ДРОБИ. ПОРІВНЯННЯ ДРОБІВ. ЗНАХОДЖЕННЯ
ЧАСТИНИ ЧИСЛА І ЧИСЛА ЗА ЙОГО ЧАСТИНОЮ. БУДОВА РОСЛИН.
Мета: закріпити порівняння дробів; удосконалювати вміння та навички, розв’язування задач і виразів, рівнянь; повторити уміння обчислювати площу фігури за допомогою палетки, уміння складати задачі за схемами; використовувати вивчені формули; узагальнювати знання учнів про рослини як частину природи; виховувати любов до живого світу. Розвивати пам'ять, логічне мислення, увагу.
ХІД УРОКУ:
І. Організація класу.
Вчитель: Любі діти, у наш клас
Завітали люди щиро.
Привітайте в добрий час
Гостей посмішкою й миром.
Учень: Ми вам раді, люди добрі,
І вітаєм щиро вас,
І запрошуєм ласкаво
На урок в 4 клас.
ІІ. Інтелектуальна розминка.
1. Прочитати текст – анаграму:
Все на землі, все треба берегти:
І птаха, й звіра, і оту травинку.
Не чванься тим, що цар природи ти,
Бо врешті, ти – лише її частинка.
( Натуральні числа дозволяють указати лише наближене значення величини. Щоб знайти її точне значення, треба навчитися виражати числами частини одиниць лічби, вимірювання, тобто дробами ).
- Назвіть загальний запис дробу.
2. Розташуй дроби в порядку зростання та розшифруй прізвище відомого
німецького математика:
5 14 |
9 12 |
3 14 |
1 14 |
5 12 |
У |
С |
А |
Г |
С |
1 14 |
3 14 |
5 14 |
5 12 |
9 12 |
Г |
А |
У |
С |
С |
-
Найславетніший німецький математик, астроном і фізик побудував правильний семикутник за допомогою циркуля та лінійки, а саме семикутну зірку.
3. Яка частина фігури зафарбована?
ІІІ. Повідомлення теми і мети уроку.
ІV. Удосконалення умінь і навичок.
- У Тетянки було 15 цукерок. 2 вона з’їла. Скільки цукерок з’їла?
5
- Знайти об’єм паралелепіпеда із сторонами
а = 12 см, в = 4 см, с = 10 см
ВІДПОВІДІ: 100; 300; 1; 0; 38; 6 ц.; V = 480 см3; 8 ябл.
Х |
325 |
- 25 |
|
: 10 |
|
· 3 |
|
: 2 |
|
45 |
|
Х |
418 |
- 18 |
|
: 100 |
|
· 12 |
|
+ 2 |
|
50 |
|
Х |
534 |
- 34 |
|
: 10 |
|
· 2 |
|
+ 20 |
|
120 |
|
Х |
387 |
- 87 |
|
: 100 |
|
· 16 |
|
+ 12 |
|
60 |
|
Загадка про лист:
Невидимий вітер немов футболіст, ганяв по дорозі березовий ….. / лист /
( Відповіді на кольорових листках червоного, жовтого, зеленого та оранжевого кольору )
Фізхвилинка з англійської пісні про пори року.
3. Робота над задачами:
а) обчислення площі за допомогою палетки.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
a = _________ см2
в = _________ см2
… см2 < S < … см2
S ≈
б) знаходження частини числа й числа за його частиною.
* Знайди:
4 числа 20 _______________
5
28% числа 300 _____________
* На двох сеансах у кінотеатрі побувало 450 глядачів. На першому сеансі глядачів було 4 цього числа. Скільки глядачів прийшло на другий сеанс?
9
___________І__________׀__________ІІ__________
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
* Знайди число, якщо:
3 його дорівнюють 240 ___________________
8
46 % його дорівнюють 92 _________________
* Поїзд проїхав 70 км, що склало 14 % усієї путі. Скільки кілометрів йому ще залишилося проїхати?
___проїхав_׀_______залишилося____________
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
V. Поміркуй: «Будова рослини» -
- продовж ряд – корінь, ……….
1. Рафлезія – сама велика квітка у світі, яка росте в джунглях Індонезії. Вона має діаметр 1 метр й важить 4-6 кг. А виростає вона з насіння, яке не більше макового зернятка. Під час цвітіння має відштовхуючий запах гнилого м’яса.
2. З’єднати формули з їх назвами.
а = b · q + r, r < b |
|
Формула площі прямокутника |
S = a · b |
Формула ділення з остачею |
|
P = ( a + b ) · 2 |
Наближене обчислення площі |
|
V = a · b · c |
Формула шляху |
|
S = v · t |
Формула периметра прямокутника |
|
S ≈ a + b : 2 |
Формула об’єму прямокутного паралелепіпеда |
Повідомлення. Цікаво знати.
Чи може дерево знати арифметику?
У західній тропічній Африці ( Гана, Сьєра – Леоне, Кот – д’Івуар ) є дерево, яке вміє множити та складати. Все його життя може бути виражене алгебраїчним рівнянням. Це зовсім не жарт. Наукова назва його – Schumanniophyton problematicum. Як видно, видове визначення (problematicum «задачне») визнає за деревом його математичні здібності.
Воно належить до сімейства маренових, сягає у висоту від 6 до 12 м і має дуже велике листя, яке розташовується групами по троє на кінці кожної гілки.
Особливості зростання цього дерева можна виразити наступною формулою:
N = ( Y x 12 ) + 4. Вона показує, скільки листя у дерева. Його точне число визначено буквою N . Буква Y означає вік дерева в роках. Якщо вирішити цю формулу для даного дерева, можна визначити точне число його листя. Чому це так, легко зрозуміти, якщо подивитися на схематичний малюнок цього дерева.
Це тільки схема, тому що у реального дерева від кожного вузла відійдуть чотири гілки, а не дві, як показано на малюнку. На кінці кожної гілки знаходиться три листи, кожний довжиною в метр. Таким чином, чотири гілки у кожного вузла несуть разом 12 листів. Кожний рік, поки дерево не досягне свого максимального росту ( від 5,5 до 6 м ) воно викидає по чотири гілки. Цифра 4 в кінці формули додається тому, що верхній пагін дерева увінчаний чотирма листями. На наступний рік це листя перетвориться в чотири гілки, а верхній пагін увінчають нові чотири листи.
Ринок цікавих ідей. Щоб краще думалося
МОРКВА – особливо полегшує
запам’ятовування формул вищої математики, латинських дієслів завдяки стимуляції обміну речовин у мозку. На ніч перед екзаменом з’їжте тарілку тертої моркви з олією, сметаною чи майонезом.
АНАНАС – улюблений фрукт
театральних і музичних зірок. Той, хто мусить тримати в своїй пам’яті значний обсяг тексту або нотних знаків, потребує чималої кількості вітаміну С, який у достатній кількості міститься в ананасі.
АВОКАДО – джерело енергії для
довгочасної пам’яті завдяки високому вмісту жирних кислот.
ЦИБУЛЯ – допомагає в разі розумової
перевтоми та психічної перевтоми, сприяє розрідженню крові, поліпшує постачання мозку киснем. Щодня варто вживати щонайменше половину цибулини.
ГОРІХИ – особливо ефективні, якщо
у вас попереду розумовий «марафон» ( доповіді, конференції, концерти ) або тривала поїздка за кермом.
ІНЖИР – звільняє голову для нових
ідей. Ефірна олія, яка міститься в ньому, розріджує кров, мозок отримує більше кисню. Найліпша їжа для журналістів та людей інших творчих професій.
КАПУСТА – знімає знервованість,
підвищує активність щитовидної залози. З’їжте салат з капусти перед іспитами і ви спокійно підготуєтесь до них.
АПЕЛЬСИН / ПОМАРАНЧ / -
дезодорує думки та полегшує сприйняття інформації. Перед заняттям іноземною мовою корисно випити склянку цитринового соку.
11. Домашнє завдання.
Додаткове завдання – Бліц – турнір
а) Довжина всіх коренів ялини може дорівнювати 2000 метрів, а одного дерева сосни в а разів більше. Яка довжина коренів ялини і сосни?
|
б) Ціна цукерки n копійок. Вадим купив 6 цукерок і в нього залишилось t коп.. Скільки грошей у нього було спочатку?
|
в) Ціна дині а грн.. за кілограм. Тато купив 2 дині масою 4 кг і 5 кг. Скільки грошей він заплатив?
|
г) Ширина кімнати 5 м, довжина 6 м, а висота а м. Знайди об’єм повітря в кімнаті.
|