Інтегрований урок: читання, письмо, музичне мистецтво «В гостях у казки», 1 клас

Про матеріал

Закріплювати вміння читати і писати склади та слова з буквами «і» та «ї» ; продовжити формувати початкове уявлення про українські народні казки; вчити учнів визначати вид казки; формувати мотиви навчально-пізнавальної діяльності, повну орієнтувальну основу запам'ятовування при вивченні пісні; сприяти закріпленню навичок раціонального читання; розвивати пам'ять, довільну увагу, музичний слух, здійснювати збагачення словникового запасу слів учнів; удосконалювати їх артикуляційні навички; реалізовувати здоров'язбережувальні технології на уроках; розвивати вміння співати, висловлювати цікаві думки, давати характеристику персонажам на основі їх вчинків, сприяти усвідомленню розсудливої та обачної поведінки в навколишньому середовищі.

Перегляд файлу

Інтегрований урок
(читання, письмо, музичне мистецтво)

Тема: «Звук [і], букви І і. Звуки [йі], букви Ї ї.
Українська народна казка «Котик і півник» .
Українська народна пісня лисичка.

Мета: закріплювати вміння читати і писати склади та слова з буквами «і» та «ї» ; продовжити формувати початкове уявлення про українські народні казки; вчити учнів визначати вид казки; формувати мотиви навчально-пізнавальної діяльності, повну орієнтувальну основу запам’ятовування при вивченні пісні; сприяти закріпленню навичок раціонального читання; розвивати пам’ять, довільну увагу, музичний слух, здійснювати збагачення словникового запасу слів учнів; удосконалювати їх артикуляційні навички; реалізовувати здоров’язбережувальні технології на уроках; розвивати вміння співати, висловлювати цікаві думки, давати характеристику персонажам на основі їх вчинків, сприяти усвідомленню розсудливої та обачної поведінки в навколишньому середовищі.

Тип уроку: інтегрований

Обладнання та матеріали: телевізор, відеозаписи мультанімації пісень «Перший дзвінок», «Лисичка»; відеозапис уривку мультфільму «Котик і півник»; аудіо запис правила та уривка казки; дитяча книжка, картки з друк літерами; плакатами з будиночком літер до гри «Фотоапарат», з правилами і малюнки предметів на … , м’які іграшки (лисиця, черепаха, сова) набір …

Орієнтовний план уроку

  1. Вступна частина (2 хв.)
  1. Організаційний момент.
    Формування мотивів навчально-пізнавальної діяльності.
    Виконання пісні під мультанімацію «Дзвінок»
  2. Обговорення теми і завдань уроку.
  1. Основна частина (35 хв.)
  1. Формування навичок раціонального читання та письма:
    1. Робота за плакатом: будиночок «Алфавіт»  (впр.1,2)
    2. Виконання вправи «Фотоапарат»  (впр.3)
    3. Перегляд і опрацювання презентації про букви; письмо букви та складів  (впр.4)
    4. Прискорене читання: вправа «Черепаха і Сорока»  (впр.5) 
  2. Робота над казкою:
    1. Повторення правила Мудрої Сови: прийом ефективного запам’ятовування; робота в парах              (впр.7)
    2. Виконання тестового завдання  (впр.8)
    3. Розгляд книги зі шкільної бібліотеки
    4. Підготовка учнів до сприймання  (релакс)
    5. Формування повної орієнтувальної основи читання:
      розгляд і обговорення ілюстрації;
      виразне читання уривка;
      виконання тестового завдання;
      добір заголовка до наведеного уривка;
      визначення виду казки.
    6. Фізхвилинка
    7. Перегляд фрагменту мультфільму і  переказ відповідно
      уривку з казки (впр.9)
    8. Словникова робота : вправа «Тлумачний словничок»
    9. Прискорене читання уривку казки (впр.10)
    10. Прослуховування казки : формування прийому стеження  (впр.11)
    11. Вибіркове читання, загадка і питання від Лисички
    12. Бесіда за змістом:
      обговорення вчинків героїв;
      закріплення правил поведінки за змістом вірша-добавлянки (впр.12)
  3. Формування музичних здібностей.
    1. Вправа «Пісенька складів» під музичний супровід (розспівування)
    2. Закріплення вивченої на попередньому уроці музики української народної пісні «Лисичка»
  4. Закріплення знань.
    1. Гра «Ти – чарівник» (впр.13)
    2. Добір назв предметів, які починаються на букву «і»:
      друкування, малювання, відгадування загадок, виклад. звук. фі.  (впр.14)
  1.     Заключна частина (3 хв.)
  1. Формування мотивів читацької діяльності.
  2. Виконання пісні під мультанімацію «Лисичка»
  3. Підведення підсумків: відповідно від уроку подяка за співпрацю.

