Мета:поглиблювати знання з математики, розвивати навички самостійної роботи,закріпити навички табличного множення на 5; формувати вміння використовувати вивчений матеріал під час розв'язування задач і прикладів; вдосконалювати обчислювальні навички,; розвивати логічне мислення, математичне мовлення; виховувати уважність. виховувати наполегливість,допитливість.
Природнича мета: закріплювати знання учнів про первоцвіти, будову рослини та розрізнення , їх значення для природи і у житті людей;ознайомити з первоцвітами,які занесені до Червоної книги, розвивати спостережливість; виховувати бережливе ставлення до природи.
Організація класу
- Вітаю вас любі діти на нашому уроці.
Чекають вас відкриття на кожному кроці!
Сьогодні знову у гості до природи йдемо,
Цікаві знання собі візьмемо!
Наш девіз:
Слухати швидко, відповідати чітко, працювати дружно, запам'ятовувати міцно! Привітання
Доброго дня тобі, небо блакитне!
Доброго дня тобі, сонечко світле!
Доброго дня вам, квіти тендітні!
Доброго дня вам, гості привітні!
Доброго ранку,співучі птахи!
Доброго ранку,маленькі дубки!
Доброго ранку ,рідний наш дім!
Доброго ранку ,діткам усім!
Я вас вітаю , люблю ,пізнаю,
Бо живемо в одному краю.
Усміхніться всім навколо:
Небу ,сонцю,квітам,людям
І тоді обов'язково
День для вас цікавим буде.
Психологічна розминка
Вправа «Прогноз погоди»
Опис вправи:учасники стають у коло ,кладуть руки на плечі один одному і виконують вказівки вчителя.
Зараз ми будемо робити масаж один одному ,але так,щоб усім було приємно і хотілося поділитися теплом,гарним настроєм.Я озвучуватиму фрази,що відображають характерні особливості погоди,а вам слід відтворити їх певними діями.
На вулиці чудова погода ,сонечко торкається вас ніжними,лагідними ,теплими промінцями і все навкруги радіє йому.(погладжують м'яко один одного)
Та раптом сонечко закрила невеличка хмарка й почав накрапати дощик.(постукують один одного кінчиками пальчиків)
Пішов град(сильніше постукують кінчиками пальців),з'явилась блискавка(ребром долоні труть по спині)
Після граду почався сильний вітер(легко «трясуть»один одного за плечі)
Потім усе заспокоїлося,з-за хмари вийшло сонечко і почало зігрівати все навкруги ніжними ,лагідними ,теплими промінцями (погладжують м'яко і лагідно один одного) Вправа»Звуки природи»
Після зимової тиші весняні звуки сприймаються як стоголосна «симфонія»
Як ви думаєте про що «співає» весна?Які звуки весняної симфонії ви чули?Як ви думаєте,чому весну вважають «найголоснішою»,»найгомінкішою»порою року?Які звуки весни вам подобаються найбільше?Чому?Який настрій викликає у вас квітування природи навесні?
Фенологічні спостереження
Для кожної пори року – характерна своя погода. У нас у класі працює ГІДРОМЕТЕОЦЕНТР. Слово надається нашому синоптику.
- А зараз про погоду: сьогодні_______________(день_), ____ лютого, стан неба – похмуре (ясне), температура повітря___________, вітер – (Сильний, слабкий, немає), опади – (Сніг, дощ). Погода сьогодні у нашому місті, школі, у 2 класі – сприятлива, отож всім бажаємо гарного настрою, цікавих знань і відкриттів!
Доповідь синоптиків: стан неба ,температура повітря,напрям та сила вітру,опади,інші природні явища.
— Яка зараз пора року?
— Який місяць?
— Яке число?
— Тепло чи холодно надворі?
— Який стан неба?
— Яка температура повітря?
— Чи були сьогодні протягом дня опади?
Гра «Так чи ні»
Навесні; - сонце піднімається вище;
- температура повітря знижується;
- сніг іде частіше і частіше;
- лід на водоймах скресає;
- починається снігопад;
- переходити через річку, ставок, озеро небезпечно
Актуалізація опорних знань
Перевірка домашнього завдання.
Гра «Що сказало сонечко»
Пояснення теми і мети уроку
Завдання уроку
Вправа «Проектування»
Розпочати роботу я пропоную з ознайомлення з тими завданнями ,що чекають нас на уроці.
Охарактеризуйте це число.
Назвіть числа до 50, у яких зустрічається ця цифра.Які це будуть числа?
Усний рахунок
Дається вам аж три хвилинки
Для розумової розминки
В халепу щоб не потрапляти
Таблицю слід вам добре знати
Ще холодні в лісі ранки,
Сніг ще в лузі дотліва,
Та розкрила на світанку
Сині очі сон-трава.
Сон-трава на ніжці срібній
— Ніжне сонечко земне…
Ти ж казала, мамо рідна,
В сон-траві знайшла мене.
Вірші про проліски
Я блакитні очі маю,
Здавна проліском зовусь.
В лісі першим розцвітаю,
Навіть снігу не боюсь.
У проміннях сонця ніжних
Край веселого струмка
Білий, росяний підсніжник
Раптом блиснув з-під листка.
Отакий малий неначе,
Ледь прокинувся від сну.
Тихий-тихий, а одначе,
Він привів до нас Весну.
Фізкультхвилинка
Гарно ми попрацювали ,
Відпочинемо трішки,-
Уставайте ,розімнемо
Спину,руки.ніжки.
Закріплення та систематизація знань учнів.
Загадки
1. Він маленький і біленький,
має ніженьку тоненьку.
Сповіщає рідний край:
Гей, весна прийшла, стрічай!
2. Пурпурова, червона, блакитна,
До бджілки завжди я привітна.
Скидаю три різні спідниці –
Немає у мене сестриці
3. Квітка блакитна, як очі дитини.
Що їй метелиці та хуртовини.
Вітру й снігів не боїться вона !
Знає: уже на порозі весна.
4. Із зеленої сорочки,
Що зітхав весною гай,
Білі дивляться дзвіночки.
Як зовуть їх, відгадай!
5. Ще холодні в лісі ранки,
Сніг ще в лузі дотліва.
Та розкрила на світанку
Сині очі . . .
6. Лікувальну силу маю,
Жовтим цвітом розцвітаю.
Називають «ключ весни»!
Як я звуся? Ти скажи!
7. Лист зелений і міцний,
Сніг для нього не страшний,
А коли весну стрічає,
Сині очі розкриває.
8. Має гарні жовті вічка
Й фіолетову спідничку.
Запах ніжний і духмяний
Наповняє ліс весняний.
9. Я на інших геть не схожий,
Кучерявий та пригожий
Постелю під голе віття
Фіолетове суцвіття.
Охорона первоцвітів
Люди завдають чимало шкоди ранньоквітучим рослинам, особливо підсніжникам, проліскам, конваліям. Багато рослин стали рідкісними. Це проліски, фіалки, медунки, дзвіночки тощо.
Найкрасивіша квітка — та, що квітує там, де росла. Не губіть її! Такі квіти, як підсніжник звичайний, проліски, лілія лісова, конвалія, квітка сон, занесені до Червоної книги.
Гра»Поети»
Як весняна пташечка співа,
Розцвітає на осонні сон-трава.
Хоч морози запізнілі —
Он підсніжники вже білі.
Над снігами квітнуть рано.
Фіолетові шафрани.
Дістає весна і скрині
Проліски небесно-сині.
І трави нам шлють привіти
Жовті жовті первоцвіти.
Ряст, медунка, горицвіт
Майоріють серед віт.
Бережіть красу цю, діти,
Не зривайте первоцвіти.
V. Підбиття підсумків. Рефлексія
— Які квіти приносять весну?
— Чому їх називають первоцвітами?
— Які квіти розквітають у кінці весни, в травні? (Конвалії, кульбаби, фіалки)
— Багато хто збирає навесні букети весняних рослин. Чи добре це? (Ні)
— Чому не слід рвати квіти?
— Які квіти занесені до Червоної книги?
— Чому потрібно оберігати ці квіти?
— Назвіть причину зникнення первоцвітів.
— Як зберегти первоцвіти?
Перші квіти після тривалої зими приносять величезну втіху для душі. Прогулянка до лісу ранньої весни просто спокуса. Руки так і тягнуться до квітів. Але не поспішайте рвати це чудо!
Первоцвіти – це безцінний дар природи, перша посмішка весни. Ці рослини знаходяться на межі зникнення та занесені до Червоної книги України. При зриванні стебла з трьома первоцвітами гинуть 45-60 цибулин, ушкоджуються сусідні рослини. А для того, щоб з насіння виросла повноцінна конвалія необхідно 7-8 років. За незаконний збір та продаж первоцвітів передбачена адміністративна відповідальність – накладення штрафних санкцій у розмірі понад 500 гривень.
Не зривайте первоцвіти
Тане сніг, весна, відлига…
Рушила по річці крига.
Сонце світить, пригріває
Йде тепло, зима тікає.
В лісі сніг іще лишився,
Під деревами укрився,
Сніг від сонечка сховався,
Теплих променів злякався.
Та з під снігу – справжнє диво:
Первісток весни сміливий
Показав чоло тендітне,
Пелюсткове і привітне.
То підсніжник, первоцвіт,
Сніг долаючи і лід,
Прагне з сонцем привітатись
І з весною обійнятись.
Не зривайте первоцвіти,
Помилуйтеся на квіти.
Той, хто робить з них букети
Знищує життя Планети.
Види первоцвітів:
первоцвіт весняний
горицвіт весняний
калюжниця болотна
мати-й-мачуха
первоцвіт весняний
печіночниця
проліска
пшінка весняна
підсніжник
ряст
собачий зуб
сон-трава
цикламен
чемерник
крокус
рябчик