узагальнити та систематизувати знання, отримані з
мови ; прищепити бажання вивчати українську мову;
виховувати любов до рідної мови й культури.
ІНТЕЛЕКТУАЛЬНА ГРА „Барви нашого
слова”
МЕТА: узагальнити та систематизувати знання, отримані з
мови ; прищепити бажання вивчати українську мову;
виховувати любов до рідної мови й культури.
ОБЛАДНАННЯ: на дошці: назви команд; надпис „ Рідна мова –
безцінна й невичерпна скарбниця народу”
ХІД ГРИ
Гра складається з п”яти конкурсів та одного конкурсу для вболівальників. Команда – переможець зароблятиме у конкурсі, крім балів за конкурс, по фішці зі словом із прислів”я „ Без знань і ранок ніч „.
Якщо в кінці гри команда назве це прислів”я, то отримає додаткові 10 балів. Кожен конкурс оцінюється визначеною кількістю балів. Ці бали відмічає журі в спеціальних картках.
Активну участь у грі беруть вболівальники. Вони можуть показати свої знання у конкурсі вболівальників, а також допомогти своїй команді у випадку, якщо вона не знатиме правильної відповіді, й отримати додаткові бали.
Кожна команда заздалегідь продумує назву та девіз. Наприклад команди можуть називатися:
себе”;
КОНКУРС 1. ЛІНГВІСТИЧНА ЕСТАФЕТА
Кожній команді пропонується по 10 слів з пропущеними буквами.
(слова написані на ватмані зі спеціальними прорізами для карток з буквами).
ЗАВДАННЯ: поставити потрібну букву. Перший гравець вставляє букву в першому слові, другий – в другому і т. ін. Виграє та команда, яка першою поставить букви у слова і правильно це зробить.
ОЦІНЮВАННЯ: від 1 до 10 балів, залежно від кількості слів з правильно підібраними буквами.
КОМАНДІ „МОВОЗНАВЦІ” пропонуються слова:
Бри.ніти, парашут, запоріз.ький, щас..ливий, ть.мяний, духм.. яний
Лл ю, пів” яблука, відд зеркалення, роз сипати.
КОМАНДІ „РОЗУМНИКИ”: вере.дливий, жу..рі, козац.тво,
шіст.надцять, різь.бяр, міжряддя, нічч.ю, пів-.Європи, надд-..
ніпрянський, без смертний.
КОНКУРС 2. ПОРТРЕТНА ГАЛЕРЕЯ
Кожній команді пропонується по 5 портретів письменників.
ЗАВДАННЯ: назвати ім.”я, по батькові та прізвище, а також справжнє ім”я, якщо автор творив під літературним псевдонімом.
На обговорення командам дається 1 хвилина.
ОЦІНЮВАННЯ: від 1 до 5 балів.
КОМАНДІ „МОВОЗНАВЦІВ” пропонуються портрети:
Іван Нечуй – Левицький,
Іван Франко,
М.Коцюбинський,
Л.Українка,
І.Багряний
КОМАНДІ „РОЗУМНИКИ” пропонуються портрети:
І.Карпенко – Карий,
П.Мирний,
Б.Грінченко,
О.Кобилянська,
А.Малишко
КОНКУРС 3. ЛІТЕРАТУРНА ВІКТОРИНА
Командам зачитуються уривки з твору.
ЗАВДАННЯ: назвати героя, про кого йдеться в уривку, назва твору, автора. Право відповіді надається тому, хто перший готовий відповідати. За умови неправильної відповіді право відповідати надається команді супротивника.
ОЦІНЮВАННЯ: від 1 до 3 балів.
„...був дуже богомільний, ходив до церкви щонеділі не тільки на службу, а навіть на вечірню, говів два рази на рік, горнувся до духовенства, любив молитись і постити...”
„...був широкий у плечах, з батьківськими карими гострими
очима, з блідуватим лицем. Тонкі пружки його блідого лиця з
тонкими губами мали в собі щось неласкаве. Гострі темні очі
були ніби сердиті.”
„...відмовився пожертвувати гроші на пам”ячник Котляревському, бо Котляревський йому „ без надобності”.
„...в ясно – зеленій одежі з розпущеними чорними, з зеленим полиском, косами...”
КОНКУРС ВБОЛІВАЛЬНИКІВ.
ЗАВДАННЯ: командам вболівальників пропонується по черзі називати прислів”я та приказки на тему „ Розум. Наука. Знання.”
Виграє той, хто більше назве фразеологічних одиниць.
ОЦІНЮВАННЯ: залежить від кількості названих прислів”їв та приказок. Одне прислів”я або приказка – 1 бал.
КОНКУРС 4. ТЕАТРАЛЬНИЙ
Представники команд показують інсценівку монолога героя.
ЗАВДАННЯ: команда супротивника повинна сказати, яких героїв зображують учні, з якого твору та автора цього твору.
ОЦІНЮВАННЯ: 10 балів.
КОМАНДА „МОВОЗНАВЦІ” інсценізує монолог Пузиря із п”єси „Хазяїн” І.Карпенка – Карого:
„Всякий чорт прийде сюди голодний, а ти його годуй. Нема, щоб з собою солонини там, чи що. Нехай не звикають.”
КОМАНДА „РОЗУМНИКИ” інсценізує монолог Чіпки з роману „Хіба ревуть воли, як ясла повні?” П.Мирного:
„Скрізь неправда... скрізь! Куди не глянь, де не кинь – усюди кривда та й кривда!.. Живеш,нудишся, тратиш силу, волю, щоб куди заховатись від неї, втекти від неї, плутаєшся в темряві, падаєш, знову встаєш, знову простуєш, знову падаєш...”
КОНКУРС КАПІТАНІВ.
Конкурс складається з двох етапів.
ОЦІНЮВАННЯ: кожний етап по 5 балів.
1 ЕТАП - ПРОДОВЖІТЬ ВИСЛІВ.
На цьому етапі враховується швидкість і правильність відповіді.
2 ЕТАП – ДАТИ ВІДПОВІДІ НА ПИТАННЯ.
Кожному капітанові пропонується по 4 питання.
КОМАНДІ „МОВОЗНАВЦІ”:
*Назвіть слово, в якому 7 букв Я;
*Назвіть пару літературному герою:
Робінзон Крузо -...(П”ятниця), Том Сой ер - ...(Гек Фін).
*Який український письменник є автором альбому
малюнків „Мальовнича Україна”?
КОМАНДА „РОЗУМНИКИ”:
*В якій назві російського міста є назва ноти (назва
складається з 3 букв);
*Назвіть пару літературному герою:
Дон Кіхот - ... (Санчо Панса), Шерлок Холмс - ... (Доктор
Ват сон);
*За що було заарештовано Тараса Шевченка?
КОНКУРС 6 НАЗВІТЬ ПРИСЛІВ”Я.
ЗАВДАННЯ: команда – переможець у ході гри заробляла по фішці зі словом із прислів”я: „Без знань і ранок ніч „.
ОЦІНЮВАННЯ: якщо команда назве це прислів”я, то отримає 10 балів.
ЖУРІ ПІДБИВАЄ ПІДСУМКИ І ВИЗНАЧАЄ ПЕРЕМОЖЦЯ.
ОБИДВІ КОМАНДИ НАГОРОДЖУЮТЬСЯ ГРАМОТАМИ ЗА МІСЦЯ, ЯКІ ПОСІЛИ. ТАКОЖ ВИЗНАЧАЮТЬСЯ АКТИВНІ ВБОЛІВАЛЬНИКИ, ЯКІ ЗАРОБЛЯЮТЬ 12 БАЛІВ.