Хід уроку

  1. Вступна частина
  1. Організаційний момент. Привітання

(Учні піднялися за дзвінком, показали готовність до уроку)

 

Вчитель:  – Дітки, поверніться до гостей…

Привітайте в добрий час

Гостей посмішкою щиро

Вчитель: – Ми Вам раді, люди добрі,

Учні:  – і вітаємо щиро Вас.

Та й запрошуємо ласкаво

на урок у 1-ий клас!

 Вчитель: – Діти, поверніться, будь ласка, до мене!

  1.  Формування мотивів навчально – пізнавальної діяльності.
  • Настрій після перерви залишився? «Дзвінок»
  • Що є нам сигналом до початку уроку? (дзвоник)
  1. Обговорення теми і завдань уроку
  • Відкриваємо посібник – ст. 51, урок 10.
  • Читаємо тему уроку
  • Так яке 1-ше завдання уроку? (Повторити зв. і букви І і, Ї ї)
  • А що буде 2-им завданням? (Продовжити чит. укр. н.к «Кот»)
  1. Основна частина
  1. Формування навичок раціонального читання:
    1. Робота за плакатом : будиночок «Алфавіт»  (впр.1,2)
  • Сьогодні зійшло сонечко, засвітило і всі буковки прокинулись та й визирнули у віконечка. Ой, подивіться, а деякі ще сплять. Давайте допоможемо цим буквам прокинутись, а для цього заповнимо порожні клітинки
  • Які ж це букви? (І, Ї)
  • Так, зафарбуємо їм віконечка, як ми робили на попередніх уроках
    (2 учня біля дошки)
  • Дивіться, це ще й букви – сусідки
    (2 учня біля дошки)
  • Назви попередню до букви і? (и)
  • Назви наступну до букви ї? (й)
  • Що ви знаєте про ці букви? (правило 6 зв. : 10 букв)
    1. Виконання вправи «Фотоапарат»  (впр.3)
  • Діти, налаштуйте свої чарівні фотоапарати

Увага на екран!  Звертайте увагу на розмір букв

 (1 учень біля дошки) (перевірка на екрані)

  • Прокоментуйте роботу біля дошки
  • Підніміть руку, в кого так само. Молодці.
    1. Перегляд і опрацювання презентації про букви
        Прописування букви «і» та складів із нею (впр.4)
    2. Прикладне читання: Вправа «Черепаха і Сорока»  (впр.5)
  • До нас на урок завітала наша знайома Черепаха (м’яка іграшка)
  • Як вона повзає? (повільно)

Читаємо повільно, як повзає Черепаха, з чіткою вимовою

1 рядок … Стоп! Порівняйте ці склади м’яко звучить, бо зв.[ї] твердо звучить

приг. + голос;

2 рядок … Стоп! Порівняйте ці склади

гол. + пригол.

  • Прочитаємо в середньому темпі …
  • Прочитайте якомога швидше …   Дякую.
    1. Читання складів під музичний супровід: Вправа «Пісенька складів» (впр.6)
  • Подивіться, нас вже чекають Розумниця і Розумничок
  • Читайте склад, який тримає Розумниця …(гі)
  • На якому рядочку він нам зустрічався біля Черепахи? (на 1 р)
  • Читайте склад, який тримає Розумничок .. (ій)
  • На якому рядочку він нам зустрічався ? (на 1 р)
  • Починаємо співати склади на мелодію «Пісеньки про коника-стрибунця»
    Ваші пальчики стрибають, як маленькі коники, а я йду перевіряти
    1 і 2 р. дівчата і хлопці
    3 і 4 р. по черзі (приспів): то дівчата, то хлопці. Чудово!
  1. Робота над казкою
    1. Повторення правила Мудрої Сови (м’яка іграшка):
      прийоми ефективного запам’ятовування ; робота в парах (впр.7)
  • Читаємо заголовок! Що значить укр.? народна? … (правило)
  • До нас на рок завітала Мудра Сова і хоче, щоб Ви пригадали правило про казку. Увага читати разом з диктором!
  • 1 раз – з диктором … Читаємо, саджаючи слова в човники (показ вчителя рукою)
  • 2 раз – всі разом
  • 3 раз – розповідаємо напам’ять одночасно в парах
  • Хто не запам’ятав – трохи підглядає.
  • Сигналом покажіть, що ви закінчили роботу
    1. Виконання тестового завдання   (впр.8)
  • Увага! Запитання від Знайки
  • Оберіть букву і покажіть на віялах (В)
  • Молодці. А як довести, що це точно правильна відповідь?
  • Де цьому є підтвердження? (у правилі)
  • Знайдіть і виділіть маркером (частина другого і весь третій рядок)
  • Перевірте у сусіда по парті. Підкажіть. якщо не знайшов
  • У кого, все зроблено? Молодці.
    1. Розгляд книжки «Коник і півник» зі шкільної бібліотеки
  • Що це у мене знаходиться на дошці?(книжечка)
  • А як вона називається? («Коник і півник») Це казка. яку ми почали читати на минулому уроці.
  • А де ж відбуваються події? (у казковому лісі - ілюстрація)
    1. Підготовка учнів до сприймання  (релакс)
  • Зараз спробуємо уявити, що ми потрапили у казковий, чарівний ліс. Увага на екран!  (релакс про ліс)
    https://www.youtube.com/watch?v=WQZ3TfK-Fk0
    1. Формування повної орієнтувальної основи читання
  • розгляд і обговорення ілюстрації:
  • Кого впізнали на малюнку?
  • Як їх назвати одним словом? (тварини персонажі казки)
  • Виразне читання уривка:
  •  Давайте прочитаємо і перевіримо чи співпадає уривок казки з ілюстрацією?...(так)
  • Виконання тестового завдання (віяло) швидко самостійно читати
  • Як називається казка? (заголовок)
  • Правило (заголовок – це назва казки)
  • Добір заголовка до наведеного уривка
  • Придумайте заголовок до наведеного уривка (…)
  • Використайте слова з тексту ( з 1 рядка)

Накази Котика

Накази Півню від котика

  • Напишіть його друков. літерами.
  • З якої букви починаємо писати? (з великої)
  • Чому? (початок речення)
  • Який розділовий знак ставимо в кінці речення? (крапку)

(вчитель друкує каліграфічно на дошці)

Учні передруковують в зошит.

  • Кожна буква в окремій клітинці. Між словами пропускаємо одну клітинку.
  • Визначення виду казки:
  • Давайте визначаємо вид казки (казка про тварин)
  • Правило! (ст. 31) Казки про тварин – це казки, у яких головними персонажами є тварини
    1. Фізхвилинка
  • Котик з півником люблять гуляти по лісу ( малюнок на дошці, показ вчителем)
  • Зараз виконуємо фізхвилинку і покажемо, як котик з півником гуляють в лісі

КОТИК З ПІВНИКОМ ГУЛЯЮТЬ –

ЧЕБЕРЯЮТЬ, ЧЕБЕРЯЮТЬ.

ЛАПКИ ВГОРУ ПІДНІМАЮТЬ,

У ДОЛОНОНЬКИ ПЛЕСКАЮТЬ.

ПРИСІДАЮТЬ І СТРИБАЮТЬ,

ДРУЖНО СПИНКИ ВИГИНАЮТЬ.

ВДОХ ТВАРИНКИ ЦІ НЕ ПРОТИ

ЧЕБЕРЯТИ ДО СУБОТИ

– ЧЕБЕРЯЙТЕ ДО СУБОТИ,

 А МИ СЯДЕМО ДО РОБОТИ!

  1. Перегляд фрагменту мультфільму і переказ відповідно уривку казки.

https://www.youtube.com/watch?v=6KoIWlxiMrs

  (перегляд-повтор-переказ)

  • Спробуйте себе в ролі казкаря. А для казкаря у нас підготовлений капелюх ( 3 учня)
    1. Словникова робота. Вправа «Тлумачний словничок»  (впр.9)
  1. Пояснює і читає вчитель, діти показують рухами пояснень
  2. Кожне слово 1 раз: вчитель учні (орфоепічна вимова)
  3. – Сіли рівненько, плечики розправили, поставили руку на діафрагму, будемо не тільки читати нові слова, а і виконаємо вправи на дихання. Вдихаємо носиком і затримуємо повітря….видихнули. Пальчиком другої руки показуємо на слова
  4. Відтворіть їх з памяті
    1. Прискорене читання уривку казки                                                              (впр.10)
  • Починаємо уривок казки зі словами, як ми тільки що тренувались читати і з’ясовували Їх значення. (1 раз)
    1. Прослуховування казки, формування прийому стеження  (впр.11)
  • Всі слідкують, ведуть пальчиками, уважно слухаючи диктора.
  • А хто вміє – тихенько читає (напівголосно)
    1. Вибіркове читання: загадка і питання від Лисички (м’яка іграшка)
  • Зараз послухайте загадку і відгадайте, хто завітав до нас на урок з Казкового лісу?

В норі вона ночує

На зайчиків полює

Вся руденька ця сестриця

А зовуть її……(лисиця)

  • Правильно вгадали (м’яка іграшка)
  • Ось яка вона красуня.
  • А тепер питання від неї:
  • Знайти в уривку й підкреслити речення про те, де насипала Лисичка зерна (ближче до кінця тексту, 9-тий рядок з кінця) ст. 54
  • Виділити маркером (помічники перевірили)
    1. Бесіда за змістом: обговорення вчинків героїв,  закріплення правил поведінки за змістом вірша-добавлянки.
  • Поміркуйте, чому лисичці вдалося схопити півника? ( не послухав котика визирнув)
  • Дітки, а казка це і Вам наука.
  • Чому вчить казка? (Коли самі залишаєтесь вдома – не відкривати двері стороннім людям)
  • Зрозуміли?
  • А тепер перевіримо, як ви це зрозуміли.
  • Я буду читати віршик, а Ви добавляйте слова:

Хоч ви зовсім ще малята,

Але пам’ятайте!

Ви людину незнайому

В дім свій… (не пускайте)

Хоч ви зовсім ще малята,

Але пам’ятайте!

Ви людину незнайому

В дім свій … (не пускайте)

Бо дитя не може знати

В кого що на думці.

Незнайомець може мати

Зброю свою в … (сумці)

Може речі всі забрати

І дитину вбити.

Тож не треба … (відчиняти)

Краще … (потерпіти)

Доки тато, доки мама

Не прийдуть до … (хати)

Вам людину незнайому

Не треба … (впускати)

Двері добре … (зачиняйте)

Кожен раз постійно!

Правила запам’ятайте

І живіть … (спокійно)!

  • Все правильно
  1. Формування музичних здібностей.
    1.  Вправа «Пісенька складів» під музичний супровід (розспівування)
    2.  Закріплення вивченої на попередньому уроці музики української народної пісні «Лисичка»
  2. Закріплення знань про букви І і, Ї ї.
    1. Гра «Ти – чарівник» (впр.13)
  • Виконаємо завдання від Кнопочки.
  • Яку букву потрібно оживити? (ї)

Обведи її маркером.

  1. Добір назв предметів, які починаються на букву «і»:
    друкування, малювання,відгадування загадок, викладання звукових схем з фішок.
  • Виконаємо завдання від Незнайки. 
  • На яку букву треба  дібрати назви предметів?

Обведіть букви маркером.

  • Згадуйте слова, які починаються на букву «і»

іграшка              ікра        ікона

Іра                       Інна        Ігор 

  1.     Заключна частина
  1. Формулювання мотивів читацької діяльності. 
  2. Виконання пісні під мультиплікацією  «Лисичка»
  • Сьогодні ми чудово попрацювали з казкою і закінчимо наш урок  пісенькою.
  1. Подяка за співпрацю
  • Діти, ви всі дуже гарно працювали на уроці. 
  • Я хочу подякувати  вам за співпрацю.
  • Сьогодні ми багато читали, пригадували букви,  знайомилися з казочкою та повторили пісеньку.
  • Дякую за увагу!

 


Додаток 1

Українська народна пісня «Лисичка»
Обр. муз. М.Лисинка

- Я лисичка, я сестричка
Не сиджу без діла
Я гусятка пасла, полювать ходила - 2р.

А тепер мені в неділю
Треба відпочити
Свою хатку гарнесенько треба прикрасити - 2р.

А щоб краща, а щоб краща
Була моя хатка
Піти треба у гайочок квіточок нарвати - 2р.

Додаток 2

  •  Цікавий запис  Кіт утік
  • – Дітки, попереду нас чекає ще багато непрочитаних казок. Вони чекають вас на полицях, бібліотек і магазинів.

Існує книг багато на землі

Вони цікаві, мудра, гарні.

Та кожен з нас, дорослий та малий,

Всяк казочку читати полюбляє.

Казка-це світ чарівний та незвичний

Казка-це диво, сповнене краси!

Поринь у казку, це ж бо так цікаво

Це справді радість, свято для душі.

У казці звірі мову мають

Дерева розмовляють мов живі.

Добро і правда завжди зло долають

Тому і люблять казку діти всі!

  • Мабуть кожен з вас стомився.

Тож виходьте на перерву.

Всі відпочивать

Та казки не забувать!

А сьогодні по заслузі

Щиро дякую Вам, друзі

  • Фізхвилинка

Ми садили ліс у полі – і дубочки, і тополі

і осину, і ліщину, і червону горбину

Виростай наш ліс могучий, підіймайсь під самі кручі

Хай гілля його густе,  споконвічно тут росте.

 

 

 

 

Використані Інтернет-ресурси:

https://www.youtube.com/watch?v=WQZ3TfK-Fk0
https://www.youtube.com/watch?v=6KoIWlxiMrs

 

1

 

docx
Додано
9 липня 2018
Переглядів
1513
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку