19 серпня о 18:00Вебінар: Ментальна арифметика: розвиваємо обидві півкулі головного мозку

Інтегрований захід для учнів 8-11-х класів "Ігри патріотів"

Про матеріал
Шоу «Ігри патріотів». Структура: вступ, 4 раунди, кожен із яких має по декілька турів; гра для вболівальників "Знайди літеру".
Перегляд файлу

ПОЗАКЛАСНА ВИХОВНА РОБОТА

 

ІГРИ ПАТРІОТІВ

Інтегрований захід для учнів 8-11-х класів

 

Мета: в ігровій формі перевірити знання учнями української мови, географії України, видатних письменників, державних діячів, науковців, спортсменів нашої держави; розвивати пізнавальну активність, пам’ять; формувати всебічно розвинену особистість, креативну компетентність учнів; виховувати патріотизм, почуття гордості за свою державу, уміння співпрацювати в команді.

Форма проведення: шоу «Ігри патріотів».

Обладнання: мультимедійна презентація, пазли фізичної карти України, бланк оцінювання для журі.

Відеоролик про Україну

ПЕРЕБІГ ЗАХОДУ

Слайд 1. «Ігри патріотів»

1-й ведучий. Зараз модно говорити про любов до України. На багатьох сторінках у соціальних мережах можна побачити профілі з крутим словом «ПАТРІОТ». Але по суті, хто такий патріот України? Загальна відповідь – це той, хто любить свою країну.

2-й ведучий. І тому сьогодні ми з вами поговоримо про цей феномен. Про патріотизм і любов до України. Навіть більше, про те, хто такий патріот.

1-й ведучий. Узагалі слово «патріот» люди трактують по-різному. Хтось думає, що це той, хто любить свою країну.

2-й ведучий. Хтось вважає, що патріот – це той, хто проти усіх неукраїнців.

1-й ведучий. Ще хтось скаже, що патріот – це той, хто носить вишиванку й говорить «чистою» українською.

2-й ведучий. Дійсно, патріота уявляють виключно так: вишиванка, українська мова, слова про любов.

1-й ведучий. По-простому кажучи, патріот – це людина, яка любить свою Батьківщину. Правда, любити можна по-різному, але якщо справді любиш, то не словом, а ділом.

2-й ведучий. Але що людина може зробити для України?

1-й ведучий. Перш за все, працювати на благо Батьківщини. Навіть якщо ти школяр, ти повинен сумлінно вчитися, бо яким будеш спеціалістом, стільки й користі державі принесеш у майбутньому.

2-й ведучий. По-друге, дотримуватися законів України, незнання яких не звільняє від відповідальності.

1-й ведучий. По-третє, патріот повинен мати геопросторову уяву про свою країну, її природні умови й особливості господарства.

2-й ведучий. По-четверте, поважати й берегти українську культуру. Це дуже важливо, бо Україна без своєї культури – це як людина без характеру й без душі.

1-й ведучий. По-п’яте, якщо не вільно розмовляти українською мовою, то хоча б намагатися нею оволодіти. Не нехтувати безмежними ланами багатої української літератури.

2-й ведучий. Патріот повинен пам’ятати славетне минуле свого народу.

1-й ведучий. Сьогодні запрошуємо вас на «Ігри патріотів», у яких візьмуть участь кращі учні нашої школи, її гордість.

2-й ведучий. Зустрічайте оплесками команду – «Цвіт нації».

Капітан команди Кравцова Наталія

1-й ведучий. Зустрічайте  команду – «Нащадки Кобзаря».

Капітан команди Пержан Андрій

2-й ведучий. А оцінювати конкурс буде почесне журі в складі

(представлення членів журі).

  1. Бредун Ганна Василівна, заступник директора з навчально-виховної роботи.
  2. Позняк  Юлія  Володимирівна, учитель української мови й літератури.
  3. Проценко Олена Сергіївна, учитель української мови й літератури.
  4. Зубар Юлія Віталіївна, шкільний психолог.
  5. Драгомірова Дарія, лідер учнівського самоврядування.

 

І РАУНД  «ЗНАВЦІ РІДНОЇ МОВИ»

Слайд 2. «Знавці рідної мови»

1-й ведучий. Рідна мова – складне поняття. Особливо в сучасному світі. Міграційні процеси, мішані шлюби, люди виїжджають, приїжджають... Рідна мова закладена в людині генетично. Людині значно легше її вивчити, ніж інші мови, вона в неї в крові. Кожен рід, народ, який себе шанує, обов’язково плекає свою рідну мову.

2-й ведучий. Мова для кожного народу стає ніби другою природою, що оточує його, живе з ним усюди й завжди. Без неї, як і без сонця, повітря, рослин, людина не може іс­нувати. Зречення рідної мови чи навіть неповага до неї є рівноцінним неповазі до батька й матері.

1-й ведучий. Рівень розвитку рідної мови є джерелом духовного розвитку народу. Тому знати, берегти й примножувати рідну мову – це обов'язок кожного з нас.

2-й ведучий. Раунд проходитиме в 3 тури.

1 Тур «Поясніть лексичне значення слова»

Слайд 3. I Тур «Поясніть лексичне значення слова»

1-й ведучий. Тож розпочинаємо 1 тур «Поясніть лексичне значення слова». На обговорення – 1 хв. Хто з команди знає – одразу встає й відповідає. Якщо відповідь неправильна, право відповідати переходить іншій команді. Максимальна кількість балів -2.

І так, перше слово…

Слайд 4. Гутник

ГУТНИК – майстер, який виготовляв скляні вироби. З музейних збірок та літературних джерел ми знаємо, що старі гутники робили різноманітні скляні вироби. Це були чарки, кухлі, графини, глечики, баклажки, пляшки, барильця, мисочки, штофи, тикви, ведмедики.

Слайд 5. Фото, на яких зображені гутники.

Слайд 6. Гужовий

ГУЖОВИЙ – вид дорожнього транспорту, як вантажного, так і пасажирського, у якому транспортні засоби приводяться до руху тваринами. У якості тяглових тварин використовуються коні, воли, буйволи, віслюки, мули, собаки, олені та ін.

Слайд 7. Фото гужового транспорту

Слайд 8. Кептар

КЕПТАР – хутряна безрукавка, кожушок, який з давніх часів використовується населенням Карпат та Прикарпаття. Виготовляють його з овечої шкіри й оздоблюють кольоровим сапяном, вовною, бляшаними кружальцями...

Слайд 9. Картинки, на яких зображені кептарі

 

Слайд 10. Вівериця

 

 

ВІВЕРИЦЯ, або вевериця, векша, білка – давня, первинна назва вивірки і, відповідно, найдрібніша грошова одиниця Давньої Русі. Вивірка як один з найдрібніших хутрових звірів була найменш цінним товаром при натуральних формах розрахунків і платежах податі, рівноцінним замінником грошей.

Слайд 11. Фото вівериці

Дякуємо командам.

2 Тур «Наголошуй правильно»

Слайд 12. II Тур «Наголошуй правильно»

2-й ведучий. А ми переходимо до 2 туру «Наголошуй правильно». Запрошуємо по одному учаснику команди на сцену.

Кожне слово оцінюється в 1 бал. Максимальна кількість балів – 6.

Що ж, розпочинаємо.

Слайд 13.

Обруч, спина, чорнозем, донька, разом, відгомін.

Слайд 14.

Кулінарія, ознака, випадок, русло, перепис, гетьманський.

3 Тур «Відредагуйте словосполучення»

1-й ведучий. Дякуємо знавцям рідної мови. Займайте свої місця, а ми розпочинаємо ІІІ тур «Відредагуйте словосполучення». Я запрошую капітанів команд отримати завдання.

Коли команда виконає завдання, один з учасників піднімається на сцену. Максимальна кількість балів – 10 + 1 бал за швидкість.

Слайд 15. «Відредагуйте словосполучення»

2-й ведучий. А ми тим часом проводимо гру для вболівальників «Збери літери». Запрошуємо 4 вболівальників команди «Цвіт нації».

Помічники одягають сорочки

1-й ведучий. За 90 секунд ви маєте сформувати якомога більше відповідей у короткі слова. Почали…

ГК, АИ, ВР, АЯ

1. Її ловлять роззявивши рота, коли байдикують. Ґава.

2. Пристрій для зважування предметів або визначення ваги тіла. Ваги

3. Місце таємної зустрічі або кількість людей, що прийшли на вибори. Явка

4. Суворе покарання, відплата за що-небудь. Кара

5. Металевий предмет певної ваги, який править за міру при зважуванні, нею качають біцепси. Гиря.

6. Склепіння, що має форму дуги, яким перекривають проріз у стіні або сполучають мости. Арка

7. Напій, найсмачніша у Львові. Кава

8. Столиця Латвії. Рига

Дякуємо вболівальникам. Запрошуємо учасників команд на сцену. Отже, як правильно треба було відредагувати словосполучення.

Слайд 16.

Підписка на журнал – передплата журналу

На протязі тижня – протягом тижня

Зустрічаються грубі помилки – трапляються грубі помилки

Приймати до уваги – брати до уваги

Вірна відповідь – правильна відповідь

Зарубіжна командировка – закордонне відрядження

Участковий лікар – дільничний лікар

Розвязувати проблеми – вирішувати проблеми

Ходити по горам – ходити по горах

Згідно новому закону – згідно з новим законом

Слайд 17.

Невірний номер – неправильний номер

Білет на потяг – квиток на потяг

Доказувати думку – доводити думку

Розкрийте підручник – розгорніть підручник

Учбовий корпус – навчальний корпус

Виключення з правопису – виняток з правопису

Більша половина учнів – більшість учнів

Хворіти грипом – хворіти на грип

Відповідно плану роботи – відповідно до плану роботи

Знущатися над кимось – знущатися з когось

II РАУНД «ЛЮБИ І ЗНАЙ СВІЙ РІДНИЙ КРАЙ» Слайд 1.

1-й ведучий. Україна – одна з найбільших європейських країн. Найбільша річка країни – Дніпро, довжина якої в межах країни становить 981 км. Держава займає територію 603,7 тис. кв. км і поділена на 24 області, з тимчасово окупованою територією Автономної Республіки Крим. Місто Київ одночасно є столицею та найбільшим містом України.

2-й ведучий. Україна – мальовнича країна. Це край зі славетною історією,   чарівною природою й неповторною культурою. Це та земля, де ми народилися та живемо. Звичайно, у кожної людини є свій рідний куточок, який вона згадує з великою любов’ю. Для когось батьківщина – це рідне село, у якому пройшли незабутні дні. Для когось – це велике місто із сучасними будівлями. Але для всіх людей Батьківщина – це перш за все країна, яка дала їм життя.

1-й ведучий. Раунд проходитиме у 2 тури.

Слайд 2. 1. Тур «Зберіть карту України»

2-й ведучий. Потрібно із фрагментів скласти фізичну карту України. Максимальна к-ть балів – 3+1 бал за швидкість. На виконання 3 хв.

Відеоролик

Слово надається журі для оголошення результатів 1-го раунду.

Слайд 3. Карта України

Ось який вигляд має карта України

2. Тур «Провокаційні запитання» Слайд 4.

1-й ведучий. Журі перевіряє, як наші учасники впоралися із завданням. А ми переходимо до другого              туру «Провокаційні запитання». Команда повинна дати відповідь «так» чи «ні» на 6 запитань, кожне з яких оцінюється в 1 бал. Якщо є уточнення, додається 2 бали до кожної відповіді.

2-й ведучий. Запрошуємо трьох учасників команди «Цвіт нації».

Відповіді супроводжуються показом слайдів !!!

Команда «Цвіт нації»

1. Чи вірите, що в Україні є таке місто, у якому замість вулиць – канали, і його мешканці використовують човни як міський вид транспорту? Так. (м. Вилкове, Одеська обл.); 5, 6 слайд.

2. Чи вірите, що Хотинська височина – найвища височина рівнинної частини України? Так. (г. Берда – 515м), 7 слайд.

3. Чи вірите, що Азовське море – наймілкіше море у світі?

Так. (Найбільша глибина – 13,5 м, серед­ня8 м), 8 слайд.

  1. Чи вірите ви, що Львівмісто-міліонер? Ні. (729 тис. чоловік, 2014 р.),

9 слайд.

5. Чи вірите, що перший трамвай в Україні з’явився у Львові? Ні. (У Києві, у 1892р., перший у Російській імперії), 10 слайд.

  1. Чи вірите, що географічний центр Європи знаходиться в Україні? Так. (У селі Ділове,  Рахівського району Закарпатської обл. знаходиться знак), 11 слайд.

2-й ведучий. Запрошуємо трьох учасників команди «Нащадки Кобзаря».

1. Чи вірите, що Кривий Ріг – найбільше місто України, яке не є обласним центром? Так. (660 тис.), 12 слайд.

2. Чи вірите, що найвища вершина Кримських гіргора Ай-Петрі? Ні. (г. Роман-Кош1545 м, а г. Ай-Пет- рі1234 м), слайд 13.

3. Чи вірите, що Долина Привидів – частина масиву Карадаг? Ні. (Масив Демерджі-Яйла), слайд 14.

4. Чи вірите, що річка Десна починається на Валдайській височині? Ні. (На Смоленській), слайд 15.

5. Чи вірите, що найвища точка Приазовської височини – гора Могила-Мечетна? Ні. (г. Бельмак-Могила — 324 м, Запорізька область), слайд 16.

6. Чи вірите, що найдовша у світі карстова печера в гіпсах знаходиться в Україні?

Так. (Печера Оптимістична на Тернопільщині),

 слайд 17.

 

III РАУНД – «ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ»

2-й ведучий. Журі підводить підсумки двох раундів, а ми розпочинаємо  III раунд – «Домашнє завдання». І на сцену запрошуємо команду «Нащадки Кобзаря».

Виступи команд, номер художньої самодіяльності.

1-й ведучий. А зараз слово надаємо журі.

Слайд 18. IV РАУНД – «ГОРДІСТЬ УКРАЇНИ»

1-й ведучий. Україна – наша Батьківщина. Вона подарувала нам видатних історичних діячів, синів і дочок, що прославили її у віршах та прозі, піснях та на художніх полотнах, і це не випадково, адже наша країна – дивовижна. Це край не тільки унікальної природи та багатої історії, а й неповторної архі­тектури й археологічних пам’яток.

1 Тур «Хто на банкнотах?» Слайд 19.

1-й ведучий. Так уже повелося, що без грошей – нікуди. Гроші підкорили весь світ. І тепер уже здається неправдоподібним, що колись, на зорі століть, люди обходилися без них.

2-й ведучий. Гроші так щільно увійшли в наше життя, що їх вплив на людей стали вважати магічним. Вони мають велику владу над людським розумом.

1-й ведучий. Грошова одиниця нашої держави – гривня, історична назва якої повернулася в Україну у вересні 1996 року – року здійснення грошової реформи та введення в обіг національної грошової одиниці.

2-й ведучий. Василь Лопата – автор і творець зорового образу української валюти.

1-й ведучий. Було затрачено багато часу, сил, енергії для добору персоналій, зображених на наших гривнях, бо це найважливіший елемент на грошах будь-якої країни. Українські гривні – не тільки грошові знаки. На них, у них – наша історія й дивом збережений патріотизм.

2-й ведучий. Отож напишіть, яких видатних діячів історії й культури України зображено на банкнотах вартістю:

1 гривня (Володимир Великий)

2 гривні (Ярослав Мудрий)

5 гривень (БогданХмельницький)

10 гривень (Іван Мазепа)

20 гривень (Іван Франко)

50 гривень (Михайло Грушевський)

100 гривень (Тарас Шевченко)

200 гривень (Леся Українка)

500 гривень (Григорій Сковорода)

1 правильна відповідь – 1 бал. Максимальна к-ть балів – 9+1 бал за швидкість. Роботи надаємо журі.

2-й ведучий. А ми тим часом проводимо гру для вболівальників «Збери літери». Запрошуємо 4 вболівальників команди  «Нащадки Кобзаря».

Помічники одягають сорочки.

За 90 секунд ви маєте сформувати якомога більше відповідей у короткі слова.

Почали…

КМ, ОА, РЗ, АЕ.

1. Буває земна, а також головного мозку. Кора

2. Худоба, що дає молоко. На півбока луплена. Коза

3. Символізує дружбу народів, знаходиться на Європейській площі в Києві. Арка

4. На смак солоне, на дотик мокре. Море

5. Буває Божа й неминуча для тих, хто провинився. Кара

6. Страва з ягняти, вид зачіски. Каре

7. У Букварі її миє мама. Рама

8. Богиня темної ночі, донька Чорнобога. Мара

9. Морський делікатес, перський поет. Омар

 

Слайд. 20. Гроші

 

 

Слайд. 21. 2 Тур «Ними пишається Україна»

Відгадайте видатних українців за їхніми фото. Запрошуємо по два учасники від команди. Відгадуємо по черзі. 1 бал – 1 фото.

Супроводжується слайдами

Богдан Ступка, Григорій Сковорода;

Катерина Білокур, Андрій Шевченко;

Микола Амосов, Олена Теліга;

 

 

 

 

Богдан Хмельницький, Ліна Костенко.

Дякуємо учасникам, а на сцену запрошуємо капітанів команд.

Конкурс капітанів

1-й ведучий. За 90 секунд пояснити або ж показати своїй команді, не називаючи, якомога більше прізвищ видатних українців минулого й сучасності. 1 правильна відповідь – 1 бал.

Пилип Орлик, Іван Котляревський, Петро Порошенко, Ярослав Мудрий, Ліна Костенко, Іван  Карпенко-Карий, Олена Пчілка, Софія Ротару, Богдан Хмельницький, Ольга Сумська, Олег Скрипка.

Сергій Бубка, Леонід Кравчук, Леонід Каденюк, Соломія Крушельницька, Олександр Довженко, Леся Українка, Микола Гоголь, Олесь Гончар, Лілія Підкопаєва, Микола Лисенко, Міла Йовович.

1-й ведучий. Поки журі підбиває підсумки, для вас прозвучить пісня «Я люблю Україну свою». Звучить пісня.

2-й ведучий. А зараз слово надаємо голові журі. Нагородження команд.

1-й ведучий. На цьому наш захід закінчено. Пропонуємо гравцям команд потиснути одне одному руки на знак взаємоповаги й дружби.

Усі разом виконують пісню Олександра Пономарьова «Ігри патріотів».

 

 

 

 

 

 

 

 

 


 



 

1

 

docx
До підручника
Українська мова 9 клас (Авраменко О.М.)
Додано
20 березня
Переглядів
93
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку