Усього - 70год. 2 год. на тиждень
Фронтальні види контрольних робіт
Форми контролю |
І семестр |
ІІ семестр |
||
Перевірка мовної теми |
2 |
|
2 |
|
Письмо:
|
|
|
|
|
переказ |
- |
|
- |
|
твір |
- |
|
- |
|
Правопис:
|
|
|
|
|
Диктант |
- |
|
- |
|
есе |
2 |
|
3 |
|
|
усний переказ, діалог |
|
усний твір
|
|
№ з/п |
Тема уроку |
|
||
К-сть год. |
Дата |
Приміт ки |
||
1 |
Вступ 3год. Лексикографія. Сучасні лексикографічні джерела: словники, довідкова література (у числі на електронних носіях). Інформативна й нормативна функції їх. Складання й редагування словникових статей |
1 |
|
|
2 |
Основні типи словників. Тлумачення значення слова різними способами |
1 |
|
|
3 |
Довідкові медіаресурси. Укладання словників-мінімумів «Складні випадки наголошування» |
1 |
|
|
Поняття норми в сучасній українській літературній мові 1год. |
||||
4 |
Нормативне й ненормативне мовлення. Типи норм. |
1 |
|
|
Лексична норма 10год. |
||||
5 |
Лексична помилка. Складання тексту рекомендаційного характеру «Як уникати помилок у мовленні»; |
1 |
|
|
6 |
Лексичне значення слова. Слово і контекст; залежність значень слова від контексту. |
1 |
|
|
7 |
Слововживання: вибір слова, лексична сполучуваність. |
1 |
|
|
8 |
Слова власне українські й запозичені. Виправдані й небажані запозичення. Укладання словника небажаних запозичень «Свої не гірші заморян» |
1 |
|
|
9 |
Лексичні й фразеологічні синоніми, антоніми. Синонімічне багатство української мови. |
1 |
|
|
10 |
Написання есе «Прекрасна мить життя», «Чарівність і могутність слова» |
1 |
|
|
11 |
Пароніми. Запобігання помилок у вживанні паронімів. |
1 |
|
|
12 |
Найпоширеніші випадки порушення лексичної норми. Кальки з інших мов, недоречне вживання українських слів у невластивому їм значенні. Редагування текстів |
1 |
|
|
13 |
Основні групи фразеологізмів, багатозначність, синонімія й антонімія фразеологізмів. Уживання слів у фразеологізмах відповідно до їхнього стилістичного забарвлення. Укладання тематичного словника українських фразеологізмів |
1 |
|
|
14 |
Утвердження лексичної норми в словниках української мови (повторення й узагальнення). Переказування публіцистичного тексту. |
1 |
|
|
15 |
Контрольна робота №1. Вступ. Лексична норма (редагування, рівневі завдання). |
1 |
|
|
Практична риторика 9год. |
||||
16 |
Риторика як мистецтво, наука й навчальна дисципліна. Роль риторики в сучасному світі. Переказування взірцевих текстів промов |
1 |
|
|
17 |
Мовленнєва ситуація. Елементи мовленнєвої ситуації (мовець (адресат), слухач (аудиторія), предмет мовлення, умови успішного спілкування. |
1 |
|
|
18 |
Особистість мовця (чарівність, артистизм, упевненість у собі, щирість, обізнаність, об’єктивність, доброзичливість). Риси гарного співрозмовника. Вимоги до мовлення оратора. Комунікативний стан мовця. |
1 |
|
|
19 |
Аудиторія (слухач, слухачі). Види слухання. Цілі слухання. Моделювання аудиторії. Контакт з аудиторією. Прийоми налагодження контакту. |
1 |
|
|
20 |
Контакт з аудиторією. Прийоми налагодження контакту (практично) |
1 |
|
|
21 |
Текст як одиниця спілкування. Етапи підготовки тексту виступу. |
1 |
|
|
22 |
Види читання і записування тексту виступу. Естетика тексту. Складання плану виступу |
1 |
|
|
23 |
Ефективність мовлення. Стратегія і тактика мовленнєвої поведінки. Комунікативний намір. Тренування виступу |
1 |
|
|
24 |
Мовленнєвий вчинок. Мовленнєва подія. Оцінювання мовленнєвого вчинку |
1 |
|
|
Орфоепічна норма 5год. |
||||
25 |
Орфоепічна помилка. Орфоепічний словник. Поняття милозвучності. Чергування у//в, і//й як засіб милозвучності. |
1 |
|
|
26 |
Основні правила вимови голосних звуків. Основні правила вимови приголосних звуків. Виразне читання текстів різної жанрово-стильової належності |
1 |
|
|
27 |
Наголос. Основні правила наголошування слів. Нормативний наголос. Варіантне наголошування слів в українській мові. інформаційний виступ на тему «Можливості українського наголосу» |
1 |
|
|
28 |
Написання есе на тему «Наголос – душа слова» |
1 |
|
|
29 |
Словорозрізнювальний наголос. Форморозрізнювальний наголос. Діалектний наголос. |
1 |
|
|
30 |
Складні випадки наголошування слів. |
1 |
|
|
31 |
Контрольна робота №2. Практична риторика. Орфоепічна норма (тести, складання виступу) |
1
|
|
|
32 |
Підсумковий урок . |
1 |
|
|
|
І семестр Контрольні роботи-2 Есе-2 |
|
|
|
Орфографічна норма 20 год. |
||||
33 |
Орфограма. Орфографічна помилка. Орфографічний словник. Принципи української орфографії. |
1 |
|
|
34 |
Ненаголошені е, и в корені слова. Редагування чужого тексту |
1 |
|
|
35 |
Апостроф. Добір слів для словникового диктанту |
1 |
|
|
36 |
Позначення м’якості приголосних |
1 |
|
|
37 |
Чергування голосних. Чергування приголосних в українській мові. |
1 |
|
|
38 |
1 |
|
|
|
39 |
Написання есе на теми: «Життя в гармонії з природою», «Моє бачення сучасної школи», «Чого варто уникати в спілкуванні», «Ціна недбалості», «Гаджети чи реальне спілкування?»; |
1 |
|
|
40 |
Спрощення приголосних. |
1 |
|
|
41 |
Подвоєння та подовження приголосних. |
1 |
|
|
42 |
Правопис префіксів. Правопис суфіксів. |
1 |
|
|
43 |
Уживання великої літери. |
1 |
|
|
44 |
Правила перенесення слів із рядка в рядок. Письмове докладне переказування текстів різних стилів |
1 |
|
|
45 |
Написання складних слів разом, окремо, з дефісом. Редагування текстів |
1 |
|
|
46 |
Написання слів іншомовного походження. Правило «дев’ятки». |
1 |
|
|
47 |
Складні випадки написання географічних назв. Обговорення тексту рекламного характеру |
1 |
|
|
48 |
Розрізнення прислівників і співзвучних сполук (збоку – з боку, зрештою – з рештою, всередині – в середині тощо). Правила написання їх. |
1 |
|
|
49 |
Написання не, ні з різними. Написання диктанту |
1 |
|
|
50 |
Правила графічних скорочень слів. Коментування висловлень відомих людей про ставлення до свого здоров’я. |
1 |
|
|
51 |
Контрольна робота №3 Орфографічна норма (диктант з граматичним завданням) |
1 |
|
|
Морфологічна норма 12 год. |
||||
52 |
Морфологічна помилка |
1 |
|
|
53 |
Іменник. Рід іменників (складні випадки узгодження роду іменників типу кір, дріб, біль, нежить, пил, степ, ступінь, путь та ін. з іншими частинами мови). Паралельні родові форми іменника (зал – зала, птах – птаха, плацкарт – плацкарта тощо). |
1 |
|
|
54 |
Іменники чоловічого та жіночого роду, що означають назви людей за діяльністю (поет – поетеса, поетка; директор – директорка, робітник – робітниця та ін.). Складання діалогів із використанням іменників на позначення назв осіб за родом діяльності у формі чоловічого та жіночого роду |
1 |
|
|
55 |
Іменники спільного і подвійного роду. Визначення роду невідмінюваних іменників та абревіатур, правила вживання їх. Складання речень з іменниками спільного роду (бідолаха, причепа, базіка, трудяга, ледащо, шульга, староста, ручище, забудько тощо); |
1 |
|
|
56 |
Написання есе за змістом висловів народної мудрості |
1 |
|
|
57 |
Іменники, що мають лише форму однини або множини. |
1 |
|
|
58 |
Складні випадки відмінювання іменників. Написання привітання близькій людині |
1 |
|
|
59 |
Закінчення іменників І відміни в орудному відмінку.Закінчення іменників чоловічого роду ІІ відміни в родовому відмінку. Відмінкові закінчення іменників з конкретним та абстрактним значенням (терміна – терміну, феномена – феномену). |
1 |
|
|
60 |
Паралельні закінчення іменників чоловічого роду давального відмінка (-ові, -еві (-єві) , -у (-ю) ); іменників знахідного відмінка (назв побутових предметів (узяв олівець – узяв олівця, написав лист – написав листа); іменників місцевого відмінка однини (на коні – на коневі, в ліжку – на ліжкові, в гаї – в гаю, на торзі – на торгу); іменників місцевого відмінка множини (кістьми – костями, крильми – крилами, чобітьми – чоботями тощо). |
1 |
|
|
61 |
Закінчення іменників ІІІ відміни в орудному відмінку. Словозміна іменників ІV відміни. Коментування висловлень відомих людей щодо збереження природи |
1 |
|
|
62 |
Особливості кличного відмінка. Творення й відмінювання чоловічих та жіночих імен по батькові. Усне висловлення на тему «Весняне пробудження природи». |
1 |
|
|
63 |
Написання есе про явище природи, що викликає найбільше захоплення й здивування |
1 |
|
|
Практична риторика 7год. |
||||
64 |
Суперечка як вид комунікації. Різновиди суперечки. Визначення предмета суперечки |
1 |
|
|
65 |
Правила ведення суперечки. |
1 |
|
|
66 |
Аргументи й докази. Збирання матеріалу, аргументів для виступу |
1 |
|
|
67 |
Полемічні прийоми. Аналіз аргументів суперника |
1 |
|
|
68 |
Мистецтво відповідати на запитання. Формулювання запитань суперникові |
1 |
|
|
69 |
Контрольна робота №4. Практична риторика (відповіді на запитання) |
1 |
|
|
70 |
Дискусія на тему: «Гроші. Навіщо збирати? Де зберігати? На що витрачати? Як заощаджувати?», «Мовна мода – це добре чи погано?». ІІ семестр Контрольні роботи-2 Есе-3
|
1 |
|
|