ріка Ніл).

Розповідь учителя.

 Три речі визначали життя стародавніх єгиптян: цар-фараон, віра у потойбічне життя та ріка Ніл. (слайд 5)

Єгипет — країна, де дуже рідко йдуть дощі. Ніл давав воду рослинам, тваринам і людям. (слайд 6)

- Чому люди у Стародавньому Єгипті займалися математикою? (Відповіді дітей.)

- Виконавши наступне завдання, ви зможете перевірити правильність ваших відповідей.

2. Математичний диктант. (Слайд 7)

  1. Яке число більше від 30 у 90 разів?
  2. Запишіть число, яке у 12 разів більше від різниці чисел 375 і 325.
  3. Знайдіть добуток чисел 72 і 50.
  4. Різницю чисел 260 і 190 помножте на 7.
  5. 230 збільшити у 2 рази.
  6. Знайдіть число, якщо — його дорівнює 80.
  7. У скільки разів 810 менше від 90?
  8. 720:90х30.

 

Перевірка: відповідь до кожного прикладу  з’являється на слайді після того, як учні по черзі називають їх, читаючи з власного зошита; в цей час один з учнів виходить до дошки, знаходить названі числа серед інших чисел, які записані на листку, що закріплений на дошці, і  з'єднує його з попередньою відповіддю.

Так утворюється схематична піраміда.(слайд 8)

 

 

 

 

 

  • Що ми отримали? (піраміду)
  •  Перед тим, як я вам розповім щось цікаве про єгипетські піраміди, ми перевіримо роботу учнів, які працювали з картками.

 

IV. ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ ТА МЕТИ УРОКУ

Розповідь учителя. ( Слайд 9 )

Піраміди — це грандіозні усипальниці єгипетських царів. Їх  робили із  кам'яних блоків, які складали один на одний, ряд у ряд. А  одну піраміду споруджували близько двадцяти років.

Як ви думаєте, що потрібно було знати будівельникам, щоб виконати  таке будівництво?

Для таких великих будівельних робіт потрібно було виконувати складні математичні розрахунки, необхідність у яких виникала у ході будівництва. 

І сьогодні тема нашого уроку ділення багатоцифрових    чисел на  двоцифрові.   Перевірка ділення    множенням.  Задачі на знаходження  середнього арифметичного.

Давайте визначимось, що ви очікуєте від сьогоднішнього уроку, виходячи з теми уроку. 

Сьогодні ми будемо:

  • Удосконалювати вміння ділити багатоцифрові числа на одноцифрові;
  • Закріплювати вміння виконувати перевірку дії ділення множенням;
  • Закріплювати вміння розв'язувати задачі на знаходження середнього арифметичного.

Після виконання всіх завдань ви дізнаєтесь про основні пам'ятки єгипетської математики і спробуєте розв'язати стародавню єгипетську задачу. (слайд 10, 11)

 V. ФІЗКУЛЬТХВИЛИНКА

VІ. ПЕРВИННЕ СПРИЙНЯТТЯ ТА УСВІДОМЛЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ

1. Коментоване розв'язання прикладів № 900 (2) на с. 133.(слайд 12)

2. Завдання № 902 на с. 133.(слайд 13 )

           Усно пояснити, як знайшли середнє арифметичне.

3.        Розв’яжіть задачу (слайд 14)

3. Робота в парах.(слайд 15)

           Розв'язування задачі № 903 на с. 133.

           Перевірка: коментоване пояснення.

 

VІІ. ЗАКРІПЛЕННЯ ТА ОСМИСЛЕННЯ ЗНАНЬ

1. Самостійна робота за варіантами (слайд 16).

Варіант 1 — знайди середнє арифметичне чисел 32, 48, 37.

Варіант 2 — знайди середнє арифметичне чисел 43, 29, 39.

2. Скласти рівняння за № 901 на с. 133.

Додаткове завдання: № 899 на с. 133 (відповіді записати).

Перевірка (відповіді до завдань діти звіряють на слайді)

 

VIIІ. УЗАГАЛЬНЕННЯ ТА СИСТЕМАТИЗАЦІЯ ЗНАНЬ

Розповідь учителя (слайд 17).

Прийшов час дізнатися про основні пам'ятки єгипетської математики. Це папіруси.

Папірус — у стародавніх народів, зокрема у єгиптян,— матеріал для писання, який зроблений з тропічної рослини.

Перший папірус було записано 1800—1600 рр. до н. е., і він містить 84 за- дачі. У другому папірусі — 25 задач. Він також був написаний у 1900 р. до н. е. (слайд 18)

І сьогодні я пропоную вам розв'язати одну задачу Стародавнього Єгипту (слайд 19).

У пастуха, який вів 70 биків, запитали: «Яку частину биків своєї численної череди ти ведеш? Він відповів: «Я веду дві третини від третини худоби». Скільки биків було у всій череді?

Відповідь: 315 биків.

Розв'язання. 

1) 70:2-3 = 105 (биків) — це 

2) 105х3 = 315 (биків) 

 

VIII. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ  (слайд 20)

Задача № 905 на с. 134 — знайдете середню швидкість потяга;

№ 906 на  с. 134 — будете вдосконалювати навички письмового ділення.

№ 904 – поміркуйте, які будуть числа на вказівному знакові (для сильніших учнів).             

 

ІХ. ПІДСУМОК УРОКУ

- Чи збулися ваші очікування?

- Чи всі завдання виконали?

1. Розповідь вчителя

    - Сучасний Єгипет – високорозвинена країна із історичним минулим і чудовими зонами відпочинку.(слайд 21, 22)

2. Ще у Стародавньому Єгипті була загадка жерців бога-Сонця Ра. Хто бажав стати жерцями бога Ра, повинні були розв'язати цю задачу. Це був важкий і небезпечний іспит. Але багато людей не боялися і проходили випробування. Сьогодні це вдалося і вам. І я вам хочу побажати: «Думайте, цінуйте своє життя».

— Що на уроці було найцікавіше? (Відповіді дітей)

 

1

 

docx
Додано
12 лютого 2019
Переглядів
1927
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку