Контрольна робота з української мови для учнів 10-х класів
Тема. «Узагальнення та систематизація найважливіших відомостей із лексикології та фразеології»
Мета: перевірити рівень і якість засвоєння навчального матеріалу; формувати вміння застосовувати знання на практиці; удосконалювати навички самостійної роботи; виховувати уважність, відповідальність, віру у власні сили.
Українська мова. 10 клас.
Контрольна робота з теми
«Узагальнення та систематизація найважливіших відомостей
із лексикології та фразеології»
Мета: перевірити рівень і якість засвоєння навчального матеріалу; формувати вміння застосовувати знання на практиці; удосконалювати навички самостійної роботи; виховувати уважність, відповідальність, віру у власні сили.
Коли людина мислить, вона має сумнів,
але вона впевнена, коли діє.
Анатоль Франц
Хід уроку
I. Організаційний момент
II. Мотивація навчальної діяльності
III. Повідомлення теми й мети уроку (інструктаж щодо виконання завдань)
IV. Написання тематичної контрольної роботи
А рукав, іти, сніг
Б земля, жоржина, стілець
В голова, крило, суниця
Г бердянець, вексель, ромашка
А ручка, грубий, мерехтіти
Б канва, філософ, узвар
В ситуація, прізвище, процедура
Г хрестоматія, краєвид, хутро
А солодке слово, срібна ложка, крижаний погляд
Б залізний характер, сиве волосся, солов’їний спів
В світла голова, крилата думка, розбити парк
Г вир боротьби, сивий туман, золота каблучка
А Гаптує дівчина й ридає…
Б Прижурились гаї, замислились оселі…
В Улітку Бердянськ прокидається дуже рано.
Г Грудка рідної землі дорожча за золото
А Ступає ніч ногами бурими…
Б Із великим задоволенням читаю Шевченка.
В А я стою з думками хмурими…
Г Небо на сході стало світліти.
А Увесь світ став перед ним на коліна.
Б Над полями вдалеч лебеді летіли.
В Зимовий сон все оповив навколо.
Г Наш люд має в собі багато сил, щоб родити Шевченків, Федьковичів, Франків.
А Од маленьких ромашок до стартів великих.
Б Гетьмани, гетьмани, якби-то ви встали.
В Я вийду на той дощ, що хлюпотить знадливо.
Г Під краплі сивину підставлю молоду.
А здібний, обдарованість
Б поразка, фіаско
В спека, мороз
Г крик, лементувати
А А душа моя не старіє… А душа моя все молодіє.
Б Маєвський не говорив, а зневажливо виціджував слова. Чи правда, що ото балакають?
В Чайка скиглить літаючи…Подихнув вітерець, понадимав на чайках вітрила і погнав їх уперед.
Г День був ясним і теплим. Ніч видалася похмурою та холодною.
А сміливий, хоробрий, відважний
Б гармонійний, гармонічний, гожий
В чисельний, численний, чіткий
Г гірницький, гірничий, гірський
А Добре роби, добре й буде.
Б Я з ними теж мовчанням поговорю.
В Вербові віти крізь туман майнули ніжно-серпанково.
Г Підіймалося сонце над степ, мов багрове коло…
А майонез, мрія, абрикос
Б вареники, свита, гавань
В гараж, крейда, сюжет
Г пляж, горизонт, віхола
А хурделиця, освітлення, змагання
Б куховарство, чобітки, конспект
В лампада, монах, драма
Г садиба, віконниця, штаб
А камбуз, компас, скайп
Б ринг, редактор, тангенс
В хорей, фонетика, бюлетень
Г молекула, віза, аорта
А Той клавесин і плакав, і плекав чужу печаль.
Б Той голос був як з іншої акустики.
В Гачі на йому спадають, а воно стоїть серед хати, заплющило очі, роззявило рота і верещить.
Г Не покриють Україну червоні жупани!
А осавула, ратище, кунтуш
Б перст, хорунжий, бран
В рибар, прядка, подушне
Г соха, уповати, ціпа
А Вдарили з гармати / Знаменами, бунчугами…
Б Слова як люди – у кожного своя історія.
В Вонми їх стону і пошли / Благий конець, о Всеблагая!
Г Бряжчить шабля о шоломи, тріщать списи гартовані.
А газований балон
Б військове училище
В житловий масив
Г купити на виплат
А Дома мене стрічає мама, радіє, плаче і підставляє мені для поцілунку сині губи.
Б Сині Марфині очі запливають слізьми і сяють угору на дядька Левка — ще синіші.
В Докія усміхнулася гірким перелетним усміхом, помовчала хвилю …
Г Ми ждали, ждали твоєї помочі, та й жданики поїли.
А тремтіти
Б ледарювати
В багато працювати
Г змагатися
1 нагріти душу А вередувати
2 варити воду Б покірний
3 з’їсти зуби В мовчати
4 хоч у вухо бгай Г бути досвідченим
Д знайти співчуття
1 викинути з голови А як корові сідло
2 викладати карти Б годувати злидні
3 до лиця В не йти з думки
4 жалити язиком Г ходити довкола
Д обливати речі медом
Бувші випускники, у п’ять годин, день відчинених дверей, закрити очі, відзив на кореспонденцію, без будь-яких виключень, лишній раз, міжнародне положення, на слідуючий день, виборча ділянка, оточуюче середовище, підняти питання.
V. Підсумок уроку
VI. Домашнє завдання
Скласти 6 речень з паронімами та 5 речень із фразеологізмами.
( 1Г, 2 А, 3 В, 4 Б, 5 Б, 6 Г, 7 А, 8 Б, 9 В, 10 Г, 11 Б, 12 В, 13 А, 14 Г, 15 В, 16 А, 17 В, 18 А, 19 Г, 20 Б; 21. 1 – Д, 2 – А, 3 – Г, 4 – Б, 22. 1 – В, 2 – Г, 3 – А, 4 – Д.
23. Колишні випускники, о п’ятій годині, день відкритих дверей, заплющити очі, відгук на кореспонденцію, без жодних винятків, зайвий раз, міжнародне становище, наступного дня, виборча дільниця, навколишнє середовище, порушити питання.
24. Крутитися наче білка в колесі, як сніг на голову.)