1 липня о 18:00Вебінар: Шкільна дошка – ігрове поле вчителя

Інтегрований урок з української мови та читання "Іменник як частина мови."

Про матеріал

Ознайомлення учнів з іменником за його істотними ознаками, знаходити у тексті; поглибити знання учнів про творчість В.Сухомлинського; розвивати вміння логічно мислити.


Перегляд файлу

 

 

 

 

 

 

                         Інтегрований  урок

української мови  та читання

у 3 класі.

 

 

 

 

 

 

Розробка вчителя

Райгородоцької ЗОШ  І-ІІІ ступенів

 Бондар Лілії Іванівни.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Тема. Іменник як частина мови.

 В.Сухомлинський «Ґава і соловей»

Мета уроку:формувати вміння розпізнавати іменник за його      істотними ознаками, знаходити у тексті; поглибити знання учнів про творчість В.Сухомлинського; розвивати вміння логічно мислити, поповнювати словниковий запас, вдосконалювати навички грамотного письма; виховувати уважність, чуйність, доброту.

Тип уроку: інтегрований, вивчення нового матеріалу.

Обладнання: підручник, ілюстрації до уроку,мультимедійна презентація.

                                    Хід уроку.

І.Підготовча частина.

1.Девіз уроку (Слайд 1)

Не просто слухати, а чути,

Не просто дивитись, а бачити,

Не просто відповідати, а міркувати,

Дружно й плідно працювати.

ІІ АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ.

Випишіть слова в три колонки  (Слайд 2)

(Синька, синій, синіти, розмовляти, розмова, мовний, білий, білизна, білити)

Слово «розмова» розібрати за будовою.

-Прочитайте слова кожного рядка, що їх обєднує і чим вони різняться між собою?

ІІІ. ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ УРОКУ .

-Сьогодні ми починаємо вивчати нову тему, а саме яку ви дізнаєтеся відгадавши загадку.

Він предмети називає,

Навіть рід свій власний має!

На питання хто? І що?

Залюбки відповідає

Хто?- зайчисько.

Що?- вареник.

Що ж воно таке? (Іменник)

-Вірно, ми розширимо знання про іменник, навчимося знаходити іменники в тексті Василя Сухомлинського «Ґава і соловей»

ІV.СПРИЙМАННЯ ТА УСВІДОМЛЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ

1.Хвилинка цікавинка (Слайд 3)

Іменник взяв собі на плечі

Велике діло – визначати речі-

Ім’я, найменування і наймення,

Робота, біль. І радість, і натхнення

2.Дослідницька робота

Гра «Знайди зайве слово»( Слайд 4)

-А зараз ми пограємо в гру

1.Яке слово зайве? (дерево) Чому? (відповідає на питання що?) Всі інші відповідають на питання хто? І вони називають істот.

-А зараз за допомогою своїх досліджень ми спробуємо сформулювати правило.

Ми з вами склали правило. Так давайте зробимо висновки, що таке іменник.

3.Гра «Асоціативний кущ»

Пограємо в гру. Я буду називати іменники назви істот – ви плескаєте у долоні, неістот- не плескаєте.

Зима, соловей, ґава, сніг,сміх, радість, мати, дитя, їжа, сльози.

4.Робота з підручником

-Далі попрацюємо з підручником (Впр. 248)

-Хто жив у гайку?

-Прочитайте опис зайченят.

-Які птахи заспівали?

-Вам таке завдання:списати 3 абзац. В 1-му і 2-му реченні знайти головні члени речення.

-Далі випишіть із 3,4 абзаців назви істот та назви неістот.

Фізкультхвилинка «Гопачок»(відео)

VІ.УЗАГАЛЬНЕННЯ І СИСТЕМАТИЗАЦІЯ ОТРИМАНИХ ЗНАНЬ.

1.Розгляд оповідання Василя Сухомлинського «Гавеня і соловей»

Творче завдання. Доповідь учня про життя В.Сухомлинського

( Слайд 5)

-Якою частиною мови написана назва тексту? У тексті понад 30 слів – іменники.

2. Словникова робота

Сльози струмками ллються-

Бідолашного-

Затремтіло серце-

Плачем заливається-

-Слухаємо уважно, тому що крім відповідей на питання ми повинні будемо виконувати цікаве завдання.

3. Виразне читання вчителя

4.Читання «бджілкою»

5.Аналіз оповідання з елементами вибіркового читання

-Хто головний герой?

-Де була ґава?

- Чому плакало гавеня ?

-Хто почув пташиний плач?

-Чому прилетів соловей?

-Чим пісня більше сподобалась для гавеня?

-Чому соловей замовк?

-З яких частин складається текст?

6. Складання плану

Самостійна робота (Слайд 6)

1 варіант: виписати з перших 2-х речень іменники- назви істот;

2 варіант: з 3-4 речення – неістот.

VІІ.РЕФЛЕКСІЯ

Метод «Кубування»

VІІІ. ПІДСУМОК УРОКУ

1.Гра «Мікрофон»

Всі науки між собою пов’язані тим чи іншим чином. Укр.мова і література .Саме мова допомагає у написанні творів, віршів, казок.

VІ.ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ

Укр.мова - ст.103 впр.250 –правило;

Література- вірші укр.поетів В.Сосюра «Як не любити той край…», «Зима»,М.Рильський «Річка», М.Підгірянка «Тихий вечір»

 

 

docx
Додано
17 грудня 2018
Переглядів
180
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку