Інтегрований урокФормування комунікативної та творчої компетентностейпід час узагальнення теми «Правопис знака м'якшення та апострофа»на матеріалі творчого доробку Т.Г.Шевченка

Про матеріал
Інтегрований урок побудований на основі матеріалів про життя і творчість Тараса Шевченка. Ілюстрований фотознімками з сіл Моринці та Кирилівка. Урок має елементи ігорової технології.
Зміст слайдів
Номер слайду 1

Інтегрований урок Формування комунікативної та творчої компетентностей під час узагальнення теми «Правопис знака м'якшення та апострофа» на матеріалі творчого доробку Т.Г.Шевченка Робота вчителя-методиста спеціалізованої школи I-III ступенів №314 з поглибленим вивченням іноземних мов Чарковської Тетяни Дмитрівни

Номер слайду 2

Тарас Шевченко – Степан Васильченко

Номер слайду 3

Мета: узагальнити знання учнів про вживання знака м'якшення та апострофа, удосконалити навички правильної вимови та написання слів із знаком м'якшення та апострофом, закріпити вміння редагувати текст; формувати вміння використовувати здобуті знання на практиці, формувати комунікативну та творчу компетентності під час узагальнення теми; розвивати усне й писемне мовлення, сприяти розвитку творчого мислення, культурі спілкування; виховувати любов до рідного слова, почуття гордості за Україну, шану до геніального письменника Тараса Григоровича Шевченка

Номер слайду 4

Епіграф Ти мусиш нам співця назвати, Адже умів лиш він один Рабів німих так захищати. А хто так оспівав, як він, Садок вишневий коло хати? Д.Білоус

Номер слайду 5

Правила вживання знака м’якшення ПИШЕМО: 1. Після д, т, з, с, ц, л, н, якщо вони передають м’які звуки [д, т, з, с, ц, л, н]. 2. Після літер, що позначають м’які приголосні перед наступним твердим. 3. Після м’якого приголосного [л'] перед наступним м’яким приголосним. 4. У дієсловах на –ть, -ться. 5. У суфіксах –еньк-, -оньк-, -есеньк-, -ісіньк-, -юсіньк-. НЕ ПИШЕМО: 1. Після б, п, в, м, ф, ж, ч, ш, щ, г, к, х, ґ. 2. Після р, що позначає твердий звук [р]. 3. Перед буквами, що позначають м’які або пом’якшені приголосні. 4. Після н перед ж, ч, ш, щ.

Номер слайду 6

Правила вживання апострофа СТАВИМО: 1. Після букв б, п, в, м, ф. 2. Після р, що позначає твердий звук [р]. 3. Після префіксів та першої частини складних слів, що закінчуються твердим приголосним. 4. Після літери к у слові Лук’ян та споріднених із ним. НЕ СТАВИМО: 1. Після літер б, п, в, м, ф, якщо перед ними стоїть буква, що позначає кореневий приголосний, крім р. 2. Після р, що позначає м’який звук [р'].

Номер слайду 7

Техніка мовлення Прочитайте текст. До якого типу мовлення він належить? Аргументуйте. Назвіть усі м'які приголосні у виділених словах. «Кобзар» належить до найволелюбніших книг усіх часів... Кожен, розгорнувши томик «Кобзаря»... відчує, що книгу цю написала людина, яка воістину вистраждала свої відкриття, яка піднялася до вершин мудрості, верхогір'я людського духу (З журн.).

Номер слайду 8

Словниковий диктант Поділ…с…кий, щас. .тя, моркв…яний, нен…ка, солов…їний, над…яр…я, дон…чин, Лук…ян, мен…ший, мавп…ячий, комп…ютер, т…охкати. Подільський, щастя, морквяний, ненька, солов’їний, над’яр’я, доньчин, Лук’ян, менший, мавпячий, комп’ютер, тьохкати

Номер слайду 9

1 2 Вибірковий диктант Прочитайте текст. Випишіть виділені слова та утворіть спільнокореневі, що пишуться зі знаком м'якшення. На Черкащині, в селі ... , у родині селянина-кріпака народився великий поет, художник. Що означає слово «кріпак»? Це людина, закріплена за паном, яка працює на нього. Пан міг кріпака продати, купити, виміняти. У селі ... минули дитячі роки Тараса. Збереглася могила матері Катерини Якимівни Бойко, яка молодою пішла з життя, залишивши осиротілих дітей. Збереглася також хата дяка, у якій учився Шевченко. На кладовищі – могила батька Григорія Івановича. Є в селі музей і пам'ятник великому поетові.

Номер слайду 10

ь н ь ц ь н ь МОРИНЦІ №1 у тексті Розподільний диктант I варіант. Спочатку записати слова зі знаком м’якшення, потім – без нього: Жмен…ці, і...ший, лос…йон, о...вілий, Ірпін…, жі...ці, щиріст…. Ключ. У кожному слові підкресліть другу від початку букву.

Номер слайду 11

МОРИНЦІ

Номер слайду 12

МУЗЕЙ ТАРАСА ШЕВЧЕНКА

Номер слайду 13

’ ’ ’ ’ ’ м й р м КИРИЛІВКА №2 у тексті Розподільний диктант II варіант. Спочатку записати слова з апострофом, потім – без нього: Реп…яшок, ть…яні, зв…язки, Солов…ов, арф…яр, по…ядок, бур…яни, п…єдестал, дух…яна. Ключ. У кожному слові підкреслити останню букву.

Номер слайду 14

Кирилівка (Шевченкове)

Номер слайду 15

ШЕВЧЕНКОВЕ

Номер слайду 16

Могила Григорія Івановича Шевченка (1781-1825)

Номер слайду 17

Могила Катерини Якимівни Бойко (Шевченко) (1783-20.08.1823)

Номер слайду 18

Хата дяка Богорського (під склом)

Номер слайду 19

БУР’ЯН М’ЯТА ПІР’Я В’ЯЗ ІМ’Я В’ЮН СОЛОВ’Ї Завдання кросворда 1. Виполюють ... 2. Духмяна лікарська рослина ... 3. Пташки чистять ... 4. Дерево ... 5. Дають при народженні кожній людині ... 6. Риба, схожа на змію ... 7. Надзвичайно співучі пташки ...

Номер слайду 20

Кросворд Б У Р’ Я Н М’ Я Т А П І Р’ Я В’ Я З І М’ Я В’ Ю Н С О Л О В’ Ї В’ Я З К А

Номер слайду 21

КИЇВ

Номер слайду 22

дивлюсь висить сяють розмовляють Усне малювання Доберіть за змістом і римою слова, вставте їх в текст (за потреби скористайтесь довідкою). …, Мов на небі … Святий Київ наш великий. Святим дивом … Храми божі, ніби з самим Богом … . Дивлюся я, а сам млію, Тихо задзвонили У Києві, мов на небі… О боже мій милий! Який дивний ти. Варнак. 1848 р., Орська фортеця Довідка: дивлюсь, висить, сяють, розмовляють.

Номер слайду 23

здогадуватись п’ятнадцятилітній хлопець П.Енгельгардтом пам’ятки століть дерев’яні будівлі солом’яними Редагування тексту Киянам можна лише здогадуватис, яким уперше побачив пятнадцятилітьній хлопец славне місто над Дніпром восени 1829 року, коли подорожував у обозі за паном П.Енгелгардтом. Усе побачене – золоті бані Лаври, в морі осінніх фарб, памятки минулих століт, деревяні будівьлі, мазанки під соломяними дахами – зачаровувало юнака.

Номер слайду 24

КАНІВ

Номер слайду 25

Гра “Знайди зайве слово” Потрібно не тільки знайти зайве слово, а й обґрунтувати написане. Усі зайві слова записати вертикально, одне під одним. Ключ. У всіх зайвих словах підкреслити другу від початку букву – це назва Тарасової гори у місті Каневі 1.Очеретянці, вишеньці, ніженьці. 2. Менший, женьшень, банщик. 3. Батько, різьба, бризкати. 4. Юність, грається, гріється. 5. Цвях, свято, черв’як. 6. Казкар, вчотирьох, перукар. 7. Мавпячий, буряк, порядок. очеретянці женьшень бризкати юність черв’як вчотирьох мавпячий ЧЕРНЕЧА

Номер слайду 26

ЧЕРНЕЧА ГОРА

Номер слайду 27

ПАМ’ЯТНИК ШЕВЧЕНКУ В КАНЕВІ

ppt
Додано
5 лютого 2022
Переглядів
379
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку