Удосконалення вміння застосовувати правила знаходження дробу від числа та вміння розв'язувати задачі, що передбачають знаходження дробу від числа в ігровій формі.
Конспект
Урок-гра ( 6 клас математика )
Тема : Знаходження дробу від числа.
Мета уроку:
Навчальна :
Розвиваюча:
Виховна :
Тип уроку: удосконалення вмінь і навичок.
ПЕРЕБІГ УРОКУ
Привітання. Підготовка учнів до роботи на уроці. Перевірка готовності кабінету до уроку. Організація уваги учнів.
Перевірка завдання , заданого за підручником. Ретельна перевірка виконання вправ домашньої роботи в учнів, що потребують додаткової педагогічної уваги.
III . Мотивація навчальної діяльності. Повідомлення теми уроку.
Учитель: Сьогодні у нас з вами дуже цікавий урок. Але, перш ніж його розпочати, я хотіла б запитати у вас : чи замислювалися ви над тим, ким хочете стати у майбутньому? Ким уявляєте себе? Яку професію мрієте обрати? І чи знадобиться вам математика для освоєння обраного ремесла? Для того, щоб глибше це збагнути, сьогодні я пропоную вам відчути себе пекарями.
Мабуть, всі бачили по телевізору програму « МастерШеф». І сьогодні ми провемо щось подібне у класі. Але ми необмінно повяжемо це з математикою.
IV . Удосконалення вмінь.
Учитель: Наближаються новорічні свята. Мешканці кожної країни відзначають їх у родинному колі або разом із друзями чи знайомими.
З нашим традиційним новорічним меню всі ми знайомі. А ось з якою випічкою відзначають Новий рік в інших країнах світу? Ми відкриємо сьогодні завісу таємниці світових кулінарних традицій.
Насамперед, призначимо двох капітанів - червоної та синьої команд. У свою чергу, кожен капітан обирає учасників власної команди.
Команди готові? Тоді розпочнемо гру.
Конкурс 1: « Відгадай слово»
Розташувати дроби в таблиці у порядку зростання. Впишіть відповідні результатам букви і отримаєте назву традиційної новорічної випічки Німеччини.
|
|
|
|
|
|
|
С
|
Т |
Н |
А |
И |
О |
Д |
Учитель: Це слово : ДОНАТСИ . Їх ще називають берлінери. Це звичайні пончики з начинкою чи без, присипані цукровою пудрою.
Конкурс 2 : « Хто швидше»
а) Записати звичайним дробом : 35% ; 6 %; 4 %.
б) Записати у вигляді відсотків дріб : ; 0, 54; .
Відповідь :
35% = = ;
6 % = 6 · = · = = ;
4 % = 4 · = · = =.
2 Оскільки 1 = 100%, то
= · 1 = · 100% = = 80% ;
0,54 = · 1 = · 100% = 54% ;
= · 1 = · 100% = % = 85 %.
Конкурс 3: «Смаколик удачі»
Учитель: Прошу підійти до мене капітанів команд. Зараз ми з вами проведемо жеребкування, яке покаже, яку саме випічку і якої країни ви будете « готувати».
( У мішечку знаходяться 2 аркуші з написами :
імбирне печиво ( Данія);
класичний яблучний штрудель ( Чехія та Словаччина))
Після цього капітани отримують конверти з завданнями:
1. Данія Традиційно данці на новорічне свято готують марципан та імбирне печиво. З марципану роблять різні фігурки, які потім дарують гостям.
Рецепт: Інгредієнти для імбирного печива
пачки вершкового масла;
склянки цукру
щіпка солі
3 склянки борошна
3 ст. ложки меду (найкраще темного гречаного)
2 яйця
1 ч. ложка меленого сухого імбиру
ч. ложки соди, гашеної оцтом
по ч. ложки меленої кориці, гвоздики та мускатного горіха.
Для глазурі: 2 яєчні білки
1 склянки цукрової пудри.
Спосіб приготування імбирного печива .
Масло кімнатної температури змішати з цукром та сіллю. Додати яйця, мед, соду, погашену оцтом, усі спеції та борошно. Вимісити руками еластичне тісто, покласти його в холод на 2-3 години.
Охолоджене тісто розкатати в пласт приблизно 5 мм і видушити різними формочками печиво.
Викласти печиво на деко, застелене пергаментом. Поставити у розігріту до 200 градусів духовку, випікати год. Дістати, охолодити.
Коли печиво повністю охолоне, його можна прикрасити розтопленим шоколадом, кокосовою стружкою, декоративною присипкою, покрити або розмалювати білковою глазур’ю.
Для білої глазурі охолоджені білки потрібно збити міксером на високій швидкості, поступово додаючи 1 склянки цукрової пудри.
Маса повинна стати пишною і густою та не витікати з посудини, навіть якщо її перевернути догори дном. Білкову глазур помістити в кондитерський шприц або пакет з найтоншим кінчиком (можна використати звичайний пакет з-під молока, відрізавши малесенький кутик). Розмалювати печиво як підкаже передсвятковий настрій та натхнення. До речі, якщо воно битиме ключем, можна глазур поділити на кілька порцій і в кожну додати по кілька крапель харчових барвників різного кольору – печиво матиме яскравий вигляд.
Традиційним у цих країнах є смачний національний десерт – штрудель з яблуками.
Рецепт: Інгредієнти для яблучного штруделя:
1 склянки борошна;
ч. ложки солі;
сухарі з білого хліба;
склянки мелених горіхів;
лимона;
1 ч. ложка кориці;
склянки олії;
пачки вершкового масла;
склянки родзинок;
6 яблук;
склянки цукру;
склянки цукрової пудри.
Спосіб приготування яблучного штруделя.Для тіста: у миску висипати
борошно, додати сіль, масло і склянки води, місити не менше год, згорнути кулькою, змастити олією, накрити плівкою, залишити на год.
Для начинки: сухарі подрібнити на крихти, обсмажити на маслі. Родзинки помити і підсушити, горіхи подрібнити. Яблука нарізати, збризнути лимонним соком, змішати з родзинками, горіхами, цукром і корицею.
Тісто тонко розкатати, перекласти на посипаний борошном рушник і розтягувати руками так тонко, щоб було видно малюнок тканини.
Змастити тісто розтопленим маслом, посипати сухарями, рівномірно викласти начинку, згортати рулет за допомогою рушника (у процесі загортання змащувати зовнішній бік тіста маслом).
Перекласти швом донизу на встелене фольгою і змащене маслом деко. Випікати
год при температурі 180 градусів. У процесі випікання та після закінчення змастити штрудель маслом, посипати пудрою.
Учитель: Кожна із команд отримала завдання. Послухайте, будь ласка якими повинні бути ваші дії при його розв’язуванні .
За моєю командою ви розкриваєте конверти з завданням, прочитаєте умову. Після цього відправляєте по одному представнику в дивайсну де він повинен взяти необхідні прибори . Ваші наступні дії : на шаблонах склянок чи ложок вказати частину, яка відповідатиме кількості продукта. Крім того, цю частину ви повинні перевести у грами. Капітан команди, яка швидше впорається , піднімає руку, після чого два представники від команди виходять до дошки і розповідають про спосіб приготування ( частини – уже переведенні у грами).
Конкурс 4: Конкурс капітанів.
Проводиться жеребкування. Кожен із капітанів отримує своє завдання.
Задача №1: Команда пекарів приготувала 180 штук шоколадних мафінів з вишнями для шкільного сніданку учнів початкових класів. 40% мафінів скуштували учні перших класів, решту – учні других класів. Скільки учнів у других класах ?
Задача №2 : Дві команди пекарів приготували 1800 виробів з тіста. Із них 43% це кекси зі згущеним молоком, решта – пиріжки з вишнями. Скільки пиріжків з вишнями було приготовлено?
Відповідь:
Учитель: Діти, а зараз підіб’ємо підсумки нашої гри.
Перемогла команда ________ з таким результатом ______.
V . Підбиття підсумків уроку Учитель : На останок хотілося б, щоб ви поділилися своїми враженнями від сьогоднішнього уроку. Кожному із учасників я роздам шаблон тістечка, на якому ви напишете що вам сподобалося найбільше.
VI. Домашнє завдання : § 15, № 358, № 361, № 368 *, повт. № 370 .