Інтегрований урок. Дроби

Про матеріал
ДРОБИ. ПОРІВНЯННЯ ДРОБІВ. ЗНАХОДЖЕННЯ ЧАСТИНИ ЧИСЛА І ЧИСЛА ЗА ЙОГО ЧАСТИНОЮ. БУДОВА РОСЛИН. Мета: закріпити порівняння дробів; удосконалювати вміння та навички, розв’язування задач і виразів, рівнянь; повторити уміння обчислювати площу фігури за допомогою палетки, уміння складати задачі за схемами; використовувати вивчені формули; узагальнювати знання учнів про рослини як частину природи; виховувати любов до живого світу. Розвивати пам'ять, логічне мислення, увагу.
Перегляд файлу

ДРОБИ. ПОРІВНЯННЯ ДРОБІВ. ЗНАХОДЖЕННЯ

ЧАСТИНИ ЧИСЛА І ЧИСЛА ЗА ЙОГО ЧАСТИНОЮ. БУДОВА РОСЛИН.

 

Мета: закріпити порівняння дробів; удосконалювати вміння та навички, розв’язування задач і виразів, рівнянь; повторити уміння обчислювати площу фігури за допомогою палетки, уміння складати задачі за схемами; використовувати вивчені формули; узагальнювати знання учнів про рослини як частину природи; виховувати любов до живого світу. Розвивати пам'ять, логічне мислення, увагу.

 

ХІД УРОКУ:

 

І. Організація класу.

   Вчитель: Любі діти, у наш клас

                   Завітали люди щиро.

                   Привітайте в добрий час

                   Гостей посмішкою й миром.

 

                     Учень: Ми вам раді, люди добрі,

                                 І вітаєм щиро вас,

                                 І запрошуєм ласкаво

                                 На урок в 4 клас.

 

ІІ. Інтелектуальна розминка.

    1. Прочитати текст – анаграму:

        Все на землі, все треба берегти:

        І птаха, й звіра, і оту травинку.

        Не чванься тим, що цар природи ти,

        Бо врешті, ти – лише її частинка.

  • Чому людину названо частиною?
  • Що означає частина в математиці? / ДРОБИ/

( Натуральні числа дозволяють указати лише наближене значення величини. Щоб знайти її точне значення, треба навчитися виражати числами частини одиниць лічби, вимірювання, тобто дробами ).

- Назвіть загальний запис дробу.

 

2. Розташуй дроби в порядку зростання та розшифруй прізвище відомого

    німецького математика:

 

5

14

9

12

3

14

1

14

5

12

У

С

А

Г

С

1

14

3

14

5

14

5

12

9

12

Г

А

У

С

С

 

-

 

Найславетніший німецький математик, астроном і фізик побудував правильний семикутник за допомогою циркуля та лінійки, а саме семикутну зірку.

 

3. Яка частина фігури зафарбована?

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ІІІ. Повідомлення теми і мети уроку.

 

ІV. Удосконалення умінь і навичок.

  1. Математичний диктант.
  • Суму чисел 600 і 400 зменшити в 10 р.
  • До суми чисел 99 і 1 додати суму чисел 199 і 1;
  • 50 розділити на суму чисел 25 і 25;
  • Частку чисел 100 і 10 зменшити на найменше натуральне двоцифрове число;
  • Знайти суму коренів рівнянь  / 320 : Х = 80 /                        /  80 – Х = 46 /

 

     - У Тетянки було 15 цукерок.  2   вона з’їла. Скільки цукерок з’їла?

                                                          5

     - Знайти об’єм паралелепіпеда із сторонами

       а = 12 см,       в = 4 см,  с = 10 см

 

  • Ананас в Африці коштує в 4 рази дешевше за яблуко. Скільки яблук потрібно було б відправити до Африки, щоб кожному учневі дісталося по ананасу, якщо в класі 32 учні?

ВІДПОВІДІ: 100; 300; 1; 0; 38; 6 ц.; V = 480 см3;  8 ябл.

 

  1. Комбінаторика числа задач – загадок.

 

Х

325

- 25

 

: 10

 

· 3

 

: 2

 

45

 

Х

418

 

- 18

 

: 100

 

· 12

 

+ 2

 

50

 

Х

534

- 34

 

: 10

 

· 2

 

+ 20

 

120

 

Х

387

- 87

 

: 100

 

· 16

 

+ 12

 

60

 

 


Загадка про лист:

Невидимий вітер немов футболіст, ганяв по дорозі березовий ….. / лист /

( Відповіді на кольорових листках червоного, жовтого, зеленого та оранжевого кольору )

  • Чому осіннє листя має різне забарвлення?
  • зеленим кольором зобов’язані наявності зеленого пігменту – хлорофілу;
  • жовтий колір листю додає – ксантофіл;
  • каротиноїди теж присутні у листі;
  • яскраві пурпурні відтінки додають листю клена і дуба пігменти антиціаніти.
  • Так в яку пору відбуваються зміни у забарвленні листя? / ВОСЕНИ /

 

Фізхвилинка з англійської пісні про пори року.

 

3.  Робота над задачами:                                                                 

 

а) обчислення площі за допомогою палетки.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

a = _________ см2

 

в = _________ см2

 

 

       … см2 < S < … см2

 

S

 

б) знаходження частини числа й числа за його частиною.

 

* Знайди:

4     числа 20 _______________

5

28%  числа 300 _____________

 

* На двох сеансах у кінотеатрі побувало 450 глядачів. На першому сеансі глядачів було   4   цього числа. Скільки глядачів прийшло на другий сеанс?

                           9

 

___________І__________׀__________ІІ__________

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

* Знайди число, якщо:

3 його дорівнюють 240 ___________________

8

 

46 % його дорівнюють 92 _________________

 

 

* Поїзд проїхав 70 км, що склало 14 % усієї путі. Скільки кілометрів йому ще залишилося проїхати?

 

 

___проїхав_׀_______залишилося____________

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

V. Поміркуй: «Будова рослини» -

- продовж  ряд – корінь, ……….

 

1. Рафлезія – сама велика квітка у світі, яка росте в джунглях Індонезії. Вона має діаметр 1 метр й важить 4-6 кг. А виростає вона з насіння, яке не більше макового зернятка. Під час цвітіння має відштовхуючий запах гнилого м’яса.

 

2. З’єднати формули з їх назвами.

 

а = b · q  + r,    r < b

 

Формула площі прямокутника

S = a · b

Формула ділення з остачею

P = ( a + b ) · 2

Наближене обчислення площі

V = a · b · c

Формула шляху

S = v · t

Формула периметра прямокутника

S ≈ a + b : 2

Формула об’єму прямокутного паралелепіпеда

 


Повідомлення. Цікаво знати.

Чи може дерево знати арифметику?

У західній тропічній Африці ( Гана, Сьєра – Леоне, Кот – д’Івуар ) є дерево, яке вміє множити та складати. Все його життя може бути виражене алгебраїчним рівнянням. Це зовсім не жарт. Наукова назва його –  Schumanniophyton problematicum. Як   видно,  видове визначення (problematicum «задачне») визнає за деревом його математичні   здібності.

Воно належить до сімейства маренових, сягає у висоту від 6 до 12 м  і має    дуже велике листя, яке розташовується  групами по троє на кінці кожної гілки.

Особливості зростання цього дерева можна виразити наступною формулою:

N = ( Y x 12 ) + 4. Вона показує, скільки  листя у дерева. Його точне число визначено буквою N . Буква Y означає вік дерева в роках. Якщо вирішити цю формулу для даного дерева, можна визначити точне число його листя. Чому це так, легко зрозуміти, якщо подивитися на схематичний малюнок цього дерева.

Це тільки схема, тому що у реального дерева від кожного вузла відійдуть чотири гілки, а не дві, як показано на малюнку. На кінці кожної гілки знаходиться три листи, кожний довжиною в метр. Таким чином, чотири гілки у кожного вузла несуть разом 12 листів. Кожний рік, поки дерево не досягне свого максимального росту ( від 5,5 до 6 м ) воно викидає по чотири гілки. Цифра 4 в кінці формули додається тому, що верхній пагін дерева увінчаний чотирма листями. На наступний рік це листя перетвориться в чотири гілки, а верхній пагін увінчають нові чотири листи.

 


 Ринок цікавих ідей. Щоб краще думалося

 

МОРКВА   особливо полегшує

запам’ятовування формул вищої математики, латинських дієслів завдяки стимуляції обміну речовин у мозку. На ніч перед екзаменом з’їжте тарілку тертої моркви з олією, сметаною чи майонезом.

АНАНАС   улюблений фрукт

театральних і музичних зірок. Той, хто мусить тримати в своїй пам’яті значний обсяг тексту або нотних знаків, потребує чималої кількості вітаміну С, який у достатній кількості міститься в ананасі.

АВОКАДО – джерело енергії  для

довгочасної пам’яті завдяки високому вмісту жирних кислот.

ЦИБУЛЯ –  допомагає в разі розумової

перевтоми та психічної перевтоми, сприяє розрідженню крові, поліпшує постачання мозку киснем. Щодня варто вживати щонайменше половину цибулини.

ГОРІХИ –  особливо ефективні, якщо

у вас попереду розумовий «марафон» ( доповіді, конференції, концерти ) або тривала поїздка за кермом.

ІНЖИР –  звільняє голову для нових

ідей. Ефірна олія, яка міститься в ньому, розріджує кров, мозок отримує більше кисню. Найліпша їжа для журналістів та людей інших творчих професій.

КАПУСТА – знімає знервованість,

підвищує активність щитовидної залози. З’їжте салат з капусти перед іспитами і ви спокійно підготуєтесь до них.

АПЕЛЬСИН / ПОМАРАНЧ / -

дезодорує думки та полегшує сприйняття інформації. Перед заняттям іноземною мовою корисно випити склянку цитринового соку.

 

11.  Домашнє завдання.

 

Додаткове завдання – Бліц – турнір

 

а) Довжина всіх коренів ялини може дорівнювати 2000 метрів, а одного дерева сосни в а разів більше. Яка довжина коренів ялини і сосни?

 

 

 

 

б) Ціна цукерки  n копійок. Вадим купив 6 цукерок і в нього залишилось t коп.. Скільки грошей у нього було спочатку?

 

 

 

 

 

в) Ціна дині а грн.. за кілограм. Тато купив 2 дині масою 4 кг і 5 кг. Скільки грошей він заплатив?

 

 

 

 

г) Ширина кімнати 5 м, довжина 6 м, а висота а м. Знайди об’єм повітря в кімнаті.

 

 

 

 

 

 

doc
До підручника
Математика 4 клас (Мацько Н.Д., Ситник Д.В., Гривко A.B.)
Додано
12 лютого 2019
Переглядів
1027
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку