Інтелектуальна гра "Барви слова"

Про матеріал

узагальнити та систематизувати знання, отримані з

мови ; прищепити бажання вивчати українську мову;

виховувати любов до рідної мови й культури.

Перегляд файлу

ІНТЕЛЕКТУАЛЬНА ГРА     „Барви нашого

                                                   слова”

 

МЕТА:   узагальнити та систематизувати знання, отримані з

                мови ; прищепити бажання вивчати українську мову;

                виховувати   любов до рідної мови й культури.

 

 

ОБЛАДНАННЯ:  на дошці: назви команд; надпис „ Рідна мова –

                                   безцінна й невичерпна скарбниця народу”

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  ХІД ГРИ

 

Гра складається з п”яти конкурсів та одного конкурсу для вболівальників. Команда – переможець зароблятиме у конкурсі, крім балів за конкурс, по фішці зі словом із прислів”я „ Без знань і ранок ніч „.

Якщо в кінці гри команда назве це прислів”я, то отримає додаткові 10 балів. Кожен конкурс оцінюється визначеною кількістю балів. Ці бали відмічає журі в спеціальних картках.

 

Активну участь у грі беруть вболівальники. Вони можуть показати свої знання у конкурсі вболівальників, а також допомогти своїй команді у випадку, якщо вона не знатиме правильної відповіді, й отримати додаткові бали.

 

Кожна команда заздалегідь продумує назву та девіз. Наприклад команди можуть називатися:

 

  1. „Мовознавці” – девіз: „Знати мову теж саме, що знати

      себе”;

  1. „Розумники” – девіз: „Світоч Всесвіту – сонце, світоч людини – знання”.

 

 

 

 

КОНКУРС 1.  ЛІНГВІСТИЧНА ЕСТАФЕТА

 

 

Кожній команді пропонується по 10 слів з пропущеними буквами.

 

(слова написані на ватмані зі спеціальними прорізами для карток з буквами).

 

 

ЗАВДАННЯ: поставити потрібну букву. Перший гравець вставляє букву в першому слові, другий – в другому і т. ін. Виграє та команда, яка першою поставить букви у слова і правильно це зробить.

 

 

ОЦІНЮВАННЯ: від 1 до 10 балів, залежно від кількості слів з правильно підібраними буквами.

 

 

КОМАНДІ „МОВОЗНАВЦІ” пропонуються слова:

 

Бри.ніти, парашут, запоріз.ький, щас..ливий, ть.мяний, духм..  яний

 

Лл ю, пів яблука, відд зеркалення, роз сипати.

 

 

 

КОМАНДІ „РОЗУМНИКИ”: вере.дливий, жу..рі, козац.тво,

 

шіст.надцять, різь.бяр, міжряддя, нічч.ю, пів-.Європи, надд-.. 

 

ніпрянський, без смертний.

 

 

 

 

 

 

КОНКУРС 2.      ПОРТРЕТНА ГАЛЕРЕЯ

 

 

Кожній команді пропонується по 5 портретів письменників.

 

 

 

ЗАВДАННЯ: назвати ім.”я, по батькові та прізвище, а також справжнє ім”я, якщо автор творив під літературним псевдонімом.

На обговорення командам  дається 1 хвилина.

 

 

 

ОЦІНЮВАННЯ: від 1 до 5 балів.

 

 

 

КОМАНДІ „МОВОЗНАВЦІВ” пропонуються портрети:

 

   Іван Нечуй – Левицький,

  Іван Франко,

 М.Коцюбинський,

Л.Українка,

І.Багряний

 

КОМАНДІ „РОЗУМНИКИ” пропонуються портрети:

 

І.Карпенко – Карий,

П.Мирний,

Б.Грінченко,

О.Кобилянська,

А.Малишко

 

 

 

 

 

 

КОНКУРС 3.     ЛІТЕРАТУРНА ВІКТОРИНА

 

Командам зачитуються уривки з твору.

 

ЗАВДАННЯ: назвати героя, про кого йдеться в уривку, назва твору, автора. Право відповіді надається тому, хто перший готовий відповідати. За умови неправильної відповіді право відповідати надається команді супротивника.

 

ОЦІНЮВАННЯ: від 1 до 3 балів.

 

  1. Уривок  із повісті „Кайдашева сім”я” про Омелька Кайдаша:

 

„...був дуже богомільний, ходив до церкви щонеділі не тільки на службу, а навіть на вечірню, говів два рази на рік, горнувся до духовенства, любив молитись і постити...”

 

 

  1. Уривок із повісті „Кайдашева сім”я” про Карпа:

 

       „...був широкий у плечах, з батьківськими карими гострими

       очима, з блідуватим лицем. Тонкі пружки його блідого лиця з

       тонкими губами мали в собі щось неласкаве. Гострі темні очі

       були ніби сердиті.”

 

  1. Уривок із п”єси „Хазяїн” про Пузиря:

 

 „...відмовився пожертвувати гроші на пам”ячник Котляревському, бо Котляревський йому  „ без надобності”.

 

  1. Уривок із драми – феєрії „Лісова пісня” про Мавку:

 

„...в ясно – зеленій одежі з розпущеними чорними, з зеленим полиском, косами...” 

 

 

 

 

 

                  КОНКУРС     ВБОЛІВАЛЬНИКІВ.

 

ЗАВДАННЯ: командам вболівальників пропонується по черзі називати прислів”я та приказки на тему „ Розум. Наука. Знання.”

Виграє той, хто більше назве фразеологічних одиниць.

 

ОЦІНЮВАННЯ: залежить від кількості названих прислів”їв та приказок. Одне прислів”я або приказка – 1 бал.

 

КОНКУРС 4.              ТЕАТРАЛЬНИЙ

 

Представники команд показують інсценівку  монолога  героя.

 

 

ЗАВДАННЯ: команда супротивника повинна сказати, яких героїв зображують учні, з якого твору та автора цього твору.

 

ОЦІНЮВАННЯ: 10 балів.

 

 

 

КОМАНДА „МОВОЗНАВЦІ” інсценізує монолог Пузиря із п”єси „Хазяїн” І.Карпенка – Карого:

 

„Всякий чорт прийде сюди голодний, а ти його годуй. Нема, щоб з собою солонини там, чи що. Нехай не звикають.”

 

 

 

КОМАНДА „РОЗУМНИКИ”  інсценізує монолог Чіпки з роману „Хіба ревуть воли, як ясла повні?” П.Мирного:

 

 

„Скрізь неправда... скрізь! Куди не глянь, де не кинь – усюди кривда та й кривда!.. Живеш,нудишся, тратиш силу, волю, щоб куди заховатись від неї, втекти  від неї, плутаєшся в темряві, падаєш, знову встаєш, знову простуєш, знову падаєш...”

КОНКУРС         КАПІТАНІВ.

 

Конкурс складається з двох етапів.

 

ОЦІНЮВАННЯ: кожний етап по 5 балів.

 

               1 ЕТАП  -  ПРОДОВЖІТЬ ВИСЛІВ.

 

На цьому етапі враховується швидкість і правильність відповіді.

 

  • Пташка пізнається у польоті, а людина... (у роботі).
  • Вчитися ніколи... (не пізно).
  • Через терни до... ( зірок ).
  • Краще пізно ніж... (ніколи).
  • Не маєш друга – шукай, а маєш... (тримай).
  • Хто ясно думає, той ясно і... (говорить).

 

 

             2 ЕТАП – ДАТИ ВІДПОВІДІ НА ПИТАННЯ.

 

Кожному капітанові пропонується по 4 питання.

 

КОМАНДІ „МОВОЗНАВЦІ”:

              *Назвіть слово, в якому 7 букв Я;

              *Назвіть пару літературному герою:

               Робінзон Крузо -...(П”ятниця), Том Сой ер - ...(Гек Фін).

             *Який український письменник є автором альбому

              малюнків „Мальовнича Україна”?

 

КОМАНДА „РОЗУМНИКИ”:

           *В якій назві російського міста є назва ноти (назва

             складається з 3 букв);

           *Назвіть пару літературному герою:

            Дон Кіхот - ... (Санчо Панса), Шерлок Холмс - ... (Доктор

            Ват сон);

          *За що було заарештовано Тараса Шевченка?

 

 

 

 

КОНКУРС 6     НАЗВІТЬ ПРИСЛІВ”Я.

 

ЗАВДАННЯ:  команда – переможець у ході гри заробляла по фішці зі словом із прислів”я: „Без знань і ранок ніч „.

ОЦІНЮВАННЯ:  якщо команда назве це прислів”я, то отримає 10 балів.

 

 

 

 

 

ЖУРІ ПІДБИВАЄ ПІДСУМКИ І ВИЗНАЧАЄ ПЕРЕМОЖЦЯ.

ОБИДВІ КОМАНДИ НАГОРОДЖУЮТЬСЯ ГРАМОТАМИ ЗА МІСЦЯ, ЯКІ ПОСІЛИ. ТАКОЖ ВИЗНАЧАЮТЬСЯ АКТИВНІ ВБОЛІВАЛЬНИКИ, ЯКІ ЗАРОБЛЯЮТЬ 12 БАЛІВ.

 

docx
Додано
20 липня 2018
Переглядів
2455
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку