Контрольна робота з української мови для учнів 10-х класів "Узагальнення та систематизація найважливіших відомостей із лексикології та фразеології".

Про матеріал

Контрольна робота з української мови для учнів 10-х класів

Тема. «Узагальнення та систематизація найважливіших відомостей із лексикології та фразеології»

Мета: перевірити рівень і якість засвоєння навчального матеріалу; формувати вміння застосовувати знання на практиці; удосконалювати навички самостійної роботи; виховувати уважність, відповідальність, віру у власні сили.

Перегляд файлу

Українська мова. 10 клас.

Контрольна робота з теми

«Узагальнення та систематизація найважливіших відомостей

із лексикології та фразеології»

 

Мета: перевірити рівень і якість засвоєння навчального матеріалу; формувати вміння застосовувати знання на практиці; удосконалювати навички самостійної роботи; виховувати уважність, відповідальність, віру у власні сили.

             Коли людина мислить, вона має сумнів,

       але вона впевнена, коли діє.

           Анатоль Франц

Хід уроку

I. Організаційний момент

II. Мотивація навчальної діяльності

III. Повідомлення теми й мети уроку (інструктаж щодо виконання завдань)

IV. Написання тематичної контрольної роботи

  1. Однозначними є всі слова в рядку ( з 1 – 20 завдання по 0, 25 б.)

А рукав, іти, сніг

Б земля, жоржина, стілець

В голова, крило, суниця

Г бердянець, вексель, ромашка

  1. Багатозначними є всі слова в рядку

А ручка, грубий, мерехтіти

Б канва, філософ, узвар

В ситуація, прізвище, процедура

Г хрестоматія, краєвид, хутро

  1. Усі словосполучення в переносному значенні є в рядку

А солодке слово, срібна ложка, крижаний погляд

Б залізний характер, сиве волосся, соловїний спів

В світла голова, крилата думка, розбити парк

Г вир боротьби, сивий туман, золота каблучка

  1. Метафору використано в реченні

А Гаптує дівчина й ридає…

Б Прижурились гаї, замислились оселі…

В Улітку Бердянськ прокидається дуже рано.

Г Грудка рідної землі дорожча за золото

  1. Метонімію вжито в реченні

А Ступає ніч ногами бурими…

Б Із великим задоволенням читаю Шевченка.

В А я стою з думками хмурими…

Г Небо на сході стало світліти.

  1. Синекдоха є в реченні

А Увесь світ став перед ним на коліна.

Б Над полями вдалеч лебеді летіли.

В Зимовий сон все оповив навколо.

Г Наш люд має в собі багато сил, щоб родити Шевченків, Федьковичів, Франків.

  1. Антоніми вжито в реченні

А Од маленьких ромашок до стартів великих.

Б Гетьмани, гетьмани, якби-то ви встали.

В Я вийду на той дощ, що хлюпотить знадливо.

Г Під краплі сивину підставлю молоду.

  1. Синонімами є слова в рядку

А здібний, обдарованість

Б поразка, фіаско

В спека, мороз

Г крик, лементувати

  1. Омонімами є слова в реченнях рядка

А А душа моя не старіє… А душа моя все молодіє.

Б Маєвський не говорив, а зневажливо виціджував слова. Чи правда, що ото балакають?

В Чайка скиглить літаючи…Подихнув вітерець, понадимав на чайках вітрила і погнав їх уперед.

Г День був ясним і теплим. Ніч видалася похмурою та холодною.

  1.  Лише пароніми є в рядку

А сміливий, хоробрий, відважний

Б гармонійний, гармонічний, гожий

В чисельний, численний, чіткий

Г гірницький, гірничий, гірський

  1. Стилістична фігура оксюморон є в реченні

А Добре роби, добре й буде.

Б Я з ними теж мовчанням поговорю.

В Вербові віти крізь туман майнули ніжно-серпанково.

Г Підіймалося сонце над степ, мов багрове коло…

  1.  Запозиченими є всі слова в рядку

А майонез, мрія, абрикос

Б вареники, свита, гавань

В гараж, крейда, сюжет

Г пляж, горизонт, віхола

  1.  Власне українськими є всі слова рядка

А хурделиця, освітлення, змагання

Б куховарство, чобітки, конспект

В лампада, монах, драма

Г садиба, віконниця, штаб

  1.  Термінами є всі слова рядка

А камбуз, компас, скайп

Б ринг, редактор, тангенс

В хорей, фонетика, бюлетень

Г молекула, віза, аорта

  1.  Діалектне слово є в реченні

А Той клавесин і плакав, і плекав чужу печаль.

Б Той голос був як з іншої акустики.

В Гачі на йому спадають, а воно стоїть серед хати, заплющило очі, роззявило рота і верещить.

Г  Не покриють Україну червоні жупани!

  1.  Історизмами є всі слова рядка

А осавула, ратище, кунтуш

Б перст, хорунжий, бран

В рибар, прядка, подушне

Г соха, уповати, ціпа

  1.  Архаїзми вжито в реченні

А Вдарили з гармати / Знаменами, бунчугами…

Б Слова як люди – у кожного своя історія.

В Вонми їх стону і пошли / Благий конець, о Всеблагая!

Г Бряжчить шабля о шоломи, тріщать списи гартовані.

  1.  Лексичну помилку допущено в рядку

А газований балон

Б військове училище

В житловий масив

Г купити на виплат

  1.  Фразеологічний зворот вжито в реченні

А Дома мене стрічає мама, радіє, плаче і підставляє мені для поцілунку сині губи.

Б Сині Марфині очі запливають слізьми і сяють угору на дядька Левка — ще синіші.

В Докія усміхнулася гірким перелетним усміхом, помовчала хвилю

Г Ми ждали, ждали твоєї помочі, та й жданики поїли.

  1.  Значення фразеологізму  галок лічити  подано в рядку

А тремтіти

Б ледарювати

В багато працювати

Г змагатися

  1.  Установіть відповідність між фразеологізмом і його значенням (1 б.)

1 нагріти душу  А вередувати

2 варити воду  Б покірний

3 зїсти зуби   В мовчати

4 хоч у вухо бгай  Г бути досвідченим

    Д знайти співчуття

  1.  Установіть відповідність між фразеологізмами-антонімами (1 б.)

1 викинути з голови А як корові сідло

2 викладати карти Б годувати злидні

3 до лиця   В не йти з думки

4 жалити язиком  Г ходити довкола

    Д обливати речі медом

  1.  Запишіть відредаговані словосполучення  (3 б.)

Бувші випускники, у п’ять годин, день відчинених дверей, закрити очі, відзив на кореспонденцію, без будь-яких виключень, лишній раз, міжнародне положення, на слідуючий день, виборча ділянка, оточуюче середовище, підняти питання.

  1.  Підберіть фразеологізми до ключових слів  колесо, голова  та складіть з ними речення. (2 б.)

V. Підсумок уроку

VI. Домашнє завдання

Скласти 6 речень з паронімами та 5 речень із фразеологізмами.

 

 

( 1Г,  2 А,  3 В,  4 Б,  5 Б,   6 Г, 7 А,  8 Б,  9 В,  10 Г, 11 Б,  12 В,  13 А,  14 Г,  15 В,  16 А,  17 В,  18 А,  19 Г,  20 Б;  21. 1 – Д, 2 – А, 3 – Г, 4 – Б,  22. 1 – В, 2 – Г, 3 – А, 4 – Д.

23. Колишні випускники, о п’ятій годині, день відкритих дверей, заплющити очі, відгук на кореспонденцію, без жодних винятків, зайвий раз, міжнародне становище, наступного дня, виборча дільниця, навколишнє середовище, порушити питання.

24. Крутитися наче білка в колесі, як сніг на голову.)

docx
Додано
23 липня 2018
Переглядів
3044
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку