1 липня о 18:00Вебінар: Дискусія та дебати в освітньому процесі

Інтелектуальна гра "Буду я навчатись мови золотої"

Про матеріал
Матеріал сприяє поглибленню учнівських знань про невичерпну скарбницю фольклору; допоможе розвивати вміння аудіювання й говоріння, навички розмежовувати різні поняття, виховувати шану до рідної мови, прагнення до оволодіння літературною мовою.
Перегляд файлу

 

 

 

 

 

 

 

 

на тему:

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Тема: «Буду я навчатись мови золотої...»

Мета: сприяти поглибленню учнівських знань про невичерпну скарбницю фольклору; розвивати вміння аудіювання й говоріння, навички розмежовувати різні поняття, виховувати шану до рідної мови, прагнення до оволодіння літературною мовою.

Обладнання: роздатковий матеріал, картки, малюнки, святково прикрашений клас, рушники.

I Вступна частина.

Любі діти, гості, запрошуємо вас до нашої господи, на слово щире, на бесіду мудру - на наше свято - торжество рідної мови. Сьогоднішнє свято - то ще одна сходинка до нашого зближення, до родинного єднання «в сім'ї вольній, новій». Щасливі ми, що народились і живемо на такій чудовій, багатій землі - в Україні. Тут жили наші прадіди, діди, тут корінь роду українського, що сягає сивої давнини. І де б ми не були, відчуваємо поклик рідної землі, зачувши рідне слово.

Для кожного народу дорога його мова, а нам, українцям, найближча до серця - українська. Вона нічим не гірша від російської - така ж багата, від італійської - така ж співуча.

Отже, розпочинаємо нашу інтелектуальну гру для наших юних філологів, знавців української мови, літератури та фольклору.

II Основна частина.

  1. Представлення, привітання учасників гри, вболівальників та гостей.
  2. Представлення членів журі.

Сьогодні на журі чекає нелегка справа. Нашим шановним членам журі стануть у нагоді такі найкращі людські якості, як мужність, адже так непросто дати справедливу оцінку, благородство, бо їм не раз доведеться говорити слова схвалення для підтримки гравців, чесність, адже лише істинна перемога може дати справжню радість.

3. Побажання успіхів учасникам гри.

1. Конкурс «Відгадування загадок».

1. На городі молода пишні коси розпліта,

У зеленії хустинки золоті хова зернинки. (Кукурудза).

2. Біла криничка, жовта водичка,

Хочеш водичку, розбий криничку. (Яйце).

  1. Літом одягається, а на зиму одежі цурається. (Дерево).
  2. Сім братів, віком рівні, іменами різні. (Дні тижня).

5. Вийшла звідкись гарна дівка -
На ній стрічка-семицвітка;

А де з річки воду брала,

Там коромисло зламала. (Веселка)

  1. Хто говорить всіма мовами? (Луна).
  2. Хто на світі найшвидший? (Думка).
  3. Що приходить тихо, а виходить з шумом? ( Дощ).

2. Конкурс «Склади прислів'я».

Кажуть «Поспішиш - людей насмішиш». А як одним словом назвати вид усної народної творчості, до якого належить даний вислів?

Правильно, прислів'я.

Народі прислів'я вражають нас своєю влучністю, лаконічністю, поетичною формою багатого змісту. Вони - «перлини коштовні», за влучним висловом І. Франка, своєрідна скарбниця знань. Це енциклопедія народного життя. Збирати і записувати прислів'я і приказки дуже важко. Зараз ви на декілька хвилин перетворитесь на збирачів цих жанрів.

(Картки з розрізаними на окремі слова прислів'ями)

Хто рано підводиться, за тим діло водиться.

Наука в ліс не веде, а з лісу виводить.

Вода сполоще все, крім злого слова.

Від поганого коріння не жди доброго насіння.

Хто вчора збрехав, тому вчора не повірять.

З вогнем не жартуй, воді не вір.

3. Конкурс «Фразеологізми».

Замініть фразеологізми влучним одним словом, зберігши при цьому зміст виразу. Наприклад, крутити носом - вередувати.

  1. Перелічити ребра - побити,
  2. Хоч око виколи - темно.
  3. Палець об палець не вдарить - ледарює.
  4. Дати сторчака - падати.
  5. Взяти ноги в руки - втекти.
  6. Хоч з лиця воду пий - гарний.

4. Конкурс «Вгадай казкового героя».

Кожен з нас, в якому б віці не був, час від часу повертається до казки. Тому наступний наш конкурс так і називається - «Вгадай казкового героя». У мене є чотири факти, котрі вказують, хто це. Команда, що впізнає героя після першої підказки, отримує чотири бали, після 2-3, 3 -2, 4 - 1.


Персонаж 1.

  1. Він дивує нас своєю незвичайною формою.
  2. Він протягом усієї казки співає.
  3. Його доля нагадує всім дітям про те, що не можна йти з дому без дозволу.

4. Під час подорожі він зустрічає різноманітних звірів.
Відповідь. Колобок.

Персонаж 2.

  1. Він уміє розмовляти - і це незвичайно.
  2. Він проявляє непогані здібності під час лову кроликів.
  3. Його господар є втіленням справжньої жіночої мрії.
  4. Він став знатним вельможею і перестав полювати. Відповідь. Кіт у чоботях.

Персонаж 3.

  1. Він був відомий у нас і закордоном.
  2. Знаходячись за кордоном, був захоплений групою терористів.
  3. Відомий роботами із трансплантації й пересадки органів.
  4. Представник найгуманнішої професії. Відповідь. Доктор Айболить.

Персонаж 4.

  1. Він був кіборгом.
  2. У нього було незвичайне місце проживання.
  3. У нього був добрий маленький друг.
  4. За своє життя він був привидом і хворим. Відповідь. Карлсон.

5. Конкурс. «У світі літер».

Уявіть собі, що нема на світі жодної літери. Невідомо ще, як можна позначити на папері ту чи іншу річ. А вам потрібно письмово передати якусь інформацію друзям. Спробуйте зобразити на папері такий текст: «Ми - учні Сиваської ЗОШ № 1. Ми живемо в прекрасній країні, де щодня сходить сонце, де синє небо, високі гори, широкі ріки, квітучі поля. Завітайте до нас у гості. З найкращими побажаннями команда ...класу».

6. Конкурс. «Гра з глядачами».

Шановні глядачі, настав час проявити і вам свої знання, вміння. Тож поки наші команди працюють над створенням своїх шедеврів я перевірю вашу ерудицію.

  1. Що у світі наймиліше? (Сон).
  2. Посеред двору стоїть гора: спереду вила, ззаду мітла. (Корова).

  1. Твори, написані народом, називаються... (народними).
  2. Художній твір розповідного характеру про вигадані і часто фантастичні події...              (казка).
  3. Частина мови, що вказує на предмет і відповідає на питання хто? Що?

(іменник)

  1. Другорядний член речення, що вказує на ознаку предмета і відповідає на питання який?              (означення).
  2. Хто завжди каже правду? (дзеркало).
  3. Державна мова України? (українська).

Представлення глядачами гуморесок.

7. Конкурс «Перекладач».

Переклад тексту українською мовою.

  1. Звезла, крыжовник, бумага, растительное масло, радуга, мечта, роза.
  2. Ландыш, ежевика, хлопок, кукушка, растение, зонтик, кровать.

8. Конкурс. Асоціації.

За названими словами визначити назву твору та його автора.

6 клас

1. Свиня  Манюня,   метро,  дід  Варава.     (В.   Нестайко  «Тореадори  з
Васюківки»).

  1. Пастушок, смарагди, башти. (Е. Андієвська «Казка про Ян»)
  2. Черевичок, соняшник, коромисло. (І. Калинець. «Веселка»).

7 клас

1. Хлопчик, мати, квітка щастя.       (Б. Лепкий «Цвіт щастя»).

2. Олена    Булига,    агроном,    незвичайний    хлопчик.    (Б.    Харчук
«Планетник»).

3. Юрко, Тося, маленькі каченята. (Євген Гуцало «Сім'я дикої качки».

9. Конкурс «Бліц-турнір».

  1. Найменша одиниця мовлення. (Звук)
  2. Розмальовані яйця. (Писанки)
  3. Опис зовнішності персонажів літературного твору. (Портрет)
  4. Підмет і присудок в реченні складають (Граматичну основу)
  5. Державні символи України. (Герб, гімн, прапор).
  6. Якого роду іменник собака? (Чоловічого).
  7. Скільки відмінків має іменник? (Сім)
  8. Яке релігійне свято припадає на 7 січня? (Різдво Христове).
  9. Буква є, а звуку немає? (М'який знак).

10. Псевдонім Т. Г. Шевченка. (Кобзар).


  1. Дерева-символи України.                (Верба, калина, тополя).
  2. Збірка поезій Т.Г. Шевченка.           («Кобзар»)
  3. Рід іменника «Біль»?                       (Чоловічий)

4. Частина тексту,  в якому перший рядок починається з відступом.                                        (Абзац)

  1. Як називається твір, у якому в прихованій формі описується задуманий предмет, котрий слід назвати?   (Загадка).
  2. Частина мови, яка вказує на ознаку предмета і відповідає на питання який?                                     (Прикметник).
  3. Усна народна творчість одним словом.    (Фольклор).
  4. Пісні, які виконуються на різдвяні свята.  (Колядки).
  5. Назва якого птаха складається з сорок а?   (Сорока).

10. У реченні найчастіше виражається іменником або займенником у називному відмінку.                                 (Підмет).

10. Конкурс. «Домашнє завдання».

(вірші і малюнки про мову).

Оцінювання роботи учнів.

Слово вчителя. Я була б дуже рада, коли б від сьогоднішнього свята ви залишили б у своєму серці хоча б одну часточку любові до рідної мови.

Вивчайте, любіть свою мову,

Як світлу Вітчизну любіть.

Як степу красу малинову,

Як рідного неба блакить.

А з цим словом бувайте здорові, нехай буде весело у вашій оселі. Хай родить у вас жито, пшениця і всяка пашниця.

 

doc
Додано
20 березня
Переглядів
78
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку