Інтегрований урок з навчання грамоти і природознавства у 1 класі. Тема: "Птахи. Опрацювання оповідання «Поспішай, синичко!» (за Г. Демченко)"

Про матеріал

Формувати ключові компетентності:

  • Уміння вчитися: проявляти зацікавленість у навчанні, формувати почуття відповідальності за виконане завдання;
  • Інформаційно – комунікативну: уміння робити висновки, узагальнювати, залучати до роботи з іншими джерелами інформації;
  • Соціокультурну: учити самостійно працювати, співпрацювати у команді, бути спостережливими, проявляти інтерес до навколишнього світу.
  • Формувати предметні компетентності:
  • Навчальна: продовжити роботу над засвоєнням учнями знань про букву «Ша», звук [ш], формувати навички виразного і свідомого читання, знайомити учнів з істотними ознаками птахів, розширювати знання про перелітних та осілих птахів;
  • Розвивальна : розвивати критичне мислення, увагу, пам'ять.
  • Виховна: виховувати любов до природи, вміння бачити її красу, бажання охороняти та допомагати птахам, почуття дружби.
Перегляд файлу

 

Л.М.Стіценко, учитель початкових класів, спеціаліст вищої категорії, старший учитель, Сухоєланецька ЗОШ I-III ст., Новоодеський район, Миколаївська область

 

Інтегрований урок з навчання грамоти і природознавства у 1 класі

Тема: Птахи. Опрацювання оповідання «Поспішай, синичко!» (за Г. Демченко)

Мета:

Формувати ключові компетентності:

  • Уміння вчитися:  проявляти зацікавленість у навчанні, формувати почуття відповідальності за виконане завдання;
  • Інформаційно – комунікативну: уміння робити висновки, узагальнювати, залучати до роботи з іншими джерелами інформації;
  • Соціокультурну:  учити самостійно працювати, співпрацювати у команді, бути спостережливими, проявляти інтерес до навколишнього світу.

Формувати предметні компетентності:

  • Навчальна: продовжити роботу над засвоєнням учнями знань про букву «Ша», звук  [ш], формувати навички виразного і свідомого читання, знайомити  учнів з істотними ознаками птахів, розширювати знання про перелітних та осілих птахів;
  • Розвивальна : розвивати критичне мислення, увагу, пам'ять.
  •  Виховна: виховувати  любов до природи, вміння бачити її красу,  бажання охороняти та допомагати птахам, почуття дружби.

Обладнання: картки – опори, ілюстративний матеріал із зображенням перелітних і осілих птахів, аудіозапис голосів птахів, деревинка, кольорові дзвоники для оцінювання, годівничка,  «Буквар» (автор М.С.Вашуленко), презентація до уроку «Птахам потрібна допомога!»

Хід року

  1.                Організаційний момент. Емоційне налаштування учнів.

В цьому класі друзі всі,

Я і ти, і ми, і ви.

Ми одна сім’я.

Руку дай тому, хто справа,

Руку дай тому, хто зліва.

Посміхнись тому, хто справа,

Посміхнись тому, хто зліва.

Ми  одна сім’я.

  • Побажаємо удачі один одному!
  • В народі  говорять: «Добрий гість – дому радість!». Подаруйте нашим гостям усмішку і привітайтесь з ними.
  • Щоб хвилини уроку виявилися щасливими, працюватимемо під таким гаслом:

Щоб робота в нас кипіла,

Працювати будем:

ШВИДКО! ДРУЖНО! ВМІЛО!

  1.            Актуалізація опорних знань, умінь, навичок. Ознайомлення з темою уроку.
  • У нас незвичайний урок , тому  почнемо без зупинки,

          ми із мовної розминки.

Я читатиму початок  кожного речення чистомовки,   а ви – кінцівку.

Розчитатись нам пора – ра – ра – ра.

Наступила вже зима – ма – ма – ма.

Довго будуть холоди.

Кучі снігу намело.

Сплять дерева усі.

Учні класу молодці!

  • Доведемо?
  • Так яка пора року? ( ПРИЙШЛА ЗИМА вимовляємо з різною інтонацією)
  • Метод «Займи позицію»

                                           Зима найкраща пора року!

  • Хто згоден з цим твердженням, підніміть зелений кружечок, ні – червоний.
  • Чому?
  • Вправа «Магніт»
  • Які слова «притягує» до себе зима?
  • Загадка
  • Що двічі родиться: вперше гладеньке, а вдруге – пухкеньке? (птах)
  • Де тільки не зустрічаємо ми птахів. У лісі, і в полі, і в горах, і по берегах річок, і в сільському парку, і біля школи, і  на рідному подвір’ї. Ми так звикли до них, що часом нам починає здаватися, ніби ми їх добре знаємо. Чи це так насправді?

   Сьогодні  ми більше дізнаємось про наших пернатих друзів.

  1.   Основна частина. Складання «Кластеру» до поняття птахи.

ПТАХИ

  • Чим відрізняються птахи від інших тварин?

ПІР’Я              (Пір’я захищає від охолодження і перегрівання, допомагає                                       

                           літати.)   

ДЗЬОБ             (Ним добуває їжу, чистить своє пір’я, в’є гніздо,доглядає              

                          за пташенятами, подає сигнал.)

КРИЛА

 

  • На які групи поділяють птахів? Чому їх так називають?

ПЕРЕЛІТНІ      (Які?  Ластівка, зозуля, соловей, журавель…)

ЗИМУЮЧІ (або осілі)

  • Які пташки зібралися на нашій класній деревинкі?  (зимуючі)

СИНИЧКА

ГОРОБЕЦЬ

ДЯТЕЛ

ВОРОНА

ГОЛУБ

  • Звуковий аналіз слів на вибір.
  • Вправа «Мозковий штурм»
  • Чим відрізняються звуки від букв?
  • На які групи поділяються звуки?
  • Як на звуковій схемі позначаються голосні?
  • На які групи поділяються приголосні?
  • Як позначають на звуковій схемі тверді приголосні? М’які приголосні?
  • Яка буква не позначає звука?
  • Фізкультхвилинка «Рукавичка»

 

  • Птахи сумні, не співають.

 

  • Гра «Підслухана розмова»
  • Підійдіть до деревця і поміркуйте,  про що можуть  розмовляти  птахи. (відповіді дітей)
  • Чого найбільше бояться птахи?

ХОЛОД

ГОЛОД

  • Зимуючим птахам голодно і холодно взимку. Під час заметілі, снігопадів

птахам важко знайти собі їжу. Через кілька годин голодування вони можуть загинути.

  • Вправа «Меню»
  • Чим пташки живляться?

ЯГОДИ ГОРОБИНИ І КАЛИНИ

ЗЕРНО

КРИХТИ ХЛІБА

ГАРБУЗОВЕ НАСІННЯ

САЛО

  • Що шкідливо давати?  (смажене насіння)
  • А чи приносять користь птахи? Чому їх називають санітарами лісу?
  • Що трапиться, якщо взимку загинуть птахи від голоду?
  • Яким птахам допоможуть люди, якщо охоронятимуть і не будуть рубати ялинки і сосни?
  • Як ви допомагаєте птахам узимку?  (майструємо годівнички)
  • Проблемна ситуація
  • Уявіть, все навколо в снігу. У саду жодної годівнички. З яких предметів можна їх виготовити?  (відповіді учнів)
  • Нагодуємо пташок класу? Ваша активність, правильні відповіді – це їжа для пташок.

Акція «Недоїдений шматочок хліба з їдальні  - у годівничку!»

  1. Робота з Букварем.
  • Зараз ми прочитаємо про невеличких за розміром пташок, але дуже великих модниць. Бо вбрання мають красиве, різнобарвне. Грудка у них жовтенька, на голові шапочка чорна – корона. На зеленуватій спинці та крилах чорно – білі рисочки, що робить їх ще привабливішими. Хвостик незвичайний, ніби трикутник. А співають так дзвінко і так приємно! Хто ці пташки?
  1. Опрацювання оповідання «Поспішай, Синичко!»
    а) Читання вчителем.
    -Що в цьому оповіданні справжнє, а що – ні?

б) Читання учнями «ланцюжком».

- Де зустрілися синички?

- Що порадила перша синичка другій?

- Хто змайстрував годівнички птахам?

-  Які смаколики там лежали?

в) Читання за особами.

В годівничку сипемо зерно,

Сподобається птахам воно.

  1. Фізкультхвилинка

Скік! Скік! Всі на гілки,

Розімнемо наші спинки.

А тепер іще крилята,

Щоб могли швидше літати,

А іще і оченята – блим – блим – блим,

Відпочити треба їм.

Прошу я усіх сідати, будем далі працювати.

  1. Гра «Посади пташок на годівничку»

1-ша команда – ластівка, горобець, голуб, зозуля.

2-га команда – журавель, синичка, сорока, дятел.

Працювали всі на славу,

А пташкам кладемо сало.

  1. Хвилинка фантазії . Гра «Пір'їнка»
  • Якби я був пташкою, то…
  • Побажаю…

Шипшина дуже смачна,

Птахам корисна вона.

  1. Заключна частина.
  • Підбиття підсумків уроку

Рефлексія

  • Чому пташки почали співати?

    (Звучить запис співу пташок)

  • Чи є такі діти, для яких урок минув даремно?
  • Чи корисний наш урок?
  • Що особисто для себе візьмете з уроку?
  • Вправа Кольорові дзвоники»

( Червоний колір – колір творчості, фіолетовий – настрою, зелений – нового,  синій – правди (як працював сам), жовтий – дружби (хто найкраще працював у класі)

  • Подарунок «Я твій друг»
  • Перед вами паперові пташки. Нехай вони для вас стануть друзями і згадкою про сьогоднішній урок. Напишіть на них «Я твій друг»

Пам'ятайте, любі діти,

Щоб сади у нас цвіли,

Щоб літали журавлі,

Щоб пташки у нас співали

І дерева підростали,

Щоб земля була у квітах,

Бережіть природу, діти!

  • Перегляд презентації « Птахи просять допомоги!»

 

 

 

 

 

 

 

docx
Пов’язані теми
Навчання грамоти, Розробки уроків
НУШ
Додано
4 липня 2018
Переглядів
646
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку